Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exän mielestä ok tuoda uusi näytille lapsille

Vierailija
27.07.2017 |

Olen muuttanut pois 5 kk sitten, ero oli exän aloite. Naimisissä oltu n. 10 v. Ja kolme lasta. Hyvin vaikea avioliitto takana eikä kyllä mitään rakkautta puolin tai toisin.

Itselläni ei ole mitään tarvetta parisuhteelle, ja olen ajatellut että jos vuosien päästä sellainen löytyisi, niin olisin erittäin varovainen lapsille esittelyssä ja odottaisin pitkään.

Nyt sain selville että ex tavannut pari kk sitten naisen ja kun lapset ovat menossa lomailemaan hänen luo kahdeksi viikoksi lomailtuaan mun kanssa viimeiset 3 vk, niin oli sitten ajatellut että mahdollisesti tää uus nainenkin vois tavata heitä. Viikonloput menivät myös eri tavalla elokuuksi, koska minulla tulossa kutsujuhlat ja muita juhlia jonne menen lasten kanssa. Ja siis ilmeisesti juuri exän kannalta väärinpäin että voisi tavata tätä uutta naista.

Meillä ei ole avioerokaan astunut vielä voimaan, lapsille vasta alkanut valjeta todellisuus ettemme enää ole naimisissä ja nyt jo mies raahaisi uutta näytille! 😣 Yhdellä lapsellamme tulossa terapiakäyntejä kehityksessä olevaan asiaan, ja muutenkin tämä eroasia ja lastentapaamisista sopimiset olleet riitaisia.

Myönnän että raivostuin kun kuulin että mies edes ajatellut uuden esittelyä. 2 kk suhde! Mielestäni ei ole oikein sekoittaa lasten päitä lisää. Tässä ollut heille ihan tarpeeksi. Voinko vedota johonkin tutkimukseen tms. Että ex ymmärtäisi siirtää myöhemmäksi. Itse oon käsityksessä että vuoden pitäis antaa lapsillekin toipumisaikaa. Ex sanoi että ihan kaverina vois nähdä uutta. No, tunnen omat lapseni, ei mee läpi. Vanhin hyvin herkkä ja tarkkanäköinen. Tajuavat kyllä mikä homma nimi.

En tajua mikä aikuisiin iskee kun pitää erossa ajatella vaan omaa napaa! Itselle on ihan selvää että lapset on mulla ykkösenä. En pystyis edes itselle kuvitella tähän soppaan suhdetta, saati lapsille. Surettaa. Itkettää. Vituttaa. Voinko tehdä mitään?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset siitä yli. Parasta olisi, jos et olisi eksäsi kanssa tekemisissä lainkaan. Lapseen liittyvät asiat vain tekstiviesteillä ja soittaminen sallittua vain hätätilanteessa. Jos jostain syystä koet, että et voi noudattaa tätä, niin ne on tekosyitä ja osoittaa, että väkisin haluat pitää eksääsi yhteyttä. Anna sen miehen nyt mennä ja elää elämäänsä, elä sinäkin omaasi. Sitten kun ymmärrät, että et voi vaikuttaa eksäsi elämään, etkä oikeastaan edes halua, olet kuivilla. 

Vierailija
42/64 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioerolapsi täällä terve. Äiti esitteli uuden miesystävänsä meille muutaman kuukauden päästä erosta, ja kiva mies olikin. Ovat olleet yhdessä siitä asti, yli vuosikymmenen. Rakkaudettoman perhemallin jälkeen oli ihana nähdä terve suhde jossa aikuiset oikeasti nauttivat toistensa seurasta. 

Isällä vaihtuivat suhteet ja uusi nainen tuli näytille parin vuoden välein. Ei menty sisarusten kanssa mitenkään rikki tästä. Jos jotain, niin ollaan opittu että suhteita tulee ja menee, eikä huonoon suhteeseen kannata jäädä roikkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko kaikki äidit oikeesti sitä mieltä että 5 kk erosta ja lapsille on ihan ok esitellä 2 kk suhde? Ja sitte ehkä uusi, ja taas uusi? Oletteko itse toimineet samoin?

Oon tosi yllättynyt. Oonko elänyt jossain kuplassa kun tällainen on ok. Jos kuvittelen itselle lapsuutta jossa oisin katsellut vierestä vaihtuvia kumppaneita, niin kamalalta ois tuntunu herkkänä lapsena.

Meillä lapset ovat enemmän minulla joten aikaa isällä pitäis olla. Eikö kukaan ajattele enää että aikuisuutta on laittaa omat tarpeet kakkoseksi kun on lapsia. Mun mielestä ihan eri asia sitten kun ero ei ole näin tuore.

Ap

En noudata mitään laskukaavaa. Kun erosta oli vuosi, minulla oli ensimmäinen suhde. Se kesti puoli vuotta. Sen jälkeen olen ollut kaksi vuotta yksin. En nyt sanoisi esittelevän "jatkuvasti vaihtuvia kumppaneita" jos tähän joku mies elämään tupsahtaisi.

Tuttavissani on myös monta miestä. Joskus joku tulee pitkän matkan päästä ja jää yöksikin (ei siis muuta kuin nukkumaan). Näkeehän lapsi heitäkin mutta ei se ole sen enempää ongelma kuin naispuoleisten kaverien näkeminen.

Vierailija
44/64 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap hommaa sinäkin uusi mies, komeampi kuin se edellinen. Sitten esittele eksälle lastenvaihdon yhteydessä ja samalla lapsille. 

Ongelma onkin siinä, ettei ap. tuohon pysty. Multi-äitiintynyt nainen ei ole kuuminta hottia pariutumismarkkinoilla. Senhän takia ap. valmiiksi jo alusti, ettei ainakaan edes mitenkään halua uutta suhdetta.

Vaikea uskoa tuota. Viikko-viikko systeemi niin apllakin on aikaa uudelle suhteelle. APn iässä miehetkin ovat toisella kierroksella ja harvoin lapsettomalle naiselle kelpaa mies, jolla on lapsia. 

Kyllä mä varmaan kelpaisin, jos jossain joskus oon, kyllä aina joku tulee juttusille. Oon ihan normaali tumma hoikka nainen. Mutta tosiaan mulla ei ole juuri nyt mitään tarvetta suhteelle. Nautin kovasti yksiolosta. Ja onhan mulla päivätyö ja kolme lasta. En sano ettenkö voisi joskus ajatella suhdetta jos kohdalle sopiva sattuisi. Mutta joo, tällä hetkellä mulla ei ole mitään annettavaa kellekään. Ajatus että joku kaksilahkeinen ois tässä vielä lisäksi odotuksineen, niin en vaan pystyisi. En ole ihastunut keneenkään.

Ja mielestäni tässä eron keskellä on oikein keskittyä lasten arjen saattamiseen normaaliksi ja turvalliseksi. En tajua miksi ihmisillä on niin kovin kiire? Miksei itse toivuta erosta ja anneta lasten toipua? Oon nyt 35 v. Jos olen yksin vaikka vielä 3 vuotta niin meinaatteko että oon jo sitten jotenkin "out"?

Vierailija
45/64 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap hommaa sinäkin uusi mies, komeampi kuin se edellinen. Sitten esittele eksälle lastenvaihdon yhteydessä ja samalla lapsille. 

Ongelma onkin siinä, ettei ap. tuohon pysty. Multi-äitiintynyt nainen ei ole kuuminta hottia pariutumismarkkinoilla. Senhän takia ap. valmiiksi jo alusti, ettei ainakaan edes mitenkään halua uutta suhdetta.

Vaikea uskoa tuota. Viikko-viikko systeemi niin apllakin on aikaa uudelle suhteelle. APn iässä miehetkin ovat toisella kierroksella ja harvoin lapsettomalle naiselle kelpaa mies, jolla on lapsia. 

Kyllä mä varmaan kelpaisin, jos jossain joskus oon, kyllä aina joku tulee juttusille. Oon ihan normaali tumma hoikka nainen. Mutta tosiaan mulla ei ole juuri nyt mitään tarvetta suhteelle. Nautin kovasti yksiolosta. Ja onhan mulla päivätyö ja kolme lasta. En sano ettenkö voisi joskus ajatella suhdetta jos kohdalle sopiva sattuisi. Mutta joo, tällä hetkellä mulla ei ole mitään annettavaa kellekään. Ajatus että joku kaksilahkeinen ois tässä vielä lisäksi odotuksineen, niin en vaan pystyisi. En ole ihastunut keneenkään.

Ja mielestäni tässä eron keskellä on oikein keskittyä lasten arjen saattamiseen normaaliksi ja turvalliseksi. En tajua miksi ihmisillä on niin kovin kiire? Miksei itse toivuta erosta ja anneta lasten toipua? Oon nyt 35 v. Jos olen yksin vaikka vielä 3 vuotta niin meinaatteko että oon jo sitten jotenkin "out"?

Ei kenelläkään ole mikään kiire. Jos sattuu löytymään sopiva kumppani kohdalle,niin sitten sattuu. Siihen voi mennä erosta 5kk tai vaikka 5 vuotta. Kukin tavallaan.

Vierailija
46/64 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun miehen lapset ainakaan mitenkään häiriintyneet siitä, että tapasivat minut melko pian. Tykkäsivät minusta. Enemmän heitä haittasi se, että miehen ex (eli heidän äitinsä) yritti kaikin tavoin laittaa kapuloita rattaisiin.

Minusta oli hurjan jännittävää tavata isän uusi täti,

kun vihdoin pääsin ensimmäiselle isä-viikonlopulle.

Isän uusi naisystävä oli hassunnäköinen, vähän hiljainen ja osti minulle värityskirjan.

Yöllä heräsin siihen, kun se täti sihisi kovaa isälle, että "Miksi tuon täytyy olla täällä?"

Aamulla täti puhui mukavasti ja saatteli minut kotiin, vaikka meillä ei ollut ketään kotona.

Luulin silloin pienenä, että isän uusi täti oli yöllä kiukkuinen, kun isä oli siirtänyt yöpöytää. Aikuisena tajusin, että minähän se olin, jonka ei olisi pitänyt olla siellä.

Täti kyllä katsoi minua ihan ystävällisesti.

Hetken päästä täti muutti pois isän luota, oli ottanut mukaansa isän perintöposliinit.

Tuli uusi naisystävä, kovaääninen matroona, joka huusi minulle jo ulko-ovelta:

-Mitä sinä tänne tunget?

Minä asun nyt isäs kanssa. Iso tyttö ja tunkee isänsä luo perjantaina!

Älkää rääkätkö lapsia niillä uusilla ihastuksillanne.

Vierailija
47/64 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun miehen lapset ainakaan mitenkään häiriintyneet siitä, että tapasivat minut melko pian. Tykkäsivät minusta. Enemmän heitä haittasi se, että miehen ex (eli heidän äitinsä) yritti kaikin tavoin laittaa kapuloita rattaisiin.

Minusta oli hurjan jännittävää tavata isän uusi täti,

kun vihdoin pääsin ensimmäiselle isä-viikonlopulle.

Isän uusi naisystävä oli hassunnäköinen, vähän hiljainen ja osti minulle värityskirjan.

Yöllä heräsin siihen, kun se täti sihisi kovaa isälle, että "Miksi tuon täytyy olla täällä?"

Aamulla täti puhui mukavasti ja saatteli minut kotiin, vaikka meillä ei ollut ketään kotona.

Luulin silloin pienenä, että isän uusi täti oli yöllä kiukkuinen, kun isä oli siirtänyt yöpöytää. Aikuisena tajusin, että minähän se olin, jonka ei olisi pitänyt olla siellä.

Täti kyllä katsoi minua ihan ystävällisesti.

Hetken päästä täti muutti pois isän luota, oli ottanut mukaansa isän perintöposliinit.

Tuli uusi naisystävä, kovaääninen matroona, joka huusi minulle jo ulko-ovelta:

-Mitä sinä tänne tunget?

Minä asun nyt isäs kanssa. Iso tyttö ja tunkee isänsä luo perjantaina!

Älkää rääkätkö lapsia niillä uusilla ihastuksillanne.

Just joo. Aika huono.

Vierailija
48/64 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähivanhempi, äiti. Isä ei tapaa lastaan kuin kerran tai pari kuukaudessa. Ei myöskään juuri ilmoittele etukäteen tapaamisten ajankohtia.

Jos olen tavannut jonkun miehen, niin kyllä minä haluan tavata uudestaankin. Ja nimenomaan aika nopeasti, koska hankalaa olisi odottaa sitä seuraavaa lapsivapaata. Kuka mieskään jäisi moneksi viikoksi odottelemaan. Ja sittenkö taas odotettaisiin seuraavaa vapaata. Ei.

Minun elämäni on nyt tällaista ja sen mukaan elän. Ex ei elämääni määrää. Toki minustakin olisi mukavampi että lapsi tapaa uuden miehen vasta kun suhde on vakaalla pohjalla, mutta tässä tilanteessa se ei pääsisi kehittymään vakavaksi, koska yhteistä aikaa ei ole.

En tajua mikä aikuisiin iskee kun pitää erossa ajatella vaan omaa napaa! Itselle on ihan selvää että lapset on mulla ykkösenä.

