Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan virkailija ei taaskaan tiennyt eikä osannut sanoa mitään

Vierailija
24.07.2017 |

Ärsyttävää.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä tiskillä/aspassa niitä päätöksiä tehdä joten saattoi olla oikeasti mahdotonta antaa mitään varmaa vastausta. Millainen tilanne sulla sitten oli?

Vierailija
2/26 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Ihan sama kuin olisi kissankarvankieputtimelle puhunut. Olen joutunut hallinto-oikeuden päätöksellä maksamaan etuuksia takaisin ja sitä en todellakaan enää halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskille?

Nykyään kelan paikallistoimistossa , siinä ihan odotustilassa,näköjään  tulee "voinko auttaa hakmuksen kanssa" kailottavia avustajia jotka ihan siinä---- asiakastilassa/odotustilassa missä jonotetan vuorolapulla---- alkavat käymään läpi asiakkaan kanssa tietoja.

Istuin vieressä samalla penkillä ja kuuli ihan selvästi kaiken asiakkaan asian ja tiedot.

Minulle tultiin myös samaa apua tarjoamaan. Siihen odotustilan penkillä istuessa, että käytäiskö tässä läpi sun paperit jos ne vois tuohon jättää.  Ja tiedätkö että netissäkin voi nämä hoitaa.

Miksi sinne "tiskille" eivät asiakkaat pääse, suojaan ja rauhaan selittämään asiaansa, koska siinä ilmiselvästi looshit oli ja jonotusnumerot?

Kuka haluaa että hänen asiansa käydään läpi muiden ihmisten aikana siinä odotustilassa sohvalla?

Miksi pitää jokavälissä muistuttaa että "netissä voi täyttää nää" ? Kyllä asiakkaat sen tietävät, he olisivat siellä netissä elleivät syystä tai toisesta kokisi tarvitsevansa henkilökohtaista palvelua.

Miksei samalla vaivalla voi kutsua asiakasta suojaan looshiin missä neuvoa? Miksei sen vertaa voi panosta ja arvostaa ihmisiä?

Ja kaiken ahdistavuuden kruunaa vahtimestari joka on tuiman oloisena , ilmeettömänä portsarina siinä eteisessä mittailemassa asiakkaita.

Vierailija
4/26 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voisi helposti kuvitella ja olettaa, että työntekijä sentään tietää mitä he tarvitsevat tietää. Kun on virkailijan tietämättömyyden vuoksi joutunut tuhansia euroja maksamaan etuuksia takaisin niin ei mielellään siihen enää lähtisi.

Vierailija
5/26 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta voisi helposti kuvitella ja olettaa, että työntekijä sentään tietää mitä he tarvitsevat tietää. Kun on virkailijan tietämättömyyden vuoksi joutunut tuhansia euroja maksamaan etuuksia takaisin niin ei mielellään siihen enää lähtisi.

Onko kelassakin kesätyöntekijät ja sijaiset nyt kästtelemässä?

Vierailija
6/26 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä oikeasti nyt ihan laillista, että asiakkaalla ei ole intimiteettisuojaa asioidessaan Kelan paikallistoimistossa? Ei voi olla oikein että kuulee siinä odotustilassa henkilön asiat ja hakemuksen tiedot (kun niitä käydään läpi) . Vaitiolovelvollisuus, toteutuuko se näin?

Asiakas menee toimistoon saadakseen palvelua ja joutuu nöyryyttävään tilanteeseen kun aletaan plarailemaan papereita siinä odotustilassa. KAIKKIEN muiden samassa odotustilassa olijoiden aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/26 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miks joku menee sinne toimistoon. Kaikenhan voi hoitaa netissä!

Vierailija
8/26 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^ No tuo sijaisuus tai harjoittelija kävi mielessäni, mutta olisi perin inhoittavaa joutua takaisinmaksajaksi muodollisen seikan vuoksi jälleen kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/26 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miks joku menee sinne toimistoon. Kaikenhan voi hoitaa netissä!

Sinussa on selvästi kelan paikallistoimiston virkailijan (palvelu)ainesta!

Vierailija
10/26 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miks joku menee sinne toimistoon. Kaikenhan voi hoitaa netissä!

Laitapa yksikin rasti väärään paikkaan niin suatat olla lirissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/26 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua miks joku menee sinne toimistoon. Kaikenhan voi hoitaa netissä!

Laitapa yksikin rasti väärään paikkaan niin suatat olla lirissä.

Älä laita.

Siellä on ihan selkeät ohjeet kaikelle.

Vierailija
12/26 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan toimistoja (+ virkailijoiden työpaikkoja) ajetaan alas , ohjaamalla kaikki hakijat henkilökohtaisen palvelun asemesta nettiin ? Virkailijat ovat kohta itsekin asioimassa siellä netissä - vailla työtä.

On useita, yksilöllisiä syitä, miksi IHMISET haluavat asioida IHMISEN kanssa tärkeissä asioissa, missä 1 virhe voi merkitä tuhansia euroja tai talouden kaatumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/26 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua miks joku menee sinne toimistoon. Kaikenhan voi hoitaa netissä!

Laitapa yksikin rasti väärään paikkaan niin suatat olla lirissä.

Älä laita.

Siellä on ihan selkeät ohjeet kaikelle.

Bullsshit. Kysyin virkailijalta, että katsotaanko tämä tuloksi. Ei tiennyt.

Vierailija
14/26 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua miks joku menee sinne toimistoon. Kaikenhan voi hoitaa netissä!

Laitapa yksikin rasti väärään paikkaan niin suatat olla lirissä.

Älä laita.

Siellä on ihan selkeät ohjeet kaikelle.

Bullsshit. Kysyin virkailijalta, että katsotaanko tämä tuloksi. Ei tiennyt.

Mikä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/26 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne nyt ala kaikkia sun tietojas käymään läpi siinä odotustilassa, eihän niillä oo siinä ees tietokonetta, mistä ne niitä näkisi. Ite ku oon ollut siinä, niin on tultu kysymään, onko jotain nopeaa asiaa mikä voitaisiin siinä käydä läpi tai kysymyksiä yms. Siinä pääsee itsekin helpommalla, jos on vain joku yksi seikka epäselvänä, niin ei tarvii odottaa tuntia siellä.

Sit jos on isompi juttu, niin joudut venaan vuoronumeros kanssa.

Vierailija
16/26 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskille?

Nykyään kelan paikallistoimistossa , siinä ihan odotustilassa,näköjään  tulee "voinko auttaa hakmuksen kanssa" kailottavia avustajia jotka ihan siinä---- asiakastilassa/odotustilassa missä jonotetan vuorolapulla---- alkavat käymään läpi asiakkaan kanssa tietoja.

Istuin vieressä samalla penkillä ja kuuli ihan selvästi kaiken asiakkaan asian ja tiedot.

Minulle tultiin myös samaa apua tarjoamaan. Siihen odotustilan penkillä istuessa, että käytäiskö tässä läpi sun paperit jos ne vois tuohon jättää.  Ja tiedätkö että netissäkin voi nämä hoitaa.

Miksi sinne "tiskille" eivät asiakkaat pääse, suojaan ja rauhaan selittämään asiaansa, koska siinä ilmiselvästi looshit oli ja jonotusnumerot?

Kuka haluaa että hänen asiansa käydään läpi muiden ihmisten aikana siinä odotustilassa sohvalla?

Miksi pitää jokavälissä muistuttaa että "netissä voi täyttää nää" ? Kyllä asiakkaat sen tietävät, he olisivat siellä netissä elleivät syystä tai toisesta kokisi tarvitsevansa henkilökohtaista palvelua.

Miksei samalla vaivalla voi kutsua asiakasta suojaan looshiin missä neuvoa? Miksei sen vertaa voi panosta ja arvostaa ihmisiä?

Ja kaiken ahdistavuuden kruunaa vahtimestari joka on tuiman oloisena , ilmeettömänä portsarina siinä eteisessä mittailemassa asiakkaita.

Nämä kailottajat ovat ilmeisesti kelan kesätyöntekijöitä. Kelaan pääsee suhteilla töihin joten usein virkailijoilla ei ole edes paljon tietoa kelan asioista. Asiakkaana pari kertaa joutunut oikaisemaan virkailijaa ja asia on mennyt niinkuin itse tiesin eikä niinkuin virkailija väärin neuvoi. Onhan se mielenkiintoista kuunnella toisten asioita odottaessa, kuka saa toimeentulotukea ja mitä omaisuutta kelläkin on. Omia asioitani en suostu aulassa kaikkien kuullen selvittämään.

Vierailija
17/26 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne nyt ala kaikkia sun tietojas käymään läpi siinä odotustilassa, eihän niillä oo siinä ees tietokonetta, mistä ne niitä näkisi. Ite ku oon ollut siinä, niin on tultu kysymään, onko jotain nopeaa asiaa mikä voitaisiin siinä käydä läpi tai kysymyksiä yms. Siinä pääsee itsekin helpommalla, jos on vain joku yksi seikka epäselvänä, niin ei tarvii odottaa tuntia siellä.

