Kiva kun istut vessassa ja joku vieras tulee kotiisi sisälle
Meinasin pudota pyttyyn kun oven takana huhuiltiin hyvää iltaa, missä on isäntä. Missä on miesten käytöstavat?
Kommentit (27)
Meillä ei ole ovi lukossa, että lapset pääsee ramppaamaan sisään ulos ilman, että koko ajan pitää ravata ovea avaamassa.
Siitä on myös tullut tapa naapurin lapsille, että kulkevat meillä miten sattuu. Se on ok. mutta sitten toisinaan jää se veskin ovi auki ja istun pytyllä, kun niitä muksuja siitä ohi menee. Nythän nää on jo teini-iässä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meinaa tottua siihenkään, kun remonttimiehet soittavat ovikelloa ja samalla jo yleisavain rapisee lukossa. Piti viedä pyykkikoriin varavaatteet, että ilkeää tulla kylppäristä pois, kun on tottunut pukeutumaan muualla.
Tää on muuten tosi ärsyttävää. Ovikellon soiton jälkeen voisi odottaa hetken, eikä heti ruveta itse aukomaan ovea. Omassa kodissaan sitä saattaa olla tekemässä ihan mitä tahansa, niin vähän olisi kiva saada varoitusaikaa.
Niin, että ehtii sängyn alle piiloon...
Täh? Ei minulla ole tarvetta piiloutua. Mutta olisi kiva olla suunnilleen säädyllisessä kunnossa tai esim ehtiä ulos vessasta/suihkusta ennen kuin sisään laukkaa tuntemattomia ihmisiä. Ja minä mieluummin avaisin niille oven ja tsekkaisin ovella keitä siellä on, sen sijaan että joku random huoltomies paukkaa yleisavaimella suoraan eteiseen.
Tämä on kyllä paha jos naapuri sattuu tulemaan juuri sillä hetkellä kun pahin puluparvi on lentämässä pönttöön. Eihän se ole kaunista kuultavaa ja käy nenänkin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meinaa tottua siihenkään, kun remonttimiehet soittavat ovikelloa ja samalla jo yleisavain rapisee lukossa. Piti viedä pyykkikoriin varavaatteet, että ilkeää tulla kylppäristä pois, kun on tottunut pukeutumaan muualla.
Tää on muuten tosi ärsyttävää. Ovikellon soiton jälkeen voisi odottaa hetken, eikä heti ruveta itse aukomaan ovea. Omassa kodissaan sitä saattaa olla tekemässä ihan mitä tahansa, niin vähän olisi kiva saada varoitusaikaa.
Täh? Ei minulla ole tarvetta piiloutua. Mutta olisi kiva olla suunnilleen säädyllisessä kunnossa tai esim ehtiä ulos vessasta/suihkusta ennen kuin sisään laukkaa tuntemattomia ihmisiä. Ja minä mieluummin avaisin niille oven ja tsekkaisin ovella keitä siellä on, sen sijaan että joku random huoltomies paukkaa yleisavaimella suoraan eteiseen.
Random huoltomies? Oletko vankilassa? :)
Mulla on ollut sama ongelma mökillä. Kylän miehet ja miehen kaverit ovat saattaneet poiketa "ohi" ajaessaan mitään ilmoittamatta katsomaan ollaanko siellä. Mökillä pukeudun esim. bikineihin, johon itsetunto ei riitä ikinä missään muualla. No siinä kukkapenkissä kyykistellessä yhtäkkiä selän takana onkin joku hölisemässä ja säädyllisempää ei saa heti päälle. Minulle on käynyt tuo vessajuttu pariin kertaan. Yhden kerran olin kirjoittamassa tutkielmaa keskittyneesti, kun paikalle saapui kylänmies pälättämään niitä näitä. Hän oppi siinä, että saa luvan olla viimeinen kerta ja olen sen jälkeen muutenkin tehnyt selväksi, etten siedä käytöstä.
Täällä kun on kaikkia tosifiksuja paikalla, niin varmaan tähänkin vastataan, että mitäs et ole laittanut puomia tielle ja pääsy kiellettyä -kylttiä tien varteen, ja pitänyt ovia lukossa ja pukeutunut yhtä peittävästi kuin ihmisten ilmoilla. Kyllä ihmiselle kuuluu kotirauha ja se on näiden hölmöjenkin tajuttava. Puhelin on keksitty ja vieraat on tervetulleita, kunhan ajasta sovitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas ihan kaikki miehet oli siellä huhuilemassa? Miksi pidät ulko-ovesi lukitsemattomana?
Ei maaseudulla juuri lukita ovia eikä soitella ovikelloja.
Minä en yleensä edes yöksi lukitse ovia.
Ei meilläkään maalla lukita ovea koskaan. Kerran joku saa**nan kalakauppias porhalsi tupaan kuin kotiinsa ja mut nähtyään (olen 192cm/120kg) peruutti pari askelta taakke ja änkytti että: "ai, täällä onkin uus isäntä". Ennenkuin ehti sanoa mitään muuta, sanoin ääntä vähän korottaen, ettei osteta mitään jolloin lähti yhtä hätäseen kuin oli tullutkin. Otti päähän kun tuli kuin kotiinsa, eikä oo sen jälkeen käynyt :)