Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut koiran omistajat pitävät koiriaan vapaana?

Vierailija
27.07.2017 |

Jos saavat koiransa kuriin, asia on ok, mutta näinhän ei aina ole.
t.Ärsyyntynyt koiran omistaja

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän överiä verrata murhiin ja pedareihin koiran irtipitoa :D ylinopeus, roskaaminen ja punaisia päin meno on samaa sarjaa ja niin vaan noitakin tapahtuu päivittäin koko ajan. Vähän näin asian vierestä.

Ylinopeus, roskaaminen ja punaisia päin meno voi johtaa kuolemaan. Samoin koiran irtipitäminen voi johtaa kuolemaan. Roskaamisessa kuolonuhrina on todennäköisesti joku villieläin joka tukehtuu roskaan tai muuten vahingoittuu, muissa tapauksissa uhrina voi olla eläimen (myös se koira itse) lisäksi myös lapsi tai aikuinen.

Ollaan sitä nyt niin tukehtuvinaan roskiin ;)

Vierailija
102/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkumies oot kumma tapaus. Sulle on ihan ok että pidät koiras vapaana mutta jos muut tekee samoin, potkit toisten koiria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän överiä verrata murhiin ja pedareihin koiran irtipitoa :D ylinopeus, roskaaminen ja punaisia päin meno on samaa sarjaa ja niin vaan noitakin tapahtuu päivittäin koko ajan. Vähän näin asian vierestä.

Ylinopeus, roskaaminen ja punaisia päin meno voi johtaa kuolemaan. Samoin koiran irtipitäminen voi johtaa kuolemaan. Roskaamisessa kuolonuhrina on todennäköisesti joku villieläin joka tukehtuu roskaan tai muuten vahingoittuu, muissa tapauksissa uhrina voi olla eläimen (myös se koira itse) lisäksi myös lapsi tai aikuinen.

Äläpä vähättele! Jotkut kulkevat turpa mullassa imuroiden suihinsa kaikki vastaan tulevat roskat ;)

Vierailija
104/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin itsekin. Hauska huomata kun lapsi pyöräilee vähän edempänä ja kun lopulta näen hänet, onkin hän "paniikissa" jähmettynyt paikoilleen ja iso koira vapaana edessä. Tekisi mieli sanoa pari valittua sanaa omistajalle.

Nää on varmaan niitä samoja sankareita jotka jättää koiransa ulosteet pitkin teitä?

Mulla ei ole koiria vastaan mitään (arastelen niitä kyllä) mutta tommoiset surkeat omistajat jotka ei ajattele muita, saa mut kyllä super ärsyyntyneeksi.

Tiedätkö kuinka paljon ärsyttää sinun lapsesi joka pyöräilee/juoksee ihmisiä päin "vahingossa". Tekisi minunkin mieli sanoa pari valittua sanaa vanhemmalle. Pidä sinä kersasi kiinni!

Hah, sä olet ilmeisesti se "helvetin paha suustasi". Laki nyt kuitenkin sallii lapseni pyöräilyn "vapaana". Koirasi ei saa olla vapaana taajamassa.

Onneksi mikään laki ei kiellä sitä päin pyöräilevää kersaa tönäisemästä ojaan. Itsepuolustus katos! Nähdään lenkkipolulla! ;)

Kyllä siitä joku tuomio voisi tulla. En usko että yksikään aikuinen voi pitää jotain 3-5 vuotiasta pyöräilijää oikeasti niin suurena uhkana itselleen, että käsiksi saisi käydä.

Tuo nyt oli vaan sen uhoajan lässytystä, häntä niin kovasti harmittaa kun joku ei tykkää että hänen ruffensa juoksentelee vapaana missä ja milloin vain :)

Vierailija
105/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittää koirat jotka ovat aina kiinni. Meidän koirat aina auki kun vaan mahdollista. Ne on kyllä super kilttejä. Pk seudulla asutaan ja monet huutelee perään. Kultaisetnoutajat kyseessä, jotka ei reagoi ihmisiin eikä koiriin ja kävelee nätisti lähellä. Miten nekin voi jonkun mielen pahoittaa?!!

