Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako kerrostalon ylimmässä nukkua ikkuna auki

Neljäs kerros
20.07.2017 |

Voiko joku kiivetä katon kautta ikkunasta sisään? Onko pelkoni turha?

Kommentit (21)

1/21 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sun siis pakko pitää ikkuna niin apposen auki, että siitä mahtuisi sisään?

Mutta en pidä todennäköisenä, että katon kautta kukaan alkaisi sisään pyrkimään. Ei meidän talossa ylimmän kerroksen ikkunat ihan katonrajassa ainakaan ole, vaan on siinä arviolta ainakin 1,5-2 metriä väliä.

Joten sanoisin että pelkosi on turha. Itse en kyllä nukkuisi ikkuna apposen auki jo sen takia, että linnut tai mahdollisesti oravat eivät eksyisi sisään. Täällä meillä päin on paljon oravia, jotka kiipeilevät tosi ketterästi pitkin kerrostalojen seiniä.

Vierailija
2/21 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katon kautta? Ei parvekkeen? Kuka sieltä nyt hengenvaaraan itsensä altistaen tulisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin voisi pelätä pitää ikkunaa auki katutasolla.

Vierailija
4/21 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten isot ikkunat sinulla oikein on ja miten auki niitä pidät? Mahtuisitko itse sisään tuuletusikkunasta?

Notkeat kissavarkaat, jotka kiipeävät julkisivuja pitkin ja laskeutuvat katoilta parvekkeille keskittävät (aika harvinaisen) toimintansa alueille joissa on odotettavissa suuri saalis, joka perustelee riskin. Suomalainen kerrostaloalue ei kuulu niihin. 

Pelkosi on turha.

Vierailija
5/21 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 44 kirjoitti:

Olisiko sun siis pakko pitää ikkuna niin apposen auki, että siitä mahtuisi sisään?

Mutta en pidä todennäköisenä, että katon kautta kukaan alkaisi sisään pyrkimään. Ei meidän talossa ylimmän kerroksen ikkunat ihan katonrajassa ainakaan ole, vaan on siinä arviolta ainakin 1,5-2 metriä väliä.

Joten sanoisin että pelkosi on turha. Itse en kyllä nukkuisi ikkuna apposen auki jo sen takia, että linnut tai mahdollisesti oravat eivät eksyisi sisään. Täällä meillä päin on paljon oravia, jotka kiipeilevät tosi ketterästi pitkin kerrostalojen seiniä.

Eiko teilla ole hyonteisverkkoja ikkunoissa?

Vierailija
6/21 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs poika kovassa kuumeessa putosi kerrostalon ikkunasta.

Vierailija
7/21 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tainnut lukea Kuka murhasi rouva Skrofin -teosta...

Vierailija
8/21 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla tosissasi ??? Uskotko Hämähäkkimieheen vai luuletko olevasi niin vastustamaton, että joku kiipeilisi kerrostalon seiniä vuoksesi?

Heh heh.

Ilmeisesti harhoissa on kiva elää.

Vierailija
9/21 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Vampyyrit tulee sisälle.

Vierailija
10/21 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Vampyyrit tulee sisälle.

Ei ne tuu ellei niitä kutsu sisään.

Vierailija
11/21 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin oravan hääräilyyn keittiössä.. 3 krs.. Ei puita lähellä. Ressukka. Nakerti omenaa. Säikähti. Hyppäsi ikkunalaudalle ja katosi nopeasti. Toivottavasti ei kuollut. * itkettää* :(

Vierailija
12/21 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukun ekassa kerroksessa (ei maan tasolla) ja ikkuna auki. Ei pelota.

Vierailija
13/21 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele. Asuin kerran ylimmässä kerroksessa (9) ja pidin ikkunaa auki. Olen myös unissakävelijä ja putosin.

Vierailija
14/21 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ikkuna on niin iso että siitä ihminen mahtuu, niin todennäköisempi pelko on että joku lintu tai pulu tulee sisälle.

Vierailija
15/21 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräsin oravan hääräilyyn keittiössä.. 3 krs.. Ei puita lähellä. Ressukka. Nakerti omenaa. Säikähti. Hyppäsi ikkunalaudalle ja katosi nopeasti. Toivottavasti ei kuollut. * itkettää* :(

Meinasin juuri kirjoittaa että jos niin huonolla alueella asuu että pitää pelätä murtoveikkoja jotka tunkee sisään tuuletusikkunasta, kannattais muuttaa. Eipäs tullut pieneen mieleenkään, että näinkin tosiaan voi käydä. Ei tullut mieleen, vaikka joskus aikoinaan vielä vanhempieni talossa asuessani naapurinisännän hiehot lähtivät laitumelta karkuteille, ja yksi niistä tallusteli avoimen oven kautta vanhempieni olohuoneeseen. Samoin pari hirveä kävi lapsuudessani tsekkaamassa keittiön ja makkarit siinä talossa samaisen tuuletusta varten auki jätetyn oven kautta. Olin niin pieni silloin, etten muista mitä tapahtumista seurasi muuta kuin että lattian pinnoitteet (perinteinen liimattu muovimatto) menivät vaihtoon, mutta olisipa ollut jännä päästä kärpäseksi kattoon sen vakuutusvirkailijan toimistoon mihin vanhempani tapahtuneesta soittivat. Ensin se hieho, sitten ihan muutaman vuoden sisällä ne hirvet.

Vierailija
16/21 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele. Asuin kerran ylimmässä kerroksessa (9) ja pidin ikkunaa auki. Olen myös unissakävelijä ja putosin.

Putosit pää edellä?

Vierailija
17/21 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murtovarkaat varmistavat, ettei kukaan ole kotona. Äärimmäisen harvoin pyrkivät asuntoon asukkaiden nukkuessa. Sattuuhan sitäkin joskus, ei silti. 

Vierailija
18/21 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon nauratti. Ellei sitten teidän talossa pääse jotenkin superhelposti katolle ja on muutenkin sellaista aluetta että voisi odottaa murtoveikkoja? Nuo eläimet enemmän mietittyäisi. Itse asun ihan keskustassa kolmannessa kerroksessa ja olen kuumina kesinä pitäny koko ikkunaa hieman auki öisin. Enkä ikinä sulje partsin ovea, sille päästäkseen tarvitsisi varas jonkun nosturiauton ja niin paljon vaivaa nähdessään tuskin välittäisi suljetusta ovesta....

19/21 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä osannut pelätä tuota. Ainoa huoleni kesäisin on, että ikkunasta tulee isokokoisia hyönteisiä, kuten yökiitäjiä ja vaaksiaisia.

Vierailija
20/21 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä ajatus kun asuu ylimmässä. Me asutaan alimmassa, ykkösessä ja minulta kysyttiin että miten uskallatte muuttaa ensimmäiseen kerrokseen joku tulee ikkunasta yöllä. No ei ole tullut, eikä asuta maan tasalla, mutta ylimmäisenkin kerroksen asukas pelkää sitä. Tosin ei nukuta ikkuna auki, ei sen takia että pelottavaa vaan, meillä on sopivan viileää juuri kun asutaan alhaalla puut varjostaa.

Ei sieltä kukaan tule, oletkohan katsonut liikaa tv.tä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan