Lemmikkitaloudessa asuvat: pystyttekö käymään vessassa ovi auki?
a) tottakai
b) en koskaan
c) vain ykköshädällä
d) en koska kissa tiputtele esineitä ja jyrsii hiuksiani takaa
e) en koska koira istuu alushousuissani ja tuijottaa minua palvovasti
Kommentit (23)
Jos ennen kissan ruokailuaikaa yritän niin kissa jyrsii kaikkea ja jopa nilkkaani.
Hoitokissat eivät tule vessaan kanssani, sisaren kissa tulee, vaikka emme tunne kovin hyvin. Kisu tykkää pureskella reisiä, ensimmäisellä kerralla oli aika yllätys! Silloin kun oli oma kissa, se tuli kyllä aina kesken kaiken raapimaan ovea ja naukumaan, että minä kans sinne!
Vessassa on nurkassa kissan oma vessa ja toisinaan käymme yhdessä tarpeillamme. :)
Laitan oven kiinni mutta kollikissa osaa sen avata ja usein avaakin. Tulevat kummatkin katit matolle nukkumaan tai hyppimään altaaseen/kaappien päälle.
Käyn aina ovi auki. Jos ovi on kiinni, kissa miukuu epätoivoissaan ja raapii ovea kuin suuressakin hengenhädässä. Ei kissasta mitään haittaa siellä vessassa oo, käyskentelee tai istuu kiltisti pöntön ympäristössä. Taitaa mun kissa olla vähän läheisriippuvainen.
Toinen koirista tunkee vessaan aina, yleensä annan pari rapsua ja sanon "noni" niin koira lähtee ja saan rauhassa pyyhkiä. Muuten se vessaan tuleminen ei haittaa, mutta jos yritän siellä pienessä kopissa vaikka meikata ja laittaa hiuksiani, niin sitte ärsyttää se jaloissa pyöriminen/heittäytyminen jalkoihin piehtaroimaan :D
Kissa tulee aina pukkaamaan jalkoihin, jompi kumpi. Joskus istuu lavuaaritaso ja kehrää. Jos ovi on kiinni, alkaa kamala kaaputus ja räpellys ja mauku.
Minä jätän oven usein varmuuden vuoksi auki, koska jos ovi on kiinni niin kohta on kissa ovea raapimassa.
e)
Eli ovi auki käydessä koira tulee istumaan jalkoihin ja tuijottaa. Kun käyn ovi kiinni, istuu koko toimituksen ajan suoraan oven ulkopuolella, mutta kuitenkin hiljaa. Eräs hoitamani koira raapi ulkopuolella ovea.
Käyn ovi auki silloin kun olen yksin kotona, ja koira useimmiten käväisee rapsutettavana mutta ei se haittaa. Kun mies on kotona niin suljen oven, ja koira yleensä jää ulkopuolelle, mutta joskus kun se oikein olis tulossa mukaan niin annan sen tulla. Tällöin rapsutan vähän aikaa, ja muun ajan koira odottaa ulospääsyä tai muuten oleilee mua häiritsemättä. Jos ovi on auki niin se lähtee olkkariin pedilleen heti rapsutukset saatuaan. Ehkä pari kertaa viikossa koira haluaa juoda pärskeitä kun vedän vessan, ja annan sen tehdä niin koska puhdasta vettähän se vielä siinä vaiheessa on.
E
Jos ovi kiinni, niin koira odottaa ulkopuolella. Toisaalta ei se ovi kiinni pysy, jos ei ole lukossa, koska lapsi tunkee sinne sitten kertomaan jotain todella tärkeää asiaa. Ja pian onkin paljon seuraa hotelli Helpotuksessa.
Pystyn, mutta kissa haluaa joka tapauksessa mukaan. Jos suljen oven, se osaa kyllä hypätä avaamaan sen itse. Jos ovi on lukossa, se naukuu sydäntäsärkevästi oven takana. Kissa ei sinänsä häiritse, sillä se vain tepastelee ympäriinsä ja välillä vilkuilee minua uteliaana. Kun vedän pöntön, se nousee takajaloilleen reunaa vasten, laittaa etutassut pöntön reunalla ja katsoo kun vesi menee whoosh. Tuijottelee usein minuutteja huuhtomisen jälkeenkin vielä "tyyneen" vessaveteen aivan lumoutuneena. Muuten pelkää vettä, mutta pöntön vesi kiehtoo...
Vierailija kirjoitti:
Pystyn, mutta kissa haluaa joka tapauksessa mukaan. Jos suljen oven, se osaa kyllä hypätä avaamaan sen itse. Jos ovi on lukossa, se naukuu sydäntäsärkevästi oven takana. Kissa ei sinänsä häiritse, sillä se vain tepastelee ympäriinsä ja välillä vilkuilee minua uteliaana. Kun vedän pöntön, se nousee takajaloilleen reunaa vasten, laittaa etutassut pöntön reunalla ja katsoo kun vesi menee whoosh. Tuijottelee usein minuutteja huuhtomisen jälkeenkin vielä "tyyneen" vessaveteen aivan lumoutuneena. Muuten pelkää vettä, mutta pöntön vesi kiehtoo...
Tästä syystä meillä suljetaan aina vessan kansi, koska pelkään että kissat sukeltavat hypnoosissa pää edellä pönttöön..
Tietenkin käyn ovi auki vessassa, muuten kissat raapivat ovea ja huutavat olkkarissa. On se kivaa istua paskalla kissa sylissä. :3
Nolottaa sanoa tää, mutta meiän 4kk vanha pentu hyppäsi pyttyyn innoissaan (jalat vain kastu ja vettä siellä vain oli joten no problem) ja sen jälkeen hyvin vältelly vessaan tuloa samaan aikaan sen jälkeen. Juoksee myös karkuun kun vessan vetää :D
Lenkille jos ollaan menossa, niin koira yrittäisi tulla mukaan vessaan hoputtaminen minua.