Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri suuttui, kun en suostunut tuomaan viinaa. Miten olisi pitänyt tehdä?

Vierailija
25.07.2017 |

Olin Skotlannissa. Kaveri, jolla on mielestäni aika vakava alkoholiongelma halusi, että tuon hänelle viskiä, koska hän "harrastaa" niitä. Omasta mielestään hänellä ei ole ongelmaa, koska viskit ovat harrastus. Lisäksi hän tietää, että minä en käytä alkoholia, joten teoriassa minulla olisi "tilaa" tuoda viinaa. En kuitenkaan halua hänelle viinaa tuoda, koska en halua olla osa hänen ongelmaansa. Ihan oikeasti hänen elämänsä pyörii tämän ns. harrastuksen ympärillä, mikä alkaa näkyä aika vahvasti jo habituksessakin. Joko hän on kännissä tai puhuu kännistä tai muistelee känniään. Suo anteeksi, harrastusta.

Kieltäydyin ensin jotenkin epämääräisesti venkoillen. Kiirettä pitää, ei kerkeä viskikauppaan, en osaa ostaa, ei tilaa tavaroissa. Kaikki tekosyyni selitettiin pois alta. Lopulta sanoi, että en halua. No miksi et halua. Kun tätä jankkaamista whatsappsissa oli jatkunut useamman viestin, täräytin ihan suoraan, että mielestäni hän juo liikaa enkä halua olla siinä mukana.

Nyt sitten minut on estetty ihan kaikesta, en näe hänen profiiliaan, ei vastata viesteihin eikä kommunikoida mitenkään. Miten minun olisi pitänyt tämä hoitaa? Ei ainakaan näin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhi nyt mehuissasi, mitäs menit tontille joka ei sinulle kuulu!

Vierailija
2/18 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viskin suhteen teit oikein. Mutta olisit tuonut muutaman purkin haggista. Siitä tulee kaikille hyvä mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö ole vaan hyvä että rasittava juoppo poistui lähipiiristäsi? Kuka niitä jaksaa?

Jokainen juoppo loukkaantuu verisesti jos hänen juoppoutensa annetaan ilmi. Kavereita ovat vain ne, jotka suostuvat hänen ehdoillaan pelleilemään viinan kanssa.

Vierailija
4/18 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut , ettet tuo tuliaisia kenellekään.

Vierailija
5/18 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidit homman ihan oikein. Suotta tunnet huonoa omaatuntoa. Yritit ensin vedota muihin syihin, mutta kaverisi ei antanut sinulle muuta mahdollisuutta kuin lopulta ottaa esille hänen liikakulutuksensa. Jos hän ei halua ongelmakäyttöä itselleen myöntää, se on hänen valintansa. Syytä suuttumiseen ja välien katkaisuun ei hänellä ole.

Minua muuten yleensä ihmetyttävät nämä viinatuliaisten pyytäjät. Matkatavaroiden raahaaminen on muutenkin tarpeeksi rasittavaa, sitä ei tarvitse vaikeuttaa entisestään pakkaamalla laukkua täyteen painavia pulloja. Ei se hintaero niin suuri ole. Parinkymmenen euron säästön vuoksi en tosiaan viitsi kanniskella mitään ylimääräistä. Raivostuttavin kokemukseni on muutaman vuoden takaiselta laivareissulta. Kaikki muut seurueessamme kantoivat selkä vääränä kaljalavoja, ja kun he huomasivat, ettei minulla ollut mitään kannettavaa (tarkoituksella!), yritettiin minua värvätä kantoavuksi heidän ostoksilleen. Kun tiedossa oli, että laivamatkan jälkeen matkustetaan ensin julkisilla bussiterminaaliin ja sieltä edelleen bussilla kotipaikkakunnallemme, päätin jo etukäteen, etten osta mitään ylimääräistä kannettavaa.

Vierailija
6/18 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit sanonut , ettet tuo tuliaisia kenellekään.

No niin. Tämä olisi tietysti olut hyvä veto, jos olisi tajunnut... kiitos! Ap

Vierailija
7/18 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se siitä lepy.

Vierailija
8/18 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on alkoholisti niin ei yks viskipullo olis ongelmaan vaikuttanu millään tavalla. Jos ihminen haluaa dokata itsensä tärviölle, se on jokaisen oikeus. Ihme holhousta.

Vierailija
9/18 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloit alunperin selittelemään asiaa viestikaupalla.

Vierailija
10/18 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuit kipeään kohtaan. Se voi joskus jopa koitua hänen hyväkseen,ihan oikein teit. Hyvä!

Vierailija
11/18 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein toimit; juopot ovat vastenmielisiä.

Vierailija
12/18 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mikä ääliö ap on.

Vierailija
13/18 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit aivan oikein ja nyt tilanne on hyvä, koska ette ole yhteyksissä. Alkoholiongelmaisen kanssa ei tule olla tekemisissä.

Vierailija
14/18 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap!Teit ihan oikein!Kyllä se juoppo aina viinansa saa!Eikä taida olla väliä mitä se on!

Vierailija
15/18 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäisin tommosen kyrpäkaverin menemään joka ei tuo kaverilleen viinaa reissulta. Häpeä!

Vierailija
16/18 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun palaat suomeen, niin ostat alkosta halvinta mahdollista viskiä ja menet tapaamaan kaveriasi. kun olet ojentanut toiselle pullon, niin samalla pyydät anteeksi lapsellisuuttasi.

Vierailija
17/18 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tuo reissuilta kenellekään yhtään mitään viinaksia. Matkalaukku, käsimatkatavarat ja taxfree-pussukat ovat täynnä viskiä, itselleni.

Vierailija
18/18 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaisin tuohon että minä en osta kenellekkään viinaa tai tupakkaa. Näin minun ei tarvitsisi keksiä selityksiä eikä leimata kaverin alkoholinkäyttöä.

Tottapuhuen ostan kyllä viinaa isälleni ja anopilleni mutta tiedän että kummallakaan ei ole alkoholiongelmaa. Mutta helpompi sanoa kaverille periaatteen etten osta kenellekkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi