Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hyväksyttävää sanoa kiljuville ja tappeleville 3-vuotiaille kaupassa "Jos te ette nyt lopeta niin poliisi vie teidät vankilaan"

Vierailija
21.07.2017 |

Menivät suut muksuilla viivoiksi hyvin äkkiä ja käyttäytyivät loppureissun ajan. Mitä mieltä? Ei siis olleet minun lapsiani vaan näin tilanteen kaupassa.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita tulee ja laittaa uuniin paistumaan. Toi on tosi hyvä. Käytän. Ja luen Hannua ja Kerttua lapsille usein, en vaan loppuun saakka hähhää!

Tuli mieleen, että mähän kerran sanoin alakouluikäisille muksuille, että nyt kunnolla tai mä vien teidät mettään ja eksytän teidät sinne. Mukailin Hannua ja Kerttua.

Sitten tytär 8 v tuumas siihen, että milläs sä sieltä sitten meinaat löytää pois? - mä olen surullisen kuuluisa surkeasta suunnistustaidoista, joten meni vähän pohja uhkaukselta. ;)

Yksi vanhemmuuden hankaluuksia on pokan pitäminen :D

Sepä se. Tuolloin ei pokka pitänyt. Mieheltä meni pokka eka, vaikka hammasta purren hain hänestä apua. Sitten naurettiin kaikki. Tilannekin raukes, että tehos uhkailu omalla tavalla. :D

Vierailija
42/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukkahattutädit taas täällä kauhistelemassa. Ette aavistakaan mitä teidän oikkuorinssit ja -prinsessat saa kokea kun menevät kouluun! Voi tulla ikävän kovaa.

Voi, voi... sinuakin. 

Kyllä ne vaikeimmat lapset tulevat juuri perheistä, jossa ei osata kasvattaa kuin uhkailun voimalla. 

Lasta ei tarvitse uhkailla yhtään millään, ei helvetillä, ei poliisilla eikä selkäsaunoilla. Jos joskus saat lapsia, niin toivottavasti olet tämän ymmärtänyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi ja tehokkaampi vanha keino on sanoa lapsille, että heidät myydään mustalaisille, jos eivät ole kunnolla.

Vierailija
44/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu kertoi tuttunsa lapsesta joka oli ollut tällä minun tutun luona kylässä, oli ehdottanut lapselle että kävisivät torilla ja lapsi oli mennyt ihan paniikkiin. Myöhemmin selvisi että lapsen äiti oli lapsen huonosti käyttäytyessä viedä lapsen torille ja myyvänsä mustalaisille.

Vierailija
45/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän nykyään saa mitään sanoa kun tulee traumat.

Minä ainakin sanoin omilleni että jos ei nyt lopu se _järjetön_ turhan huuto ja tappelu sängyssä iltaisin,naapuri soittaa poliisit meidän ovelle. Miksi? Koska se on totta.

Joitakin aikoja lapset olivat huolissaan että tuleeko se poliisi. Nykyään saattavat muistutella toisilleen että älä huua tolleen, naapuri soittaa kohta poliisin.

Tämä. Mitään ei saa sanoa lapselle, ettei tulisi traumoja. Ei varmaan saa joulupukistakaan puhua, kun se ei ole totta. Tai että tontut kurkkivat, ovatko lapset kilttejä.

Vierailija
46/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, kannattaa mieluummin sanoa, että ISIS tulee ja vie teidät lapsisotilaiksi.

Tämä oli jotenkin niin karmea ja absurdi, että repesin. 😂 Ei noin kai kukaan sanoisi, siksi se huvittaakin.

Vierailija
47/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityislastenvanhemmille järjestetyllä Kelan sopeutumisvalmennuskurssilla meille annettiin ohjeeksi: 

"Ellei muu auta, niin uhkailu, kiristys ja lahjonta peliin."

Tämä ohje auttoi sen verran että perheessämme kaikki elävät edelleen ja olemme edelleen yksi perhe. 

(En tiedä pitävätkö palstan lukijat tällaista lopputulosta hyvänä, mutta itse pidän.)

Vierailija
48/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tuo toimi niin miksei.Onhan tuota pahempaakin...

Vierailija
49/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä lapsen pitäisi tuollaisesta mitään traumoja saada. Kyllä poliisilla uhkailukin on ihan ok. Sitäpaitsi sellainen terve pelkoa edes jotain kohtaan on ihan hyvä asia lapsilta. Eri asia on sitten jollain väkivallalla tai kauhutarinoilla uhkailu. Meillä poliisista tai vartijosita puhuminen saa aikaan hämmennyksen mutta mitään kauhua ei aiheuta. Tuntuu vaan nassikat miettivän että tuleekohan se poliisi vai ei oikeasti.

Vierailija
50/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kun usein on puhetta, mitä on WT, niin sanoisin että juuri tätä. 

Paljon enemmän kuin joku tatuointi ym. 

Poliisi on tälle sanojalle uhka ja kauhistus. Tavalliselle ihmiselle poliisi on turva, jos nyt joutuu ylipäänsä tekemisiin. 

Olen itsekin nähnyt vastaavan tilanteen. Pikkulapsi räpläsi pelikonetta aulassa äidin pakatessa kassejaan. 

Äiti huusi, että jos et lopeta niin poliisit tulevat ja vievät vankilaan. Tausta-ajatuksena tietysti tälläkin vajakilla, että pelikoneet ovat kiellettyjä lapsilta.

Lapsiparka oli kovin hämmentyneen näköinen ja lopetti. Tulos siis toivottu, mutta millä hinnalla.

Ohi aiheen mutta jos olet yhtään tämän maailman asioista perillä tiedät hyvin ettei poliisiinkaan voi täysin turvata ja luottaa! Osa heistä on hyvinkin kieroa ja ilkeää porukkaa jotka asemansa turvin saavat paljon pahaa aikaan jos sille päälle sattuvat.

Vierailija
51/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai siinä mitään pahaa ole. Ennen vanhaan (ja varmaan nykyäänkin) sanottiin että jos ei käyttäydy niin mörkö tulee ja syö 😄

Itse olin varmaan 2-vuotias, kun olin ottamassa jotain karkkia alahyllyltä ja viemässä sitä kassan ohi. Isä nappasi kiinni, sanoi että "viet sen karkin takaisin hyllyyn tai muuten poliisi tulee ja vie sut vankilaan" 😂 en enää sen jälkeen ole koskaan varastanut mitään.

Rauhoittukaa, ei ne lapset traumatisoidu. En minäkään pelkää poliisia nykypäivänä.

Vierailija
52/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin toissa päivänä blogi tekstin väkivalkasta joka tapahtunut sijaisperheessä👉 https://nowyounowmystoryy.blogspot.fi/?m=1

Vierailija
53/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä lapsen pitäisi tuollaisesta mitään traumoja saada. Kyllä poliisilla uhkailukin on ihan ok. Sitäpaitsi sellainen terve pelkoa edes jotain kohtaan on ihan hyvä asia lapsilta. Eri asia on sitten jollain väkivallalla tai kauhutarinoilla uhkailu. Meillä poliisista tai vartijosita puhuminen saa aikaan hämmennyksen mutta mitään kauhua ei aiheuta. Tuntuu vaan nassikat miettivän että tuleekohan se poliisi vai ei oikeasti.

Terve pelko poliisia tai vartijaa kohtaan hyväksi? Ja sitten kun se lapsi eksyy kauppaan ei Uskalla mennä vartijalle kertomaan tai kaupungilla poliisilta kysymään apua. Hienoa vanhemmuutta tosiaan, lapset pois teiltä idiooteilta.

Vierailija
54/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai siinä mitään pahaa ole. Ennen vanhaan (ja varmaan nykyäänkin) sanottiin että jos ei käyttäydy niin mörkö tulee ja syö 😄

Itse olin varmaan 2-vuotias, kun olin ottamassa jotain karkkia alahyllyltä ja viemässä sitä kassan ohi. Isä nappasi kiinni, sanoi että "viet sen karkin takaisin hyllyyn tai muuten poliisi tulee ja vie sut vankilaan" 😂 en enää sen jälkeen ole koskaan varastanut mitään.

Rauhoittukaa, ei ne lapset traumatisoidu. En minäkään pelkää poliisia nykypäivänä.

Tämä on eriasia koska poliisi oikeasti tulee kos varastat. Se että sanotaan "poliisi vie sut jos et käyttäydy" on ihan paskapuhetta.

Vierailija
55/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen kunnioitus kyllä lapsenkin on hyvä oppia poliiseja ja vartijoita kohtaan. Kyllä se on hyvä tietää että sitten isona kun "ei käyttäydy" niin poliisi tai vartija todellakin tulee ja vie. Lapselle voi myös opettaa että poliisilta tai vartijalta voi myös pyytää apua. Sinä et idioottimaisuudessasi sitä tietenkän tajua. Se mitä tulee taas wt juttuihin niin tuo poliisilla uhkaileminen on ihan yleinen ja vanha juttu ihan niissä paremmissakin perheissä missä koulutetut ja hyvin toimeentulevat vanhemmat jotka eivät ehkä sen perinteisen av:n määritelmän mukaan ole wt ryhmäläisiä joita omasta mielestäni eivät ole vanhemmat jotka saattavat nyt joskus uhkailla poliisilla vaan varsinaista wt vanhemmuutta on sivistymättömyys, välinpitämättömyys ja tyhmyys tai niin pahat päihdeongelmat että lapsista ei huolehdita eli ryypätään ja juhjlitaan. Yleensä niissä tapauksessa kyllä lapset otetaankin jo pois.

Vierailija
56/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkinlainen kunnioitus kyllä lapsenkin on hyvä oppia poliiseja ja vartijoita kohtaan. Kyllä se on hyvä tietää että sitten isona kun "ei käyttäydy" niin poliisi tai vartija todellakin tulee ja vie. Lapselle voi myös opettaa että poliisilta tai vartijalta voi myös pyytää apua. Sinä et idioottimaisuudessasi sitä tietenkän tajua. Se mitä tulee taas wt juttuihin niin tuo poliisilla uhkaileminen on ihan yleinen ja vanha juttu ihan niissä paremmissakin perheissä missä koulutetut ja hyvin toimeentulevat vanhemmat jotka eivät ehkä sen perinteisen av:n määritelmän mukaan ole wt ryhmäläisiä joita omasta mielestäni eivät ole vanhemmat jotka saattavat nyt joskus uhkailla poliisilla vaan varsinaista wt vanhemmuutta on sivistymättömyys, välinpitämättömyys ja tyhmyys tai niin pahat päihdeongelmat että lapsista ei huolehdita eli ryypätään ja juhjlitaan. Yleensä niissä tapauksessa kyllä lapset otetaankin jo pois.

Sinusta kunnioitus ja pelko ovat sama asia? :D Ei Luoja.. Olen kuule nuorena juossut kaupassa eksyneen pikkulapsen perässä jota oltiin peloteltu vartijoilla ja tämä juoksi itkien karkuun kun luuli että teemme hänelle jotain pahaa. Olet ääliö, kasvata omaa auktoriteettiasi niin ei tarvi valehdella lapselle ja pelotella.

Vierailija
57/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei kannata koskaan uhkailla sellaisella, mitä ei voi toteuttaa. Lapsi oppii vaan sen, että vanhemman puheet ovat tyhjiä. Jos lapsi on kasvanut siihen, että vanhempi on luotettava ja tarkoittaa mitä sanoo, silloin yleensä pärjää pienemmilläkin puheilla, ei tarvitse vankilalla uhkailla. Usein näiltä uhkailevilta ja raivoavilta vanhemmilta puuttuu taito ennakoida tilanteita ja ohjata lasta toimimaan oikein. Ei se lapsi huutamisella ja uhkailulla kuitenkaan opi siihen miten tulisi toimia. Yleensä paljon huutavilla vanhemmilla on myös kovaääniset lapset, siitä tulee normi perheessä. Kyllä minä joskus lahjon lasta esim.  "jos kuuntelet kaupassa mitä äiti sanoo ja teet niin kuin pyydetään, voidaan lopuksi hakea jäätelö"  Itse olen huomannut, että parhaiten toimii, kun ottaa lapsen mukaan yhteiseen tekemiseen ja antaa hänelle pieniä tehtäviä kaupassa. Olen kyllä sellainen kasvattaja, että tarvittaessa roudaan muksun autoon niska-perse otteella, mutta eipä ole ikinä tarvinnut.

Vierailija
58/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta kunnioitus ja pelko ovat sama asia? :D Ei Luoja.. Olen kuule nuorena juossut kaupassa eksyneen pikkulapsen perässä jota oltiin peloteltu vartijoilla ja tämä juoksi itkien karkuun kun luuli että teemme hänelle jotain pahaa. Olet ääliö, kasvata omaa auktoriteettiasi niin ei tarvi valehdella lapselle ja pelotella.

Ei minun lapseni ainakaan poliiseja tai vartijoita pelkää vaikka heillä on joskus uhkailtukin. Ehkä olen sitten osannut niin järkevästi heille nämä asiat selittää, niin että sinä et voi sitä käsittää. Ei miellä ainakaan mitään huolta ole kun lapset eivät todellakaan pelkää poliiseja tai vartijoita. Minun lapseni on kysynyt jopa vartijalta apua vaikka olen joskus hänelle supissutkin, että jos nyt möliset liikaa niin vartija tulee sanomaan ja lapset huutavat innoissaan "poliisi" kun poliiseja liikenteessä bongaavat. Kamalaa olisi jos lapsi oppii sellaiseksi, joka viimeistään teini-iässä mölisee "ei poliisit voi mulle mitään" Elä sinä siellä omissa pölinöissäsi ja luuloissasi. Hyvä että me muut tiedämme kyllä itse onko lapsemme traumatisoituneet poliisilla uhkailusta vai ei. Ja päivän naurut sai todellkin siitä lauseesta "lapset pois sellaisilta jotka poliisilla uhkailevat" Voiko Tyhmempää ihmistä olla? En usko että kukaan voi edes puolitosissaan tuollaista sanoa tai täytyy olla aika pipi pää. Paranemisiin...

Vierailija
59/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun lapseni ainakaan poliiseja tai vartijoita pelkää vaikka heillä on joskus uhkailtukin. Ehkä olen sitten osannut niin järkevästi heille nämä asiat selittää, niin että sinä et voi sitä käsittää. Ei miellä ainakaan mitään huolta ole kun lapset eivät todellakaan pelkää poliiseja tai vartijoita. Minun lapseni on kysynyt jopa vartijalta apua vaikka olen joskus hänelle supissutkin, että jos nyt möliset liikaa niin vartija tulee sanomaan ja lapset huutavat innoissaan "poliisi" kun poliiseja liikenteessä bongaavat. Kamalaa olisi jos lapsi oppii sellaiseksi, joka viimeistään teini-iässä mölisee "ei poliisit voi mulle mitään" Elä sinä siellä omissa pölinöissäsi ja luuloissasi. Hyvä että me muut tiedämme kyllä itse onko lapsemme traumatisoituneet poliisilla uhkailusta vai ei. Ja päivän naurut sai todellkin siitä lauseesta "lapset pois sellaisilta jotka poliisilla uhkailevat" Voiko Tyhmempää ihmistä olla? En usko että kukaan voi edes puolitosissaan tuollaista sanoa tai täytyy olla aika pipi pää. Paranemisiin...

Juu wt paistaa niin vahvasti tekstistäsi läpi että huhhuh.

Vierailija
60/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu wt paistaa niin vahvasti tekstistäsi läpi että huhhuh.

No jokaisella on tietenkin ne omat wt määritelmät. Joillekin se on vanhempi joka uhkaa ehkä joskus poliisilla (hui kauhistus ihan pahin virhe mitä vanhempi voi tehdä kasvatuksessa eks niin?) ja joillekin se wt:n määritelmä sisältää ihan eri asioita mutta koska olemma ilmeisen eri aaltopituudella ei kannata siitä vääntää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme