Vessapassi-systeemi, ärsyttää kun ihmiset eivät tajua
että vessapassilaisella on etuoikeus vessan käyttöön korttia näyttämällä.
Vaikka kuinka koputtaa ja anelee ei päästetä. Eikä myyjän kehotuskaan auta aina.
T. Melkein kurat housussa hidastelevan pissaliisan takia, näin täällä Lahdessa
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Just saying kirjoitti:
Ystävälläni on suolistosairaus ja vessapassi oikeastaan oikeuttaa pääsemään vessaan esim. Henkilökunnan vessaan. Vessapassin näyttävä on pääsetettävä jonon ohi vessaan (luultavasti ei kuitenkaan kesken toisen toimituksen) ja kauppa voidaan haastaa oikeuteen jos henkilöä ei päästetä henkilökunnan vessaan, jos kaupalla ei ole asiakasvessaa.
Henkilökunnan vessaan EI ikinä päästetä ulkopuolisia. Turvallisuuden takia. ja haasta sinä oikeuteen ketä haluat mutta ettet päässyt vessaan. On täällä ihmisillä muitakin sairauksia eikä saa mitään vippikortteja niiden takia. Pitäisi kroonisesta väsymyksestä kärsivän päästä henkilökunnan taukohuoneen sohvalle nukkumaan. Jos ei pääse niin haastetaan oikeuteen?
Kyllä alkais noita erilaisia passeja ilmestymään jos niillä saisi vapaan pääsyn henkilökunnan tiloihin. Siellä kun on yleensä pukkarit ja toimistot ja muut, ois "kiva" olla töissä kun samalla joku passilainen tutkii kaikki taukotilat ja kaapit ja henkilökohtaiset tavarat ja laukut ja lompakot. Ja selailee vielä muita tietoja joita ei ole tarkoitettu kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Käytä vaippoja. Niin me muutkin vatsavaivaset tehdään. Tai paastoa kun pitää seuraavana päivänä lähteä jonnekin.
Minä otan imodiumia vastaavassa tilanteessa. Ja ap:lle tiedoksi, että joskus (yllätys)menkkojen aikaan vessassa menee aikaa kun putsaa sitä sotkua.
Vierailija kirjoitti:
Vessapassia tai kroonista suolistosairautta ei ymmärrä ennen kuin itse tai läheinen siihen sairastuu. Ja yhä useampi sairastuu sillä jostain syystä ko sairaudet ovat lisääntyneet. Googlatkaa tietoa!
Ihmetyttää miten paljon on ennakkoasennetta. Kuin muutosvastarintaa uuden käytännön edessä. Melkein toivon että vastustajat tai heidän läheisensä saavat kokea oman "kantapään " kautta sairauden - tulevaisuudessa.
Olen ollut vauvasta asti herkkävatsainen ja IBS oireilee kun on stressiä joko ripulina tai ummetuksena. Lisäksi minulla todettiin vähän aikaa sitten diabetes, johon määrättiin vatsaa ärsyttävää Metforminia. Olen tottunut ajoittamaan elämääni ja syömisiäni niin, että ulostan kotona rauhassa ennen kuin lähden minnekään ja otan loperamidia, jos lähden esim. matkalle.
Silloin kun minulla on ripuli, niin vessaistunto kestää kun suolessa tuntuu riittävän tavaraa.
Mistä noita passeja haetaan? Poliisilaitokselta?
Entä ne vessat, joihin pääsemiseen ei riitä pelkkä passi? Millainen prosessi on vessaviisumin hakeminen?
Jos vatsaongelmainen tietää, että hätä voi yllättää koska vain niin silloin kannattaisi pitää ne muutamat kolikot taskuss mukana maksulliseen vessaan =) Minäkin diabeetikkona kannan mukanani joka paikassa pillimehua tms sokerillista syötävää jos alhaiset sokrut yllättää.. en ole saavani ilmaista ruokaa kahviloista/kaupoista :D
jotenkin tuntuu, että aina kun yritetään tehdä jotain hyviä asioita helpottamaan jollain lailla erityisten ihmisten elämää, kuluu vain hetki, kun tätä helpostusta aletaan pitämään perusoikeutena, ja käyttäytymään typerästi ja ylimielisesti sen takia.
