Kahden kodin lapset
Onko täällä ketään, joka olisi lapsena asunut vuoroviikoin isän ja äidin kodissa? Siis sinulla on ollut kaksi kotia, joissa vietät/vietit yhtä paljon aikaa kummassakin. Koitko, että kumpikin koti oli yhtä paljon koti, vai oliko jompi kumpi ns. "ykköskoti" tai varsinainen koti ja toinen sitten vähän vähemän koti, mutta koti kuitenkin?
Kommentit (2)
OLin 8v kun vanhemmat erosivat. Äiti muutti kolmioon, isä kaksioon. Äidin luona oli yhteinen huone siskon kanssa, isän luona patja olohuoneen lattialla. Molemmat perusti uuden liiton 2 vuoden sisään ja sen jälkeen asunnot vaihtuivat, mutta systeemi oli sama eli ei kunnolla kotia kummankaan luona. Tuli pienempiä sisaruksia ja meidät ekan liiton lapset heivattiin aika nopeasti ulos kodista.
Mun vanhemmat erosi kun olin kasiluokalla. Alusta asti olin vuoroviikkosysteemissä. Enimmäkseen viikko ja sit vaihto, mut joskus 2 viikkoa ja sit vaihto.
Meillä tapahtu niin, että meidän vanha koti myytiin ja sekä isä että äiti osti uudet asunnot. Molemmissa oli omat huoneet sekä mulle et veljelle.
Molemmat kodit oli mun "ykköskoteja". Meillä toimi kaikki hyvin varmaan siksikin, että vanhemmat tuli hyvin toimeen keskenään eron jälkeen ja kodit oli lähellä toisiaan.