Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirmuinen väsymys loppuraskaudesta, enteileekö että synnytykseen vielä aikaa?

31.03.2006 |

Monet sanoo että tulee siivousvimma viimemetreillä? Mä kyllä haluisin siivota (olisi ihana tuoda vauva puhtaaseen kotiin) mutta väsyttää.

Esim. tänään heräsin aamulla 8 tunnin yöunien jälkeen ja parin tunnin valveilla olon jälkeen oli pakko ottaa päiväunet. Nukuin 3 tuntia ja sitten sinnittelin hereillä viisi tuntia ja taas kolmen tunnin päiväunet. Nyt oon ollut hereillä sitten pari tuntia ja sänky kutsuu, ja taitaa kyllä olla aikakin mennä nukkumaan.

Eli odotanko vielä energialatausta ennenkuin vauva syntyy?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä musta aika poikkeukselliselta väsymykseltä. Mulla ei kyllä ollut mitään väsymystä loppua kohti, en tiedä sitten miten muilla. Millä raskausviikolla olet? Kannattaisi varmaan käydä mittauttaa hemoglobiini ainakin, ja vaikka kilpirauhasarvot.

Vierailija
2/7 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan " syyttäkin" .

toisaalta voi myös johtua matalasta Hbsta.

mun mielestä saa kyllä levätä / nukkua niin paljon kun pää ja kroppaa tarvitsee kun vielä ehtii mutta tietty on hyvä saada itsensä myös ulos ja liikkeelle päivittäin!

ehkä aamuisin / aamupäivisin jos energiaa silloin vielä!

manda + maha 38+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt Rv 39+6. Mulla oli vastaavanlaista väsymystä, ehkä 30 vko:lta lähtien,ehkä nyt parin viikon aikana HIEMAN helpottanut. Olisin kanssa voinut nukkua kuin ja paljon! Nukuin kans 8-9 h:nnin yöunet, 2-4 tuntia valveilla...sitten olikin jo niin puhki että taasen parin-kolmen tunnin päiväunet poikaa! Etenkin kaikki puuhastelu: siivoaminen, kaupassa käynti tm. vie (vieläkin) olon aivan loppu, kuin hakattu ja mieletön väsymys! Hemoglobiini mulla hyvä:130 luokkaa.Toisaalta lähtö Hb mulla 150 ja jo toi 20 lasku voi kuulema mulla vaikuttaa väsymykseen, kun elimistö tottunut korkeampaan, sanoivat neuvolassa.

Mulla ei siis la:n lähestyessä " energialatausta" , ainakaan vielä, mutta väsymys tosiaan ehkä vähän helpottanut! Eiköhän toi siivousvimma ym.enteile lähestyvää synnytystä sit vasta kun on ihan päivästä -parista kiinni...tavallaan loppurutistus ennen h-hetkeä!? Eikä se kaikille tule...?! Mutta, lepäile nyt kaikessa rauhassa niin paljon kuin tuntuu, kun saat vielä levätä!! (näin minä ainakin ajattelin, ilman oman tunnon tuskia siivoamisesta!)

Eli odotanko vielä energialatausta ennenkuin vauva syntyy?

[/quote]

Vierailija
4/7 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sykekin vielä tosi korkea, oikeastaan ollut jo jonkin aikaa. Mieskin huomautti siitä eilen aamiaispöydässä, näkyi vissiin päällepäin. Tosi pienet puuhatkin alkaa väsyttämään ja hengästyttämään. Kauppareissun tai pienen kävelylenkin jälkeen on aivan poikki, ja eilen silittäminenkin alkoi hengästyttää! Hemoglobiinia ei pariin viikkoon oo mitattu, viimeksi oli jotain 130, minkä jälkeen jätin raudan lääkärin käskystä pois, ens viikon neuvolassa aion kyllä vaatia sen mittauksen. Toisaalta ei tämä korkea syke ja sen aiheuttama hengästyminen kyllä varmaan alhaisesta hb:sta johdu..?

Että energialatausta (ja synnytystä) odotellessa...

save 38+4

Vierailija
5/7 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua väsytti ihan sairaasti viimeiset 1½kk, enkä mitään ois jaksanut tehdä. Kahdes aikaisemmas raskaudes myös väsyttänyt lopussa, mutta ei verrattavissa tämän raskauden hirmuiseen väsymiseen. Mulla myös hb oli hyvä, 130. No, aikanaan minun hurja väsymys selvisi... Meille syntyi poika, jonka mitat olivat 4630g ja 54,5cm ja minä ite oon alle 50kg ja 158cm. Hiukan oli rankkaa noin ison vauvan kasvattaminen :)

Vierailija
6/7 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samanlainen väsymys loppuraskaudesta, eikä se helpottanut vauvan syntymän jälkeenkään. Nukuin käytännöllisesti katsoen enemmän kuin vauva. Lisäksi en tuntenut synnytyksen jälken ollenkaan nälkää tai janoa, eli en syönyt/juonut kunnolla, jolloin imetyskin tyssäsi heti alkumetreillä. Ja neuvolan mukaan kaikki oireeni oli ihan normaaleita! Hemoglobiini oli 140 (yleensäkin ollut yli 160), kaikki kilpirauhasarvot ym. normaaleita, verenpaine normaali (aika matala). Kun vauva oli 5 kk, itkin väsymystäni&syömättömyyttäni neuvolalääkärille. Sain lähetteen eteenpäin ja diagnoosina oli synnytyksen jälkeinen masennus. Aloitin heti lääkkeet, ja parin viikon päästä tosiaan helpotti! En puhunut oireistani kenellekään tutulle - paitsi mieheni tietysti tiesi ja auttoikin kovasti - koska pelkäsin että siskoni kuulee siitä. Hän on todella kova tuomitsemaan tuoreita äitejä jos ei ole aivan täydellinen, ja minähän olin kaukana siitä. Olisi pitänyt edes äidilleni sanoa - hän kertoikin myöhemmin, että hänellä oli ollut aivan samanlainen tilanne saadessaan minut! Ja hän suosittelikin B-vitamiinien syömistä jatkossa. Ehkä niiden syöminen olisi auttanut jo raskausaikana.

Vierailija
7/7 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni viimeinen raskausviikko kauhean väsymyksen kourissa, ajattelinkin myöhemmin että kroppa valmistautui synnytykseen..