Vierailija
49/64 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lähivanhempi, äiti. Isä ei tapaa lastaan kuin kerran tai pari kuukaudessa. Ei myöskään juuri ilmoittele etukäteen tapaamisten ajankohtia.

Jos olen tavannut jonkun miehen, niin kyllä minä haluan tavata uudestaankin. Ja nimenomaan aika nopeasti, koska hankalaa olisi odottaa sitä seuraavaa lapsivapaata. Kuka mieskään jäisi moneksi viikoksi odottelemaan. Ja sittenkö taas odotettaisiin seuraavaa vapaata. Ei.

Minun elämäni on nyt tällaista ja sen mukaan elän. Ex ei elämääni määrää. Toki minustakin olisi mukavampi että lapsi tapaa uuden miehen vasta kun suhde on vakaalla pohjalla, mutta tässä tilanteessa se ei pääsisi kehittymään vakavaksi, koska yhteistä aikaa ei ole.

En tajua mikä aikuisiin iskee kun pitää erossa ajatella vaan omaa napaa! Itselle on ihan selvää että lapset on mulla ykkösenä.

Nämä asiat eivät poissulje toisiaan. Lapsi on ykkönen mutta en ala elää nunnan elämää vain siksi, että olen äiti. Olen myös nainen ja kaipaan romanttista rakkautta sekä seksiä.

Vierailija
50/64 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioerolapsi täällä terve. Äiti esitteli uuden miesystävänsä meille muutaman kuukauden päästä erosta, ja kiva mies olikin. Ovat olleet yhdessä siitä asti, yli vuosikymmenen. Rakkaudettoman perhemallin jälkeen oli ihana nähdä terve suhde jossa aikuiset oikeasti nauttivat toistensa seurasta. 

Isällä vaihtuivat suhteet ja uusi nainen tuli näytille parin vuoden välein. Ei menty sisarusten kanssa mitenkään rikki tästä. Jos jotain, niin ollaan opittu että suhteita tulee ja menee, eikä huonoon suhteeseen kannata jäädä roikkumaan.

Toinen avioerolapsi tässä terve.

Minusta vanhempani alkoivat molemmat käyttäytyä maanisesti ja lapsia kohtaan torjuvasti eron jälkeen.

Joka ilta kiehnättiin, usein humalassa vieraan ihmisen kanssa.

Äiti istui vieraan sedän kanssa meidän olohuoneessa keskellä yötä. Setä halusi antaa iltapusun ja hän haisi kauhealta.

Isä puheli aina jonkun vieraan naisen kanssa, minua nämä naiset mulkoilivat ja puhuivat isälle, mitä kaikkea tehdään, kun ollaan taas kahdestaan.

Molempien vanhempien luona ramppasi vieraita aikuisia ja he alkoivat juoda aika usein.

Muistan vieläkin pitkän rimpsun nimiä, molempien nais- ja miesystäviä.

Minusta uusien rakastajien haaliminen lasten eteen heti erotessa EI ole oikein.

Isä pysyi viimeisimmän kotkan kanssa yhdessä yli 10 vuotta, kunnes kuoli. Naisystävä ei ollut asuinkumppani, mutta yritti silti kaapia kermoja perinnöstä.

Äidin viimeisin namusetämäinen rakastaja kuoli pari vuotta sitten.

Minä olen nyt perheellinen, enkä ottanut eron jälkeen tänne mitään miehiä lasta rääkkäämään. Yksi mies kävi kylässä parin vuoden ajan, mutta inho lastani kohtaan oli liian silmiinpistävää.

Lapseni isäkään ei ole onneksi laahannut naisia lapselle nähtäväksi.

Vierailija
51/64 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta vanhempani alkoivat molemmat käyttäytyä maanisesti ja lapsia kohtaan torjuvasti eron jälkeen.

Äiti istui vieraan sedän kanssa meidän olohuoneessa keskellä yötä. Setä halusi antaa iltapusun ja hän haisi kauhealta.

Isä puheli aina jonkun vieraan naisen kanssa, minua nämä naiset mulkoilivat ja puhuivat isälle, mitä kaikkea tehdään, kun ollaan taas kahdestaan.

Molempien vanhempien luona ramppasi vieraita aikuisia ja he alkoivat juoda aika usein.

Isä pysyi viimeisimmän kotkan kanssa yhdessä yli 10 vuotta, kunnes kuoli. Naisystävä ei ollut asuinkumppani, mutta yritti silti kaapia kermoja perinnöstä.

Minä olen nyt perheellinen, enkä ottanut eron jälkeen tänne mitään miehiä lasta rääkkäämään. Yksi mies kävi kylässä parin vuoden ajan, mutta inho lastani kohtaan oli liian silmiinpistävää.

Mitä ihmeen pubiruusuja ja kauheita ukkoja sun vanhemmat ovat raahanneet kotiin..Kyllä suurimmalla osalla erovanhempien uusista kumppaneista on ihan kunnollisia ihmisiä.

Vierailija
52/64 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä nyt on näitä ääripäitä. Myös normaaleja ihmisiä on olemassa.

Vierailija
53/64 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tunnistaa aloittajan.

Vierailija
54/64 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei asu ykkösiä eikä kakkosia. Pidän itseäni juuri yhtä arvokkaana ja tärkeänä kuin lastani. Jos mies joskus liittyy perheeseen niin ihan samoin on yhtä arvokas perheenjäsen kuin muut. 

Vierailija
55/64 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholismi, lasten lähenteleminen, lasten torjuminen ja mulkoileminen on varmaan ihan kaikkien mielestä väärin, mutta ei liity siihen eroon.  Onko ap:n tekstistä missään vaiheessa tullut ilmi että uusi kumppani "rääkkää" lapsia? 

Vierailija
56/64 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan tunnistaa aloittajan.

Sitten varmaan olet se uusi kumppani. Koska tästä en ole kertonut kuin vanhemmilleni. Onnea vaan teille mutta voisitko odottaa hieman ennen kuin tulet lasteni elämään?

Ap

Vierailija
57/64 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullisia nuo joidenkin kertomukset.

Onnellisiakin onneksi on. Itse pidin äitini uudesta kumppanista. Tapasin hänet pian, koska äiti oli totaali-yh. Uusi kumppani pysyikin perheessämme sitten kuolemaansa saakka, yli 30 vuotta.

Olen itsekin eronnut ja uudessa suhteessa. Esittelimme toisemme lapsille ja lapset toisilleen 5kk seurusteltuamme. On ihan normaalia haluta olla yhdessä myös silloin kuin lapset ovat läsnä. Koska ap et voi määrätä exääsi, voit vaikuttaa vain omaan toimintaasi. Älä hauku isää tai nyxää lapsille, yritä peittää vihasi. On lastesi etu, että nyxä pitää heistä. Tämä on paljon helpompaa, jos exä ei hauku ja pistä kapuloita rattaisiin. Itse olen exä ja nyxä. Itse toivon ex-mieheni uuden parisuhteen onnistuvan. Pysyn erossa heidän elämästään ja hoidan exän kanssa vain lasten asioita. Onnekseni myös nykyisen mieheni exä toivoo meille samaa ja puhuu meistä hyvää lapsensa kuullen.

Vierailija
58/64 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde oli kuollut jo pitkään eikä rakkautta ollut miestä kohtaan => Tähdentää, että mies oli aloitteellinen erossa

Parisuhde katkeaa ja on lapsia => En tule koskaan enää varmaan seurustelemaan

Helppo tapa pilata lapset on kasvattaa heidät tuollaiseen marttyyri-ympäristöön uhrautumaan. Jos suhde on ollut noin pitkään kuollut, niin:

A) Lapset ovat sen kyllä vaistonneet jo pitkään

B) Miehen on ollut helpompi siirtyä seuraavaan suhteeseen. Mistä tiedät kuinka vakava se on? Luulisi, että miehelläkin on harkintakykyä.

Vierailija
59/64 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en halua seurustella isien kanssa, enkä pappojen kanssa. Olkaa rauhassa minun puolestani kaikki exät.

T. Lapseton nainen

Vierailija
60/64 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni on jotenkin oksettavaa naamioida oma kontrollinhalu "lasten parhaaksi". Ei lapset mene rikki pelkästään uuden ihmisen tapaamisesta. Miehesi on lasten toinen vanhempi, ja hänellä on ihan yhtä suuri oikeus esitellä lapsille tuttaviaan kuin sinullakin. Hänellä on oma näkemyksensä siitä, milloin on hyvä hetki tutustuttaa, ja hän saa vapaasti toimia sen mukaan. Sinä taas olet valinnut tuon marttyyriasenteen ja sinulla on siihen oikeus, vaikka itse näkisin että juuri tuollainen kitkerä marttyyrikiukuttelu on omiaan vahingoittamaan lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän