Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opiskelen tällä hetkellä hoitoalaa ja nyt haluaisin vaihtaa, mihinköhän kannattaisi vaihtaa?

Vierailija
22.07.2017 |

Hoitoalalle oli suuri motivaatio, joka on nyt historiaa kun olen kuullut millaista alalla ilmeisesti oikeasti on. Mihinköhän sitä oikein kannattaisi pyrkiä opiskelemaan? Ehdotuksia?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ensin mikä kiinnostaa, niin ehkä joku osaisi ehdottaa jotain sopivaa

Vierailija
2/19 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse joku miesvaltainen ala, palkka ja työedut ovat parempia.

Vierailija
4/19 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla riippuu kyllä paljon siitäkin missä on töissä. Itselläni kaksi läheistä ystävää hoitoalalla ja molemmat tykkäävät työstään.

Vierailija
5/19 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:ta kiinnostaisi lentoemäntä, mutta englanti ei ole mikään maailman vahvin kieleni ja tiedän, että sujuva englanti vaaditaan.

Ap

Vierailija
6/19 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä hoitoalassa tökkii?

Vierailija
7/19 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei itse asiassa yhtään mikään mielestäni, mutta jatkuvasti alaa mollataan enkä ole kuullut alasta mitään hyvää. Pelkkää negatiivista valitusta kokoajan tästä alasta ja olemme kuulemma orjia ja työilmapiiri aina surkea ja burnout iskee jossaivaiheessa ja lista jatkuisi loputtomiin.

Minä en elämään tuollaiseen tuhlaa. Nyt saa ala vaihtua.

Vierailija
8/19 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei itse asiassa yhtään mikään mielestäni, mutta jatkuvasti alaa mollataan enkä ole kuullut alasta mitään hyvää. Pelkkää negatiivista valitusta kokoajan tästä alasta ja olemme kuulemma orjia ja työilmapiiri aina surkea ja burnout iskee jossaivaiheessa ja lista jatkuisi loputtomiin.

Minä en elämään tuollaiseen tuhlaa. Nyt saa ala vaihtua.

Tämä siis ap

Vierailija
9/19 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset haukkuu aina hoitajia koska hoitsuilla on hyvä markkina-arvo.

Vierailija
10/19 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu ja eläimet kiinnostaa.

Ap

Vierailija
11/19 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku terkkari, röntgenhoitaja, suuhygienisti ja bioanalyytikko on kyllä aika muuta kun lähihoitaja ja sairaanhoitaja. Että hoitoalalla on kyllä monenlaista. Kaikki sillä alalla olevat eivät tosiaankaan tee mitään perushoitoa.

Vierailija
12/19 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaista hoitotyötä hoitoalalla ovat vain lähihoitaja, sairaanhoitaja, ensihoitaja ja kätilö.

Vierailija
13/19 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksiala. Kiinteistövälitys.

Vierailija
14/19 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siis opiskelet aloittaja? Sairaanhoitajaksi? Silloinhan sinulla on hirveästi erilaisia vaihtoehtoja työllistyä. Esim. Vastaanottoa yksityisellä lääkäriasemalla, ambulanssissa olemista jne..

Vierailija
15/19 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taksiala. Kiinteistövälitys.

En oo kuullu taksialasta mitään hyvää

Vierailija
16/19 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni taas hoitoala on todella hieno ala :(

Vierailija
17/19 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tilanteessa on kaikista parhainta opiskella juurikin sitä hoitoalaa. Palkka on ihan jees, työllisyys hyvää aina, saat todnäk opiskellessa jo työpaikan, paljon varaa valita.. Jos ala ei nappaa, voi aina opiskella jotain uutta, mutta sinuna en heittäisi menemään tällä hetkellä olevia opiskeluitasi. Kannattaa hommata se tutkinto ja katsoa sitten vasta eteenpäin.

Vierailija
18/19 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko sulla niin huono itsetunto, että välität, mitä muut sanoo? Mä oon noin 10 eri alasta kuullut sontaa ja jos näiden sonnanpuhujien mukaan menisin, niin todennäköisesti olisin työtön.

Mitä oikeen kuvittelet? Luuletko, että löytyy paljonkin aloja, mitä ei pilkattaisi?

Mun mielestä sun kannattaa nyt vähän kasvaa ja miettiä, mikä sulle on elämässä tärkeintä. Se, että oon työhön tyytyväinen vai se, että vaihdat alasta toiseen, koska toi sanoo, et tää on ihan noloo.

Vierailija
19/19 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yli 20 vuotta hoitoalalla ja tyytyväinen alanvalintaani. Olen hankkinut jatkokoulutusta urani aikana,viimeisimmäksi olen suorittanut terveystieteiden maisterin tutkinnon ja toimin tällä hetkellä esimiestehtävissä.

Kannattaa ensin kokeilla työelämää ja vasta sitten päättää,keskeyttääkö opinnot. Tietysti jos jo harjoittelussa tökkii pahasti,kannattaa alanvaihtoa harkita.