Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko laihduttaisit mitoilla 157 cm/59,5 kg/vy 73 cm?

Vierailija
25.07.2017 |

Vielä viisi vuotta sitten painoin 51 - 53 kg. Painoa on vuosien mittaan kertynyt, ja nyt vaa'an lukema on 59,5 kg. Käyn keskimäärin kahdesti viikossa salilla tekemässä lihaskuntoharjoittelua, lisänä arkiliikuntaa jonkin verran ja pari pidempää kävely- tai pyörälenkkiä viikon aikana. Syön kasvisruokaa. Haluaisin pudottaa painoa 55 kilogrammaan. Onkohan tuo realistinen tavoite? Olen 29-vuotias. Eniten rasvaa kertyy reisiin ja takapuoleen. Lantio on leveimmältä kohtaa n. 102 cm.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaasti (tyyliin 200 g/vko) pois n. 3 kg, niin uskon, että tuolla liikuntamäärällä on hyvät mahdollisuudet pitää paino siinä. Muutenkin 56 - 57 kg on ihan käypä paino, kun et ole sohvaperuna.

Vierailija
2/39 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuosta pitäisi kevyesti saada 10-12 kiloa pois. Olen itse 158cm pitkä ja painan nyt 60,8kg ja tavoitteena olisi 48kg, sama paino kuin reilu vuosi sitten. Olen 26v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se 55 on aika ideaali noin lyhyelle. Ei ainakaan enempää.

Pelkällä salitreenillä et tule laihtumaan. Aerobinen - anaerobinen liikunta sekä ruokavalio tärkeimpänä!

Vierailija
4/39 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laihduttaisi yhtään. Heittäisin pois vaa'an ja mittanauha kuuluu vain ompeluhommiin. Liikuntaa harrastaisin ja söisin terveellisesti vain oman terveyteni, en vaa'an lukemien vuoksi. Herkuttelisin myös hyvällä omallatunnolla, koska tietäisin olevani terve eikä satunnainen herkuttelu tee minulle mitään vahinkoa.

Eiku hei niinhän mä teenkin!

T. Onnellinen

Vierailija
5/39 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Tai en ainakaan kyselisi muilta, miltä minun pitää näyttää.

Vierailija
6/39 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

53-55 kg olisi hyvä

Vierailija
7/39 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että et ole lihaksikas, lihaksetkin painaa. Vai onko se selvää selluliittiä?

Vierailija
8/39 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailun vuoksi itse olen 170cm ja painan 53kg. Ihan normaali hoikka xs-s koon vartalo, pitkät raajat. Eli riippuu varmaankin minkälaista vartaloa tavoittelet ja paljonko olet valmis sen eteen tekemään.

Vierailija
9/39 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali painoindeksi on 18,5-25. Puoliväli siitä olisi pituisellesi 53,5 kiloa. Eli olet siitä 6 kilon päässä.

Vierailija
10/39 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 156, olen hoikka ja painan n. 55. Saan kehuja vartalostani joten hoikkuus ei ole tässä tapauksessa ainakaan " pätkän korvienvälissä" .En tuijottaisi kilomäärään vaan peiliin ja vaatteiden mahtumiseen, luut ja lihakset painavat oman määränsä. Ymmärrän että haluat laihtua mutta jättäisin nuo " alle 50kg pitää olla" omaan arvoonsa täysin.

Vierailija
11/39 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samankokokoinen kuin sinä, treeniä tulee tosin enemmän. Ihannepainoni on n. 55 kg, mutta se ei tahdo pysyä, sillä vaikka syön arkisin terveellisesti, viikonloppuisin maistuu hyvä ruoka ja viini. Siksi paino on taas kivunnut tuohon kuuteenkymmeneen. Syksyllä toivon saavani pari kiloa pois, mutta tuhon 55:een en varmaan enää pyri, koska en jaksa siinä pysyä.

Vierailija
12/39 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kapea vyötärö. Itse olen 153,5 cm ja vyötärö 80 cm. Olen sellainen lyhyt pätikkä. Kun olen ollut todella timmissä kunnossa, niin silloinkin vyötärö oli 78 cm eli minun pitäisi laihduttaa itseni hengiltä, jotta saisin vyötärön sinun mittoihisi. Minusta sinä olet hyvä painoinen, ei tarvitse yhtään pudottaa. 

Vierailija
13/39 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy, miksi haluaisin pudottaa painoa ja opetella pysymään edes pari, kolme kiloa normaalipainon ylärajan alapuolella, ovat sukurasitteet: äidin puolelta äidin kaikki sisarukset ovat ylipainoisia, eivätkä mitenkään lievästi. Siellä on aikuistyypin diabetesta, kilpirauhasen vajaatoimintaa, aivoinfarktia. Äidillä on reilusti alle 70-vuotiaana todettu muistisairaus, jossa sekä alzheimerin että verisuoniperäisen rappeuman piirteitä. Ja ylipainon on havaittu olevan riskitekijä kumpaankin, vaikkei yhteyttä ole pystytty tarkasti selvittämään. Lisäksi kun rupesi muutama vuosi sitten lihomaan, on trendi ollut koko ajan nouseva, vaikka vauhti on hidastunut. En halua kymmenen vuoden kuluttua painaa 70 kg.

Tiedän olevani nytkin normaalipainoinen. Olisi vain parempi olo vähän kevyempänä, ettei lievän lihavuuden raja Kojo ajan vaanisi jossain kilogramman päässä.

Kiitos kaikille näkemyksistä!

Ap

Vierailija
14/39 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma että et ole lihaksikas, lihaksetkin painaa. Vai onko se selvää selluliittiä?

On kyllä ihan rehellistä selluliittia. Käsivarsissa ja olkapäissä lihastakin, mutta reidet ja peppu ovat rasvapitoiset. :D

Ap

Vierailija
15/39 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm olen itse 163cm ja 53 kg ja tavoite olisi laihduttaa 3 kg. Noin lyhyenä varmaan 47-50 kg :)

Vierailija
16/39 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 158cm ja painan 55-56kg tällä hetkellä (vyötärö 68cm) ja tarkoitus on laihduttaa 50-52kg.

Vierailija
17/39 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni AP on herkullinen mitoiltaan. :) Naiset, älkää tuijotelko sitä painoa liikaa. Peili ja mittanauha kyllä kertoo enemmän, kuin mikään vaakalukema.

BMI voi heittää myös "häränpyllyä", jos kyseessä on yhtään liikunnallinen, normaalia kotiruokaa syövä henkilö. Esim. 4 kertaa viikossa salia harrastava, normaalin rasvaprosentin omaava voi olla painoindeksin mukaan ylipainoinen, jos on onnistunut kerryttämään lihasta riittävästi.

M41_08

Vierailija
18/39 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla pituudella ihannepainosi on jottain 45-50 välillä riippuen ruumiinrakenteestasi. Jos olet siro ja kaunis nainen, niin 45kg. Jos olet kuulantyöntäjätyyppiä, niin 50kg. 

Vierailija
19/39 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla pituudella ihannepainosi on jottain 45-50 välillä riippuen ruumiinrakenteestasi. Jos olet siro ja kaunis nainen, niin 45kg. Jos olet kuulantyöntäjätyyppiä, niin 50kg. 

Höpön-löpön. Tuo voi olla SINUN ihannepainosi. Minulle se sen sijaan tarkoittaisi, etten ole muka ikinä ollut ihanteellisen painoinen. Olen siis nuorena aikuisena painanut 50 - 53 kg, ja tuolloin olin hoikka ja pienikokoinen mutten yhtään treenattu. Nykyään treeni vähän näkyy kropassa, joten ajattelen, että terveellinen ja hyvännäköinen, realistinen paino olisi minulle 54 - 56 kg. Neljän kilogramman pudottaminen ei varmaan ole ihan jäätävän vaikeaa, jos täällä ehdotetaan jopa yli 10 kg:n laihdutusta.

Ap

Vierailija
20/39 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpön-löpön. Tuo voi olla SINUN ihannepainosi. Minulle se sen sijaan tarkoittaisi, etten ole muka ikinä ollut ihanteellisen painoinen. Olen siis nuorena aikuisena painanut 50 - 53 kg, ja tuolloin olin hoikka ja pienikokoinen mutten yhtään treenattu. Nykyään treeni vähän näkyy kropassa, joten ajattelen, että terveellinen ja hyvännäköinen, realistinen paino olisi minulle 54 - 56 kg. Neljän kilogramman pudottaminen ei varmaan ole ihan jäätävän vaikeaa, jos täällä ehdotetaan jopa yli 10 kg:n laihdutusta.

Ap

En oikein usko sinun olevan kovinkaan treenattu, koska treenaava ihminen kyllä tietää oman ihannepainonsa, eikä hänen tarvitse sitä netistä kysellä. Toki jos olet sitä kuulantyöntäjätyyppiä, niin silloin se tukavampi kroppa voi olla nätimpi. Minä lähden aina siitä oletuksesta, että on puhe kauniista naisesta, koska mitä väliä on muiden naisten painolla?