Äiti oletti että syömme hänen lapsensa "itse tekemää" kakkua
Kun saavuimme paikalle kakaran käsi oli lähes kokonaan kerman sisällä ja herra ties missä semsitä ennen oli ollut. Kakun päälle oli kaadettu liioittelematta kilo kovia karkkeja.
Mieluummin ottaisin hepatiitti A:n kuin söisin sitä. Piti keksiä jutut kaiken maailman dieeteistä ja muista että selvittiin.
Kommentit (41)
Oletko ollut koko päivän koneella?
Vierailija kirjoitti:
Hepatiitti A:han on rokote.
Vauvakuumeeseen valitettavasti ei.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä aloittaja pitää rokotteista. Ei pidä tuomita. :D
Kaveri toi minulle lastensa leipomia pullia. Vein ne töihin, koska töissä syödään mitä tahansa. Mitenkään en olettanut, että sormet ovat olleet vuorotellen nenissä ja pullissa.
Kai se äiti oli leivontaa seurannut vierestä, koska lapsi kuulostaa taaperoikäiseltä (isommat lapset eivät tunge täytekakun kermaan käsiään) ja tuskin olisi oikeasti täysin omin päin osannut tehdä yhtikäs mitään.
Kyllä minä ainakin olisin kohteliaisuudesta ottanut palasen. Aika ylihygieniseltä ap kuulostat.
Vierailija kirjoitti:
Hänhän sanoi että ottaisi hepatiitti A n???
Noohhh... "jotkut "nuolettaa naamaansa koirulla joka on about sekuntia aikaisemmin liponut naapurin snautserin pylperöä oikein perusteellisesti jonka jälkeen nuuskinut kuonollaan kiinnostavaa ojassa ollutta kakkaläjän keskellä maatuvaa linnunraatoa. Sitten nämä "jotkut" menee pusuttelemaan siippaansa ja tenaviaan koska "koiran kieli on maailman puhtain elin". On toki, toki on8
No en myöskään olisi syönyt. Hyi helv. Välillä on pöydällä "vanhempien tekele", joka seissyt siinä jo tovin... löysä kermavaahto valuu, ja M&M karkit sulaneina jättäen värejään siihen löysään Flora vispiin YÖK. Ei jatkoon =)
Vierailija kirjoitti:
Noohhh... "jotkut "nuolettaa naamaansa koirulla joka on about sekuntia aikaisemmin liponut naapurin snautserin pylperöä oikein perusteellisesti jonka jälkeen nuuskinut kuonollaan kiinnostavaa ojassa ollutta kakkaläjän keskellä maatuvaa linnunraatoa. Sitten nämä "jotkut" menee pusuttelemaan siippaansa ja tenaviaan koska "koiran kieli on maailman puhtain elin". On toki, toki on8
Pylperö?
Voiko koiralla olla pyypyy, ehdoton palstasuosikkini römpsän lisäksi?
En yleensä ota mitään tarjoilupöydistä tiettyjen pienten lasten vanhempien luona. Yleensä niissä on ihan helvetin paljon kolibakteereja. Ykskin mun kaveri kävi vessassa pyyhkimässä taaperon pyllyn kakkaamisen jäljiltä ja paineli suoraan keittiöön jatkamaan kattamista. Hyi helv. Se eukko ei pessyt käsiään välissä. Näin kaiken, koska heidän olohuoneesta on näkymät sekä vessaan, että keittiöön. :(
Vierailija kirjoitti:
En yleensä ota mitään tarjoilupöydistä tiettyjen pienten lasten vanhempien luona. Yleensä niissä on ihan helvetin paljon kolibakteereja. Ykskin mun kaveri kävi vessassa pyyhkimässä taaperon pyllyn kakkaamisen jäljiltä ja paineli suoraan keittiöön jatkamaan kattamista. Hyi helv. Se eukko ei pessyt käsiään välissä. Näin kaiken, koska heidän olohuoneesta on näkymät sekä vessaan, että keittiöön. :(
Samaiset tyypit eivät pese omia käsiäänkään oman vessakäynnin jälkeen eli ei kannatta tuudittautua koli/norovapaaseen vyöhykkeeseen edes lasten kasvettua.
Vierailija kirjoitti:
Niitten Musti varmaan nuoli sen kahvipöytää kattavan äiskän kädet,
joten asia ookoo.
Voi lapsiparka, hän yrittää opetella leipomaan ja kestitsemään vieraita, mutta jälleen av-mamma torppaa yrityksen. Jos niitä lapsia halutaan kasvattaa sellaisiksi etteivät ne häiritse teidän elämää, niin silloin otetaan pieni kohteliaisuuspalanen ja istutaan siinä pöydässä yhdessä närppimässä kakkua. Lapsi näkee että hänen tarjoilut kelpaa ja onnistuminen kantaa aikuisuuden sosiaalisiin tilanteisiin asti.
Lapsi ei huomaa jos et todellisuudessa syö sitä kakkua, jos teet sen ovelasti.
Vitun lapsivihaaja.
Saan inhon väristyksiä lasten synttäreillä, jossa kakkuun on tökätty kynttilöitä ja sitten PeteJessika puhaltaa kuola lentäen kynttilät sammuksiin. Sen jälkeen ei kyllä tee mieli kakkua, ei sitten yhtään.
Yleensä ärsyttää kun kaikki vanhempien maalaisjärjen peräänkuuluttaminen tuomitaan nykyisin lapsivihaksi, mutta tämä aloitus on kyllä minustakin lapsivihamielinen. Sävy kakaraksi nimittelyineen on kokonaisuudessaan pahansuopa ja ilkeä. Toivottavasti ei kuulu meidän tuttavapiiriin tuollaisia.
Ripaus leikkiä ja lapsen maailmaan astumista tekee hyvää kaikille, etenkin tosikoille. Todella surullista, jos aikuinen kadottaa kokonaan taidon leikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaiset tyypit eivät pese omia käsiäänkään oman vessakäynnin jälkeen eli ei kannatta tuudittautua koli/norovapaaseen vyöhykkeeseen edes lasten kasvettua.
Joo, totta tuokin on. Heidän perheessä on aika usein esim. oksennustauti. Meillä on mahatauti ollut viimeksi n. 4 vuotta sitten.
Minä en ihan tosissaan uskalla syödä mitään alle 10-vuotiaiden valmistamaa. Kerran olen hoitolapsen leipomista pullista saanut noroviruksen ja sen jälkeen päätin että mitään pienten lasten kokkaamaa en enää huoli. Lapsi jos vaatii niin voihan sitä leikisti syödä, ottaa leipomuksen käteen ja maiskuttaa ilmaa muka "syöden" ja laittaa takaisin lautaselle.
Lapset kuitenkin tartuttavat aika moninaisia, jopa hengenvaarallisia tauteja ja taudinaiheuttajia, kuten esimerkiksi mainittu norovirus, kampylobakteeri, salmonella, kolibakteeri, kolera ja stafylokokki.
Hepatiitti A on maksatulehdus, joka on muuten ihan paskaa.
Siihen on kyllä se rokotekin.
Kummia kommentteja joillain,lapsi opettelee kestitsemään vieraita ja saa onnistumisen kokemuksia kun kakku kelpaa? AP ei maininnut lapsen ikää,ainoastaan sen että lapsen kädet olivat työnnetty kermaan, joten luultavasti taapero.Taaperoiden suurimpia huolenaiheita ei yleensä ole se, kuinka hyvin heidän kestityksensä on onnistunut.Ja toisen mamman mielestä hygieniasta välittäminen on tosikoiden puuhaa? 😕
Pisteet ap:lle hienotunteisuudesta,itse olisin varmaan sanonut että ei maistu klähmitty kakku.