Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko minun ilmoitettava poliisille, jos naapurista kuuluu kuinka mies hakkaa puolisoaan?

Vierailija
21.07.2017 |

Jännämieshän se siellä perjantaikänneissä riehuu. Onko minulla velvollisuus ilmoittaa asiasta?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sinuna ilmoittaisin, tietenkin. Mieti miltä susta tuntuu jos huomenna saat kuolla sen naisen kuolleen kun kukaan ei soittanut apua?

Vierailija
2/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinuna ilmoittaisin, nykyäänhän rikosilmoituksenkin käsittääkseni voi tehdä myös asianomaisen puolesta väkivaltarikoksissa. Älä nyt jää sinne ainakaan aikailemaan ja odottamaan vaan puutu heti väkivaltaan sitä kuullessasi/huomatessasi (toki pitää muistaa taata se omakin turvallisuus siinä samalla, sen vuoksi soitto poliisille!).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei!Tasa-arvon nimissä vahva ja itsenäinen nainen selviää itse kyllä tilanteesta.

Vierailija
4/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse soitin viis minuuttia pahoinpitelyä kuunneltuani. Poliisit tuli muutamassa minuutissa, sisään pääsivät kymmenessä minuutissa. Veivät vaimon ruumispussissa pois.

Tästä viisastuneena soitan jatkossa heti, en odottele enkä epäröi hetkeäkään.

Vierailija
5/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se olisi suositeltavaa.

Vierailija
6/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin ilmoituksen naisen harjoittamasta henkisestä väkivallasta, joka on pakottanut miehen tuohon

Vierailija
7/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Mitäs jos nainen on jo kuollut ja sinä kyselet neuvoa täällä av:lla?  

Vierailija
8/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja ei. Kaikilla on auttamisvelvollisuus pakkotilanteesa,kun henki on vaarassa. Toisaalta Suomessa ei ole ilmiantamisvelvollisuutta. Jos varmasti tietäisit, niin sinun tulisi soittaa pelastaaksesi lähimmäisesi hädästä ja myös oman mukavuutesi vuoksi jos pahoinpitely on kovin äänekästä

Vierailija
9/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sulle eli et soita. Muija soittaa ite, jos kokee tarpeelliseksi. Poliisilla on kyllä muitakin hommia, joten parempi ettei kukaan soita tuollaisen pikku jutun takia. 

Vierailija
10/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse soitin viis minuuttia pahoinpitelyä kuunneltuani. Poliisit tuli muutamassa minuutissa, sisään pääsivät kymmenessä minuutissa. Veivät vaimon ruumispussissa pois.

Tästä viisastuneena soitan jatkossa heti, en odottele enkä epäröi hetkeäkään.

Poliisiko vei ruumiin? Ei kuulu työnkuvaan

Vierailija
11/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh! Mitäs jos nainen on jo kuollut ja sinä kyselet neuvoa täällä av:lla?  

No sittenhän kaikki on hyvin. Ei tarvitse enää kuunnella meteliä naapurista.

Vierailija
12/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On velvollisuus soittaa apua.

Vierailija
13/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun naapurini eivät soittaneet vaikka huusin minkä keuhkoistani lähti ja vauva kotona. Miehellä oli puhelimeni, etten voisi soittaa kellekään enkä saanut käydä edes terkkarissa tai nähdä muutenkaan ketään. Mies vahti kaiken ja uhkaili, kiristi, pakotti ja painosti. Nämä siis jatkuvasti toistuvia tilanteita vuosien varrella. Olin kuin panttivanki ja ihan sekaisin miehen manipuloinnista, syyllistämisestä ja uupumuksesta. Rukoilin, että joku kerta joku soittaisi poliisit ja se kaikki loppuisi. Onneksi sain kerran puhelimen ja salaa häkeen soiton ja apua. Onneksi selvisimme lopulta. Nyt kaikki hyvin, uskomatonta.

Vierailija
14/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On velvollisuus soittaa apua.

Ei ole.

Vierailija
15/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun velvollisuus on soittaa häkään, jos joku huutaa apua tai kuulet pahoinpitelyn ääniä, jos et halua mennä tarkistamaan tilannetta.,Poliisit päättävät, miten ratkaisevat asian.

Kait sinä soittaisit poliisit, jos näet jonkun joutuvan onnettomuuteen tai on hukkumassa veteen, perheväkivallan voi rinnastaa vastaavaan.

Vierailija
16/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastustoimen laiminlyönti säädetään rangaistavaksi rikoslain 21 luvun 15 pykälässä:

Joka tietäen toisen olevan hengenvaarassa tai vakavassa terveyden vaarassa on tälle antamatta tai hankkimatta sellaista apua, jota hänen mahdollisuutensa ja tilanteen luonne huomioon ottaen kohtuudella voidaan häneltä edellyttää, on tuomittava pelastustoimen laiminlyönnistä sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Vierailija
17/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita. Toivon, että minunkin naapurini vuosia sitten olisivat soittaneet kun silloinen mies heitteli minua pitkin asuntoa kun yksi ilta tuli kännissä kotiin. Oli muuten eka ja vika kerta. Sain vain varoituksen metelistä, aika surrealistista :D

Vierailija
18/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun velvollisuus on soittaa häkään, jos joku huutaa apua tai kuulet pahoinpitelyn ääniä, jos et halua mennä tarkistamaan tilannetta.,Poliisit päättävät, miten ratkaisevat asian.

Kait sinä soittaisit poliisit, jos näet jonkun joutuvan onnettomuuteen tai on hukkumassa veteen, perheväkivallan voi rinnastaa vastaavaan.

Ei naapurita kuuluvaa meteliä voi rinnastaa siihen, että näkee jonkun hukkuvan. Ei mitenkään.

Vierailija
19/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos siellä on joku kotisuhdepariskunta vain toteuttamassa rangaistustaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi