Miksi jotkut koiran omistajat pitävät koiriaan vapaana?
Jos saavat koiransa kuriin, asia on ok, mutta näinhän ei aina ole.
t.Ärsyyntynyt koiran omistaja
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pidän koiraani vapaana vaan mökillä. Sinne ei ulkopuolisilla ole asiaa.
Ai se oli sun koira mikä tappo koko telkkäpesueen.
Mun koira ei tapa lintuja ja mökkinaapureita ei ole lähistöllä.
Huh.. säikähdin jo, että koirasi tappaa mökkinaapureita.
Sinkkumies
Juu, se söi jo mökkinaapurit. Seuraavaks on vuorossa tontille tulevat marjastajat ja sienestäjät:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittää koirat jotka ovat aina kiinni. Meidän koirat aina auki kun vaan mahdollista. Ne on kyllä super kilttejä. Pk seudulla asutaan ja monet huutelee perään. Kultaisetnoutajat kyseessä, jotka ei reagoi ihmisiin eikä koiriin ja kävelee nätisti lähellä. Miten nekin voi jonkun mielen pahoittaa?!!
Oletpa tyhmä ja toimit sitäpaitsi Suomea lakia vastaan.
Ensinnäkin on olemassa PALJON ihmisiä, jotka pelkäävät kaikenlaisia koiria. Toisekseen Suomen lain mukaan koirat ja myöskin kissat on pidettävä kytkettyinä kaupunkialueella. Ainoastaan koirapuistossa saavat koirat olla vapaana.
Voi hellanlettas sentään.. ihan Suomen lakia vastaan. Huh huh! Nyt kireäpipoinen vanhapiika vähän valoja päälle ja hankkimaan ihan omakin elämä! Aloita vaikka dildolla, kun selkeästi vähän pinna kireällä... ja tuollainen tiukkapipo ei varmasti miestä saa.
Sun mielestä varmaan tosiaan ne pedofiilit ja murhaajat ja tuhopolttajatkin on ihan ok, kun kerran siihen Suomen lakiin noin halveksivasti suhtaudut. Vai oletko kaksinaismoralisti kuitenkin, joka haluat itse päättää mitä lakeja viitsit noudattaa ja mitä et, samalla odottaen muilta lainkuuliaisuutta muissa asioissa?
Onko sut pienenä podotettu pääedellä johonkin, kun ajattelet että koirien auki pitäminen ja murha on sama juttu? Mitä helvettiä nyt taas??
En ole kyseinen henkilö, mutta ärsyttää kaltaisesi tyypit. Mitä varten lakeja on jos niitä ei noudateta? Saanko potkia koirasi hengiltä? Saanko pölliä renkaat autostasi kun ne ei ole lukkopultilla kiinni? Saanko lainata sun polkupyörää ja heittää käytön jälkeen Vantaanjokeen? Saanko heittää roskani sun etupihalle? Saanko kaahata sun pihatiellä 200kmh? Jos joku näistä nyt meni tunteisiin, niin kyllä sinä olet se tiukkapipo. Mitä pahaa nyt tyhjällä tiellä on hurjastella?
Mä aattelin valikoida mitä lakeja noudatan ja mitä en. Paskat mä mitään pihakalusteita tai polkupyöriä enää ostele, mä haen ne jonkun pihasta.
Wallah kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wallah kirjoitti:
Mä jaksan kanssa tätä ihmetellä. Mulla on 60+ -kiloinen koira, ja edelleen niitä nyrkillätapettavan kokoisia juoksee koiran lähelle ja joskus ihan ihollekin kiinni. Omistajat on vaan että "ei se tee mitään". Juuei, mutta mun koira saattaa säikähtäessään puraista, ja jos se puraisee kunnolla, niin pikkukoira on hetkessä parantumattomasti "rikki"...
Vapaana olevat koirat, joita omistaja pystyy kontrolloimaan (so. ei anna tulla mun koiran lähelle ennen kuin on tarkistettu, että se sopii myös meille), ovat sen sijaan tietysti ihan ookoo. Mutta nämä oman koiran hengellä venäläistä rulettia pelaavat...hmmm.
Paskahousupelkurin ei kannata ottaa isoa koiraa, kun ei ymmärrä mitään.
