Tunnetko olevasi jonkun henkilön rakkain/tärkein henkilö?
Miten on?
Itse koen olevani miehelleni tärkein, mutta sitten taas itselleni lapset taitavat olla tärkeimmät.
Kommentit (27)
Kyllä. Pienten lasteni ja mieheni.
Kyllä, olen mieheni elämän rakkain ihminen epäilyksettä :)
Lapset taas ovat toisilleen ne rakkaimmat, me vanhemmat sitten hyvänä kakkosena.
Minulle taas mies ja lapset ovat varmaankin jaetulla eka sijalla.
Mielenkiintoinen kysymys. En muistaakseni koskaan ole miettinyt sitä aiemmin. En varmaan ole kenenkään rakkain / tärkein henkilö, jos ei lasketa lastani, joka on taivaassa.
Yleensä vastaan tällaisiin kysymyksiin Jeesuksen, joten vastaan nytkin.
Kyllä, lapset näyttävät sen varsin selvästi
Luulen kyllä, että mieheni rakastaa minua ja lastamme yhtä paljon, eli jaettu ykkössija :)
Sana kirjoitti:
Mielenkiintoinen kysymys. En muistaakseni koskaan ole miettinyt sitä aiemmin. En varmaan ole kenenkään rakkain / tärkein henkilö, jos ei lasketa lastani, joka on taivaassa.
Ai että sinä olet Jeesuksen rakkain henkilö?
Miehelleni ka lapsilleni olen rakkainta tässä maailmassa, sama toistepäin. Ja nyt kun ajattelen ensimmäistä kertaa, mieheni arvottaa minut ehkä piirun verran lapsia edelle mikä oikeastaan on karmiva ajatus. Tämä tulee ihan arkenakin esille, miehelleni minä olen tärkein, Itse olen sitä mieltä että lapset on ykköset jos esim pitäisi pelastaa ensin, mieheni pelastaisi ensin minut se on varmaa:(
En ole kellekään rakkain tai tärkein, koska minulla ei ole miestä tai lapsia. Ystävilläni ja sisaruksillani on se joku muu joka on heille tärkein (mies tai lapset). Vanhemmillenikaan en voi olla tärkEIN koska heillä on useampi lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Sana kirjoitti:
Ai että sinä olet Jeesuksen rakkain henkilö?
Niin, olen ihan varma siitä. Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö muitakin, yhtä rakkaita henkilöitä Jeesuksella olisi kuin minä :)
En ole. En ole koskaan ollut parisuhteessa eikä minulla ole lapsia.
Minusta taas on karmivaa, jos lapset ovat jollekin ne rakkaimmat ihmiset maailmassa. Toivon, ettei sillä kuitenkaan tarkoiteta etteikö samanveroinen kumppani mahtuisi siihen väliin, jos sellaista ei siinä hetkessä olisikaan.
Annetaan me vaan lasten kasvaa ihan rauhassa eikä parisuhteessa meidän kanssa. Äidille ja isälle on luonnollisesti tärkeät ja korvaamattomat sijat lasten elämässä, mutta lapsilla pitää olla vapaus kasvaa itsenäiseksi ja elää omaa elämää, jossa kaikkea ei esimerkiksi tarvitse jakaa vanhempien kanssa.
Jos tässä maalaillaan jotain: "kenet pelastaisi palavasta talosta"-asetelmaa, niin kaipa sieltä sen nuorimman oman tai vieraan, jopa sen pelokkaan koulukiusaaja-teinin, jokainen hyvä ihminen pelastaisi eikä sitä omaa rakastaan oli se sitten mies tai kissimirri. !?
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas on karmivaa, jos lapset ovat jollekin ne rakkaimmat ihmiset maailmassa. Toivon, ettei sillä kuitenkaan tarkoiteta etteikö samanveroinen kumppani mahtuisi siihen väliin, jos sellaista ei siinä hetkessä olisikaan.
Annetaan me vaan lasten kasvaa ihan rauhassa eikä parisuhteessa meidän kanssa. Äidille ja isälle on luonnollisesti tärkeät ja korvaamattomat sijat lasten elämässä, mutta lapsilla pitää olla vapaus kasvaa itsenäiseksi ja elää omaa elämää, jossa kaikkea ei esimerkiksi tarvitse jakaa vanhempien kanssa.Jos tässä maalaillaan jotain: "kenet pelastaisi palavasta talosta"-asetelmaa, niin kaipa sieltä sen nuorimman oman tai vieraan, jopa sen pelokkaan koulukiusaaja-teinin, jokainen hyvä ihminen pelastaisi eikä sitä omaa rakastaan oli se sitten mies tai kissimirri. !?
Wot? Jos vanhemmalle se lapsi on kaikkein tärkein, niin eihän se tarkoita että lapsen pitää jakaa kaikki asiansa vanhemman kanssa? :D
Ja jos jostain syystä joutuisin tilanteeseen, jossa minä olen ainoa ihminen joka voi pelastaa jonkun palavasta talosta, ja saan pelastaa vain yhden, ja tiedän jostain kumman syystä, että vaihtoehdot ovat vain oma rakkaani tai joku tuntematon lapsi, niin
- ensinnäkään, tämä skenaario ei kuulosta millään tavalla kovin todennäköiseltä...
- toiseksi, pelastaisin sen oman rakkaan. Olen pahoillani. Olen paha ihminen.
Tunnen olevani. Miehelleni tietty vaikka varmasti samalla viivalla on lapset kuten itsellänikin. Mutta lasten suhteenkin haluan olla tasapuolinen, rakastan kaikkia yhtä paljon.
Aikuisille lapsilleni tiedän olevani rakas vaikka ykkössijan vie heilläkin puoliso ja lapset. Kuten kuuluukin.
Onkohan aikuiselle identtiselle kaksospuolikkaalle puoliso vai kaksospuolikas tärkeämpi? Ainakin lapsena kaksospuolikas on yleensä äitiäkin tärkeämpi..
Kyllä, poikaystäväni ja uskoakseni myös parhaan ystäväni.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan aikuiselle identtiselle kaksospuolikkaalle puoliso vai kaksospuolikas tärkeämpi? Ainakin lapsena kaksospuolikas on yleensä äitiäkin tärkeämpi..
No sanotaanko näin, että en vähässä kummassa laittaisi miestäni valitsemaan minun ja identtisen kaksoisveljensä välillä😁
En. Minä en ole kellekään rakas.