kenen lapsilla vietetään nimppareita?
meillä ei, mielestäni ihan hömppä ja turha asia...
Kommentit (20)
meillä vietetään, mutta ei niin suureellisesti kuin synttäreitä. Lapsille tärkeää.
Olet sitten vähän jehova-henkinen...?
meillä vaan ei ole tapana juhlia,
jos satutaan muistamaan sinä päivänä niin toivotetaan kyllä hyvää nimpparia, mutta ei osteta lahjoja tai lähetellä kelleen kortteja...
ap
Isovanhemmatkin piipahtavat yleensä kahville.
Myös lasten nimipäiviä, mutta vain oman perheen kesken. Lahjojakin nimpparisankari saa ja kakun totta kai.
Juhlimme myös useimpia kalenterin juhlapäiviä. Ja ehdottomasti koulun alkamista ja loppumista, hyviä koetuloksia ja muita saavutuksia jne - kaikkea tietysti vain omassa perheessä. Elämä olisi tylsää ilman juhlia! Arkea kyllä riittää, joten korostamisen arvoisia päiviä pitää juhlistaa.
Oman lapsen nimppareita vietetään keskenämme. Ei siis mitään kutsuja.
Kavereille ja sisaruksille saatan nimppareina pirauttaa ja onnitella.
Ei olla kovin juhlaihmisiä, mutta kun ainokaiset ovat kaksoset, niin tavallaan voisi tehdä ihan hyvää välillä opetella, ettei aina tule lahjoja molemmille yms.
Erityisesti meidän kaksosilla jotta kummallakin olisi joku oma juhla. Silloin yleensä kutsutaan isovanhemmat ja kummit kylää.
Naurattaa koko ajatuskin, että juhlisi nimeä. Voi tsiisus sentään. Miks pitää eded lapsi opettaa juhlimaan nimeään? Mitä juhlimista nimessä on? Meille riittää ihan synttärit vaan. Eipä edes koko perheemme nimiä löydy suomen kalenteristakaan.
On meitä myös kutsuttu lasten nimppareille, ja kauniisti olen kertonut kantani moisista kissanristiäisistä. Nimeä juhlitaan ristiäisissä tai nimenanto tilaisuudessa ja PISTE.
En muista niitä itse, en edes tiedä, milloin ne nimpparit olisivat, vai olisiko edes heille nimipäiviä. Mieskään ei edelleenkään ymmärrä, mikä ihmeen pyhimyskalenterin jäänne tuo nimipäiväkalenteri onkaan eikä kotimaassa ole nimipäiviä.
Noin muuten olen kyllä täysin sillä kannalla, että turhaa juhlaa ei olekaan, ja mukavaa vaan juhlia vaikka vanhoja sukkia, ja ihmiset jotka tuhisevat juhlimiselle ovat tylsämielisiä. Ei vaan ole mitään nimipäiväperinnettä meidän perheessä.
Edellisen päivän leivon ja puunaan talon kuntoon. Vieraita yleensä kutsutaan 20-40 ja viikon mittaan kaukaisemmatkin sukulaiset tulevat juhlistamaan Alex Maximillian Olavinpoika Suomisen nimeä. Siskon Jessica Stephanie Jewel Suomisen nimeä juhlimme yhtä antaumuksella
Nimien kunniaksi teemme viellä viron matkan ja käymme ikaalisten kylpylässä.
Meidän vanhempien Maija ja Olavi nimiä juhlimme hiukan hillitymmin
Mummot, papat, kummit ja naapurit käyvät kaikkien lastemme nimppareilla. Kahvit, limpparit, kakut, pullat ja keksit on tarjoiluna. Lahjoja emme odota, mutta yleensä lapset jotakin pientä saavat. Nimipäivät on ihan hyvä juhlan aihe.
Me voidaan muistaa lasta oman perheen kesken ihan pienimuotoisesti, mutta ei pidetä mitään nimpparijuhlia tai kutsuta sukulaisia kylään sitä viettämään. Vähän sellainen lahjankeruujuhla tulee mieleen, jos sellaisia oikein isolla porukalla vietetään...
Eikä kaikkien nimet ole edes kalenterissa.
Ärsyttää kun lapsi saa silloinkin kaikenmaailman lahjoja.... Pitää sitten yrittää muistaa lahjan antaneiden lasten nimpparitkin. :( Kortti riittäisi nimpparina.
ja sen takia jo alkuunsa päätettiin, että nimppareita vietetään tyttösten " omina" juhlina. Synttärit kun ovat aina siskon kanssa yhteiset. Miehen ja minun nimppareita ei juhlita, mitä nyt toisillemme saatetaan ostaa jotain pientä kuten kukkia tai viinipullo.
t-paita). Nimmparit on kesällä, joten silloin grillataan pihalla. Vieraita ei kutsuta, mutta isovanhemmat tulevat.
Minulla on periaate, että lapsille ei ostella lahjoja koko ajan, siksi voin ostaa jotain synttäreiden ja joulun lisäksi nimipäivänäkin. Ja on se juhlimisen aihe, jos on saanut KAUNIIN nimen :)
keksitään ihan spontaanisti juhlia ja voidaan leipoa täytekakku vaikka hyvän ilman vuoksi tms mukavan asian
Esikoisen nimeä ei vaan ole kalenterissa, niin nyt on vähän epäreilua, kun muilla on nimipäivä ja hänellä ei.
Ihan neljässä polvessa. Jopa mun mummun nimipäiville mennään. En tajua, että mitä vikaa juhlimisessa on? Onpahan joku syy nauttia yhdessäolosta.
Ei ole turha eikä hömppäasia ollenkaan! Ei vietetä mitenkään suurieleisesti eikä kutsuta vieraita, mutta muistetaan kuitenkin. Miksi ei saisi??
Meillä jopa mies muistaa ja huomioi nimpparini... ja päinvastoin.
Kiva piristys arkeen ei siis ollenkaan turhaa!