Sairaanhoitajaopintojen lopetus ja lentoemännän työhön hakeutuminen?
Tuollainen epäsäännöllinen työ sopisi itselleni täydellisesti, sillä en halua mitään erityisen säännöllistä elämää.
Olisiko kannattavaa?
Kommentit (32)
Käy ensin sh-koulu loppuun tai jätä jäihin siksi aikaa että käyt kurssin, esimerkiksi finnairin kurssin esittelyssäkin sanotaan että koulutus ei ole takaus työpaikalle.
Lentoemännän mediaanipalkka 4200 euroa (lähde:finnair)
Matkaopas saa n. 700 euroa +kimppakämpän 2-3 matkaoppaan kanssa jaettuna (lähde:detur, tjäreborg, aurinkomatkat)
Matkaoppaan palkka on sairaan pieni eikä ole yleensä kuin 1 vapaapäivä viikossa. Rankkaa hommaa. Enkä väitä etteikö lentoemännän työ olisi rankkaa, mutta saa sentään ison tilipussin. Paljon isomman kuin sairaanhoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Lentoemännän mediaanipalkka 4200 euroa (lähde:finnair)
Matkaopas saa n. 700 euroa +kimppakämpän 2-3 matkaoppaan kanssa jaettuna (lähde:detur, tjäreborg, aurinkomatkat)
Matkaoppaan palkka on sairaan pieni eikä ole yleensä kuin 1 vapaapäivä viikossa. Rankkaa hommaa. Enkä väitä etteikö lentoemännän työ olisi rankkaa, mutta saa sentään ison tilipussin. Paljon isomman kuin sairaanhoitaja.
Tuo mediaanipalkka on todella kaukana aloittavan lentoemännän palkasta, joka on alle kahden tonnin kuussa. Tähän tulee toki päälle jonkin verran päivärahoja, jotka eivät kerrytä eläkettä.
Aiemmin koulutetuilla emoilla oli paljon paremmat palkat ja etuudet, kuin nykyisin aloittavilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei se sairaanhoitajan koulutus ole mikään tae siitä , että pääsee helpommin lentoemännäksi.
Tämä käsitys tuntuu monella olevan.
Ei tae, mutta usein se kyllä auttaa. Ammattitutkintokin voi jeesata. Muutenkin toki fiksua käydä noinkin lyhyt koulu loppuun, jos toinen vaihtoehto on jäädä yhden kortin varaan.
Sairaanhoitaja saa ihan hyvää palkkaa varsinkin vuorotyössä. Mikset hakeudu 3-vuorotyöhön sairaanhoitajaksi tai vaikka jatka vielä ensihoitajaksi ambulanssiin? Siinähän sulle on epäsäännöllinen työ nykyisellä koulutuksella!
Tottakai voit hakea lentoemännäksikin jos kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se sairaanhoitajan koulutus ole mikään tae siitä , että pääsee helpommin lentoemännäksi.
Tämä käsitys tuntuu monella olevan.
Ei tae, mutta usein se kyllä auttaa. Ammattitutkintokin voi jeesata. Muutenkin toki fiksua käydä noinkin lyhyt koulu loppuun, jos toinen vaihtoehto on jäädä yhden kortin varaan.
Höpöhöpö. Kurseille valittavilta vaaditaan montaa muuta osa-aluetta, ryhmässä toimimista, kielitaitoa ja niin edelleen ennen sh-koulutusta. Itse olen aikanani Finnairilla työskennellyt, eikä siellä ollut sairaanhoitajia suhteessa vaikkapa myyjiin yhtään sen enempää. Asiakaspalvelukokemus on miltei tärkeämpää.
Viimeksi, kun lensin Finnairilla, ei yksikään putkipiika hymyillyt. Niillä tais olla joku keskinäinen happening menossa. Olivat toisilleenkin tosi epäkohteliaita. Tietty, ei ittelläkään aina töissä ollu mikään hyvä fiilis, mutta kyllä nyt asiakkaille sentään hymyiltiin.
Sairaanhoitajana on kyllä paljon enemmän mahdollisuuksia.
Näin sairaanhoitajana voin todeta että pakene vielä kun voit! Sano kaikille muillekin vuosikurssillasi että miettivät jonkun muun alan, jos haluavat tulevaisuudessa viettää myös vapaa-aikaa työn ohessa. En suosittele tätä kenellekään.
Itse olen sairaanhoitaja ja pidän paljon työstäni. Minulla on oikein mukava työpaikka, hyvä työilmapiiri, palkka ok ja sopivasti haastetta muttei liian stressaava työ. Vapaa-aikaa myös paljon.
Kun Suomella menee sukset ristiin Venäjän kanssa ja se kieltää ylilennot, niin sitten on melkoinen määrä työttömiä lentoemäntiä...
En aio perheellistyä :)
Ap