Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vessapassi-systeemi, ärsyttää kun ihmiset eivät tajua

Vierailija
21.07.2017 |

että vessapassilaisella on etuoikeus vessan käyttöön korttia näyttämällä.

Vaikka kuinka koputtaa ja anelee ei päästetä. Eikä myyjän kehotuskaan auta aina.

T. Melkein kurat housussa hidastelevan pissaliisan takia, näin täällä Lahdessa

Kommentit (154)

Vierailija
141/154 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tällä kupongilla saat pillua". Näytän aina tätä hemaisevan näköisille nuorille naisille mutta sitten ne vaan teeskentelee tyrmistynyttä ja uhkaa soittaa poliisit.

Vierailija
142/154 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ideasta on kai siinä, että suolistovaivainen kokee useammin pakottavan ja yllättävän hädän kuin suolistovaivaton. Ei se passi oikeuta silti mihinkään. Sanonpahan vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/154 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

liike kiinni ja lappu ovelle asiakas kakalla, palataa pian, koska ei voi päästää vieraita takahuoneeseen yksin

Vierailija
144/154 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut kyllä tapauksesta jossa vessapassista välittämättä jättäminen on saattanut henkilön rikosoikeudelliseen vastuuteen. Muistaakseni kyseessä oli auttamisvelvollisuuden laiminlyönti, vähän sama jos näet onnettomuuden etkä pysähdy auttamaan. Isot sakot ja vankeutta tuli seuraamuksiksi, tosin ehdollista.

yhyy sinne sitten huume-, talousrikolisten kanssa istumaan, kun asiakas ei päässyt kakalle

Vierailija
145/154 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut kyllä tapauksesta jossa vessapassista välittämättä jättäminen on saattanut henkilön rikosoikeudelliseen vastuuteen. Muistaakseni kyseessä oli auttamisvelvollisuuden laiminlyönti, vähän sama jos näet onnettomuuden etkä pysähdy auttamaan. Isot sakot ja vankeutta tuli seuraamuksiksi, tosin ehdollista.

Minäkin olen kuullut loch nessin hirviöstä.

Ei löydy tuommoista tapausta suomesta , olet tainnu olla humalassa vaan.

Vierailija
146/154 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tosi vähän tunnettu oikeus. Kuka passin myöntää?

Vierailija
147/154 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa nyt rauhoittua. Vessapassilla pääsee vessaan vaikka ei muuten ko paikassa asioisi. Ei henkilökunnan vessaan vaan asiakasvessaan. Turussa näin yhdessä kahvilassa vessan ovessa tarran jossa luki että meillä käy vessapassi. Ei ole tarkoitus änkeä henkilökunnan tiloihin tai etuilla ellei tilanne ole täysin mahdoton. Toisinaan pystyy hetken pidättäänkin.

Vierailija
148/154 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koittakaa nyt rauhoittua. Vessapassilla pääsee vessaan vaikka ei muuten ko paikassa asioisi. Ei henkilökunnan vessaan vaan asiakasvessaan. Turussa näin yhdessä kahvilassa vessan ovessa tarran jossa luki että meillä käy vessapassi. Ei ole tarkoitus änkeä henkilökunnan tiloihin tai etuilla ellei tilanne ole täysin mahdoton. Toisinaan pystyy hetken pidättäänkin.

Eikä pääse, ellei yrittäjä anna lupaa. Vessapassilaisella ei ole mitään asiaa asiakasvessaan ilman lupaa jos ei kerran ole asiakas. Lupa on joko tarra ovessa tai sitten se pitää pyyttä suullisesti. Eikä sitä välttämättä saa. 

Vierailija
149/154 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että meille passin omistaville annettaisiin tilaa!!

Vierailija
150/154 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tavallinen suomalainen enkä välitä pätkääkään mistään vessapasseista, viis minä muista

Vierailija
151/154 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi passia voi hakea Suolistoliitosta

Vierailija
152/154 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wc-passilla saa alennusta vessapaperista

Vierailija
153/154 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vessapaperia osa hamstrataa, niin kannattaako hamstrata vessapasseja?

Varmasti elämää rajoittavia sairauksia on. Miten sitten vessapassillinen ihminen pärjää alueilla, missä ei ole vessoja tarjolla? Taannoin tuli lapsen kanssa ajettua pohjoisessa ja meni keskusteluksi, kun toinen kertoi hänellä olevan hätä. 

Vierailija
154/154 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulin eilen lääkäriltä, että minun kannattaisi hankkia vessapassi. Minulla on vaikea suolistosairaus ja en ole pystynyt käymään esim. marketeissa sen vuoksi, koska suolen kanssa tulee usein niin kiire, ettei pysty kovin odottamaan vessan ovilla, jos siellä on ruuhkaa. Passi ei tarkoita, että jonkun pitäisi tulla kesken oman asioinnin vessasta pois, koska silloinhan voi käydä niin, että hänellä on tarpeet housussa. Tai siellä voi olla toinen suolistosairas asioillaan.  Passi tarkoittaa, että jos joku ystävällinen voisi päästää ennen omaa vuoroaan vessaan. Tai että on lupa saada mennä invavessaan. Joissain kaupoissa lukitut vessat on mahdollista avata etänä passin omistajalle. 

Kaupassa kyllä näkyy selvästi ilmoitus/kyltti, jos heidän kaupassa on käytössä/toimii vessapassi.

"Vessapassin käyttäjille vessojensa ovet avaavat yritykset, tapahtumat tai julkiset tahot voivat ilmoittautua maksutta mukaan Vessapassipaikaksi."