Vessapassi on hyvä juttu, mutta se ei tosiaan oikeuta yhtään mihinkään. Se vain osoittaa, että jos ihmisillä on hyvää tahtoa, he antavat suolistosairaan mennä jonon ohi, tai joissain liikkeissä käyttää hlökunnan vessaa. Mutta ymmärärn hyvin , että esim. pikkukahviloissa ramppaa kaikenlaista vessanvaatijaa, ja siellä on syytä aina myös ostaa jotain.
Tämä sama ilmiö on esim. erityislasten kohdalla, kun jotkut huvipuistot yms. antavat jononohipasseja tai saattajarannekkeita. Ihan hirveä ulina, jos sitten onkin paikka, joka näin ei toimi. Että vanhemman pitäisi ihan itse ostaa ranneke, ja mennä lapsen kanssa laitteisiin. En vaan ymmärrä, vaikka itsekin e-lapsen äiti olen.
Vakiokampaamossani vessa on alakerrassa, siellä missä' henkilökunnan taukotilatkin ! Usein ihmettelen, onko siellä piilokamera vai miten asiakkaita lasketaan niin huolettomasti sinne? Toisaalta, ei kai maksavalle asiakkaalle voi sanoa että juokse hiusväri päässä ja muovikaapu päällä tuonne kadun päähän ostoskeskuksen vessaan...
Ei siinä ole mitään erikoista, jos joillakin on liikkeissä tarra, jolla pääsee myös henkilökunnan vessaan. Ihmettelen, miten ihmiset vaativat vessojen sijoittelua sinne ja tänne. Ne ovat siellä missä ovat ja liiketila vuokrataan sen mukaan, mistä se kohtuuhinnalla saadaan. Vessan sijainti suolistosairaden varalta on sangen toisarvoinen asia, harva sitä ajattelee ja jos ajattelisi, suurin osa liiketiloista on tyhjänä. Usein se vain on sijoitettu sinne takahuoneeseen ja yleensä yksinyrittäjä ajattelee vain omia taukojaan. Eikä lisävessojen rakentaminen ole mikään halpa pikkujuttu. Jos on ihan pakko päästä liiketilan vessaan ja sillä aikana sattuu vahinko, niin sitten pitää olla valmis vastaamaan vahingoista.
Kävin kyllä ihan eilen pikkukahvilassa, missä ei ollut yleisövessaa. Kahvilan vuokraaminen sellaisesta paikasta on kyllä aika typerää ja huonoa asiakaspalvelua. Muut liikkeet erikseen, koska niissä ei yleensä olla pitkiä aikoja. Sekä joo, kauppakeskuksien pienissä liiketiloissa ei välttämättä tosiaan ole yleisövessaa eikä mitään henkilökunnan omaa tilaa siinä liiketilassa. Niitä on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Pissaa ei tarvitse keskeyttää, siinä nyt ei menekään kuin muutama minuutti. Mutta kokemuksesta voin sanoa että jotkut istuvat kakkosella melkein puoli tuntia. Vessapassillinen EI yksinkertaisesti voi odottaa noin kauaa!
Pissat voi tehdä rauhassa, mutta mukavuuskakkaajat voi ihan hyvin päästää välistä suolistosairaankin.
On välillä noussut savu korvista, kun suolistosairas 7-vuotias ei ole päässyt sujuvasti vessaan jonkun tekstaavan pimulin takia.
Jos mulla on vatsa oikein kunnolla sekaisin, niin siinä yleensä menee se melkein puoli tuntia. En voi sille mitään, enkä todellakaan halua istua yleisissä vessoissa paskomassa "normaalia" tavaraa, saati sitten jotain ripulia. Ja se ei todellakaan ole mitään "mukavuuskakkaa", herranjumala sentään.
