Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset, mitä mieltä olette outdoor-henkisistä miehistä?

Vierailija
23.07.2017 |

Jos saliharrastuksen, autojen rassaamisen jne. sijaan miehen elämäntapa/harrastukset koostuvat retkeilystä, luontomatkailusta, mökkeilystä, sukeltamisesta, kalastamisesta jne?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsästysharrastus tekee joistakin vastenmielisen verenhimoisia. Ulkoilmamies on usein maskuliininen ja komea. Osa on kyllä sitten liiankin introverttejä metsissä piileskelijöitä. Eli tykkään jos ääripäät karsitaan. Oma mies esitti outdoor-henkistä kun tavattiin mutta katsoo nkyään mieluummin luontofilmejä sohvalla...

Vierailija
22/45 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko tuo eräily on täyttä tekstiiliurheilua ja kalliiden varusteiden ostamista. On niin tuhannesti nähty nämä patu-ukot erätarvikeliikkeissä!

Miten IHMEESSÄ ennen pärjättiinkään villapaidassa ja nahkasaappaissa!

En ymmärrä miten joitain ihmisiä voi ärsyttää se jos joku haluaa ostaa laadukkaita varusteita. Ennen pärjättiin vähemmällä, kun ei ollut muita vaihtoehtoja ja kirottiin märkiä vaatteita ja rakkoja jaloissa. Nykyään teknologia on kehittynyt ja fiksuja ratkaisuja on tullut tilalle, toki edelleen vanhatkin keinot toimii, kuten villa ja nahka.

Sitäpaitsi yhtälailla se on monesti välineurheilua naisilla, viimeisen päälle olevilla treenivaatteilla mennään salille kuvaamaan itseään ja somettamaan.

Jos laadukkaat varusteet motivoi astumaan ovesta ulos tai treenaamaan, silloin ne ovat mielestäni tarkoituksensa jo täyttäneet, eikä siinä pitäisi olla kenelläkään nokan koputtamista.

Epäilen vahvasti, että tuo miesten erävaatteita kritisoinut ei itsekään treenivaatteilla koreile. Eli siinä mielessä en tajua tuota "kyllä naisetkin"-syytöstäsi.

Itseäni ei gore-texin käyttö ärsytä, mutta en ikinä tule tajuamaan satojen eurojen syytämistä yhteen vaatekappaleeseen. Itse olen aina pärjännyt metsässä alelaarista kaivetulla tekokuituvillapaidalla. Luulen sen ärsyttävän myös aika monia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

outdoor-miesten kuvia??

Vierailija
24/45 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa erä-jorma.

Vierailija
25/45 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään! sellaisen kun löytäisi jostain!

Itse harrastan kalastusta, metsästystä, vaellusta ja puukäsitöitä.

N25

Oletko hyvännäköinen? M47

Vierailija
26/45 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään, hakusessa on juuri sellainen. Täydennetään kuvaa vielä nelivetoautolla, metsästyskoiralla ja kameralla tai pyssyllä:). Gore- tex ei ole elvistelyä, itsellänikin on varsinkin tänä kesänä ollut ihan kaupunkivaatteenakin kun ei ihan varsinaista sadetakkia ole viitsinyt päälleen laittaa, säästelen sitä luontoretkille.

Vierailija
27/45 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa voittaa narsistiset peilin edessä keikaroivat saliukot. Autoja ropaavista amiskundeista puhumattakaan.

Vierailija
28/45 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaisi.Itsekin teen mieluimmin useamman tunnin metsälenkin koirien kanssa kun notkun kartsalla .Eipä vaan tuolla tule miehiin törmättyä...metsässä siis.

Vierailija
29/45 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yhdentekevä piirre, ei ratkaise suuntaan tai toiseen. Minua ei eräily voisi vähempää kiinnostaa, ja jos miehen pitää olla monta kertaa kesässä patikoimassa tai mitä ikinä, se voisi käydä rasittavaksi. Miehen pitää kuitenkin olla kiinnostunut monipuolisesti taiteesta ja kulttuurista, jotta voisin tapailla häntä.

Vierailija
30/45 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No thanks. Minä en vietä lomiani jossain Tenolla kivikossa värjötellen ja kuoliaaksi tylsistyen tai halua kylppäriäni käytettävän ruumiiden paloitteluun. Ja no, ylipäätään kukaan kidutusta ja tappamista kivana ja miellyttävänä harrastuksena pitävä ihminen ei ole sellainen, että lähipiiriini haluaisin.

Itse myöskin tykkään peseytymisestä, joku viikko metässä teltassa hikisenä ja paskaisena on ajatuksenakin inhottava.

Vierailija
31/45 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei akkoja kukaan täysjärkinen ota retkille jalkoihin pyörimään. Yksi suurimmista syistä lähteä luontoon on juuri päästä hameväestä hetkeksi eroon. Ei myöskään houkuttele päiväkausia telttaoloissa muhinut pimpsa. YÖK!

Entäs teltassa muihinut pippeli ja pallukat? ;)

Vierailija
32/45 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko tuo eräily on täyttä tekstiiliurheilua ja kalliiden varusteiden ostamista. On niin tuhannesti nähty nämä patu-ukot erätarvikeliikkeissä!

En ymmärrä miten joitain ihmisiä voi ärsyttää se jos joku haluaa ostaa laadukkaita varusteita. Ennen pärjättiin vähemmällä, kun ei ollut muita vaihtoehtoja ja kirottiin märkiä vaatteita ja rakkoja jaloissa. Nykyään teknologia on kehittynyt ja fiksuja ratkaisuja on tullut tilalle, toki edelleen vanhatkin keinot toimii, kuten villa ja nahka.

Sitäpaitsi yhtälailla se on monesti välineurheilua naisilla, viimeisen päälle olevilla treenivaatteilla mennään salille kuvaamaan itseään ja somettamaan.

Jos laadukkaat varusteet motivoi astumaan ovesta ulos tai treenaamaan, silloin ne ovat mielestäni tarkoituksensa jo täyttäneet, eikä siinä pitäisi olla kenelläkään nokan koputtamista.

Epäilen vahvasti, että tuo miesten erävaatteita kritisoinut ei itsekään treenivaatteilla koreile. Eli siinä mielessä en tajua tuota "kyllä naisetkin"-syytöstäsi.

Itseäni ei gore-texin käyttö ärsytä, mutta en ikinä tule tajuamaan satojen eurojen syytämistä yhteen vaatekappaleeseen. Itse olen aina pärjännyt metsässä alelaarista kaivetulla tekokuituvillapaidalla. Luulen sen ärsyttävän myös aika monia.

Laadukkaat ulkoiluvaatteet ovat investointi, ne ovat oikein käytettyinä todella pitkäikäisiä ja nautinnollisia käyttää, toimivia. Silloin ne eivät oikeastaan ole loppujen lopuksi edes kovinkaan kalliita, varsinkin jos vähän seurailee tarjouksia. Paljon edullisempaa ja ekologisesti kestävämpää kuin ostaa mutaman vuoden välein uusia halpisvaatteita. Sitäpaitsi, gore-tex ja tekokuituvillapaita eivät ole toisiaan poissulkevia, ne ovat ihan eri tarkoitukseen olevia vaatteita. Toinen on kuorivaate, toinen väliasu. Jos retkeilee vain pari tuntia kerrallaan ja poutasäällä, ei ole niin tarkkaa mitä on päällä.

Minua ihmetyttää se että naiset laittaa satasia käsilaukkuun.

Vierailija
34/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten IHMEESSÄ ennen pärjättiinkään ilman tietokonetta ja kännykkää.

Lähipuistikossa retkeilevä pärjää hyvin kotoa löytyvällä vaatetuksella. Kun lähdetään viikon talviretkelle tunturiin tai vuoristoon on varusteissa selvittävä pahassakin kelissä kun sellainen tulee päälle. Siellä ei pelkkä villapaita riitä.

Vierailija
35/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään. JOS tätä outdoor-henkisyyttä ei ole tarve korostaa myös kaupunkipukeutumisessa jolloin kevyessä tihkusateessa siirtyminen lähikauppaan pitää tehdä Gore-tex 2000UltraHC -varusteilla (vrt ne ohi suhahtavat ylivarustellut työmatkapyöräilijät). Ja sellainen ylisuorittava intopetteri ei sytytä myöskään

Vierailija
36/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu jos oikeasti tekee noita asioita eikä vain kuvittele olevansa luontoihminen. Tapailin miestä joka oli kunnon erämies, kalastaja ja vaeltaja mutta todellisuudessa ainoa ulkoilu oli lampsiminen kulmabaariin kertomaan muille juopoille 20 vuotta sitten tehdystä Norjan reissusta.

Sai kihdin kaljan kittaamisesta ja ylipainosta joten baariin raahustetaan aika kivulloisen näköisenä nykyään.

Vierailija
37/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikaystäväni viihtyy luonnossa ja tykkää kalastaa, mutta ei metsästä, eikä ole ollut päiväkausia vaelluksilla. Ainakaan vielä :D Itse lähden mielelläni mukaan kalaan, vaikka en kalasta, mutta vaikka lukemaan kirjaa ja nuotiolle istumaan. Reppureissaaminenkin on kivaa, mutta ehkä oon sellaiseen hc eräilyyn liian hienohelma ja esim. vessa on oltava :D Syynä mm. ibs ja halu peseytyä kunnolla.

Vierailija
38/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subjektiivisen kokemukseni mukaan parhaita miehiä parisuhteessa, yllättäen myös sängyssä. :) Eivät vingu ja valita joka vastoinkäymisestä, vaan osaavat ottaa vastuun itsestään ja tarvittaessa muistakin.

Vierailija
39/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin outdoor kuin salimies.

Vierailija
40/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään vain tällaisista, luonnonlapsi kun olen. Tultiin just omani kanssa parin viikon eräilyreissulta Jäämereltä. Ennen nykyistä someaikaa näitä oli hiton vaikea löytää. Sille, joka oli huolissaan telttaolosuhteista; babywipeilla tekee paljon, jos vettä ei löydy mistään.