Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia että 8v lapsi istuu äidin sylissä kun rokotetaan?

Vierailija
24.07.2017 |

Tällainen tilanne tuli nähtyä, tyttö väänsi porua ja hautasi kasvonsa äidin rintaan. Vähän iso moiseen?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia.

Vierailija
2/66 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hitto taas kuinka idiootteja ihmisiä täällä on.

Joo on ihan normaalia. Lapsella voi olla korkeampi kipukynnys tai on voinut aiemmin tulla kovia sivuvaikutuksia rokottamisesta ja siksi pelkää. Mikä olisi parempi ja lohdullisempi paikka kuin äidin syli, kun täytyy tehdä jotain, minkä jo etukäteen tietää aivan helvetin ikäväksi, oli ikää sitten kaksi tai kahdeksan tai vaikka kaksitoista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin on ihan normaalia!

Vierailija
4/66 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on ihan normaalia. Mä otan verinäytteitä myös lapsista ja kyllä tuon ikäisiä vielä useinkin pidetään sylissä, kun tehdään ikäviä toimenpiteitä.

Vierailija
5/66 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalius on tietenkin kaiken hyvän elämän mitta. Mitä siitä, miltä itsestä tuntuu tai lapsesta tuntuu, kunhan ei ole, HUI, epänormaali!

Vierailija
6/66 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani eivät kyllä olisi kehdanneet ja muutenkin suhtautuvat rauhallisesti ja neutraalisti lääketieteellisiin toimenpiteisiin. 

Mutta ei kai tuo nyt epänormaalia ole. Jotkut on arempia. Araksi tullaan usein liian hössöttävällä kasvatuksella. En jaksa uskoa mihinkään synnynnäiseen piikkikammoon. 

Vierailija
7/66 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa lapsi tai aikuinen, on aina ihmisen lohduttaminen ok.

Vierailija
8/66 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaitiolovelvollisuus pitäisi kai koskea terveydenhuolto henkilökuntaa.

Vierailija
9/66 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko turvan ja lohdun tarjoaminen pelottavassa tilanteessa sinulle joku ongelma? Kuulostat hirveän empatiakyvyttömältä.

Itse neulakammoisena on vielä nyt aikuisenakin hankala käydä esim. verikokeissa ilman kaameaa tärinää, hyvä että edes lapsena oli joku mukana tukemassa, ties kuinka paha tämä muuten olisi nykyään.

Vierailija
10/66 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelaa, oma 9-vuotiaani istui ISÄN sylissä. Ja huusi pitkään ennen rokottamista, matkalla jo. Rokotuksen aikana ei enää huutanut, ilmeisesti ei sattunutkaan odotetusti... Mutta joo, hössötetty kai sitten on, kun ollaan moinen oireilu saatu aikaiseksi.

Vierailija
11/66 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omani eivät kyllä olisi kehdanneet ja muutenkin suhtautuvat rauhallisesti ja neutraalisti lääketieteellisiin toimenpiteisiin. 

Mutta ei kai tuo nyt epänormaalia ole. Jotkut on arempia. Araksi tullaan usein liian hössöttävällä kasvatuksella. En jaksa uskoa mihinkään synnynnäiseen piikkikammoon. 

Arkuus on persoonallisuuspiirre. Itse olen perheen kuudes lapsi ja äidillä oli kyllä kaikkea muutakin tekemistä yllin kyllin, joten hössöttäminen oli viimeinen asia, jota hän olisi ehtinyt tai viitsinyt tehdä. Silti minä olen ihmisenä erittäin arka. Lukee jo neuvolakortissa, että osallistuminen toisten kanssa leikkeihin on arkaa. Eikä se piirre ole mihinkään hävinnyt, vaikka olen jo keski-ikäinen. Ihmiset saisivat lakata syyllistämästä äitejä kaikesta ja väittämästä erilaisia  persoonallisuuspiirteitä vioiksi. Kaikkien ei todellakaan tarvitse olla ekstroverttejä touhuajia.

Vierailija
12/66 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia tukeutua äitiin. Oli lapsi tai aikuinen.

Vierailija
13/66 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalius on tietenkin kaiken hyvän elämän mitta. Mitä siitä, miltä itsestä tuntuu tai lapsesta tuntuu, kunhan ei ole, HUI, epänormaali!

Perusturvallisuuden tunne on tuossa iässä tai ei ole. 

Itseensä luottava lapsi kestää rokotuksen takertumatta äitiinsä kiljuen. Mutta jos vanhemmat ovat olleet hysteerisiä hötkyilijöitä ja epäluotettavia turvan suhteen, niin sitten näin... 

Ei mikään sinänsä ole "epänormaalia". On vain erilaisia elämänkulkuja ja sitä myöten erilaisia reagointitapoja vaikeampiin tilanteisiin. Ihan lapsesta saakka saati aikuisena. 

Vierailija
14/66 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arkuus on persoonallisuuspiirre. Itse olen perheen kuudes lapsi ja äidillä oli kyllä kaikkea muutakin tekemistä yllin kyllin, joten hössöttäminen oli viimeinen asia, jota hän olisi ehtinyt tai viitsinyt tehdä. Silti minä olen ihmisenä erittäin arka. Lukee jo neuvolakortissa, että osallistuminen toisten kanssa leikkeihin on arkaa. Eikä se piirre ole mihinkään hävinnyt, vaikka olen jo keski-ikäinen. Ihmiset saisivat lakata syyllistämästä äitejä kaikesta ja väittämästä erilaisia  persoonallisuuspiirteitä vioiksi. Kaikkien ei todellakaan tarvitse olla ekstroverttejä touhuajia.

Ei tämä liity mitenkään siihen mihin lapsi sijoittuu introvertti-ekstrovertti -asteikolla. 

Se introvertti voi olla kuin viilipytty rokotuksessa ja ekstrovertti huutaa hysteerisenä. Kyse on luottamuksesta tai sen puutteesta. 

Arkuus sosiaalisissa suhteissa on ihan eri asia. 

Vierailija
15/66 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tervettä ja normaalia pelätä kipua puhumattakaan siitä, että rokotuksen jälkeen tiedossa voi olla esim. narkolepsia ja muita vakavia neurologisia oireita.

Vierailija
16/66 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihan siltä häijyltä akalta, joka otti minulta verinäytteen ollessani 11-vuotias. Hän rääkyi minulle päin naamaa, että "EI NOIN ISOT TYTÖT ENÄÄ SAA ITKEÄ".

Totta ihmeessähän minua pelotti, kun olin aikaisemmin sairastanut tiheää seurantaa vaativan verisairauden, jonka vuoksi minut oli vauvasta lähtien tökitty niillä piikeillä ihan rei'ille vuosien ajan viikottain. Ei vauva tai taapero ymmärrä toimenpiteen tärkeyttä, sen ikäiselle neulalla tökkiminen on vaan ikävää ja pelottavaa, eikä mikään ihme, että siitä jää neulapelko myöhemmällekin iälle.

Eli haluaisin epäkiittää sinua kaikkien niiden potilaitten puolesta, joille olet pyöritellyt silmiäsi ja joiden käytöstä olet myöhemmin taivastellut julkisissa ympäristöissä: Epäkiitos, että olet noin perseestä.

Vierailija
17/66 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasta oikein pelottaa, niin piikkihän voidaan antaa myös mahallaan maaten peppuun niin ettei hänen  sitä sitten  tarvitse niin katsoa.

Vierailija
18/66 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voisi istua sylissä, jos rokotus pelottaa? Nykylapset "aikuistuvat" muutenkin turhan aikaisin, antaa lasten olla lapsia ja nauttia äidin sylin turvasta.

Vierailija
19/66 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelkäsin rokotuksia alakoulussa. Ja se oli kyllä ihan hysteerisen ja ylisuojelevam ja hössöttävän äidin syytä.

Vierailija
20/66 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On normaalia tukeutua äitiin. Oli lapsi tai aikuinen.

Totta kai. 

Mutta kyse kai onkin siitä tukeutumisen laadusta. Tuskin sinäkään pitäisit normaalina, jos 25-vuotias parkuisi hulluna äidin sylissä terveydenhoitajan luona. 

Hän tukeutuisi keskustelemalla vaikeasta tilanteestaan. Koululaisen tuollaiset taaperoikäsen elkeet ovat nyt sitten täällä hyväksyttäviä. Monissa muissa ketjuissa eivät. Ristiriitaista. 

Jos laittaisin, että 8-vuotias sai itkupotkuraivarit, kun ei saanut jätskiä? Niin... mitä luulette vastauksiksi? Samaa itsekontrollin puutetta tämäkin osoittaa. Ja ulkopuolisille kiljumisen kuulemista, jota niin kovasti paheksutaan usein. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi