Kosinnan odottaminen
Kauanko te olette/ olisitte olleet valmiita oottamaan sitä, että mies kosii teitä?
Kommentit (27)
Enpä tiedä. Uusi mies sanoi tuossa yksi päivä, että jos haluan mennä naimisiin niin hänelle sopii kyllä. Jäin sanattomaksi. Olikohan tuo mahdollisesti jonkinlainen kosinta? Jos ei ollut, niin teki näemmä tuolla selväksi että se on sitten minun tehtäväni kosia. Ei tule tapahtumaan - en näe avioliitossa muuta järkeä kuin perinneleikkien leikkimisen, ja jos niitä leikitään niin kosinnan kuuluu tulla mieheltä.
Seurustelun aloittamisesta vuoden päästä pitäisi jo kosia. Yli puoltatoista vuotta en odottaisi.
2v ja sitten aloin puhua naimisiin menosta. Mies oli vastahakoinen ja lopulta kosin hieman alle 3v yhdessä oloa ja mies sanoi kyllä. Häät ensi kesänä
Ollaan seurusteltu 2,5 vuotta, mutta ollaan vasta 18 ja 19 joten en odota mitään vielä moniin vuosiin. Aika näyttää.
Luuleeko todella että mies edes viitsii katsoa ?!
Vaikuttaa sen verran yksinkertaiselta ja epätoivoiselta että kiinnostus saattaa herätä kun mediheli tms. Noukkii sellaisen jostain. Kuulostaa melkein itkevältä pikkukakaralta omituisen kielensä kanssa. Ei ole edes peruskommunikointitaitoja.
Niitä on sellaisia raukkoja joka yrittää kovasti luoda mielikuvaa,että jostain itkevästä, huom. Perässä ravaavasta otuksesta joku "kilpailee", ainakin naikkosen sairaanloinen mustasukkaisuus ja häiriintyneisyys on tullut selvästi esiin. Yrittää saada mustaukkaisen lähinnä "kilpailemaan" mieshenkilöstä johon kovasti rakastunut ja naikkonen haluaa edelleen särkeä itseään.
Mutta todella tyhmän naisen ei kannata luoda tyhmää mielikuvaa itsestään koska on jo sitä. Mutta miksi roikut kuin takiainen?
Kinuski klanilassa tyrkyttää lapsia mieshenkilölle parin käynnin jälkeen; haluaa korttelihuutojenkin perusteella paikan päälle jo parin viikon jälkeen uudestaan. Mitä tuo kuvastaa, ei ole vaikea päätellä. Mutta 5 viikon jälkeen ei kykene enää selvittämään häirintöjään, koska tekosyitä poissa olemiseen täytyy keksiä mutta perässä pitää huudella.
Joku kiteytti osuvasti; "minä menisin kyllä poliisille tuollaisesta naikkosesta". Myös pentujen häirintähuutelusta sama.
Kun rottaa ei ole otettu, ei rottakaan voi jättää.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelun aloittamisesta vuoden päästä pitäisi jo kosia. Yli puoltatoista vuotta en odottaisi.
Miksi tämä on saanut niin paljon miinuksia?
Odotin 4v. Olisin kosinut itse ehkä muutamaa vuotta myöhemmin, jos mies ei olisi itse hoksannut.
Odottelen vielä muutaman vuoden(yhdessä oltu 2v). Jos ei ala tapahtua, kosin itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle kahdessa vuodessa ei kannattaisi edes suostua.
Kun seurustelun me aloimme jossain vaikeaa ohimennen puhua yhteen muutosta. Sitten asuttiin yhdessä. Sitten tuli vaihe kun ohimennen jompikumpi mainitsi lapsen, tuossa se nyt jaloissa pyörii. Jossain vaiheessa ohi mennen alettiin puhua häistä. Kohta menossa naimisiin. Ei kukaan ketään ole kosinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta seurustelun tarkoitus on selvittää, sovitaanko yhteen, ja vasta kun siitä ollaan varmoja niin mennään naimisiin. Jos itse olisin avioitunut jokaisen seurustelueksäni kanssa vuoden-puolentoista sisällä, niin minulla olisi takanani jo neljä avioeroa.
Mitä avauskysymykseen tulee, niin en odottele kosintaa. Jos jossain vaiheessa alkaa tuntua siltä, että haluaisin avioliittoon (tai edes avoliittoon) niin osaisin kyllä ottaa asian itse puheeksi.
2 vuotta, sitten sen jälkeen tietää jo että jokin on pielessä...
Vierailija kirjoitti:
Kauanko te olette/ olisitte olleet valmiita oottamaan sitä, että mies kosii teitä?
Ei tarvitse kosia ollenkaan, naimisiin meneminen ei ole tärkeää. Ollaan oltu kihloissa nyt neljä vuotta, ja sillä voidaan mennä vaikka loppuelämä.
Me seurusteltiin noin puolitoista vuotta ennen kuin mentiin kihloihin. Kihloissa oltiin reilu viisi vuotta ennen naimisiinmenoa. En muista mitään selkeää kosintaa. Taisi olla niin, että mies mainitsi ensin kihloihin menon, ja minä sitten sen viiden vuoden kihlauksen jälkeen ehdotin, että pitäisikös nyt naimisiinkin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kosia ollenkaan, naimisiin meneminen ei ole tärkeää. Ollaan oltu kihloissa nyt neljä vuotta, ja sillä voidaan mennä vaikka loppuelämä.
Olette lupautuneet menemään naimisiin, mutta ette aio sitäpuhua tehdä tai pidä sitä edes tärkeänä? Aika outoa.
Mä vähän toivoin jo 2 v jälkeen, mutta kolme vuotta kaikkiaan odotin ja se oli oikein hyvä ja sopiva aika. Yli 5v en odottaisi.
En yhtään. Osaan itsekin kysyä mieheltä, että mentäisiinkö naimisiin. En tarvitse kosintaa, avioliitto on ensisijaisesti juridinen taloudellinen sopimus.Kosinta ei ole tärkeä.