Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä noissa Fatbikeissa on?

Vierailija
24.07.2017 |

En halua tuomita vaan ymmärtää. Onko sinulla sellainen tai tunnetko sellaisen omistajan? Mitä motivaatiota kyseiseen hankintaa voi olla? Onko se jotenkin parempi kuin tavallinen? Selittäkääpäs tämä, olen jo raapinut päänahkani lähes verille. Alkaa sattua, auttakaas!

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikse niinku mee lumessakin?

Vierailija
2/44 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on kiva ajaa maastossa ja esim. lumella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas. Olen nähnyt niitä vain asfaltilla ja hiekkateillä. Tuntuu hassulta ostaa pyörä joka on tarkoitettu erikoistilanteisiin ja körötellä sillä sitten tavallista pyörätietä. No, miten vaan. Jos omistajat tykkää niin kai ne sitten on kivoja!

ap

Vierailija
4/44 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jahas. Olen nähnyt niitä vain asfaltilla ja hiekkateillä. Tuntuu hassulta ostaa pyörä joka on tarkoitettu erikoistilanteisiin ja körötellä sillä sitten tavallista pyörätietä. No, miten vaan. Jos omistajat tykkää niin kai ne sitten on kivoja!

ap

Miksi ostaa kaksi (kallista) pyörää maastoon ja kaupunkiin, kun voi ostaa yhden ja käyttää sitä molemmissa? Entä seuraatko siis jokaista pyöränomistajaa 24/7, ja olet jokaisessa Suomen metsän kolkassa joka hetkellä, jotta voit olla varma, että tämä käyttää pyöräänsä vain ja ainoastaan asfaltilla? Et varmaan ole nähnyt koskaan lentokoneen putoavan, tarkoittaako tämä sulle että lentokoneet eivät voi pudota? Mitä VÄLIÄ onko pyörän pyörät paksut vai ohuet?

T. Kaupunkipyörän omistaja

Vierailija
5/44 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on tosi kiva rymistellä metsässä ja lumihangella. Semmoinen juju!

Vierailija
6/44 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap käy kokeilemassa. Kun olet kerran vetänyt metsäpolulla fatbikella, et muuta haluakaan. Ja toki sillä voi ajaa sinne metsään sitten ihan tietäkin pitkin :D

Vierailija
7/44 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajanut fat bikellä, mutta pyöräilen muuten paljon. Minulle on tärkeätä että pyörä on kevyesti rullaava, mikä tarkoittaa mahdollisimman kapeita ja sileitä renkaita ja kovia rengaspaineita. Jokainen milli renkaiden leveydessä tuntuu ajamisen raskaudessa.

Fat bike on mageen näköinen ja varmasti paikallaan joissain erityisoloissa kuten lumessa. Työmatka-ajossa tuon on pakko olla järkyttävän raskas ajettava ja kalliine renkaineen myös käytössä kallis ratkaisu.

Vierailija
8/44 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen FatBike. Sopivissa olosuhteissa oikein hauska pyörä mutta välillä sillä ajaessa tulee olo kuin olisi siirtynyt 30 vuotta taaksepäin:).  Parhaiten se sopii pöpperölumisille metsäpoluille ja kesällä pehmeälle hiekalla ja tasaisille kangaspoluille. Kaupungissa sopii parhaiten lähinnä cruisailutyyliseen luppoajoon. Jotkut masokistisen luonteen omaavat henkilöt ajavat semmoisilla kaikki ajonsa, mutta kyllä se tosiaan lievää hulluutta vaatii:). 

Vierailija
9/44 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolettomia pyöriä, koska niillä voi ajaa vaikeassakin maastossa. Kaupungissakin ihan käteviä kun menee mukavasti katukivetykselläkin ja huonosti loivennettujen reunakivitysten yli. Ajamisen pehmeys tulee tietenkin leveästä ja paksusta renkaasta, joka joustaa. Ikävä kyllä tämä tekee pyöristä raskaita poljettavia ja siksi en itse sellaista ainakaan pääpyöräkseni hankkisi.

Itseltäni löytyy maantiepyörä lähes kaikkeen kesäajoon. Hybridi talviajoon tai kaupunkiajoon jos olen jättämässä pyöräni sellaiseen paikkaan, josta se voidaan mahdollisesti varastaa tai rikkoa tai jos haluan vain ajella rennompaa tahtia ja olla murehtimatta niin paljon tien kunnosta. Sitten vielä kolmas pyörä, joka on teräsrunkoinen naisten pyörä seitsemällä vaihteella. Takana ja edessä korit kuljetusta varten. Tämä on muutaman kilometrin matkoille ja esimerkiksi kaupassa käymiseen. Tämän pyörän uskallan jättää vaikka viikoksi keskustaan, koska ei ole paljon rahaa kiinni tässä pyörässä. 

Vierailija
10/44 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin läskipyörän omistavana sanoisin, että asvaltilla fatbike on väärässä paikassa.

Talvella hangessa se on ehdoton ja kesälläkin tietynlaisessa maastossa kiva, mutta tasaisella pinnalla aivan turhan raskas ajettava. Ja sinne maastoonkiin valitsen usein tavallisen (kapearenkaisemman) maastopyörän, koska se nyt vaan on kevyempi ja ketterämpi.

Ei mikään optimaalinen ratkaisu ainoaksi pyöräksi... mutta ilmeisesti toisille trendijuttu.

Vierailija
11/44 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän fatbikejen ulkonäöstä ja olen sellaistakin harkinnut, kun uuden pyörän hankinta on juuri nyt ajankohtaista. Autonikin olen valinnut ja varustellut siten, että siinä on jotain persoonnallista ulkonäköä, vaikka massamalli onkin.

