Exän mielestä ok tuoda uusi näytille lapsille
Olen muuttanut pois 5 kk sitten, ero oli exän aloite. Naimisissä oltu n. 10 v. Ja kolme lasta. Hyvin vaikea avioliitto takana eikä kyllä mitään rakkautta puolin tai toisin.
Itselläni ei ole mitään tarvetta parisuhteelle, ja olen ajatellut että jos vuosien päästä sellainen löytyisi, niin olisin erittäin varovainen lapsille esittelyssä ja odottaisin pitkään.
Nyt sain selville että ex tavannut pari kk sitten naisen ja kun lapset ovat menossa lomailemaan hänen luo kahdeksi viikoksi lomailtuaan mun kanssa viimeiset 3 vk, niin oli sitten ajatellut että mahdollisesti tää uus nainenkin vois tavata heitä. Viikonloput menivät myös eri tavalla elokuuksi, koska minulla tulossa kutsujuhlat ja muita juhlia jonne menen lasten kanssa. Ja siis ilmeisesti juuri exän kannalta väärinpäin että voisi tavata tätä uutta naista.
Meillä ei ole avioerokaan astunut vielä voimaan, lapsille vasta alkanut valjeta todellisuus ettemme enää ole naimisissä ja nyt jo mies raahaisi uutta näytille! 😣 Yhdellä lapsellamme tulossa terapiakäyntejä kehityksessä olevaan asiaan, ja muutenkin tämä eroasia ja lastentapaamisista sopimiset olleet riitaisia.
Myönnän että raivostuin kun kuulin että mies edes ajatellut uuden esittelyä. 2 kk suhde! Mielestäni ei ole oikein sekoittaa lasten päitä lisää. Tässä ollut heille ihan tarpeeksi. Voinko vedota johonkin tutkimukseen tms. Että ex ymmärtäisi siirtää myöhemmäksi. Itse oon käsityksessä että vuoden pitäis antaa lapsillekin toipumisaikaa. Ex sanoi että ihan kaverina vois nähdä uutta. No, tunnen omat lapseni, ei mee läpi. Vanhin hyvin herkkä ja tarkkanäköinen. Tajuavat kyllä mikä homma nimi.
En tajua mikä aikuisiin iskee kun pitää erossa ajatella vaan omaa napaa! Itselle on ihan selvää että lapset on mulla ykkösenä. En pystyis edes itselle kuvitella tähän soppaan suhdetta, saati lapsille. Surettaa. Itkettää. Vituttaa. Voinko tehdä mitään?
Kommentit (64)
Minusta tässä ketjussa ei mietitä, miltä lapsista oikeasti tuntuu. Miettikää sitä oikeasti.
Kunpa kaikki eronneet vanhemmat muistaisivat exästä tai exän nyxästä ei saa puhua lapsille negatiivisesti. Eikä nyxät ja exät myöskään saa puhua lasten biologisista vanhemmista negatiivisesti. Suurin osa ihmisistä tämän ymmärtääkin. Toivottavasti ketjun ap on päässyt jo elämässään eteenpäin.
Ai, tämä olikin vanha ketju. Muistui vaan mieleen, kun erosin lapseni isästä ja hän rakastui niin palavasti uuteen naiseen (meilläkin ero vasta laitettu vireille, eikä lapselle edes ole vielä kerrottu), että ei voinut olla hetkeäkään ilman tätä naista, nainen oli siis aina yötä päivää paikalla, kun lapsi oli isällään. Lisäksi isä, tällöin jo yli 40 v. alkoi elää uutta nuoruuttaan ja vei lapsen mukaansa festareille jne. Paljon kaikenlaista, lapsen isä ikään kuin sekosi.
Olin itse tosi huolissani tästä, mutta olin tosiaan tarkka, etten puhu lapselle negatiivisesti isästä tai uudesta naisesta. Vaikeaa oli, etenkin kun lapsi sitten reagoi ja kiukutteli minulle todella paljon reilun vuoden ajan todella paljon, koulussa ja kaverisuhteissa oli ongelmia, jotka olisi mielestäni ollut vältettävissä, jos olisimme hoitanneet eron paremmin.
Olen ehkä edelleenkin jossain sisimmässäni miehelle tästä vihainen ja katkera, mutta yritän olla ajattelematta asiaa. Lapsella on hyvät välit isänsä kanssa ja kaikki on ihan ok. Mutta se huolen määrä oli silloin kyllä valtava ja lisäksi oli hyvin raskasta selitellä lapselle isän tempauksia parhain päin.
Huh! Kiitos tiedosta. Olemme kaikki olleet erittäin peloissamme ja huolissamme sinun takia. Miten jalo ja pyyteetön ihminen oletkaan? Vielä kerran, suurkiitos, oi lapseton nainen!