Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3 yötä kotimaan matkailua ja tuhat euroa meni

Vierailija
25.07.2017 |

Aika kallista vai mitä?

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viitonen tässä. Äkkiä ebookersin kautta katsottuna kaksi aikuista ja kaksi lasta suorat menopaluu lennot Finnairilla Haniaan maksaa kaikkinensa 400 euroa. Kuudella sadalla saatte kevyesti hyvätasoisesta hotellista viikon perhehuoneen (6 yötä, 100 e/yö). Viidelläkin sadalla saatte ja satanen jää ruokiin ja takseihin. Onko tosiaan pakko aina katsoa niitä pakettimatkoja?

Koulut alkaa niin sen jälkeen pääsee biitsillä makaamaan hyvässä lykyssä alle 300. Per lurjus.

Vierailija
82/145 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh. Samalla saisi - ihan nyt vaan yhtenä esimerkkinä - viikon loman esim. Kreetalla sisältäen lennot, majoitus hyvätasoisessa hotellissa ja puolihoito. Ruuat tuohon päälle alle kolmanneksen kotimaan vastaavista. No, valintoja valintoja. :) Matkailisin minäkin mieluusti Suomessa, jos se ei olisi niin järkyttävän kallista.

Ei kyllä saa, ellei ota hotellia jostain syrjäkylältä, josta on 20 kilometriä matkaa kaupunkiin. Olen matkoja katsellut ja lähtöhinnat pyörivät halvimillaankin 600-700 hlö missä hotelli on yhtään kaupunkia lähellä. 

Tietenkin kaikilla höpöhöpösivuilla on muka niin halpaa, mutta kun klikkaa matkanjärjestäjän matkaa, niin sitä ei enää löydykkään siihen hintaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi vuoden alusta tulee voimaan Kreikassa hotellivero. 0,5-4 tai olikohan se 5€/yö (huone tai yöpyjä??), määräytyy tähtiluokituksen mukaan. Ja sehän ei ole aina sama, kuin esim. matkanjärjestäjien esitteessä. Maksetaan suoraan hotelliin lähtiessä. Tällaisen näin jossain ilmoitettavan.

Hehheh.. tätä ne vanhat ketjut teettävät.

Sinkkumies

Vero on jo ja se maksetaan tähtiluokituksen mukaan.

:) :) :)

(onx vähä kopio ketju?)

Vierailija
84/145 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mä olinkin käynyt tulevaisuudessa (taas). Mutta kyllä se on jo voimassa nyt ensivuodelle myytävissä matkoissa.

Back to the F.. Sinkkumies

Vierailija
85/145 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua v*tuttaa Suomessa lomailussa eniten se, että kohteita mainostetaan aivan liian suurin ylisanoin ja joku kämänen marsuhäkki muuttuu matkailumateriaaleissa eksoottiseksi eläinpuistoksi. Ja saman lafkan puinen parin neliön kioskin piha onkin jo monipuolinen, idyllinen ja kaunis maisematerassi. Jos kohteita mainostettaisiin realistisesti, ei ehkä aina jäisi niin pettynyt olo kotimaanmatkailun jälkeen.

Me kävimme perheenä viime kesänä Rukalla ryöstettävänä. Pahin, tai ehkä näin jälkeenpäin hauskin, tapaus oli ruokailu ravintolassa, jonka nimessä oli tonttu, en nyt muista ihan tarkkaan. Rukan infossa tyttö kehui paikkaa eksoottiseksi ja paikalliseksi, käyttivät kuulemma paikallisia raaka-aineita jne jne. Paikka osoittautui olevan suoraan 70-luvulta, hirveä lappalainen kitch-sisustus, ruokaa piti odottaa tunti, ja kokki oli päättänyt kunnioittaa paikallista minimaalisen kokoista kuhaa kuorruttamalla sen vahvalla emmenthal-juustolla. :D Eli eihän se kala maistunut ollenkaan. Hintaa tällä annoksella oli  jotain kolmen kympin pintaan, ja koko seurueelle ei sattunut yhtään länsimaisen tasoista annosta.

Terassilla oli poronnahoilla peitettyjä laatikoita tuoleina, ja tosiaan, poronvuodista oli irronnut suurin osa karvoista, ja ne loput irtosivat minun villatakkiini. Voe elämä, ei ikinä enää Suomen-matkoja.

Vierailija
86/145 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kreikassa lomailleena huomasin, että rahaa ruokiin meni nelihenkisentä perheeltä n.150/pv. Tehtiin itse aamiainen, lounas ja päivällinen syötiin ravintoloissa. Eli vähän yli tonni meni ruokiin viikon aikana. Auto vuokrattiin kolmeksi päiväksi- bensoineen ja parkkimaksuineen n.300€.

Lennot olivat n.700€, huoneisto 950€.

Eli kaikkineen loma tuli maksamaan n.3000€. Huoneisto oli kyllä hyvä, 2mh ja kaikki kodinkoneet.

Ootte vissiin vaativia ruoan suhteen?

Vierailija
87/145 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikamatkaaja. Moni asia on ollut voimassa elämässäni ja sitten yhtäkkiä ne tulevatkin sitten voimaan/Suomeen jne.

Olen mm. käynyt Lidl Suomessa ennenkuin Lidl rantautui Suomeen ;)

Tästä Kreikan verosta olen lukenut jo liki 10 vuotta sitten eka kerran ;)

Koko maailma on trollaava kompuutteri robotti.

Sinkkumies

Vierailija
88/145 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Samalla saisi - ihan nyt vaan yhtenä esimerkkinä - viikon loman esim. Kreetalla sisältäen lennot, majoitus hyvätasoisessa hotellissa ja puolihoito. Ruuat tuohon päälle alle kolmanneksen kotimaan vastaavista. No, valintoja valintoja. :) Matkailisin minäkin mieluusti Suomessa, jos se ei olisi niin järkyttävän kallista.

Ei kyllä saa, ellei ota hotellia jostain syrjäkylältä, josta on 20 kilometriä matkaa kaupunkiin. Olen matkoja katsellut ja lähtöhinnat pyörivät halvimillaankin 600-700 hlö missä hotelli on yhtään kaupunkia lähellä. 

Tietenkin kaikilla höpöhöpösivuilla on muka niin halpaa, mutta kun klikkaa matkanjärjestäjän matkaa, niin sitä ei enää löydykkään siihen hintaan. 

Vuokraa hyvä ihminen itse se hotelli tai asunto. Me maksettiin juuri kolmen tähden hotellista 30e yö Korfulla. Ihana lomakohde. Pienehkö kylä ihanalla rannalla, sopivasti tavernoja, ja bussimatka Korfun kaupunkiin maksoi 4,50e.

Vierailija
89/145 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kreikassa lomailleena huomasin, että rahaa ruokiin meni nelihenkisentä perheeltä n.150/pv. Tehtiin itse aamiainen, lounas ja päivällinen syötiin ravintoloissa. Eli vähän yli tonni meni ruokiin viikon aikana. Auto vuokrattiin kolmeksi päiväksi- bensoineen ja parkkimaksuineen n.300€.

Lennot olivat n.700€, huoneisto 950€.

Eli kaikkineen loma tuli maksamaan n.3000€. Huoneisto oli kyllä hyvä, 2mh ja kaikki kodinkoneet.

Ootte vissiin vaativia ruoan suhteen?

Kyllä minäkin varaan lomalle n. 100 päivä itselleni. Se pitää sisällään ravintolasyömiset, rantamaksuja, matkalippuja, sisäänpääsymaksuja, ruokaa, kahvia yms. ostan myös hotellille, tuliaisia, mausteita jne.. 

Sitäpaitti menee sitä viikossa rahaa kotonakin, eikä joudu ostamaan perustarpeita kun kaikki löytyy kaapeista.

Sinkkumies

Vierailija
90/145 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä lähtee 2 ens viikolla kreikkan viikoks ja hintaa tuli 740e. Itse en ton takia kotimaan matkailua harrasta ollenkaan.

Kerropa reissun jälkeen paljon meni yhteensä koko reissuun rahaa. Eihän tuo 740 sisällä kuin matkat KAHDELLE.

Mulla meni alle 100€, olin yksin viikon matkalla.

Tuo raha sisälsi kaiken suuhun menevän ja taximatkat.

Vierailija
91/145 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään kiertelee lähisaarilla tekee mitään mielenkiintoista, ostaa bussiretkiä (joo niitä myydään muuallakin kuin vain matkatoimiston kautta)

Niin joku matkalippu voi lohkaista puolet päiväbudjetista esim. lähisaarelle. Yleensä kierrän ekoina päiviniä kaikki kojut läpi, että mistä ne (samat) matkat saa halvimmalla.

Sinkkumies

Vierailija
92/145 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä lähtee 2 ens viikolla kreikkan viikoks ja hintaa tuli 740e. Itse en ton takia kotimaan matkailua harrasta ollenkaan.

Kerropa reissun jälkeen paljon meni yhteensä koko reissuun rahaa. Eihän tuo 740 sisällä kuin matkat KAHDELLE.

Pärjäähän sitä Suomessakin hernekeittoa syömällä pari kymppiä viikko. Mulle se ei vaan olisi mitään lomaa.

Sinkkumies

Vierailija
93/145 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ootte kyllä halvalla päässy. Meillä oli juuri viishenkinen perhe Kreikassa 2 viikkoa, koko reissuun upposi n. 8000e. Jo pelkästään päivittäin ruuasta tulee hirveät summat, kun joka ilta käydään ravintolassa, kaikki oluet, limut, jäätelöt, välipalat.. Suhteellisen tyyris reissu mutta ei haittaa, kivaa oli :)

Jos on perso ruoalle ja haluaa siitä maksaa niin kyllähän tuon summan saa menemään. Itse laitan rahani mieluummin muihin elämyksiin,

Vierailija
94/145 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraa hyvä ihminen itse se hotelli tai asunto. Me maksettiin juuri kolmen tähden hotellista 30e yö Korfulla. Ihana lomakohde. Pienehkö kylä ihanalla rannalla, sopivasti tavernoja, ja bussimatka Korfun kaupunkiin maksoi 4,50e.

Pienehkö kylä rannalla on mulle lomahelvetti. Mä haluan sen kunnollisen kokoisen kaupungin kylkeen, että on paikkoja missä kierrellä.

Syrjässä on tietenkin halvemmat hotellit, mutta kuka sinne haluaa on eri asia.

Sinkkumies

Vierailija
95/145 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niistä rahoista jotka roudataan ulkomaille pitäisi maksaa joku ylimääräinen vero.

Ei stna..!! Eikö tässä maassa maksella susta jo veeoja ihan tarpeeksi?! Huhhhuh..

Vierailija
96/145 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin yksin kesämökillä ja ruokiin ja juomiin meni viikossa 23 euroa.

Oma vapaa-ajanhuoneisto jonka arvonousee koko ajan. Kylpylä on ihanvieressä ja ravintolat vieressä. Ilmaista lomailua parhaimmillaan.

Vierailija
97/145 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma vapaa-ajanhuoneisto jonka arvonousee koko ajan. Kylpylä on ihanvieressä ja ravintolat vieressä. Ilmaista lomailua parhaimmillaan.

Onhan se kiva, mutta ei sulla kovin uusia ympyröitä tuosta kehkeydy.

Vierailija
98/145 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä reissuja löytyy? Appivanhempani asuvat välimerellä ja sinne matkustaessa jo menee helposti tonni vaikka ei majoituksesta makseta mitään. Lennot oli jo 700 euroa, tosin olivat melko myöhään ostettu, joten maksettiin 100e/henkilö normaalia enemmän. Tuohon sitten parit juna- ja bussiliput niin ollaan suhteellisen lähellä tonnia. Itse ainakin olen tottunut, että välimerellä kohtuullisen hotellin kustannukset ovat 80-150e per yö.

Vierailija
99/145 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjäähän sitä Suomessakin hernekeittoa syömällä pari kymppiä viikko. Mulle se ei vaan olisi mitään lomaa.

Sinkkumies

No, jos on supliikki ja kivannäköinen nuori ihminen niin kyllä aktiviteettihin pääsee ilmaiseksi tai huomattavalla alennuksella. En mennyt pennejä laskien, rahaa ei vain mennyt enempää. Ruoalla ei mulle ole väliä.

Vierailija
100/145 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kiva, mutta ei sulla kovin uusia ympyröitä tuosta kehkeydy.

Viikon kun vuokraa vuodessa niin saa viikon- kaksi ulkomailla vuosittain. Vuokralouset kyllä vituttaa, mutta kestetään vielä. Ajattelen että kustantavat lomailuni.