Oletpa tyhmä ja toimit sitäpaitsi Suomea lakia vastaan.

Ensinnäkin on olemassa PALJON ihmisiä, jotka pelkäävät kaikenlaisia koiria. Toisekseen Suomen lain mukaan koirat ja myöskin kissat on pidettävä kytkettyinä kaupunkialueella. Ainoastaan koirapuistossa saavat koirat olla vapaana.

Voi hellanlettas sentään.. ihan Suomen lakia vastaan. Huh huh! Nyt kireäpipoinen vanhapiika vähän valoja päälle ja hankkimaan ihan omakin elämä! Aloita vaikka dildolla, kun selkeästi vähän pinna kireällä... ja tuollainen tiukkapipo ei varmasti miestä saa.

Sun mielestä varmaan tosiaan ne pedofiilit ja murhaajat ja tuhopolttajatkin on ihan ok, kun kerran siihen Suomen lakiin noin halveksivasti suhtaudut. Vai oletko kaksinaismoralisti kuitenkin, joka haluat itse päättää mitä lakeja viitsit noudattaa ja mitä et, samalla odottaen muilta lainkuuliaisuutta muissa asioissa?

Onko sut pienenä podotettu pääedellä johonkin, kun ajattelet että koirien auki pitäminen ja murha on sama juttu? Mitä helvettiä nyt taas??

En ole kyseinen henkilö, mutta ärsyttää kaltaisesi tyypit. Mitä varten lakeja on jos niitä ei noudateta? Saanko potkia koirasi hengiltä? Saanko pölliä renkaat autostasi kun ne ei ole lukkopultilla kiinni? Saanko lainata sun polkupyörää ja heittää käytön jälkeen Vantaanjokeen? Saanko heittää roskani sun etupihalle? Saanko kaahata sun pihatiellä 200kmh? Jos joku näistä nyt meni tunteisiin, niin kyllä sinä olet se tiukkapipo. Mitä pahaa nyt tyhjällä tiellä on hurjastella?

Mä aattelin valikoida mitä lakeja noudatan ja mitä en. Paskat mä mitään pihakalusteita tai polkupyöriä enää ostele, mä haen ne jonkun pihasta.

Pointtihan on juuri päinvastainen. Haittaa ei ole kellekkään muulle, kuin niille jotka vinkuvat paskat housuissa tyhjästä. 

Kävelin vapaana olevani koirani kanssa sinusta ohi, eikä sitä kiinnostanut vittuakaan sun tekemiset. (koska se osaa elää omaa elämäänsä, toisin kuin paskasaastat)

Sinkkumies

Hyvin sanottu!

Mitä jos nyt vaan kaikki pitäisi huolen omista asioistaan, koiristaan ja kakaroistaan. Molempia voi pitää vapaana, mikäli osaavat käyttäytyä. Mielensäpahoittaja kukkahattutätikin voisi mennä vaikka käymään välillä jossain.

Vierailija
106/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies oot kumma tapaus. Sulle on ihan ok että pidät koiras vapaana mutta jos muut tekee samoin, potkit toisten koiria.

Mun koira ei hyökkäile muiden päälle tai annan itse kurinpalautuksen. Ainoa asia mikä jäi harmittamaan, etten antanut monoa päähän.

Sinkkumies

Vierailija
107/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wallah kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wallah kirjoitti:

Mä jaksan kanssa tätä ihmetellä. Mulla on 60+ -kiloinen koira, ja edelleen niitä nyrkillätapettavan kokoisia juoksee koiran lähelle ja joskus ihan ihollekin kiinni. Omistajat on vaan että "ei se tee mitään". Juuei, mutta mun koira saattaa säikähtäessään puraista, ja jos se puraisee kunnolla, niin pikkukoira on hetkessä parantumattomasti "rikki"...

Vapaana olevat koirat, joita omistaja pystyy kontrolloimaan (so. ei anna tulla mun koiran lähelle ennen kuin on tarkistettu, että se sopii myös meille), ovat sen sijaan tietysti ihan ookoo. Mutta nämä oman koiran hengellä venäläistä rulettia pelaavat...hmmm. 

Paskahousupelkurin ei kannata ottaa isoa koiraa, kun ei ymmärrä mitään.

Sinkkumies

Mitä hourit, onko sisälukutaito hakusessa? Mistä päättelit, että minä olen pelkuri? Tiedoksi vaan, mun koira on viimeisen päälle koulutettu ja voisin halutessani pitää sitä vapaana. Mutta en yleensä pidä, sillä jotkut ihan koirattomatkin ihmiset saattavat pelätä isoa koiraa. (Koirapuistot sitten asia erikseen.) Tätä pidän ihan kanssaihmisen huomioonottamisena, taito, joka sinulta on ehkä vähän hakusessa. :) Jännää, että olet sinkkumies! :D 

Viittasin siihen tuolla sosiaali viestillä. Jos koiran omistaja on päästään terve, niin myös koira hyväksyy muut koirat jotka haluavat lähestyä. 

Ei kannata ajatella, että muut koirat ovat "pahoja" ja sinun koirasi on "hyvä".

Sinkkumies

Ei jessus, luuletko että kaikki koirat ovat samanlaisia? Sanopa jonkun malamuuttiuroksen omistajalle, että sen koiran kuuluu hyväksyä sun koiras. Tai amerikan akitan omistajalle, kun koiran rotuominaisuuksiin kuuluu koira-aggressiivisuus, eikä niitä voi välttämättä jättää keskenään edes omaan laumaan kuuluvien koirien kanssa ilman että tulee ruumiita.

Jalostusvirhe. Nappi otsaan. 

Höpsis. Amerikan akita on juuri sellainen, millainen sen on pitänyt olla käyttötarkoitustaan varten; taistelukoira. Ihan siis tarkoituksella jalostettu sellaiseksi. Nykyisellään taas jalostustyön tarkoitus ei ole tehdä kaikista koirista samanlaisia, vaan säilyttää kunkin rodun erityispiirteet. Se, että sinun mielestäsi koiran tulee olla kaikkien lällyteltävissä tilanteessa kuin tilanteessa ei tarkoita sitä, että niiden kaikkien ihan oikeasti pitäisi olla sellaisia. Koirat ovat alunperin tarkoitettu tekemään työtä. Nykypäivänä noita seurakoiria on jo ihan riittävästi.

Vierailija
108/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun koira ei hyökkäile muiden päälle tai annan itse kurinpalautuksen. Ainoa asia mikä jäi harmittamaan, etten antanut monoa päähän.

Sinkkumies

Sinä nyt varmaan pieksät vastaantulevan lapsenkin, vaikka oikea osoite olisi lapsen vanhemmat.

Ihan oikeasti jonkinlainen koirakortti pitäisi olla olemassa, ja paremmat mahdollisuudet huostaanottaa huonosti käyttäytyvät koirat ja etsiä niille koti jossa ne koulutetaan. Olisihan se hienoa, että koirat olisi opetettu niin, että niitä voisi kuljettaa rauhassa vapaana. Samoin olisi hienoa, jos ihmiset olisi kasvatettu kunnioittamaan muita ihmisiä ja muiden omaisuutta. Kaiken takana on kuitenkin ihmisten oma laiskuus, kateus, mukavuudenhalu ja mikä milloinkin. 

Vierailija
109/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämän ketjun laatu vajosi sitten ihan kunnolla. Harmi niiden puolesta, joiden järkevät ja perustellut kommentit jäivät mutavyöryn alle.

Vierailija
110/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti mennyt ohi viime päivien uutinen jostain linnusta kuolemassa rannalle roskana jätettyyn koukkuun ja siimaan? Ei kai sillä ole väliä, jos on täysin itsekeskeinen ja välinpitämätön oman toiminnan aiheuttamasta harmista muille.

Vierailija
111/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämän ketjun laatu vajosi sitten ihan kunnolla. Harmi niiden puolesta, joiden järkevät ja perustellut kommentit jäivät mutavyöryn alle.

(Enkä tarkoita tätä viestiä edeltävää paria kommenttia, vaan pedofiliaan, lasten ojaan tyrkkimiseen, koirien potkimiseen, keskustelukumppanin haukkumiseen ja vastaavaan keskittyviä kommentteja.)

Vierailija
112/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran käytöstapoja on, etten ole potkaissut juoksulenkillä perään lähteneitä irrallaan olleita koiria. Ihan sen vuoksi, että omistajat ansaitsisivat sen potkun, eivät koirat.

Vierailija
113/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiraa ei pidä mielestäni edes ottaa jos ei voi tarjota sille vapaana juoksua (esim koirapuistossa ). Tai no kääpiörodut ovat kenties helpompia liikunnan suhteen.

Nytkin naapurin mummon iso energinen 10 kk ikäinen koira haukkuu tuolla seinän takana turhautumistaan. No okei, se koira ei pääse edes kunnon lenkille eikä saa aktivointia muutenkaan.

Etkö sä voisi viedä sen lenkille?

Sinkkumies

Mulla on tässä omakin koira lenkitettävänä. Mummelin sukulaiset lupasivat koiran hoidossa auttaa, mutta ei näytä enää kiinnostavan, kun koira on kasvanut isoksi ja vetää hihassa aivan helvetisti (ei koulutettu, jotkut erikoisvaljaat ). Joten siksikään en taluttaisi, kun ei ole turvallista (ja siksi ei varmaan Mummelikaan taluta ).

Koira on toistaiseksi kuitenkin ihan hyväluonteinen, mutta varmaan juuri semmoinen mitä monet säikkyy, iso ja innokkaasti reuhtova. Toivon mukaan sukulaiset sitten hoitavat osansa kun kerran ovat luvanneet... Ja koirakoulukin on keksitty, mistä saa hyviä apuja.

Jos koira vetää helvetisti, niin se voi viedä mummun kauppaan. Joko vetää polkupyörän perässään tai pulkan. Saa myös kantaa osan ruokaostoksista kotiin, jos kerran virtaa riittää.

Sinkkumies

Vierailija
114/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika iso koira. Kerran kävelin kadulla jonka lähellä on kerrostalo, välissä viheralue ja parkkipaikat. Sieltä parkkipaikalta 50m päästä karkasi puiston läpi kaksi pikkuräksyä oman koiran kimppuun. Jouduin pitämään sitä omaa koiraa etutasujen alta ilmassa niin että se seisoi vain takatassuillaan, ettei se ylettänyt silppuamaan niitä pikkukoiria. Omistaja tuli perästä ja pyyteli kyllä anteeksi. EHKÄ oppi tästä jotain.

Mutta jos jotain olisi sattunut, minuahan siitä olisi syytetty. Ja lööpit olisivat huutaneet tappajakoiran päätä pölkylle.

115/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan ok, että menet johonkin metsään tai pellolle ja siellä koira saa painaa sata lasissa miten lystää, mutta eihän tuollainen perseily nyt käy päinsä keskustassa tai asutusalueella. Parasta on kun näitä vapaaulkoiluttajia näkee tuolla pyöräteiden varsilla, ei ole kerta eikä toinen, kun olen melkein vetänyt sen Fifin pinnojen väliin kun on sännännyt yhtäkkiä sinne pyörätien puolelle. Lukkojarrutuksia ja läheltäpiti-tilanteita. Viime kesänä jouduin jarruttamaan ja ajamaan puskaan turvalleen etten osunu vapaana juoksevaan koiraan. Eikä sitä koiraa oteta kiinni vaikka soittelisi kelloa sieltä kilometrin päästä ja omistaja näkee, että pyörä on tulossa. Kun eihän meidän koira. Ja sitten omistaja mulkoilee paheksuvasti perään kun melkein tapoin sen koiran, itse lärvi täynnä oksia ja polvet verillä siellä puskassa. Vittu.

Vierailija
116/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kusen sun oven eteen. Seuraava vesisade huuhtelee.