Sinkkumies
Mitä hourit, onko sisälukutaito hakusessa? Mistä päättelit, että minä olen pelkuri? Tiedoksi vaan, mun koira on viimeisen päälle koulutettu ja voisin halutessani pitää sitä vapaana. Mutta en yleensä pidä, sillä jotkut ihan koirattomatkin ihmiset saattavat pelätä isoa koiraa. (Koirapuistot sitten asia erikseen.) Tätä pidän ihan kanssaihmisen huomioonottamisena, taito, joka sinulta on ehkä vähän hakusessa. :) Jännää, että olet sinkkumies! :D
Viittasin siihen tuolla sosiaali viestillä. Jos koiran omistaja on päästään terve, niin myös koira hyväksyy muut koirat jotka haluavat lähestyä.
Ei kannata ajatella, että muut koirat ovat "pahoja" ja sinun koirasi on "hyvä".
Sinkkumies
Hei onko teidän parin tyypin pakko jankata ja tapella? Tämä on oikeasti kiinnostava ja tärkeä aihe, josta olisi mukava jatkaa rakentavassa hengessä.
Vähän överiä verrata murhiin ja pedareihin koiran irtipitoa :D ylinopeus, roskaaminen ja punaisia päin meno on samaa sarjaa ja niin vaan noitakin tapahtuu päivittäin koko ajan. Vähän näin asian vierestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin itsekin. Hauska huomata kun lapsi pyöräilee vähän edempänä ja kun lopulta näen hänet, onkin hän "paniikissa" jähmettynyt paikoilleen ja iso koira vapaana edessä. Tekisi mieli sanoa pari valittua sanaa omistajalle.
Nää on varmaan niitä samoja sankareita jotka jättää koiransa ulosteet pitkin teitä?Mulla ei ole koiria vastaan mitään (arastelen niitä kyllä) mutta tommoiset surkeat omistajat jotka ei ajattele muita, saa mut kyllä super ärsyyntyneeksi.
Tiedätkö kuinka paljon ärsyttää sinun lapsesi joka pyöräilee/juoksee ihmisiä päin "vahingossa". Tekisi minunkin mieli sanoa pari valittua sanaa vanhemmalle. Pidä sinä kersasi kiinni!
Hah, sä olet ilmeisesti se "helvetin paha suustasi". Laki nyt kuitenkin sallii lapseni pyöräilyn "vapaana". Koirasi ei saa olla vapaana taajamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa miettinyt silloin kun mökkinaapurin turre pisti vesilintupoikueen fileiksi. Yleisin vastaus on kun se ei tee mitään pahaa, joo mutta kenelle.
Kun käytetään kliseitä turre yms. niin oksettavaa. Voin minäkin kutsua kissoja verkonpainoiksi, kun ne eivät minua miellytä.
Oma koirani on nähnyt vesilintupoikueen ja käynyt haistelemassa kaikki läpi, mutta ei tehnyt mitään.
Ajokoiraksi siitä kyllä olisi ollut, koska haukkuu ja seuraa hyvin. (joskus liiankin hyvin kun lähtenyt jäniksen perään 2 tunniksi)
Sinkkumies
Mitä sä nyt turresta hikeennyt? Koira on täysi peto linnuille siinä missä kissatkin. Kissa ei habituksensa puolesta pysty ajamaan peuraemoa poikasensa luota, mutta koira voi tehdä sen jo pelkällä olemuksellaan. Tutkimattomia ovat lemmikkien tiet vaikka lähellä kulkisivat.
Luonnon kiertokulkua. Koirat eivät ole ongelma lintukannoille, joten lopeta jeesustelu. Jos haluat keskustella mikä niiden ongelma on niin esim. viherhippien luontoon päästämät minkit.
Sinkkumies
Kaiken pahan alku on välinpitämätön ihminen. Sun ja mun turre kuuluu yhtä vähän tuonne luontoon kuin minkki ja supi. Mutta onhan se tässä jo selväksi tullut että haukut kaikki ja potkit toisten koiria. Sovussahan ei voi elää, tai noudattaa yhteisiä pelisääntöjä. Mukavahan se on tapella joka suuntaan ja tarjoilla monoa sinne ja tänne.
Supi on tullut tänne luontaisesti Venäjältä. Minkki on tuotu laivalla Amerikasta. Joten vituiks meni taas, sopii kai sanoa?
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittää koirat jotka ovat aina kiinni. Meidän koirat aina auki kun vaan mahdollista. Ne on kyllä super kilttejä. Pk seudulla asutaan ja monet huutelee perään. Kultaisetnoutajat kyseessä, jotka ei reagoi ihmisiin eikä koiriin ja kävelee nätisti lähellä. Miten nekin voi jonkun mielen pahoittaa?!!
Ensinnäkin on olemassa PALJON ihmisiä, jotka pelkäävät kaikenlaisia koiria. Toisekseen Suomen lain mukaan koirat ja myöskin kissat on pidettävä kytkettyinä kaupunkialueella. Ainoastaan koirapuistossa saavat koirat olla vapaana.
Voi hellanlettas sentään.. ihan Suomen lakia vastaan. Huh huh! Nyt kireäpipoinen vanhapiika vähän valoja päälle ja hankkimaan ihan omakin elämä! Aloita vaikka dildolla, kun selkeästi vähän pinna kireällä... ja tuollainen tiukkapipo ei varmasti miestä saa.
Sun mielestä varmaan tosiaan ne pedofiilit ja murhaajat ja tuhopolttajatkin on ihan ok, kun kerran siihen Suomen lakiin noin halveksivasti suhtaudut. Vai oletko kaksinaismoralisti kuitenkin, joka haluat itse päättää mitä lakeja viitsit noudattaa ja mitä et, samalla odottaen muilta lainkuuliaisuutta muissa asioissa?
Onko sut pienenä podotettu pääedellä johonkin, kun ajattelet että koirien auki pitäminen ja murha on sama juttu? Mitä helvettiä nyt taas??
En ole kyseinen henkilö, mutta ärsyttää kaltaisesi tyypit. Mitä varten lakeja on jos niitä ei noudateta? Saanko potkia koirasi hengiltä? Saanko pölliä renkaat autostasi kun ne ei ole lukkopultilla kiinni? Saanko lainata sun polkupyörää ja heittää käytön jälkeen Vantaanjokeen? Saanko heittää roskani sun etupihalle? Saanko kaahata sun pihatiellä 200kmh? Jos joku näistä nyt meni tunteisiin, niin kyllä sinä olet se tiukkapipo. Mitä pahaa nyt tyhjällä tiellä on hurjastella?
Mä aattelin valikoida mitä lakeja noudatan ja mitä en. Paskat mä mitään pihakalusteita tai polkupyöriä enää ostele, mä haen ne jonkun pihasta.
Mene jo Jonne takaisin pelisivulle.. tai Demiin vauhkoomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin itsekin. Hauska huomata kun lapsi pyöräilee vähän edempänä ja kun lopulta näen hänet, onkin hän "paniikissa" jähmettynyt paikoilleen ja iso koira vapaana edessä. Tekisi mieli sanoa pari valittua sanaa omistajalle.
Nää on varmaan niitä samoja sankareita jotka jättää koiransa ulosteet pitkin teitä?Mulla ei ole koiria vastaan mitään (arastelen niitä kyllä) mutta tommoiset surkeat omistajat jotka ei ajattele muita, saa mut kyllä super ärsyyntyneeksi.
Tiedätkö kuinka paljon ärsyttää sinun lapsesi joka pyöräilee/juoksee ihmisiä päin "vahingossa". Tekisi minunkin mieli sanoa pari valittua sanaa vanhemmalle. Pidä sinä kersasi kiinni!
Hah, sä olet ilmeisesti se "helvetin paha suustasi". Laki nyt kuitenkin sallii lapseni pyöräilyn "vapaana". Koirasi ei saa olla vapaana taajamassa.
Onneksi mikään laki ei kiellä sitä päin pyöräilevää kersaa tönäisemästä ojaan. Itsepuolustus katos! Nähdään lenkkipolulla! ;)
Koska koira osaa käyttäytyä.Miksi koiran omistajat tuovat käytöshäiriöiset koiransa koirauimarannoille ja koirapuistoihin jossa pitävät niitä kiinni eikä muut vapaana olevat koirat saisi tulla lähelle??
Vierailija kirjoitti:
Jos saavat koiransa kuriin, asia on ok, mutta näinhän ei aina ole.
t.Ärsyyntynyt koiran omistaja
Vaikka järjestyslaki ja osan vuodesta metsästyslaki asian kieltää, niin tavikset ovat yksinkertaisia laumasieluja. Kun jollakin ulkoilureitillä saadaan asia menemään perille esim. kunnan toimesta ja koirat pysymään hihnoissa niin on vain ajan kysymys kun yksi tollo taas päästää koiransa juoksemaan irrallaan. Tästä seuraa välittömästi se massaefekti, että mitä yksi tekee, sen tekee toinen, ja kolmas, ja neljäs perässä… Ja pian on taas kaikki koirat irti, juoksevat pyöräilijöiden eteen, hyppivät lasten ja lastenvaunujen ympärillä, tappelevat keskenään ja siitä seuraa, että käytöstavattomat ihmiset ovat toistensa kurkuissa kiinni syyttämässä toistensa koiria kouluttamattomaksi ja omistajia vastuuttomiksi jne. Tyhmyys tiivistyy etenkin alimman kansanosan keskuudessa. Itsekin koiranomistajana toivon usein, että otettaisiin käyttöön niin suuri koiravero, että se karsisi suuren osan alaluokkaisista ihmisistä jotka hommaavat koiria joista eivät osaa ja viitsi huolehtia kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Wallah kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wallah kirjoitti:
Mä jaksan kanssa tätä ihmetellä. Mulla on 60+ -kiloinen koira, ja edelleen niitä nyrkillätapettavan kokoisia juoksee koiran lähelle ja joskus ihan ihollekin kiinni. Omistajat on vaan että "ei se tee mitään". Juuei, mutta mun koira saattaa säikähtäessään puraista, ja jos se puraisee kunnolla, niin pikkukoira on hetkessä parantumattomasti "rikki"...