Ymmärrän, että kun on pakko päästä niin on pakko päästä, mutta ihan aina se ei vaan ole mahdollista.
Ymmärrän myös ärsytyksesi "tekstaavia pimuleita" kohtaan, mutta mistä tiedät onko siellä oltu vain tekstaamassa, vai onko samalla suoritettu jotain muutakin?
Mullakin on usein kännykkä käytössä istunnon aikana, ihan siksi että siinä kuluu aikaa kun tyhjentää itseään (joo, mullakin IBS) + ahdistavassa tilanteessa joku kännykän näprääminen vie edes vähän huomiota muualle itse tilanteesta.
Minua ärsyttää terveet ihmiset jotka käyttää invavessaa. Siinä on tarkoituksella se pyörätuolin kuva!! Liikuntavammaisten on hyvin hankala mennä tavalliseen vessaan, minne terve ihminen voi mennä sujuvasti. Siinä jonossa minä menen ohi! Pyörätuoli on passini.
Vierailija kirjoitti:
Just saying kirjoitti:
kauppa voidaan haastaa oikeuteen jos henkilöä ei päästetä henkilökunnan vessaan, jos kaupalla ei ole asiakasvessaa.
Kuinkas monta vessapassioikeudenkäyntiä Suomessa on ollut? Ja millaisia tuomioita niissä on tullut?
Kerropa se.
Monta oikeudenkäyttiä ja tuomio on yleensä viikko pyttyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
auttamisvelvollisuuden laiminlyönti, vähän sama jos näet onnettomuuden etkä pysähdy auttamaan. Isot sakot ja vankeutta tuli seuraamuksiksi, tosin ehdollista.
Se on kuule parasta löytää se lähde tuollaiselle väittämälle, vaikka valhehan tuo on tai epämääräistä toiveajattelua tai harhaa.
No joopa joo. Vetelät housuissa ei aiheuta välitöntä hengen- tai omaisuuden vaaraa ainakaan sille jolla tavarat housuissa (tän pitäis jokaisen äidin jolla ollut vauva tietää) joten mihinkään "yleiseen auttamisvelvollisuuteen" vetoaminen on kyl aika kaukaa haettu.
onneks mä toiv. ainakin vikani tulee kuntoon.ei tätä kauaa jaksa. en matkusta kyl viroon tai pohjoiseenkaan tai nyt etelänmatkoista puhumattakaan.ennen kuin tää vaiva on kunnos.
Minä olen päässyt passilla jonon ohi!
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää terveet ihmiset jotka käyttää invavessaa. Siinä on tarkoituksella se pyörätuolin kuva!! Liikuntavammaisten on hyvin hankala mennä tavalliseen vessaan, minne terve ihminen voi mennä sujuvasti. Siinä jonossa minä menen ohi! Pyörätuoli on passini.
Mistä sä tiedät et joku on terve vaikkei pyörätuolia olekaan? Ne invavessat on käytännöllisempi myös niille sairaille joilla on esim. avanteita, katetreja tai se suolistosairaus. Normikopis ei ole käsienpesumahdollisuutta monestikaan. Ja tilaa on enemmän hoitotarvikkeiden käsittelyyn. Mä en todellakaan päästä sua ohi pelkän tuolin perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeasti niin tyhmä että luulet inva-WC:n olevan vain pyörätuolissa olevia vammaisia varten?
Vierailija kirjoitti:
Näytän terveeltä, mutta käytän invavessaa. Yleiset vessat on monesti niin pieniä, etten kykene siellä asioimaan jalkani takia. Jalkani taipuu vain aavistuksen verran, kävellessä jalka ei siis ole täysin jäykkä.
Jos se sinua ärsyttää, niin voi voi. Eikö ihmiset voi tajuta, että he eivät voi tietää, miksi kukin toimii niin kuin toimii ja antaa muiden olla.
Muakin kiinostaisi. Itse olisin varmaan raskausaikana vetänyt turpaan tuollaista. Silloin se kusihätä tuli nopeasti, pystyi pidättelemään mutta sattui.