Vierailija
117/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittää koirat jotka ovat aina kiinni. Meidän koirat aina auki kun vaan mahdollista. Ne on kyllä super kilttejä. Pk seudulla asutaan ja monet huutelee perään. Kultaisetnoutajat kyseessä, jotka ei reagoi ihmisiin eikä koiriin ja kävelee nätisti lähellä. Miten nekin voi jonkun mielen pahoittaa?!!

Oletpa tyhmä ja toimit sitäpaitsi Suomea lakia vastaan.

Ensinnäkin on olemassa PALJON ihmisiä, jotka pelkäävät kaikenlaisia koiria. Toisekseen Suomen lain mukaan koirat ja myöskin kissat on pidettävä kytkettyinä kaupunkialueella. Ainoastaan koirapuistossa saavat koirat olla vapaana.

Voi hellanlettas sentään.. ihan Suomen lakia vastaan. Huh huh! Nyt kireäpipoinen vanhapiika vähän valoja päälle ja hankkimaan ihan omakin elämä! Aloita vaikka dildolla, kun selkeästi vähän pinna kireällä... ja tuollainen tiukkapipo ei varmasti miestä saa.

Sun mielestä varmaan tosiaan ne pedofiilit ja murhaajat ja tuhopolttajatkin on ihan ok, kun kerran siihen Suomen lakiin noin halveksivasti suhtaudut. Vai oletko kaksinaismoralisti kuitenkin, joka haluat itse päättää mitä lakeja viitsit noudattaa ja mitä et, samalla odottaen muilta lainkuuliaisuutta muissa asioissa?

Onko sut pienenä podotettu pääedellä johonkin, kun ajattelet että koirien auki pitäminen ja murha on sama juttu? Mitä helvettiä nyt taas??

En ole kyseinen henkilö, mutta ärsyttää kaltaisesi tyypit. Mitä varten lakeja on jos niitä ei noudateta? Saanko potkia koirasi hengiltä? Saanko pölliä renkaat autostasi kun ne ei ole lukkopultilla kiinni? Saanko lainata sun polkupyörää ja heittää käytön jälkeen Vantaanjokeen? Saanko heittää roskani sun etupihalle? Saanko kaahata sun pihatiellä 200kmh? Jos joku näistä nyt meni tunteisiin, niin kyllä sinä olet se tiukkapipo. Mitä pahaa nyt tyhjällä tiellä on hurjastella?

Mä aattelin valikoida mitä lakeja noudatan ja mitä en. Paskat mä mitään pihakalusteita tai polkupyöriä enää ostele, mä haen ne jonkun pihasta.

Mene jo Jonne takaisin pelisivulle.. tai Demiin vauhkoomaan.

Mä vauhkoon missä haluun. Oon tämmönen minäminä tyyppi ja saan tehdä mitä huvittaa.

Vierailija
118/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain rikkominen on sitten ihan ok, vai? Järjestyslaki määrää että koirat on pidettävä taajama-alueella kytkettynä.

Vierailija
119/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Just.

Vierailija
120/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa miettinyt silloin kun mökkinaapurin turre pisti vesilintupoikueen fileiksi. Yleisin vastaus on kun se ei tee mitään pahaa, joo mutta kenelle.

Kun käytetään kliseitä turre yms. niin oksettavaa. Voin minäkin kutsua kissoja verkonpainoiksi, kun ne eivät minua miellytä.

Oma koirani on nähnyt vesilintupoikueen ja käynyt haistelemassa kaikki läpi, mutta ei tehnyt mitään.

Ajokoiraksi siitä kyllä olisi ollut, koska haukkuu ja seuraa hyvin. (joskus liiankin hyvin kun lähtenyt jäniksen perään 2 tunniksi)

Sinkkumies

Ohis, mutta lintuemohan hylkää poikasen jos siinä on vieras haju. Sen vuoksi linnunpoikasta ei saa koskea jos näkee sellaisen maassa. Toivottavasti ei tämä emo nyt hylännyt poikasiaan sinun turren vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän