Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan puhunut oikeasti vierasta kieltä?

Vierailija
26.07.2017 |

Oletko siis koskaan oikeasti puhunut viersta kieltä paitsi koulua ei lasketa?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kerran. Joku tumma iso mies kysyi englannniksi reittiä erääseen tiettyyn paikkaan. Viittasin siihen suuntaan kädellä ja hihkaisin "That way!" :D

Iso tumma mies... grr... ;)

No sanos muuta. Mahdollisimman nopeastihan siitä tilanteesta oli pois päästävä. ;)

Vierailija
22/31 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vähän. Osaan vieraista kielistä englantia ja haluaisin saada sen hyväksi ja sen takia itsekseni puhun usein sitä silloin, kun kukaan ei kuule :D

Joskus töissä tulee englanninkielinen asiakas ja helposti menee änkyttämiseksi minulla vaikka osaisin sanoa ihan hyvin mitä haluan. Sanat eivät vain tule kunnolla mieleen kun on painetta että nyt pitäisi oikeasti osata ja saatan tehdä ihan hölmöjä virheitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten, kun kotikaupunkiini avautui pakolaiskeskus, niin alkuun heitä sai kaupungilla opastaa englanniksi eri paikkoihin ja pienissä arkisissa asioissa - eipä sitten sen jälkeen.

Vierailija
24/31 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työpaikassa, jossa englanti oli työkieli. Eli kyllä olen.

Vierailija
25/31 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, päivittäin, koska en asu Suomessa.

Vierailija
26/31 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Un solomillio de la pimienta con vina roja de casa.

Vierailija
27/31 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai san antoniossa, kun tuli meksikolainen puukkopelle. Se jotain mumisi puta di gringo. Johon osasin (kielioppia epäilemättä raiskaten) sanoa: no esta gringo,esta europeiso finlandeso.

Meni kai sitten etsimään oikeaa gringoa puukolleen..

Vierailija
28/31 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Walesissa eli englanti on mun pääkieli. Vähitellen alan oppia myös Walesin kieltä.

Vierailija
29/31 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen kielen täytyy olla mulle tuttu, muuten en osaisi sitä puhua. :P

Olen puhunut, olen asunutkin ulkomailla ja puhun sujuvasti useampaa "vierasta" kieltä.

Vierailija
30/31 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä käytän ruotsia, saksaa ja englantia. Tänä kesänä ilahdutin lisäksi kiinalaisia turisteja, kun osasin jossain määrin kommunikoida heidän kanssaan heidän äidinkielellään :)

Vapaa-ajalla puhun lisäksi toisinaan espanjaa, kun juttelen ystäväni puolison kanssa.

Vierailija
31/31 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töiden puolesta tulee käytettyä englantia ja ruotsia päivittäin. Molempia olen toki opiskellut vuosikaupalla.

Reissatessa on tullut yritettyä niin ranskaa, espanjaa kuin italiaakin, mutta huonon kielikorvani puolesta en yleensä ymmärrä mitä vastapuoli sanoo. Siihen nähden on muuten ollut yllättävän informatiivisia keskusteluja!