Miksi kauniista Facebook- profiilikuvasta ei tykätä?
Onko siinä joku logiikka, että kuvasta ei tykätä jos se on jopa liian kaunis? Laitoin viime viikolla Facebook-profiiliini pitkästä aikaa uuden kuvan, jossa näytän oikeesti paljon hehkeämmältä kun aikoihin. Kesäinen rusketus, hiukset auki, olen vähän hoikistunut treenauksen myötä ja päällä uusi kesämekko --- 8 tykkäystä kuvasta, ei mitään kommentteja. Kavereita Facebookissa noin 400. Siis jotenkin ihan idiootti olo, vaikka en nyt pienten lasten äitinä minkään somen kautta eläkään. Tiedän näyttäväni kuvassa hyvältä, mutta koen silti kauheaa itsetuntokriisiä ulkonäöstäni toisen lapsen jälkeen. Miksi kukaan ei nosta tämän mamman itsetuntoa? Nyt epäröin että se kuva oikeasti onkin ihan hirveä, vaikka tiedostan samalla että ei ole. Yksi peukun painallus, mutta ei. Mikä siinä niin uhkaa???
Kommentit (44)
Eniten tykkäyksiä sain ihan muokkaamattomalle "arkiminä" -profiilikuvalleni. Sen sijaan kuva, johon olin meikannut oikein kunnolla ja mielestäni näytin seksikkäältä, ei saanut paljoakaan tykkäyksiä, siihen tuli jopa ikävä kommentti yhdeltä naiselta. Ehkäpä aitoudesta tykätään ja drag queen -meikissä posettamisesta ei niinkään? Vaihdan profiilikuvaa vain muutaman kerran vuodessa. En jaksa itse enää tykätä silloin, jos ihminen vaihtaa sitä kuvaa jopa usrita kertoja viikossa... usein vielä aina se sama posetusilme ja yläviistosta kuvattu.
Ymmärrän sua. Joskus sitä vaan kovasti kaipaa kuulla olevansa kaunis ja ihana, vaikka sitten somen kautta. En usko, että tykkäyksien perusteella kannattaa tehdä minkäänlaisia johtopäätöksiä.
Itse olin vuosia sitten aktiivinen Facebook-riippuvainen. Myönnän, että käytin sitä lähinnä saadakseni kehuja ja positiivista huomiota. (Jota en siis usko että sinä teet.) Itsetuntoni oli huono, mua oli kiusattu koulussa ulkonäöstä ja yhtäkkiä muutettuani toiseen paikkaan sainkin jatkuvasti ihastelevaa palautetta.
Jäin riippuvaiseksi siitä tunteesta, kun ottaa itsestään kauniin kuvan ja lisää sen (silloin vielä suosittuun) Facebookkiin, tykkäyksiä ja kehuja satelee. Se oli balsamia haavoihin. Kuitenkin jossain vaiheessa havahduin, että annan edelleen muiden ihmisten määritellä mut. Koin olevani kaunis vain saadessani kehuja. Poistin Facebookin kokonaan ja opettelin terveempää ajattelua.
Öööööh, no voi johtuu monista asioista.
Mulla ainaki johtuu siitä, ettei mul oikeen oo mitään facekavereita. Juttelen ehkä 3 ihmisen kanssa facessa vuodessa. :'D Harvemmin mäkään kommentoin tai tykkään kenenkään kuvista, jollei se sit oo joku oikeesti läheinen ihminen. :D Joskus teininä olin aktiivisempi ja juttelin netissäki ihmisten kanssa, sillon sain enemmän kommentteja ja tykkäyksiä... Mut yllättävän paljon saan niitä vieläki vaikka suurta osaa facebook kavereista en edes tunne enää tyyliin. :D
Mitä väliä sillä on?