Vapaana olevat koirat, joita omistaja pystyy kontrolloimaan (so. ei anna tulla mun koiran lähelle ennen kuin on tarkistettu, että se sopii myös meille), ovat sen sijaan tietysti ihan ookoo. Mutta nämä oman koiran hengellä venäläistä rulettia pelaavat...hmmm.
Sinkkumies
Mitä hourit, onko sisälukutaito hakusessa? Mistä päättelit, että minä olen pelkuri? Tiedoksi vaan, mun koira on viimeisen päälle koulutettu ja voisin halutessani pitää sitä vapaana. Mutta en yleensä pidä, sillä jotkut ihan koirattomatkin ihmiset saattavat pelätä isoa koiraa. (Koirapuistot sitten asia erikseen.) Tätä pidän ihan kanssaihmisen huomioonottamisena, taito, joka sinulta on ehkä vähän hakusessa. :) Jännää, että olet sinkkumies! :D
Viittasin siihen tuolla sosiaali viestillä. Jos koiran omistaja on päästään terve, niin myös koira hyväksyy muut koirat jotka haluavat lähestyä.
Sinkkumies
Ei jessus, luuletko että kaikki koirat ovat samanlaisia? Sanopa jonkun malamuuttiuroksen omistajalle, että sen koiran kuuluu hyväksyä sun koiras. Tai amerikan akitan omistajalle, kun koiran rotuominaisuuksiin kuuluu koira-aggressiivisuus, eikä niitä voi välttämättä jättää keskenään edes omaan laumaan kuuluvien koirien kanssa ilman että tulee ruumiita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointtihan on juuri päinvastainen. Haittaa ei ole kellekkään muulle, kuin niille jotka vinkuvat paskat housuissa tyhjästä.
Kävelin vapaana olevani koirani kanssa sinusta ohi, eikä sitä kiinnostanut vittuakaan sun tekemiset. (koska se osaa elää omaa elämäänsä, toisin kuin paskasaastat)
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vähän överiä verrata murhiin ja pedareihin koiran irtipitoa :D ylinopeus, roskaaminen ja punaisia päin meno on samaa sarjaa ja niin vaan noitakin tapahtuu päivittäin koko ajan. Vähän näin asian vierestä.
Ylinopeus, roskaaminen ja punaisia päin meno voi johtaa kuolemaan. Samoin koiran irtipitäminen voi johtaa kuolemaan. Roskaamisessa kuolonuhrina on todennäköisesti joku villieläin joka tukehtuu roskaan tai muuten vahingoittuu, muissa tapauksissa uhrina voi olla eläimen (myös se koira itse) lisäksi myös lapsi tai aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi mikään laki ei kiellä sitä päin pyöräilevää kersaa tönäisemästä ojaan. Itsepuolustus katos! Nähdään lenkkipolulla! ;)
Tämä! 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsepuolustus toimii toki molemmin päin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wallah kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wallah kirjoitti:
Sinkkumies
Sinkkumies
Ei jessus, luuletko että kaikki koirat ovat samanlaisia? Sanopa jonkun malamuuttiuroksen omistajalle, että sen koiran kuuluu hyväksyä sun koiras. Tai amerikan akitan omistajalle, kun koiran rotuominaisuuksiin kuuluu koira-aggressiivisuus, eikä niitä voi välttämättä jättää keskenään edes omaan laumaan kuuluvien koirien kanssa ilman että tulee ruumiita.
Jalostusvirhe. Nappi otsaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siitä joku tuomio voisi tulla. En usko että yksikään aikuinen voi pitää jotain 3-5 vuotiasta pyöräilijää oikeasti niin suurena uhkana itselleen, että käsiksi saisi käydä.
Popparit haettu. Jatkakaa, olkaa hyvät.