Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvatin perunaa - naapuri SOITTI POLIISIT!

V*tutus
21.07.2017 |

V*ttu että v*tuttaa aivan s**tanasti!

Luin keväällä eräästä lehdestä ohjeen, miten perunaa voi kasvattaa ihan kerrostalon parvekkeellakin ämpäreissä.

No minähän ensin idätin kaupan perunoita joitakin viikkoja ja sitten laitoin ne kasvamaan ämpäreihin parvekkeelle. Eivät edes olleet mitään siemenperunoita, vaan sitä samaa tavallista vanhan sadon laatua mitä keväällä kaupan laarista sai.

No mitäs, hyvinhän ne kasvoivat, kiitos kysymästä - ja kasvavat vieläkin, kunnes kukkivat ja kukinnan jälkeen koittaa kohta sadonkorjuun aika.

Tosin joku vastapäisen kerrostalon kerrostalokyttääjä halusi lopettaa viljelmäni. Eräänä iltapäivänä ovikelloani tuli soittamaan kaksi poliisia, jotka sanoivat, että heille on ilmoitettu täällä olevan kannabisviljelmä parvekkeella!

Joku naapuri oli kuulemma soittanut hädissään, mutta hänen nimeään eivät poliisit suostuneet kertomaan.

No h*lvetti, minähän päästin poliisit asuntooni, koska minulla ei ole mitään salattavaa. Vein heidät parvekkeelle katsomaan komeasti kasvavia perunoitani ja kysyin, näyttävätkö nämä teidän mielestänne kannabiskasveilta, hmm? Näyttävätkö vai eivätkö ne näytä?

Poliisien oli vaikea pidättää hymyään, ja vastasivat, että perunoitahan nämä ovat. Pyysivät kohteliaasti anteeksi häiriötä ja poistuivat.

Tämä on mahdollista vain Vantaan Hakunilassa.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tuommoiset kyyläävät naapurit, ja oletan että Ap:ta myös. Meidän naapuri soitti poliiseille, kun meillä kuulemma kasvavalo palaa epäilyttävän paljon. Poliisit tulivat käymään, ja esittelimme heille valaistussysteemin, joka oli tehty hämähäkkejämme varten.

Lisäksi naapurin eukko väitti, että meidän hämähäkit (kun siis sai kuulla että meillä on hämiksiä) käy yöllä tekemässä seittiä heidän kylppäriin 👍🏻 Näin juuri.

Vierailija
42/69 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi sinä vittuilit poliiseille joiden on pakko tulla tarkastamaan tilanne? Niin?

Millä oikeudella poliisit tosiaankin lähti tarkastamaan ilmoitusta kun ei heillä ollut mitään todisteita väitteen tueksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, ei poliisit tule tuollaisen takia. Tarvitaan kotietsintälupa, jos jonkun viljelmiä haluavat tulla tutkimaan.

Vierailija
44/69 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran joku kasvatti kuituhamppua pellossaan ja teki ilmoituksen itse poliisille että tämmöistä kasvattelee maatalouden puitteissa.

Poliisit tuli ja poltti pellon:(

Vierailija
45/69 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh, ei poliisit tule tuollaisen takia. Tarvitaan kotietsintälupa, jos jonkun viljelmiä haluavat tulla tutkimaan.

Ei Suomessa mitään lupia tarvita. Nimetön "kiusa"ilmoitus riittää ja poliisi tulee ja potkaisee oven auki.

Vierailija
46/69 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh, itse asiassa näin ei ole, koskapa poliisit eivät tulleet tekemään kotietsintää. He tulivat ainoastaan tiedustelemaan asiaa minulta. Minä itse vapaaehtoisesti pyysin  heidät katsomaan parvekettani. Ap.

Vierailija
47/69 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööh, itse asiassa näin ei ole, koskapa poliisit eivät tulleet tekemään kotietsintää. He tulivat ainoastaan tiedustelemaan asiaa minulta. Minä itse vapaaehtoisesti pyysin  heidät katsomaan parvekettani. Ap.

Suomessa poliisi ei tarvitse etsintälupaa. Riittää että poliisi epäilee rikosta niin voivat tehdä kotietsinnän. Tarkalleen laki vaatii että rikoksesta voi tulla puolen vuoden tuomio mutta se kattaakin käytännössä kaikki syyt.

Se antaa tavis konstaapelille aika paljon valtaa. Monissa euroopan maissa tarvitaan tuomarin tai syyttäjän lupa.

Vierailija
48/69 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tarve joillakin on puuttua toisten asioihin? Minua ei kiinnosta tippaakaan mitä naapurini tai muutkaan kodeissaan kasvattaa ei ole millään tavalla minun asiani. Jos aiheutuu häiriöitä jotka vaikuttavat minun elämääni niin sitten saatan käydä itse asiasta sanomassa.

Niin. Samoin minä olen aiemmin tottunut siihen, että jos jollain naapurilla on valittamista minulle ( vaikkapa liian äänekkäästä seksistä, mikä on mahdollista, koska panen naisystäväni huutamaan silkasta nautinnosta ), naapuri  tulee sanomaan sen suoraan minun ovelleni.

Silloin tietenkin muutan seksuaalikäyttäytymistäni. Sama toisinpäin; jos vaikka naapuri huudattaa stereota kello kaksi yöllä, minä menen sanomaan asiasta, ja se huudattaminen loppuu. Se loppuu hyvin lyhyeen. Ap.

Vierailija
49/69 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole onnellinen! Naapurisi vastuullisesti ilmoittivat poliisille mahdollisesta natkomaanista. Kyllä heti pitää tehdä ilmoitus jos on syytä epäillä. Itse olen 3 tapausta ilmoittanut poliisille ja ainakin yksi oli oikea!

Mitäs syytä olla onnellinen kun on ihmisiä kuin sinä?!

-hanki jumalauta elämä ja jätä natkomaanit rauhaan jos eivät sua häiritse.. ja pössypäät harvemmin ketään häirää..toisin kuin juopot..

Luuletko kitkeväsi käyttäjiä tuollain HAH! Turhaan haaskaat poliisin muutenkin pieniä resursseja. 50e sakko käyttörikoksesta. Sama ku lappuliisalle ri pottelisit. Aaarghh!!

Vierailija
50/69 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

perunoiden viljeleminen yksityisesti on laitonta. Naapurisi teki oikein

Vierailija
51/69 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herää todellisuuteen. Poliiseille tehdään x määrä turhia ilmoituksia ja toinen mokoma kiusantekona. Vihje kannabisviljelmästä menee luokkaan kiireellinen mutta voi odottaa akuutit jutut. Kotietsintälupa, :D:D kvg.

Sitten jos löytyy sitä kannabista niin voimassa olevaa lakia ei noudateta.

Siinä sanotaan jokseenkin näin. Vähäisestä tai kokonaisuutena vähäisestä huumausaine rikoksesta ei pääsääntöisesti tulisi nostaa syytettä. Tuota lainkohtaa ei käytetä. Huumausaine rikoksista käytetään tuomioissa niin asteikon ankarinta että sitä ihmettelee oikeusoppineetkin.

Vierailija
52/69 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

perunoiden viljeleminen yksityisesti on laitonta. Naapurisi teki oikein

Näin ilmeisesti on. Kai jokainen yksittäinen peruna pitäisi rekisteröidä virallisten EU-sääntöjen mukaan. Siitähän me maksamme EU:lle. Ap.

Vierailija
53/69 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa poliisi ei tarvitse etsintälupaa. Riittää että poliisi epäilee rikosta niin voivat tehdä kotietsinnän. Tarkalleen laki vaatii että rikoksesta voi tulla puolen vuoden tuomio mutta se kattaakin käytännössä kaikki syyt.

Se antaa tavis konstaapelille aika paljon valtaa. Monissa euroopan maissa tarvitaan tuomarin tai syyttäjän lupa.

Miten poliisi esim. avaajan tapauksessa epäili rikosta? Täytyyhän sille epäilylle joku pertuste olla. Se ei voi olla peruste että jonkun päähän pälkähtää tehdä ilmoitus.

Jos minä olisin poliisi niin kuulustelisin ensin ilmoituksen tekijän että millä perusteella hän epäilee rikoksen tapahtuneen. En todellakaan kävisi katsomassa mitään ilman todellista syytä ja jos epäilys perustuisi vaan johonkin tunteeseen ja luuloon.

Vierailija
54/69 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herää todellisuuteen. Poliiseille tehdään x määrä turhia ilmoituksia ja toinen mokoma kiusantekona. Vihje kannabisviljelmästä menee luokkaan kiireellinen mutta voi odottaa akuutit jutut. Kotietsintälupa, :D:D kvg.

Siinä sanotaan jokseenkin näin. Vähäisestä tai kokonaisuutena vähäisestä huumausaine rikoksesta ei pääsääntöisesti tulisi nostaa syytettä. Tuota lainkohtaa ei käytetä. Huumausaine rikoksista käytetään tuomioissa niin asteikon ankarinta että sitä ihmettelee oikeusoppineetkin.

Tämä kikka on ollut jo vuosia käytössä. Jos joku ihminen vituttaa ja sille haluaa tehdä kiusaa, niin nimetön vihje huumeiden kasvatuksesta saa poliisin rynnimään sisälle. Jos henkilöllä on lapsia, niin lasu (lapsi itkee, vanhempi kännissä tms. )  ja tadaa, tulee monta tätiä poliisin kanssa ihan mihin kellonaikaan tahansa. Ja toki voi sanoa myös et (nainen) huusi apua ja hiljeni, pakko sekin on tarkastaa...  

Siitä vaan tuhlaamaan verorahoja ihan kiusanteon vuoksi.

Vierailija
55/69 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tarve joillakin on puuttua toisten asioihin? Minua ei kiinnosta tippaakaan mitä naapurini tai muutkaan kodeissaan kasvattaa ei ole millään tavalla minun asiani. Jos aiheutuu häiriöitä jotka vaikuttavat minun elämääni niin sitten saatan käydä itse asiasta sanomassa.

Niin. Samoin minä olen aiemmin tottunut siihen, että jos jollain naapurilla on valittamista minulle ( vaikkapa liian äänekkäästä seksistä, mikä on mahdollista, koska panen naisystäväni huutamaan silkasta nautinnosta ), naapuri  tulee sanomaan sen suoraan minun ovelleni.

Silloin tietenkin muutan seksuaalikäyttäytymistäni. Sama toisinpäin; jos vaikka naapuri huudattaa stereota kello kaksi yöllä, minä menen sanomaan asiasta, ja se huudattaminen loppuu. Se loppuu hyvin lyhyeen. Ap.

Hah,hah. Mä olen äänivaimentanut. Kerrostalo ja mulla on aika hyvä kuulo. Ryijyt on ihan helppoja ja halpoja kun kirppiksiltä ostaa. Kunnon matot on pakko. Tämä äänen kanssa on melko varmasti yhdellä toisellakin. Hänen kanssa muutettiin molemmat ensimmäiseen omaan kämppään. Tää muija huusi niin että saatiin selittää ettei täällä todellakaan pahoinpidellä.

Vierailija
56/69 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne meni taas poliisin resursseja ja verorahoja hukkaan.

Vierailija
57/69 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kikka on ollut jo vuosia käytössä. Jos joku ihminen vituttaa ja sille haluaa tehdä kiusaa, niin nimetön vihje huumeiden kasvatuksesta saa poliisin rynnimään sisälle. Jos henkilöllä on lapsia, niin lasu (lapsi itkee, vanhempi kännissä tms. )  ja tadaa, tulee monta tätiä poliisin kanssa ihan mihin kellonaikaan tahansa. Ja toki voi sanoa myös et (nainen) huusi apua ja hiljeni, pakko sekin on tarkastaa...  

Ollappa sovellus joka seuloisi pila/kiusanteko tarkoituksella tehdyt. Ihminen kun ei siihen pysty.

Vierailija
58/69 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne meni taas poliisin resursseja ja verorahoja hukkaan.

Todella paljon menikin. Jäi Pera taluttamatta pubista kotiin. Jospa ne huomenna taas ennättäs taluttaa Peran kotiin.

Vierailija
59/69 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollappa sovellus joka seuloisi pila/kiusanteko tarkoituksella tehdyt. Ihminen kun ei siihen pysty.

Vierailija
60/69 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okeestiko niillä on aikaa lähteä tarkistamaan jonkun mahdollisen pössyttelijän kämppää? Hahaha En usko