Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulunkäyntiavustajan pätevyys

Vierailija
25.07.2017 |

Onko teillä henk.koht. kokemusta koulunkäyntiavustajan töiden hakemisesta viime vuosilta? Ilmoituksessa lukee näin: "Kelpoisuusvaatimus: Koulunkäyntiavustajan ammattitutkinto tai muu soveltuva erikseen määritelty koulutus." Itse olen koulutukseltani aineenope. Onko turha odottaa haastattelukutsua, vaikka muut jutut osuis kohdilleen, jos koulutus on edellä mainittu?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunkäynninohjaajakoulutuksessa keskitytään erityislapsien ja kehitysvammaisten ohjaamiseen. Myös kaikenlaiset oppimisvaikeudet pitää tuntea ja näytöillä näiden asioiden hallinta näytetään toteen. Myös aggressiivisten lasten käsittely kuuluu sisältöön sekä hygieniapassi. Sosiaalialan tutkinto, ei sinulla pätevyyttä. Minun kunnassani ainakin myös opettajien on pitänyt käydä koulutus joka aikuisopiskelijana minulla vei yhden vuoden työn ohessa. Erityisosaaminen aineessasi kyllä helpottaa huomattavasti työnsaantia pätevyyden saatuasi.

t. Koulunkäynnin ja aamu-ja iltapäivätoiminnan ohjaaja, töissä yläkoulussa

Vierailija
2/18 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vastauksesta :)

Muita kokemuksia? Siis tiedän kyllä että epäpäteviä on myös käytetty koska esim. oma poikaystäväni on tehnyt kyseistä duunia muutama vuosi sitten mutta hänen hakemissaan paikoissa ei lukenut noin kelpoisuusvaatimuksessa. Onko tää kovinkin uusi asia että vaaditaan tietty pätevyys?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineen opettajan pätevyys koulunkäynninavustajaksi vaatimuksena?

Hakekaa tosiaan oman aineenne koulunkäyntiavustajaksi toista opea avustaman...

Oikeastaan aika mahtavaa.

Vierailija
4/18 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttääkö lähihoitaja (mielenterveyden suuntautuminen) vaatimukset?

Vierailija
5/18 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Mikä on "muu soveltuva erikseen määritelty koulutus"? Missä määritelty?

Vierailija
6/18 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän riippuu 4, mutta esim.varhaiskasvatuspuolelle vaaditaan lapset-ja nuoret suuntautuminen.

Itse tein 1v ajan koulunkäyntiohjaajan työtä yläkoulussa muutama vuosi sitten, lähihoitajan tutkinto mielenterveys-ja kriisityö suuntautumisella josta oli vain hyötyä varsinkin kun oli ns erityisluokka kyseessä (Asperger, adhd-nuoria ja lisäksi oppilaita joilla oli vakavia tunne-elämän ongelmia ja sosiaalisia haasteita johtuen mm kotioloista, kokemuksista elämässään ym). Nyt olen varhaiskasvatuksen puolella ja lapset-ja nuoret suuntautumisen opiskelin myös, siten sain vakipaikan.

Vierailija
7/18 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noihin hommiin muuten yleisesti ottaen kova tunku?

Vierailija
8/18 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaisella koulutuksella ja kouluttamattomuudella noita duuneja tehdään. Kannattaa hakea ihan kenen vaan.

Itselläni kokemusta avustajista jotka kuvittelivat ryyppäävänsä salaa kuin sellaisistakin jotka lähtivät opiskelemaan opettajiksi hyvällä mielellä. Ja myös ihan mahtavia koulunkäyntiavustajiksi opiskelleita.

Hyvä avustaja on open oikea käsi - vaikka vasuri täällä kirjoitteleekin 😁!

Vierailija
9/18 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko noihin hommiin muuten yleisesti ottaen kova tunku?

Onko kokemusta esim. pääkaupunkiseudusta?

Vierailija
10/18 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja, työtön, yli 50v. Suuntautumisena mielenterveys ja päihdepuoli. Olen hakenut moniin koulunkäyntiavustajan tehtäviin, mutta koskaan en ole tullut valituksi. Pidän lapsista, mutta ehkä olen liian vanha työelämään.

Vierailija
11/18 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vaan pääsee, koulutuksesta ei juurikaan hyötyä muuten kuin jos haluat vakituisen paikan. Aineenopena olet varmasti hyvässä asemassa hakijoiden joukossa. Tee hyvä hakemus ja soittele vaikka itse kouluihin tarvitaanko koulunkäyntiavustajia ensi lukuvuodelle. Itse sain (kouluttamaton, lukio käyty) juurikin näin paikan ja heti haastattelussa ilmoitettiin että paikka on minun jos sen haluan. Tungusta en pahemmin tiedä, mutta olettaisin, että jos olet yhtään fiksu tyyppi niin ei ongelmaa paikan saamisessa.

Vierailija
12/18 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 jatkaa: pääkaupunkiseudusta siis kyse.

Vierailija
13/18 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulunkäyntiavustajan ammattitutkinnon sekä lähihoitajan tutkinnon suorittanut ja aina olen sen paikan saanut mitä olen hakenut. Ennen palkattiin vaikka minkälaista kulkuria tuota työtä tekemään, mutta nykyään vaaditaan se pätevyys.

Vierailija
14/18 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sosiaali- ja terveysalan tutkinnot ja useat muutkin tutkinnot antavat pätevyyden koulunkäynninohjaajan ( koulunkäyntiavustajan) ammattiin. Lähihoitaja on täysin pätevä, kuten myös opettaja tietenkin.

Vierailija
15/18 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyttää

Vierailija
16/18 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhaun tulos: open tutkinto tosiaan pätevöittää koulunkäyntiavustajan hommaan ja opet ovat ihan haluttuja kandidaatteja ko. työhön.

Eli tässä ainakin varavaihtoehto opeille joilla on huono työtilanne (open työn suhteen) ja haluisivat edes jotain alaan liittyvää tehdä kunnes on taas open töitä saatavilla.

Ap

Vierailija
17/18 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähihoitaja, työtön, yli 50v. Suuntautumisena mielenterveys ja päihdepuoli. Olen hakenut moniin koulunkäyntiavustajan tehtäviin, mutta koskaan en ole tullut valituksi. Pidän lapsista, mutta ehkä olen liian vanha työelämään.

Kyllä mulla oli yli 60-vuotias avustajanainen. Katso siis ihan peiliin, miksei sinua ole valittu. Vika ei ole iässäsi, vaan sosiaalisissa taidoissasi. Tai ehkä olet reilusti ylipainoinen, joten sinua pidetään mahdollisesti laiskana.

Vierailija
18/18 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jormulee123 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla oli yli 60-vuotias avustajanainen. Katso siis ihan peiliin, miksei sinua ole valittu. Vika ei ole iässäsi, vaan sosiaalisissa taidoissasi. Tai ehkä olet reilusti ylipainoinen, joten sinua pidetään mahdollisesti laiskana.

Siinä taas yks mukava ihminen...

Vierailija, onko sinulla kokemusta lasten kanssa työskentelystä? Voi olla että tyssää siihen. Eihän tarvita kuin yksi toinen hakija joka on muuten yhtä hyvä kuin sinäkin mutta joka on myös työskennellyt lasten parissa. Työnhaku on raakaa peliä eikä todellakaan oo niin et hyvät tyypit saa paikan ja huonot ei. Vaikeeta se hakeminen on suurelle osalle hyviä tyyppejäkin. Tsemppiä! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän