Masentaa ja itsemurha pyörii mielessä
Kokoajan. Tätä on jatkunut jo vuosia. Maisemaa ei voi vaihtaa vielä vuosiin. Olen kahlittu elämäntilanteeseen joka aiheuttaa häpeää ja tuskaa. Kaikki mahdolliset hoitokeinot hyödynnetty ja en hyötynyt niistä. Viime itsemurha yrityksen jälkeen olin taas viikon päästä normaalissa arkirutiinissani.
Onko väärin tappaa itsensä. En vain jaksa enää. Jätän jälkeeni paljon ihmisiä mutta he tietävät tilanteeni. Vaikka tulevaisuudessa olisikin potentiaalia mutta en kykene selviämään enää. Koko nuoruus menee nyt taistellessa eikä jaksa enää.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Mikä aiheuttaa häpeää ja tuskaa?
minä, kaikki mussa. Mun menneisyys, asiat joille en voinut mitään, kaikki se paska mikä kaatui niskaan ja mitä vastaan koitin taistella mutta se ei edes auttanut, nyt ulkoisesti mun elämä vaikuttaa hyvältä, kulissit on mukavia mutta mitähä takana tapahtuukaan. Mulla on olevinaan niin hiton iso kaveripiiri ja railakas sosiaalinen elämä, ihailtu ulkonäkö, oikeasti vittu vihaan itseäni joka senttiä myöten, olen aina yksinäinen vaikka iso porukka ympäröisi, en luota keneenkään, vihaan ja häpeän itseäni.
olen vain niin yksin tässä. Pahinta se että jotkut läheiset tietää tilanteeni mutta lakaisevat sen maton alle kokoajan, sitten vasta kun jotain vakavaa tapahtuu niin ovat lässyttämässä, ihan kun en olisi sanonut.
Kyllästynyt auttamaan muita kokoajan, olemaan ylikiltti kaikille ihmisille, vaikka itse saan paskaa niskaan.
No niin. Olen pahoillani, mutta en usko että saat täältä apua. Enkä usko että itseänsä tappamista miettivä ihminen jaksaisi jatkaa keskustelus, kun joku ehdottanut jo köyden ostoa, olisit reagoinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta sen hautakiven sijasta vaikka koira, niin tein minäkin. Pyyteettömämpää seuraa saa hakea.
Miksi yksinäisille ja masentuneille aina tyrkytetään koiraa? Tulee kalliiksi ja sitä pitää jaksaa ulkoiluttaa 3 x pv.
mullapa on jo koira ja kissakin löytyy, että en ymmärrä tämän pointtia.
ap
Kiva että on. Pointti oli se, että aina kun masentunut tai yksinäinen valittaa, ehdotetaan koiraa.
Niimpä, no kaipa siitä jollekin voi olla apua jos vaikka ulkoilma piristää niin sitten lenkit rytmissäs päivääkin sun muuta, riippuu ihan ihmisestä.
ap
Vierailija kirjoitti:
No niin. Olen pahoillani, mutta en usko että saat täältä apua. Enkä usko että itseänsä tappamista miettivä ihminen jaksaisi jatkaa keskustelus, kun joku ehdottanut jo köyden ostoa, olisit reagoinut.
itsensä tappaminen ei ole mikään helppo asia, varsinkin jos vakuuttelee jatkuvasti läheisiä miksi he eivät saisi tappaa itseään, ihmiset odottaa paljon multa ja mä en jaksais enää olla mikään vitun esimerkillinen mukamas mt-ongelmista selviytynyt.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta sen hautakiven sijasta vaikka koira, niin tein minäkin. Pyyteettömämpää seuraa saa hakea.
Miksi yksinäisille ja masentuneille aina tyrkytetään koiraa? Tulee kalliiksi ja sitä pitää jaksaa ulkoiluttaa 3 x pv.
Koska eläin tunnetusti parantaa ihmisen mielialaa. Eläin ei valehtele, huijaa, mainpuloi, kieroile ym, mikä on usein se syy, miksi joku on masentunut. Eläin tulee luoksesi day in day out, pysyy luonasi kävi miten kävi.
Eläimet ovat ihania. Varsinkin kisumisut:))))))
Mutta hanki eläin vain, jos koet, että pystyt huolehtimaan siitä 15-20 vuotta. Eläin ei ole esine, jonka voi heittää pois milloin haluaa.
Jaksamisia kaikille masentuneille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itsensä tappaminen ei ole mikään helppo asia, varsinkin jos vakuuttelee jatkuvasti läheisiä miksi he eivät saisi tappaa itseään, ihmiset odottaa paljon multa ja mä en jaksais enää olla mikään vitun esimerkillinen mukamas mt-ongelmista selviytynyt.
ap
Ahaa, koko suku tappamassa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
no äiti ja monet lähimmistä kavereista. sellaista täällä, omat ongelmat + kanna muidenkin siihen päälle
Vierailija kirjoitti:
Älä tee mitään itsellesi! Joskus elämä on vaan täyttä paskaa ja joskus ei. Jospa kävisit vaikka väkisin ulkona tai laittaisit jotain hyvää ruokaa, sillä pienet asiat vaikuttavat suuresti mielialaan. Netistä löytyy myös musiikkia, joka voi piristää.
huvittavaa, teen noita asioita joka päivä, olen tehnyt jo vuosien ajan. Ei ne muuta asioita mitenkään isolla kaavalla, en kykene olemaan onnellinen tässä elämäntilanteessa, ihan sama kuinka paljon ns nautittavia asioita tekisin se ei nosta onnellisuustasoa yhtään koska elämäntilanne on tämä paska, ja tämä ei tästä voi parantua vielä vuosiin, ja tämän on fakta ei mikään luulo.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
no äiti ja monet lähimmistä kavereista. sellaista täällä, omat ongelmat + kanna muidenkin siihen päälle
Ok... paska tilanne. Teillä on siellä itse kullakin tapa reagoida asioihin pelottelemalla lähipiiriä itsemurhalla. Ja sinä olet touhuun väsyneenä nyt ajattellut, että näytät porukalle miten se tehdään, eikä aina vain kitistä?
Olis niin helppoa sanoa, että hanki ammatillista keskusteluapua, itsellesi, kun et muille voi. Mutta eihän se käytännössä ole niin helppoa.
Tuo kuulostaa siltä, että sinä siinä porukassa olet sen verran vahva kuitenkin, että muut kaatavat asioita sinun kannettavaksesi. Onko mahdollista ottaa välimatkaa sellaisiin ihmisiin, jotka kuormittavat liikaa?
Jumalalla on suunnitelma elämällesi. Jeesus rakastaa sinua yli kaiken. Omana ainutlaatuisena itsenäsi. Sinut on luotu tiettyjä tarkoituksia varten, juuri tuollaiseksi. Et ollut sattumaa tai vahinko, olet upea ihme ja tarkoituksella luotu. Ala elämään Jumalan johdatuksessa ja saat kokea pieniä ihmeitä. Mitä sulla on menetettävää? Kokeile. :)
Alkuun pääset esim. netin keskustelupalstoilla: http://forum.netmission.fi/forum
Tai menemällä rohkeasti paikallisen kristillisen seurakunnan tilaisuuksiin mukaan. Iästäsi riippuen esim. nuorteniltoihin tai sitten ihan sunnuntain jumalanpalvelukseen tai kokoukseen ensin kuuntelemaan ja katsomaan varovasti takariviin ja siitä sitten pikkuhiljaa...
Itse tykkään raamatun lisäksi kirjoista Uskon ABS ja Se oli ihme. https://www.kristillinenkirjakauppa.fi/tuote/se-oli-ihme-wilkinson-bruc…
Siunausta elämääsi, HALIT!!! <3 <3 <3
Jumala todella rakastaa sinua!
Vierailija kirjoitti:
Jumalalla on suunnitelma elämällesi. Jeesus rakastaa sinua yli kaiken. Omana ainutlaatuisena itsenäsi. Sinut on luotu tiettyjä tarkoituksia varten, juuri tuollaiseksi. Et ollut sattumaa tai vahinko, olet upea ihme ja tarkoituksella luotu. Ala elämään Jumalan johdatuksessa ja saat kokea pieniä ihmeitä. Mitä sulla on menetettävää? Kokeile. :)
Alkuun pääset esim. netin keskustelupalstoilla: http://forum.netmission.fi/forum
Tai menemällä rohkeasti paikallisen kristillisen seurakunnan tilaisuuksiin mukaan. Iästäsi riippuen esim. nuorteniltoihin tai sitten ihan sunnuntain jumalanpalvelukseen tai kokoukseen ensin kuuntelemaan ja katsomaan varovasti takariviin ja siitä sitten pikkuhiljaa...
Itse tykkään raamatun lisäksi kirjoista Uskon ABS ja Se oli ihme. https://www.kristillinenkirjakauppa.fi/tuote/se-oli-ihme-wilkinson-bruc…
Siunausta elämääsi, HALIT!!! <3 <3 <3
Jumala todella rakastaa sinua!
Uskon ABS? Siis lukkiutumaton jarrujärjestelmä? Onko oikeasti olemassa tuollainenkin teos?
Kiva että on. Pointti oli se, että aina kun masentunut tai yksinäinen valittaa, ehdotetaan koiraa.