Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kauniista Facebook- profiilikuvasta ei tykätä?

Vierailija
26.07.2017 |

Onko siinä joku logiikka, että kuvasta ei tykätä jos se on jopa liian kaunis? Laitoin viime viikolla Facebook-profiiliini pitkästä aikaa uuden kuvan, jossa näytän oikeesti paljon hehkeämmältä kun aikoihin. Kesäinen rusketus, hiukset auki, olen vähän hoikistunut treenauksen myötä ja päällä uusi kesämekko --- 8 tykkäystä kuvasta, ei mitään kommentteja. Kavereita Facebookissa noin 400. Siis jotenkin ihan idiootti olo, vaikka en nyt pienten lasten äitinä minkään somen kautta eläkään. Tiedän näyttäväni kuvassa hyvältä, mutta koen silti kauheaa itsetuntokriisiä ulkonäöstäni toisen lapsen jälkeen. Miksi kukaan ei nosta tämän mamman itsetuntoa? Nyt epäröin että se kuva oikeasti onkin ihan hirveä, vaikka tiedostan samalla että ei ole. Yksi peukun painallus, mutta ei. Mikä siinä niin uhkaa???

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki nössö elämä ja itsetunto.

Vierailija
2/44 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä kauniita kommentteja oikeilta ihmisiltä kun näet heitä. :)

Kysy, että oletko heidän mielestään hyvännäköinen ja kerro rehellisesti että koet epävarmuutta ulkonäöstäsi. Itse kerroin miehelleni ja hän sanoi sen jälkeen joka päivä että olen tosi kaunis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi kuinka kaunis kuva, en tykkää siitä, jos taustalta paistaa omahyväisyys ja huomionhaku. Sama tunne tulee valitettavasti tekstistäsi.

Vierailija
4/44 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakee selkeästi huomiota niin en tykkää.

Vierailija
5/44 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai vieläkö facebookia käytetään? :D ehkä sun kaverit ei vaan ole kirjautuneet pitkään aikaan kun on kesä ja kaikkee niin siten kuva jäänyt huomaamatta

Vierailija
6/44 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä. Multa menee ohi ihmisten uudet fb kuvat ihan siis läheisten ystävienkin monesti. Fb on tiedotuskanava. Instagram on enemmänkin tuollainen valokuvien kanava.

Vierailija
7/44 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannut!

Vierailija
8/44 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni neljästäsadasta kaveristasi normaalisti muuten kommentoi postauksiisi? Mulla on muutamalla fb-kaverilla satoja kavereita, mutta reaktioita tulee mihin tahansa postaukseen max. parikymmentä. Kuinka moni on "oikeasti" kavereita, kuinka moni on vaan lisäämässä ystävälukua?

Vierailija
9/44 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki itsetunto. Sinä olet upea kuvassasi ja piste, kerta itsekin olet kuvaan tyytyväinen. Ihan sama onko kuvassa 1 vai 100 tykkäystä se ei vaikuta elämääsi tai ulkonäköösi yhtään mitenkään.

Vierailija
10/44 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Miten kuvasta voi paistaa läpi huomionhakuisuus, jos pienten lasten äiti joka harvoin saa itsestään kuvia saa kerrankin Facebookiin lisättyä itsestään nätin kuvan, siis oikeasti nätin. Omahyväisyyttä siis, eli omalla kohdallani innostus siitä että sain itsestäni hyvän kuvan, onkin paha juttu? Mitä en tajua? Luuleekohan nyt jotkut asioista enemmän kuin tietää. Minusta on kaukana omahyväisyys ja kaikenlainen itsestään liikoja luuleminen. Ei kai niin väärää kuvaa kukaan voisi netin kautta saada.

Vierailija
11/44 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi yli 40v fb-kamu joka laittaa päivityksiä monta kertaa päivässä ja aina on omasta naamasta lähikuva mukana. Siis päivässä saattaa tulla 5-10 uutta kuvaa. Juu en tykkää niistä kuvista, olen jo miettinyt että onkohan kaikki ihan kunnossa kun alkoi tuo kuvien tunkeminen jotain vuosi sitten ja kiihtyy vaan. Muokkaa vielä kuviaan rankalla kädellä, joissakin lähes tunnistamaton.

Vierailija
12/44 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kuva on tekemällä tehty. En silloin tykkää siitä, koska ei ole aitoa.

Vierailija
13/44 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suotta mieti tuollaisia asioita. Sinä olet tyytyväinen kuvaasi ja se on tärkeintä.

Vierailija
14/44 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen huomaa, kun joku kalastelee kehuja laittamalla itsestään koko ajan poseerauskuvia.

Minusta sellainen on kiusallista ja noloa.

Vierailija
15/44 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kehujen kalastelu vielä, minulla on vaikka miten monta kuvaa erilaisia kaikki fbssa ja voin sanoa ihan rehellisesti ettei niitä ole koskaan kehuttu. Lähestulkoon yhtäkään koskaan lisäämääni profiilikuvaa. En vain saa kommentteja kuvistani, tykkäyksiä joskus sitäkin enemmän. En nytkään todellakaan odottanut yhden ainoaa kommenttia, mutta yllättynyt olin siitä että oma mielipiteeni kuvani onnistumisesta meni niin pieleen. Tai itse olen sitä mieltä että vau, onnistuin, mutta reaktiot ovat luokkaa tripla 👎👎👎 -Ap

Vierailija
16/44 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kovalla kädellä muokattu tai kauniit kasvot sovelluksella otettu? Onko duckface? Tunnistaako kuvasta sinua? Nämä ovat asioita jonka takia minä en tykkää jonkun kuvista.

Vierailija
17/44 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäätkö itse toisten päivityksistä /kuvista Facebookissa? Mulla on noin 140 kaveria ja jos vaihdan profiilikuvaa, noin puolet/vähän alle tykkää. Mulla on fb:ssä kavereina vain sellaisia, jotka oikeasti tunnen ja joiden kanssa voisin pysähtyä kadulla juttelemaan. Taitaa sun " kavereiden" laatu olla vähän huono! Ei niitä tykkäyksiä kavereiden määrällä haalita!

Itsellä huomionhakuisten kuvien lisäksi toinen ja ainut ärsyttävä asia on nämä kavereiden haalijat. Eli tyypit jotka pyytää kaveriksi ja sen jälkeen eivät IKINÄ tykkää tai kommentoi mitään kuviani, vaikka selvästi käyttävät fb:tä. Minua ei haittaa jos joku ei päivitä mitään/päivittää harvoin (itsekin lähinnä vaihdan profiilikuvaa silloin tällöin), jos kuitenkin osoittaa jonkinlaista elämisen merkkiä tykkäämällä postauksista edes joskus. Eri asia on, jos fb:tä käyttää harvoin, mutta silloinkin nämä harvoin linjoilla olevat tykkäävät jälkijunassa. Oletan siis, että fb:ssä kaverina olevat jotenkin noteerataan eli tykätään!

Vierailija
18/44 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pääasia että olet itse tyytyväinen kuvaasi, 8 tykkäystä on sentään jotain! Ehkä et kuvassa näytä itseltäsi, mihin kaverisi ovat tottuneet, tai jokin muu syy miksi se ei herätä ihastusta.

Mulla on muutama nelikymppinen kaveri, jotka ehkä kokevat jotain ikäkriisiä, kun tosi usein postaavat itsestään imartelevia ja muokattuja kuvia. Yksi etenkin ei näytä kuvissa ollenkaan itseltään, ja aina mietin pitääkö tuosta nyt tykätä vai ei kun on kuin eri ihminen. Mutta siis kuulostaa erilaiselta kuin ap:n tilanne, hankala sanoa miksi joku ei tykkää.

Vierailija
19/44 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haetko nyt sitä, että 400 kaveriasi ovat sinulle kateellisia kun olet liian kaunis? 😂 No ei mut vakavasti, ehkä sulla ei ole enää niin läheisiä ihmisiä siellä kaverilistalla, joita kiinnostaa tykkäillä ihmisten fb-kuvista ylipäätään. Tai ehkä et vaan näytä itseltäsi ja ihmiset eiäivät jaksa innostua kauneudestasi yhtä paljon kuin sinä itse. Muista, what matters most is how you see yourself.😊

Vierailija
20/44 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että harva normaali, ei-täysin-ulkonäkökeskeinen ihminen arvottaa kavereidensa tai tuttaviensa kuvia kauneuden tai komeuden perusteella, vaan tykkäämistodennäköisyyteen vaikuttaa enemmän jos se on vaikka erityisen tyylikäs tai siinä on jotain muuta mielenkiintoista tai hauskaa. Ja tietysti sen mukaan miten paljon on tekemisissä ja miten monen kaverin feedillä kuva sattuu näkymään