Ajan pyörällä kuitenkin pääasiassa asvaltilla ja jonkin verran sileillä hiekkaisilla ulkoiluväylillä, joten fatbiken maasto-ominaisuudet olisivat minulle turhat. Luultavasti päädynkin johonkin kapeampi- ja sileämpirenkaiseen vaihtoehtoon, vaikka rungoltaan pyörä tuleekin olemaan maastopyörämäinen.

Vierailija
12/44 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mökille vie pehmeä hiekkatie, joten jos sinne haluaa pyöräillä, fatbike on ainoa, jonka renkaat eivät uppoa hiekkaan.

Vierailija
13/44 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän mökille vie pehmeä hiekkatie, joten jos sinne haluaa pyöräillä, fatbike on ainoa, jonka renkaat eivät uppoa hiekkaan.

Se itse mökkitie on tuskin kovin pitkä, sen sijaan sitä viimeistä pätkää ennen on varmaan kilometrikaupalla asfalttitietä ja tai kovapintaista hiekkatietä. Itse kyllä mieluummin vaikka talutan sen viimeisen puolikilometriä, tai vaikka kilometrinkin, ennen kuin ajan asfaltilla jollain hemmentin raskaalla läskipyörällä.

Vierailija
14/44 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi ostaa kaksi (kallista) pyörää maastoon ja kaupunkiin, kun voi ostaa yhden ja käyttää sitä molemmissa? Entä seuraatko siis jokaista pyöränomistajaa 24/7, ja olet jokaisessa Suomen metsän kolkassa joka hetkellä, jotta voit olla varma, että tämä käyttää pyöräänsä vain ja ainoastaan asfaltilla? Et varmaan ole nähnyt koskaan lentokoneen putoavan, tarkoittaako tämä sulle että lentokoneet eivät voi pudota? Mitä VÄLIÄ onko pyörän pyörät paksut vai ohuet?

T. Kaupunkipyörän omistaja

Olipa vihamielinen vastaus. Olen pahoillani jos loukkasin sinua, mutta en aio pyydellä anteeksi. Näen joka päivä useamman fatbiken, niitä käyttää selvästi myös työmatkalaiset asfaltilla ja hiekalla. Luulisi että jopa huokea 300 euron pyörä on mukavampi sellaiseen ajoon kuin tuollainen todella leveärenkainen jonka vierimiskitka on varmasti omaa luokkaansa.

ps En minäkään käytä kiipeilykenkiäni kauppareissulla. Ne ovat erinomaiset pystysuoralla seinällä, mutta hirveät kävellessä...

ap

Vierailija
15/44 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kulkee hyvin myös pehmeällä alustalla (hiekka tai muta). Koiraa juoksuttaessa kätevä, voi tarvitessa vetää ulos iteltä jos tulee joku vastaan tms. kapearenkainen pyörä lähtee kyntämään jos menee pois kovalta alulstalta, eikä sillä voi ajaa.

Vierailija
16/44 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se itse mökkitie on tuskin kovin pitkä, sen sijaan sitä viimeistä pätkää ennen on varmaan kilometrikaupalla asfalttitietä ja tai kovapintaista hiekkatietä. Itse kyllä mieluummin vaikka talutan sen viimeisen puolikilometriä, tai vaikka kilometrinkin, ennen kuin ajan asfaltilla jollain hemmentin raskaalla läskipyörällä.

Itse ajan pyörällä kuntoa kohottaakseni, joten ei sillä ole mitään väliä vaikka olisi vähän raskaampi ajaa. Saan saman kuntoa kohottovan vaikutuksen hieman pienemmällä nopeudella.

Vierailija
17/44 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sellainen FatBike. Sopivissa olosuhteissa oikein hauska pyörä mutta välillä sillä ajaessa tulee olo kuin olisi siirtynyt 30 vuotta taaksepäin:).  Parhaiten se sopii pöpperölumisille metsäpoluille ja kesällä pehmeälle hiekalla ja tasaisille kangaspoluille. Kaupungissa sopii parhaiten lähinnä cruisailutyyliseen luppoajoon. Jotkut masokistisen luonteen omaavat henkilöt ajavat semmoisilla kaikki ajonsa, mutta kyllä se tosiaan lievää hulluutta vaatii:). 

Tai sitten jotkut vaan tykkää liikunnasta.

Vierailija
18/44 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin läskipyörän omistavana sanoisin, että asvaltilla fatbike on väärässä paikassa.

Talvella hangessa se on ehdoton ja kesälläkin tietynlaisessa maastossa kiva, mutta tasaisella pinnalla aivan turhan raskas ajettava. Ja sinne maastoonkiin valitsen usein tavallisen (kapearenkaisemman) maastopyörän, koska se nyt vaan on kevyempi ja ketterämpi.

Ei mikään optimaalinen ratkaisu ainoaksi pyöräksi... mutta ilmeisesti toisille trendijuttu.

Aina kun fatbike menee asvaltille kuuluu hirveä mekkala renkaista (vröööm vrööm vruuum)

Vierailija
19/44 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten jotkut vaan tykkää liikunnasta.

Olen kuullut huhuja että jotku pöhköt käyvät paikassa jota kutsutaan kutosalissa ja siellä on laitteita, jotka on tosi keveitä liikuttaa, mutta niihin laitetaan tahallaan lisäpainoja, jotta niistä tulisi raskaista liikuttaa. Sitten niitä laitteita vemputellaan niin että tulee hiki, hengästyy ja lihaksia pakottaa. Ei mitään järkeä, keveämpää olisi vaikka katsoa telkkaria.

Ostin pari viikkoa fatbiken ja olen käynyt polkemassa joka päivä ja aivan mahtavaa kun voi ajella myös polkuja pitkin.

Vierailija
20/44 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko läskipyörä siis lihaville tehty? Fatbike.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan