Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hyväksyttävää sanoa kiljuville ja tappeleville 3-vuotiaille kaupassa "Jos te ette nyt lopeta niin poliisi vie teidät vankilaan"

Vierailija
21.07.2017 |

Menivät suut muksuilla viivoiksi hyvin äkkiä ja käyttäytyivät loppureissun ajan. Mitä mieltä? Ei siis olleet minun lapsiani vaan näin tilanteen kaupassa.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan tein opettajan sijaisuuksia.

Kasit olivat kerran todella villejä, joten päätin että uhkaan heitä hirvittävällä rangaistuksella, mutten kertonut siitä muuta kuin että se on todella paha. Arvailivat sitten olisiko se mahdollisesti tätä vai tuota tyyppiä ja kaikkiin arvauksiin sanoin, että ei ole, vaan todella paljon ikävämpi. Eivät sitten uskaltaneet testata mitä se olisi ollut.

Eikä minulla edes ollut mitään mielessä, mutta sain loistavia vinkkejä siitä mikä rangaistus toimii.

Vierailija
62/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kun usein on puhetta, mitä on WT, niin sanoisin että juuri tätä. 

Paljon enemmän kuin joku tatuointi ym. 

Poliisi on tälle sanojalle uhka ja kauhistus. Tavalliselle ihmiselle poliisi on turva, jos nyt joutuu ylipäänsä tekemisiin. 

Olen itsekin nähnyt vastaavan tilanteen. Pikkulapsi räpläsi pelikonetta aulassa äidin pakatessa kassejaan. 

Äiti huusi, että jos et lopeta niin poliisit tulevat ja vievät vankilaan. Tausta-ajatuksena tietysti tälläkin vajakilla, että pelikoneet ovat kiellettyjä lapsilta.

Lapsiparka oli kovin hämmentyneen näköinen ja lopetti. Tulos siis toivottu, mutta millä hinnalla.

Ohi aiheen mutta jos olet yhtään tämän maailman asioista perillä tiedät hyvin ettei poliisiinkaan voi täysin turvata ja luottaa! Osa heistä on hyvinkin kieroa ja ilkeää porukkaa jotka asemansa turvin saavat paljon pahaa aikaan jos sille päälle sattuvat.

Monissa maissa viimeinen taho jonka kanssa haluaa olla tekemisissä on poliisi. Eikä meillä Suomessakaan paljon huonommaksi ole Aarniot, virkamerkkiraiskurit jne. pistäneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sanottiin toisinaan, että Koivuniemen herra tulee kylään, jos ei olla kiltisti. Ei kuitenkaan selitetty, kuka se Koivuniemen herra on, eikä meitä koskaan edes piiskattu. Meidän riidat loppui sitten siihen, että aina jäätiin tivaamaan, että halutaan tietää kuka tuo mystinen herra ja on ja mitä se tekee.

Vierailija
64/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menivät suut muksuilla viivoiksi hyvin äkkiä ja käyttäytyivät loppureissun ajan. Mitä mieltä? Ei siis olleet minun lapsiani vaan näin tilanteen kaupassa.

Mielestäni ei ole hyväksyttävää uhkailla ja pelotella lapsia.Muistan ikuisesti sen hädän, kun äiti uhkasi laittaa meidät lastenkotiin, kun ei jaksa katsella riehumistamme.Kerran hän pisti meidät pakkaamaan kamojamme lastenkotiin muuttoa varten. Itse en traumatisoisi lapsia tuolla tavalla.

Vierailija
65/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on ensinnäkin valhe. Toisekseen se on keino välttää ottamasta itse vastuuta siitä, että vaatii lapsilta kohtuullista käytöstä. Kolmanneksi se on hylkäysuhkaus, mikäli lapsilla on joku haju siitä mitä vankila on (siis että viedään pois kotoa lukkojen taakse).

Eli ei, ei ole hyväksyttävää millään muotoa. Mutta jos tuo yksittäinen lipsahdus on vanhemman mokista pahimmasta päästä, ja siitä ehkä jopa jutellaan jälkikäteen, niin en vielä hätääntyisi :)

Vierailija
66/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron pojilleni totuuden. Sanon siis, että vartijat poistavat riehuvat häiriköt kaupasta.

Vierailija
67/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi ymmärtää miksei niille lapsille voi perustella kieltoja tai käskyjä niillä oikeilla syillä TAI asettaa käytökselle seurauksia jotka jotekin liittyy toimintaan ja todella toteutuu?

Ja joo, olen kahden leikki-ikäisen äiti ja on minunkin suustani tullut erinäisiä epäoppikirjamaisia lausahduksia. Mutta toivottavasti lapsille selitetään joskus oikeasti miksi siellä kaupassa pitää käyttäytyä (että saadaan ostokset tehtyä kun aikuinen voi keskittyä, ettei vanhemmalla pala hermot, ettei mitään mene rikki, ettei lapset joudu eksyksiin, ettei häiritä muita kaupassakävijöitä) koska niistä keskusteluista lapset oppii empatiaa ja syy-seuraussuhteita eikä höpölöpö-uhkausista joita ei pidetä.

Vierailija
68/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli hauskin ketju pitkään aikaan. Niin nauratti tuo mustalaisten räkälaukku ja muut sanonnat. En usko, että näistä kukaan traumoja saa. Niin vaan olen minäkin omilleni sanonut kohtuuttoman riitelyn ja metelöinnin aikana, että naapuri voi soittaa poliisit käymään, kun tuolla tavalla tapellaan ja rääytään. Myöskin olen sanonut, että myyn kohta mustalaisille jos ei ala käytös muuttua. Nämä siinä tilanteessa kun hermot vaan menee... Ei aikuinenkaan jaksa kohtuutonta määrää huonoa käytöstä tai paskaa asennetta (isommilta lapsilta). Ei vaan jaksa. Ihan sama miten monet kerrat on asioista puhuttu ja yhä puhutaan. Paskaa asennetta tulee silti. Huonoa käytöstä on silti. Osaa ne olla joskus sellaisia pikkuperkeleitä. Kaikella rakkaudella. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan