Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieras saapui mun häihin omassa hääpuvussaan!

Vierailija
25.07.2017 |

Häitämme vietettiin muutama viikko sitten, mulle sinässään ole väliä miten vieraat pukeutuvat, mutta silti kyseinen nainen aiheutti hämmennystä. Oli vieraana miehen puolelta, kaverin aveccina ja tosissaan pukeutunut ilmeisesti häämekkoonsa, mitä käyttänyt muutama vuosi takaperin. Hääpäivä meni silti hyvin enkä jaksanut välittää asiasta. Sanoin naiselle sarkastisesti, että "kiva mekko" niin nainen vastasi, että "Joo, tulee niin harvoin käytyä missään, että kiva pitää tätäkin mekkoa enemmän kuin kerran". Vähän asia jäi harmittamaan, mutta noh en tykkää muutenkaan olla huomion keskipisteenä ja kyllä kaikki häissä tiesivät kuka on morsian. Mietin vain, että mitä oikein naisen päässä liikkunut? Vai liikkuiko oikein mitään? Ehkä pahin etikettivirhe.

http://3.bp.blogspot.com/-Z-umvlAq8Nk/UslMbmC6hXI/AAAAAAAAB5M/zlEZI9-Ib…

Kyseessä oli tälläinen hyvin pelkistetty mekko, ei sentään mikään prinsessaunelma.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/31 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko siis valkoinen? Sehän on etikettivirhe joka tapauksessa. Värillinen hääpuku taas on tavallinen iltapuku ja täysin sallittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis valkoinen?

Täysin valkoinen asu häävieraalla on etikettivirhe. Vaikka kuinka olisi rentoa meininkiä ja pukukoodittomuutta.

Vierailija
4/31 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko mekko valkoinen? Jos jokin värillinen, niin sitten ok. Tuo kuvan valkoinen olisi minun silmään kyllä outo juhlavieraan puku häissä. Hänen häpeänsä, ei sinun.

Vierailija
5/31 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oli valkoinen niin iso moka mutta jos oli värillinen niin ihan ok.

Vierailija
6/31 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko siis valkoinen? Sehän on etikettivirhe joka tapauksessa. Värillinen hääpuku taas on tavallinen iltapuku ja täysin sallittu.

Oli sellainen kermanvalkoinen

Ap

Vierailija
7/31 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan muotia, ja minä ainakin pukeudun aina häihin niin, että jätän morsiamet varjooni. Jopa luonnonvalkoiseen. En tosin minäkään pukeudu tuon linkin tapaisiin hääpukua muistuttaviin vaatteisiin, vaan esimerkiksi valkoiseen housupukuun tai simppeliin kotelomekkoon, joita asustan värikkäämmin näyttävillä kengillä tai koruilla. Monelle suomimorsiamelle kaunis ei-valkoinen silkkinen "iltapukukin" on vieraalla liikaa ja aiheuttaa selvästi kateutta.

Vierailija
8/31 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisenaan minusta todella tökerö valinta. Ei ole tyyppi vissiin kuullut, että ihan sopivia juhlamekkoja saa jo parilla-kolmellakympilläkin. Joskus vieläkin edullisemmin. Ei sillä kaverillakaan järki päätä pakottanut, kun antoi vaimonsa noin pukeutua.

Vierailija
9/31 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoon. Tää on mun provo jo vuosien takaa :D

Vierailija
10/31 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko.

Vierailija
11/31 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tökeröä. Olin itse kerran häissä, jossa morsiamen käly oli pukeutunut valkoiseen pitkään takkiin ja taisi olla valkoinen paitakin. Hametta ei alta näkynyt.. Ei sopinut ollenkaan.

Vierailija
12/31 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jatkoon. Tää on mun provo jo vuosien takaa :D

No saa ollakkin sun provo, mutta ihan totisesti näin tapahtui. Kun miettii miten paljon häitä maailmassa vietetään niin yhdissä häissä ei näin voisi tapahtua? Kyseinen nainen ei muuten kutsunut minua ollenkaan häihinsä muutama vuosi takaperin, mieheni vain. Toki saattoivat vain haluta karsia vieraslistaa.

Vierailija
13/31 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin yrittänyt lähteä häämekossa toisen ihmisen häihin (mikä ei tietenkään olisi käynyt edes mielessäni), asiaan olisi jo puuttunut miehenikin. Ja hänen asenteensa on kuitenkin yleensä luokka "sama kai se minkä rätin sinne päälleen laittaa". Joko tarina on keksitty tai sitten tuo pariskunta oli poikkeuksellisen vähällä järjellä varustettu. 

Vierailija
14/31 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan myös oltu häissä, joissa myös häävieraalla oli olla hääpuku päällä. Sitä on tosin aikaa ei ei sanat häät kyseessä. Melko tökeröä. Juu, oli myös valkoinen, selkeästi hääpuku.

Vierailija
15/31 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpas pöyhkeilevä tyyppi. Häissä morsian on kuningatar, ja vieraiden tulee kunnioittaa häntä asustevalinnoillaan. Ettäs kehtaat mennä keikistelemään muiden suuriin juhliin "jättämään morsiamet varjoosi." Häpeäisit!

Vierailija
16/31 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan muotia, ja minä ainakin pukeudun aina häihin niin, että jätän morsiamet varjooni. Jopa luonnonvalkoiseen. En tosin minäkään pukeudu tuon linkin tapaisiin hääpukua muistuttaviin vaatteisiin, vaan esimerkiksi valkoiseen housupukuun tai simppeliin kotelomekkoon, joita asustan värikkäämmin näyttävillä kengillä tai koruilla. Monelle suomimorsiamelle kaunis ei-valkoinen silkkinen "iltapukukin" on vieraalla liikaa ja aiheuttaa selvästi kateutta.

Hahah, oot siis juntti ja törppö ja sitten uskottelet itellesi, että muut on sulle vaan kateellisia kun olet niin muotitietoinen?

Annan sulle nyt pienen vinkin; oikeasti muotitietoinen ihminen on myös selvillä eri tilaisuuksien etiketeistä ja osaa pukeutua tilaisuuksien mukaan.

Vierailija
17/31 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vielä, olen lukenut AV:lla lukemattomia provoja niin jos olisin halunnut tehdä tästä provon niin olisin vetänyt itkupotkuraivarit, heittänyt naisen niskaperseotteella ulos häistäni, riidellyt mieheni kanssa..mitäköhän vielä?

Ap

Vierailija
18/31 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutetaan taas mieliin, miksi etiketti on olemassa. Jotta vieraat tietävät kuinka muut suurella todennäköisyydellä pukeutuvat, ja voivat itse pukeutua saman tasoisesti. Eli että kellään ei tule yli- tai alipukeutunut olo. Jos vierasta ei haittaa muista poikkeava pukeutuminen (useimpia haittaa), voi hän pukeutua vaikka jätesäkkiin, eikä siitä kuulu isännän tai emännän loukkaantua. Etiketissä ei ole kyse järjestäjän tai juhlan kunnioittamisesta vaan vieraan.

Hääetiketissä valkoinen varataan morsiamelle, se on totta, mutta siinäkin ihmiset luulevat sen johtuvan morsiamen prinsessaunelman mahdollistamisesta. Ei, vaan jotta vieraalle ei tule kiusallisia tilanteita, missä hänet sekoitetaan morsiameen.

Yrittäkää nyt sisäistää tämä, vielä kerran: etiketti on vieraiden elämän helpottamista varten, ei mistään muusta syystä.

Vierailija
19/31 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksipä joku toinen.

Vierailija
20/31 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja vielä, olen lukenut AV:lla lukemattomia provoja niin jos olisin halunnut tehdä tästä provon niin olisin vetänyt itkupotkuraivarit, heittänyt naisen niskaperseotteella ulos häistäni, riidellyt mieheni kanssa..mitäköhän vielä?

Ap

Joopa joo. Ei provoa kannatakaan vetää överiksi, tiedät kyllä lukuisia lukeneena. Tämä sinunkaan väkerryksesi ei ollut uskottava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi