Miten saisin rakastamani miehen irtautumaan uskonnostaan?
Tiedän hänen rakastavan myös minua, mutta ainoa asia joka estää yhdessäolomme on hänen uskontonsa.
Kommentit (24)
Ei se tule onnistumaan ellei hän sitä itse ehdota. Itse olin joskus samassa tilanteessa ja nyt jälkikäteen olen enemmän kuin tyytyväinen että suhteesta ei tullut mitään.
Jos et voi hyväksyä häntä sellaisena kun hän on, niin suhde on tuhoon tuomittu.
No huoh, älä vaan missään nimessä kerro mikä uskonto kyseessä ja miksi se estää yhdessäolonne.
Ihminen voi lähteä uskonnosta mutta uskonto ei niin vain lähde ihmisestä. Miten voit jatkossakaan luottaa johonkuhun, joka luottaa taivaskeijuihin ja muuhun hölynpölyyn?
Riippuu uskonnosta. Harvoin kristittyjen uskonto häiritsee arkea sen kummemmin, ellei ole jostain pienestä herätysryhmästä ja he usein kyllä hakevat kumppaninsa omasata ryhmästään.
Sitten on uskontoja, joista eroaja tekee sen henkensä kaupalla eli jos näin on ja rakastat kumppaniasi, et yritä pakottaa häntä,eroamaan uskontokunnastaan.
Lisäys ja tarkennos vielä, että kristinuskosta eroava, suuntauksesta riippumatta, ei tarvitse pelätä henkensä puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu uskonnosta. Harvoin kristittyjen uskonto häiritsee arkea sen kummemmin, ellei ole jostain pienestä herätysryhmästä ja he usein kyllä hakevat kumppaninsa omasta ryhmästään.
Sitten on uskontoja, joista eroaja tekee sen henkensä kaupalla eli jos näin on ja rakastat kumppaniasi, et yritä pakottaa häntä,eroamaan uskontokunnastaan.
Lisäys ja tarkennos vielä, että kristinuskosta eroava, suuntauksesta riippumatta, ei tarvitse pelätä henkensä puolesta.
*eroavan
Kyseessä ei ole islam. Jumalaan uskoo nyt kuitenkin, mutta uskonto kieltää yhdessäolon eri uskontokuntaan kuuluvien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu uskonnosta. Harvoin kristittyjen uskonto häiritsee arkea sen kummemmin, ellei ole jostain pienestä herätysryhmästä ja he usein kyllä hakevat kumppaninsa omasata ryhmästään.
Seurustelin joskus helluntailaisen kanssa eikä siitä tulllut mitään nimenomaan uskonnon vuoksi (itse olen ateisti). Myös lestadiolaisuus ja jehovantodistajuus ovat konkreettisia esteitä suhteiden muodostumiselle.
Et rakasta miestä, jos yrität erottaa hänet omasta uskonnosta ja et hyväksy häntä sellaisena kun hän on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu uskonnosta. Harvoin kristittyjen uskonto häiritsee arkea sen kummemmin, ellei ole jostain pienestä herätysryhmästä ja he usein kyllä hakevat kumppaninsa omasta ryhmästään.
*eroavan
Ei ole hengenvaarasta kyse, mutta koko suku hylkäisi hänet.
Miten mies suhtautuu asiaan? Eikös se ole hänen asiansa päättää onko hänen elämässään tärkeämpää uskonto vai sinun kanssasi oleminen?
Vierailija kirjoitti:
Et rakasta miestä, jos yrität erottaa hänet omasta uskonnosta ja et hyväksy häntä sellaisena kun hän on.
Minä hyväksyn hänen uskonsa jumalaan. Se ei ole ongelma.
Kyse on jehovista. Parempi olisi unohtaa. Mies maksaisi liian kovan hinnan suhteesta, minkä jatkosta ei ole takeita.
Vierailija kirjoitti:
Miten mies suhtautuu asiaan? Eikös se ole hänen asiansa päättää onko hänen elämässään tärkeämpää uskonto vai sinun kanssasi oleminen?
Mies haluais olla mun kanssa enemmän kuin mitään, mutta ei ainakaan toistaiseksi ole pystynyt lähtemään uskostaan. Yhdelle sukulaiselleen on kertonut olevansa rakastunut muhun.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on jehovista. Parempi olisi unohtaa. Mies maksaisi liian kovan hinnan suhteesta, minkä jatkosta ei ole takeita.
Kyse ei ole jehovasta, eikä sillä uskonnolla ole muuta merkitystä kuin se, ettemme pysty olemaan yhdessä sen kanssa. Eli olkaa hyvät ja lopettakaa uskonnosta utelu, kun sillä asialla ei ole merkitystä.
Jehova tai lestadiolainen.
Vastaus: et mitenkään.
Syynä ei ole suku tai erit elämän opit vaan se että uskova ei halua joutua iankaikkiseen helvettiin.
Mikä uskonto?