Sit jos on isompi juttu, niin joudut venaan vuoronumeros kanssa.

Joo jos sulle ei ole tapahtunut noin, niin sitten ei kellekään !

Haista ny kukkanen tuon asenteesi kanssa!

Kohta kohdalta käytiin kylläkin vieressä istuvan äijän hakemus läpi eräänkin kerran, tosin ystävälliseen ja avustavaan sävyyn, mut hei silti....

Istuin sen ukon vieressä silloin siinä penkillä ja kävi jotenkin sääliksi sitä että miksei häntä voitu ohjata sinne lasikoppiin (joka näytti olevan tyhjänä , vain yksi varattu).

Ja kun itse olin asioimassa niin siihen tuli (kova-ääninen) joku avustaja käymään läpi että mikä tää sun asias on....

Vierailija
18/26 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja siellä kaikilla oli niin mukavaa...

Vierailija
19/26 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne nyt ala kaikkia sun tietojas käymään läpi siinä odotustilassa, eihän niillä oo siinä ees tietokonetta, mistä ne niitä näkisi.

Siellä jonottaa myös asiakkaita paperisten hakemusten ja asiapapereiden kanssa.

Kyllä tuossa intimiteettisuoja paukkuu jos hakemuksia aletaan "käymään läpi" yleisessä julkisessa odotustilassa , muiden aikana.

Vierailija
20/26 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiskille?

Nykyään kelan paikallistoimistossa , siinä ihan odotustilassa,näköjään  tulee "voinko auttaa hakmuksen kanssa" kailottavia avustajia jotka ihan siinä---- asiakastilassa/odotustilassa missä jonotetan vuorolapulla---- alkavat käymään läpi asiakkaan kanssa tietoja.

Istuin vieressä samalla penkillä ja kuuli ihan selvästi kaiken asiakkaan asian ja tiedot.

Minulle tultiin myös samaa apua tarjoamaan. Siihen odotustilan penkillä istuessa, että käytäiskö tässä läpi sun paperit jos ne vois tuohon jättää.  Ja tiedätkö että netissäkin voi nämä hoitaa.

Miksi sinne "tiskille" eivät asiakkaat pääse, suojaan ja rauhaan selittämään asiaansa, koska siinä ilmiselvästi looshit oli ja jonotusnumerot?

Kuka haluaa että hänen asiansa käydään läpi muiden ihmisten aikana siinä odotustilassa sohvalla?

Miksi pitää jokavälissä muistuttaa että "netissä voi täyttää nää" ? Kyllä asiakkaat sen tietävät, he olisivat siellä netissä elleivät syystä tai toisesta kokisi tarvitsevansa henkilökohtaista palvelua.

Miksei samalla vaivalla voi kutsua asiakasta suojaan looshiin missä neuvoa? Miksei sen vertaa voi panosta ja arvostaa ihmisiä?

Ja kaiken ahdistavuuden kruunaa vahtimestari joka on tuiman oloisena , ilmeettömänä portsarina siinä eteisessä mittailemassa asiakkaita.

Nämä kailottajat ovat ilmeisesti kelan kesätyöntekijöitä. Kelaan pääsee suhteilla töihin joten usein virkailijoilla ei ole edes paljon tietoa kelan asioista. Asiakkaana pari kertaa joutunut oikaisemaan virkailijaa ja asia on mennyt niinkuin itse tiesin eikä niinkuin virkailija väärin neuvoi. Onhan se mielenkiintoista kuunnella toisten asioita odottaessa, kuka saa toimeentulotukea ja mitä omaisuutta kelläkin on.

Omia asioitani en suostu aulassa kaikkien kuullen selvittämään.

Ei kannatakaan.

Pöyristyttävää että oletetaan että tämä on ihan ookoo että "katsotaanpas mikä tämä sinun asiasi/hakemuksesi on". Tässä odotustilassa/aulassa, muiden asiakkaiden (+ sen vartijan) aikana.

Ja monet ihmiset hädissään luulee että heidän on moiseen suostuttava.

Että he eivät ole sen arvoisia, että heidät ohajtaan fiksusti looshiin pois muiden korvilta ja uteliailta katseilta (jos nyt tuttuja sattuu paukkaamaan samaan odotustilaan...)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän