NYT ALKAA HUHTIKUU!!!!!!!!!!
No niin nyt alkoi vihdoin meidän kuukausi! Illalla, yöllä ja nyt aamulla supistellut taaskivuliaasti, mutta kovin harvakseltaan. Ärsyttävää kun ei tiedä onko jäljellä enää pari päivää vai viikkoa. Viikko vielä niin sitten täälläkin otetaan kaikki ässät käyttöön. Tähän asti olen yrittänyt välttää näitä suppareita.
Meilläkään mies ei kovin paljoa masua huomioi. Ja itseä ahdistaa masun painelu/koskettelu. Esikoisen kanssa mies oli kuitenkin heti synnytyksen jälkeen täysillä mukana vauvan hoidossa. Hoiti ekat kylvyt ja vaipanvaihdot. Itse olin alussa sen verran heikkona, etten pysynyt jaloillani. Kakkosen kanssa isällä oli kädet täynnä esikoisen kanssa ja niin varmaan nytkin.
Jännätään vähän miten lapset pärjää, jos tulee yölähtö. Tunkevat meidän väliin joka yö ja pelkään että kuopus mammampoikana saa raivarit kun äiti onkin poissa. Onneksi apulainen alkaa olla jo tuttu ja turvallinen pojille. Eilen tuli tosin uutispommi; olisi lähdössä pian vauvan syntymän jälkeen takaisin Filippiineille. Nyt pitäisi jotenkin lahjoa/taivutella jäämään vielä toukokuuksi. Miehellä silloin yli viikon kestävä työmatka, jonka jälkeen hänen vanhempansa tulevat kylään. Appivanhemmat ovat sen verran huonossa kunnossa, ettei heistä ole kovin paljon apua, pikemminkin lisää työtä.
Nyt pitääkin lähteä jalkahoitoon. Mies on ulkona pyöräilemässä lasten kanssa.
mymlan 36+3
Kommentit (25)
En ole aiemmin ehtinyt ilmottautua yhdessä kasassa olevaksi, mutta näin valitettavasti on..
Suppareita on ollut, kivuttomia.
Tänään on touhuttu koko päivä jo aamusta, ihan hyvä, niin ei ehdi haikailemaan synnärille pääsystä;-)
Ihanaa että on meidän kuukausi, tässä kuussa tapahtuu..
Vauvansa noutaneille älysti onnea ja lähteville tsemppiä!!!!!
Ponnari & Masukki 38 tasan
Viikolla 39 synnyttänyt aiemmat...
Ja jaksamista vauva-arkeen! Nauttikaa nyyteistänne.
Onkohan muutkin jo vauvanhakumatkalla kun oli vähän lyhyempi pino!? Oliko se Peppinetta jota oli eilen supistellut?
Lala 38 tasan (ei se vaan kasva tuo luku yhden päivän aikana...)
Vauvan tuoksuista arkea:)
Oma masu ollut liikkuvainen ja yöpuulle pitäisi käydä...
Minulla oli vauvakutsut ja jäi tosi hyvä mieli! Miestä ilahdutin tilaamalle tälle isyyspakkauksen (Lapsi 2000) ja saapui eilen. Kiva isukki-paita ja vaavi-paita yms. vauvajuttua miehen näkökulmasta paketti sisälsi, suosittelen!
Huhti 36+2
... miten niin tää myöhäisilta on meidän perheessä sitä äipän omaa aikaa :) Kamalasti onnea hope@lle ja nuuska-muikulle! Itsellä ei ole vielä tietoakaan jakautumisesta, vaikka esikko syntyi tasan näillä viikoilla 37+6. Nivuset särkee ja vessassa saa juosta jatkuvasti nimen omaan sillä isommalla hädällä.. kyllä tässä meinaa jo kärsimättömyys iskeä pikkuhiljaa. Vaikka toisaalta olis hyvä jos pikkunen vielä viikon pari pysyis masun suojassa kun isäntäkin meni telomaan eilen kätensä.. jos edes tikit ehtis saada pois ennen synnytystä.
Mutta nyt nukkumaan!
Onnea vauvansa jo saaneille. Huomasin tuossa listassa, että minun laskettu aika oli merkitty väärin. Laskettu aika on 5.4. ei 15.4., mutta tekevälle sattuu. =)
Joo supistuksia odottelen miekin täällä. Välillä on mahan pohja vähän " kipeä" , mutta ei sen kummempaa. Kyljen kääntäminen yöllä ei enää satu. Vessa saa kuitenkin ravata ainakin kaksi kertaa yössä.
sunrise81 rv 39+3