Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

te jotka yritätte raskautta, oletteko juomatta alkoholia?

Vierailija
01.04.2006 |

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtöä? kun se nyt on muutenkin epätodennäköistä että tulisi raskaaksi yhden pillerin unohtuessa.

Vierailija
2/15 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas näiden fundamentalistimammojen haihatuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä siis lasta yritetään kalliilla hoidoilla, niin että ei tee mieli tehdä mitään mikä voisi kompromisoida tulosta. Lisäksi IVF-lääkkeistä tulee sen verran ikävä olo jo itsessään, ettei kyllä tulisi mieleenkään juoda.

Vierailija
4/15 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä juon aina välillä jonkin verran viiniä kotona, ja sen jätän pois hoitojen ajaksi.

Vierailija
5/15 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juo alkoholia vuoteen ennen yrityksen aloittamista. Lopettaa kaikkien lääkkeiden käytön niin ikään vuotta ennen yrityksen aloittamista. Tarkistaa ruokavaliotaan, niin että siitä jää pois maksaruoat (A-vitamiinin yliannostuksen vaara), Itämeren kalat (elohopeavaara), tuorejuustotuotteet ja pakasteet (listeriavaara). Sen sijaan yritystä odottava fundamentalisti alkaa syödä jo hyvissä ajoin foolihappoa ja D-vitamiinia. Käy mammajoogassa, vierailee av-palstalla, vertailee Teutonia-rattaiden hintoja, virkkaa pienelle myssyä, ilmoittaa lapsen hyvää kouluun, tutustuu taaperoimetykseen ja liittyy kestovaippayhdistykseen.

Itse yritysaikaan kuuluu olennaisesti kierron seuraaminen ovislimoilla ja tikutteluilla. Lisäksi nautitaan greippimehua, jotta ovislimat erottuisivat kunnolla. Varmuudeksi juotetaan vielä miehellekin sitä. Lisäksi mittaillaan aamulämpöjä. Seksiä harrastetaan, jos tarkkailulta keretään.

Vierailija
6/15 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä olisi yritetty vaikkapa useampi vuosi lasta ihan sillä rennolla " seksiä silloin kun siltä tuntuu" -menetelmällä, ja lasta ei olisi tullut, etkö itse koettaisi mitään elämäntapamuutoksia?

t. utelias

Vierailija
7/15 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kyllä mitään elämäntapojani aio muuttaa. Nykyään ympäristössä on niin paljon kemikaaleja, myös ruuassa ja muita juttuja, että on melko mahdotonta tietää kaikkien yhteisvaikutukset ja yrittää " parantaa" elämäntapojaan. Ennemminkin stressi, joka aiheutuu elmänsä jatkuvasta kyttäämisestä voi aiheuttaa enemmän pahaa. Sitä paitsi, tässä pari viikkoa sitten julkaistiin tutkimus, jonka mukaan päivittäin viiniä nauttivat naiset tulevat helpommin raskaaksi kuin absolutistit. Mutta sitähän ei tiedetä, onko viiniä juovilla naisilla muuten erilaiset elintavat kuin esim. kaljaa juovilla ja johtuuko tulos näistä muista elintavoista vai nimenomaan viinistä! Eli, kun mitään ei kuitenkaan tiedetö varmaksi, on parasta olla olematta minkään asian suhteen kovin fanaattinen.

Vierailija
8/15 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun plussasin niin molemmat harrastukset loppuivat kerta heitolla.

Pari päivää ennen plussaamista meillä oli vielä vieraita kylässä ja menimme lähipubiin iltaa istumaan mutta olin koko illan silloin vesilinjalla koska menkat olivat jo viikon myöhässä ja epäilin olevani raskaana. No heti maanantaina tein plussatestin ja raskaana olin.

Mielestäni silloin ei kannata juoda jos vaikka menkat myöhässä ja epäilee vahvasti raskautta. Itse tein näin ja onneksi en tuolla kertaa juonut.

Vierailija
9/15 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattumaakin, mutta tämän suuntaista tutkimustulosta muistelen kuulleeni.

Vierailija
10/15 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos teillä olisi yritetty vaikkapa useampi vuosi lasta ihan sillä rennolla " seksiä silloin kun siltä tuntuu" -menetelmällä, ja lasta ei olisi tullut, etkö itse koettaisi mitään elämäntapamuutoksia?

t. utelias

Pikemminkin menisin lääkäriin selvittämään, missä vika.

t. 10

Vierailija
11/15 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

n alkamistä. ennen sitä ei esim lääkkeillä ym ole vaikutusta alkioon, yhteys muodostuu noin rv5.

Vierailija
12/15 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän alkoholia yritysaikana normaalisti (tosin muutenkin kyllä todella vähän). Loppuu sitten siihen mahdollisen plussatestiin.

Vierailija
13/15 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut täysabsolutisti, mutta pari siideriä oli suurin kerta-annos, mitä otin ja senkin harvemmin. En halunnut ottaa morkkista siitä, että olisin plussan jälkeen tajunnut, että juurihan viime viikolla vedin perseet..

Herkimmät viikot ovat siinä 5-12, mutta kyllä se yhteys on olemassa jo siitä, kun hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy.

Vierailija
14/15 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 25 kieppeillä olen tehnyt täyslakon, vaikka testi ei vielä ole näyttänyt positiivista. Parempi olo itsellä näin.

Vierailija
15/15 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen asti ajattelin käydä oikein kunnolla bailaamassa, ettei sitten harmita muiden iltamenot, kun plussaamisen jälkeen jää alkoholin otto kokonaan taas vähintään puoleksitoista vuodeksi. Viimeksi tulin raskaaksi ekasta kerrasta ja ekasta kierrosta, samaa tahtia (muutaman kuukauden sisään) raskaudutaan todnäk tälläkin kertaa, joten yrityksen aikana jätän alkoholin luultavasti saunakaljatasolle. Jos käy niin köpöisesti, että lasta ei kuulukaan pidempään aikaan, katsotaan asiaa sitten uudelleen. Tosi harvoin mä nykyäänkään otan mitään, kun vietetään kodikasta ja alkoholivapaata perhe-elämää tuon taaperon kanssa, joten ei ole sinällään mulle mikään uhraus olla juomatta muutamaa kuukautta ennen plussaa.

Joillakin näyttäisi olevan hirveä tarve vetää tämäkin keskustelu fundalistimammatasolle, mutta koittakaa ymmärtää, että ihmisten tilanteet on hyvin erilaisia. Toiset raskautuu yhdellä pikaisella, toisilla vie vuosia; toisilla on jo lapsia ja elämä sen mukaista, toisilla sosiaalinen elämä saattaa vielä koostua kaikennäköisistä kosteista kissanristiäisistä.

En mä ainakaan lähde tuomitsemaan ketään mihinkään suuntaan, kunhan sitten ymmärtävät olla juomatta, kun epäily raskaudesta herää (mä ainakin tiesin esikoisen kohdalla jo ennen plussaa, ja jätin silloin alkoholin pois).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä