Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksimivuokra Helsingissä 400 euroa, enempää ei huomioida toimeentulotuessa

Vierailija
27.07.2017 |

Onko muilla ollut samaa ongelmaa? Nyt en saa ollenkaan toimeentulotukea, koska tienasin kesäkuussa "liikaa" ja vuokrani on kikkailtu sekä kesäkuussa että heinäkuussa liian korkeaksi, asumismenoja ei huomioida kokonaisuudessaan enkä saa siksi tukea lainkaan. Ei ole varaa ostaa esimerkiksi lääkkeitä enkä tiedä millä maksan ensi kuun vuokran. Työt jatkuu vasta myöhemmin, nyt olen työtön tilapäisesti mutta en saa myöskään työttömyyskorvasta koska olen päätoiminen opiskelija. Opintotukea en myöskään saa enkä saa opintolainaakaan. Eli minulla ei ole mitään muutakaan tukea mitä voisin hakea paitsi toimeentulotuki.

Nyt on kaikki neuvot tarpeen! En oikeasti ole löytänyt asuntoa jossa olisi alle 400 vuokra, nytkin asun jo kimppakämpässä. On kyllä hakemus vetämässä stadin asunnoille mutta on sielläkin monet yksiöt ja pienoiskaksiotkin tuota paljon kalliimpia. Hoas on poissuljettu vaihtoehto koska sieltä saa homeisen kämpän, kokemusta on.

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin väsynyt tappeluun kelan kanssa. Mikään ei toimi niin kuin pitäisi.

Vierailija
102/103 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela on kyykyttäjä vailla vertaansa. Moni toivoi että asiat olisi parantuneet toimeentulotuen siirtyessä kelalle mutta moni asia on mennyt entistäkin huonompaan suuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinä aikoina hävettäisi kyllä olla kelassa töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi