Onko hyväksyttävää sanoa kiljuville ja tappeleville 3-vuotiaille kaupassa "Jos te ette nyt lopeta niin poliisi vie teidät vankilaan"
Menivät suut muksuilla viivoiksi hyvin äkkiä ja käyttäytyivät loppureissun ajan. Mitä mieltä? Ei siis olleet minun lapsiani vaan näin tilanteen kaupassa.
Kommentit (68)
Ei, kannattaa mieluummin sanoa, että ISIS tulee ja vie teidät lapsisotilaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Idioottimaista touhua.
Junassa takanani istunut laspi potki selkänojaani, pyysin lopettamaan. Sitten äitinsä pyysi lopettamaan. Lopulta äiti sanoi, jos et lopeta niin konduktööri tulee ja leimaa sinua korvaan... voitte arvta mitä tapahtui, kun konduktööri lopulta tulia. Lapsi itki hysteerisenä.
Toivottavasti konnari heitti moisen dramaqueenin junasta. Sen huutavan lapsen, siis. Pelko on viisauden alku.
Meille sanottiin että jos emme lopeta huutamista niin joudumme "mustalaisen räkälaukkuun" :D mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan, mielikuva oli sellainen että olimme kiltisti.
Se ja sama. Mä huusin aikoinaan, että "turvat kiinni tai myyn teidät mustalaisille". Turvat meni tukkoon pelkästä hämmästyksestä.
Junassa nähty:
Olkaa kiltisti tai annamme tetdät kannibaalille syötäväksi!
Musta mies katsoo närkästyneenä -en ole kannibaali!
:D
Noita tulee ja laittaa uuniin paistumaan. Toi on tosi hyvä. Käytän. Ja luen Hannua ja Kerttua lapsille usein, en vaan loppuun saakka hähhää!
Äijä666 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idioottimaista touhua.
Junassa takanani istunut laspi potki selkänojaani, pyysin lopettamaan. Sitten äitinsä pyysi lopettamaan. Lopulta äiti sanoi, jos et lopeta niin konduktööri tulee ja leimaa sinua korvaan... voitte arvta mitä tapahtui, kun konduktööri lopulta tulia. Lapsi itki hysteerisenä.
Hehe todella hauska juttu, olisin naurani vääränä jos olisin ollu junassa!
Se raikuva itkuhepuli riipi hermoja vielä pahemmin kuin potkiminen.
En tiedä hyväksyttävästä, mutta onhan se idioottimaista uhata jollain, mikä ei ole totta. Lapset on fiksuja, ei tommoset tyhjät uhkailut kauaa mene läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idioottimaista touhua.
Toivottavasti konnari heitti moisen dramaqueenin junasta. Sen huutavan lapsen, siis. Pelko on viisauden alku.
No ei heittäänyt, mutta todennäköisesti ihmetteli lapsen reaktiota "leimataan sinulle lastenlippu" lauseeseen.
Vierailija kirjoitti:
Noita tulee ja laittaa uuniin paistumaan. Toi on tosi hyvä. Käytän. Ja luen Hannua ja Kerttua lapsille usein, en vaan loppuun saakka hähhää!
Tuli mieleen, että mähän kerran sanoin alakouluikäisille muksuille, että nyt kunnolla tai mä vien teidät mettään ja eksytän teidät sinne. Mukailin Hannua ja Kerttua.
Sitten tytär 8 v tuumas siihen, että milläs sä sieltä sitten meinaat löytää pois? - mä olen surullisen kuuluisa surkeasta suunnistustaidoista, joten meni vähän pohja uhkaukselta. ;)
Meille muutti uudet naapurit. Lapsi tulee sisälle itkien, äiti en kai määä vaan kuole? Kaikki lapset alle kouluikäisiä.
Naapurit olivat kertoneet lapsilleen, että talon takana menevä puro on myrkyllinen ja jos veteen koskee kuolee. Hienona ajatuksena ettei kersat mene purolle, ei sitten tullut mieleen, että purolla oli jo oltu muiden lasten toimesta.
Täällä kun usein on puhetta, mitä on WT, niin sanoisin että juuri tätä.
Paljon enemmän kuin joku tatuointi ym.
Poliisi on tälle sanojalle uhka ja kauhistus. Tavalliselle ihmiselle poliisi on turva, jos nyt joutuu ylipäänsä tekemisiin.
Olen itsekin nähnyt vastaavan tilanteen. Pikkulapsi räpläsi pelikonetta aulassa äidin pakatessa kassejaan.
Äiti huusi, että jos et lopeta niin poliisit tulevat ja vievät vankilaan. Tausta-ajatuksena tietysti tälläkin vajakilla, että pelikoneet ovat kiellettyjä lapsilta.
Lapsiparka oli kovin hämmentyneen näköinen ja lopetti. Tulos siis toivottu, mutta millä hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen, että mähän kerran sanoin alakouluikäisille muksuille, että nyt kunnolla tai mä vien teidät mettään ja eksytän teidät sinne. Mukailin Hannua ja Kerttua.
Sitten tytär 8 v tuumas siihen, että milläs sä sieltä sitten meinaat löytää pois? - mä olen surullisen kuuluisa surkeasta suunnistustaidoista, joten meni vähän pohja uhkaukselta. ;)
Yksi vanhemmuuden hankaluuksia on pokan pitäminen :D
Kerran näin junassa perheen, johon kuului äiti, isä, kaksi alle 5-vuotiasta lasta. Mies oli nyhverön oloinen ja ei sanonut sanaakaan koko matkan aikana. Molemmat lapsista itkivät ja kiukuttelivat, kun eivät halunneet mennä käymään vessassa. Äiti kirosanojen höystämänä nalkutti ja huusi lapsille saamatta mitään otetta heihin. Lopulta nainen sitten sanoi, toiselle lapselle heittävänsä hänet junan ikkunasta ulos, jos tuo ei lopu.
Hirveää ajatella, millaista elämää nuo lapset joutuvat kotonaan elämään, jos äiti käyttäytyy julkisestikin noin..
Kukkahattutädit taas täällä kauhistelemassa. Ette aavistakaan mitä teidän oikkuorinssit ja -prinsessat saa kokea kun menevät kouluun! Voi tulla ikävän kovaa.
Ihmettelin aikoinaan, miksi lapsi käyttäytyy aina joulukuussa tosi riiviösti, hepuleita tuli milloin mistäkin.
Itse olin päättänyt jo ajat sitten ettei meillä uhkailla joulupukilla ja lahjojejen poisjäämisellä. Meillä taas uskottiin kivaan joulupukkiin. Sen sijaan pph:lla oli otettu käyttöön tuo pitää olla kunnolla tai ei tule lahjoja meininki, ryhmässä kaksi vilkasta poikaa, joita komennettiin usein.
Sanoin lapselle että varmasti saat lahjoja, tilanne rauhottui.
Vierailija kirjoitti:
Kukkahattutädit taas täällä kauhistelemassa. Ette aavistakaan mitä teidän oikkuorinssit ja -prinsessat saa kokea kun menevät kouluun! Voi tulla ikävän kovaa.
Tähän mennessä ei ole poliisia tarvittu, edes leikisti. Yllättävän monet lapset pystyvät olemaan ihmisiksi ilman uhkailuja, etenkin jo kouluikäiset. Ei ne rajat ole uhkailuja tai tukkapöllyjä.
Vierailija kirjoitti:
Meille sanottiin että jos emme lopeta huutamista niin joudumme "mustalaisen räkälaukkuun" :D mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan, mielikuva oli sellainen että olimme kiltisti.
Muistan tämän lasten välisistä lällättelyistä 60-70 -luvulta.
"Kuka toista haukkuu, joutuu mustalaisen räkälaukkuun" :D
Elettiin rasismin kulta-aikoja.
Lapsena kovasti ihmettelin, mikä räkälaukku niillä on mukana. Että sylkevätkö johonkin laukkuun. Lapsen konkreettinen mielenmaailma on sellainen.
On surkee auktoriteetti jos tuolla pitää uhkailla.
Sitä paitsi poliisi ei ole mikään yleinen kasvattaja. Poliisi on muutenkin hyviksien puolella, ei mikään pelottelukeino.