Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*~* Enskattaret torstaihin *~*

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitin etsiä ja etsiä, mutten löytänyt meille pinoa täksi päiväksi. Toivottavasti niitä ei nyt sitten mun sokeuden vuoksi ole kahta:)

Olen tänään sairaslomalla ja itseasiassa huomisenkin. Mulla alkoi viime viikolla, oliskohan ollut ke päänsärky, joka iltaisin usein niin paha etten tiedä miten pystyn olemaan. Lääkkeet ei auta. Ja päänsärkyä 24h vuorokaudessa. Eilen sit menin lekuriin ja tänään nyt sit lisätutkimuksiin. Olen menossa 10:30 lekuriin ja verikokeisiin. Toivottavasti löytyy jokin selitys! Sanoivat että pitää tutkia nyt kaikki mahdollinen...

Nyt alan valmistautumaan lähtöön, pissaa olen koittanut 06.55 lähtien pidättää, että tulis edes vähän tunteja näytteeseen, vielä pitäis pitää jalat ristissä ainakin puolisen tuntia. Vaikeeta:(

Mut palailen paremmin kun kotiudun tuolta lekurista. Mukavaa torstaipäivää mammoille!

A rv 14+6

Vierailija
2/23 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurora: Minullakin oli aivan mieletän päänsärky viikoilla 10-15 (en normaalisti usein päänsärystä kärsi), mutta se onneksi helpotti heti kun pystyin taas alkaa juomaan litrakaupalla vettä päivässä kun pahoinvointi ja oksentelu loppuivat! Tule sit kertomaan mitä tohtori sanoi :)

Viipulillakin oli ihania ultrakuulumisia :)

Olikos tänään joillakin rakenneultra? Poppiksella?

burde: Mua kyllä vähän harmittaa kun ei käyty siellä Vammalassa tutustumassa. Mutta onneksi meitin perhevalmennuksessa oli sellainen tavallinen talliainen kertomassa synnytyksestään ja hän osasi hyvin kertoa myös siitä Vammalasta :) Mutta kyllä me silti taidetaan Taysiin suunnistaa, vaikkakin valmennuksessa ehkä saikin juuri tuollaisen käsityksen, miten sen kuvailit ;) Saitko muuten yön nukuttua?

Niin ja siitä synnytystapa-arviosta. Mikä se sellainen on ;) Ei mulle sit semmosta tehdä kait? Mä vaan luulin et toi viiminen lääkärineuvola antais jotain viitteitä?? Eikös sullakin burde oo ens viikolla se vika lääkäri? Sanoiko th sulle mitään mitä siellä tehdään? Tuo minun lääkärihän sanoi vaan että jos ei ensi viikolla sf-mitta ole noussut niin sitten äippäpolille mm. tarkistuttaan vauvan painoa jne...

Tajusin tuossa muutama päivä sitten että kun käyn yöllä pisulla sen 7-8 kertaa niin rakkohan tuohon tahtiin tottuu. En siis herää pissahätään vaan lonkan puutumiseen ja vähän niinkuin tavan vuoksi käyn pisullakin. No, nyt pari yötä olen " kouluttanut" rakkoani ja käynyt vain 2 kertaa ja hyvin on riittänyt :)

Neuvolassakin on kyselty multa välillä että painaako vauva keuhkoja, painaako vauva virtsarakkoa ja potkiiko kipeästi kylkiluihin, närästääkö jne? Mutta ainut mihin voisin vastata kyllä on se että vauva painoi virtsarakkoa joskus vähän ennen puoliväliä raskautta ja sen jälkeen ei mitään :) Olen varmaan ollut onnekas kun näiltä olen välttynyt :)

MiaMik rv 36+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#0000CD]Aika rientää, aika matelee, aika loppuu kesken ja aikaa on liialti..Syksy saapuu vääjäämättä. Talvi tullee perässä. Ja vauva..Jepulis. Tänään on taas oivallusten päivä, että kohtapa meitä on kolme..KOLME!!! Eikä sitä voi antaa poiskaan!!!! Juu-u. =)

Auroralle jaksuja päänsäryn kanssa! mä en tiedä mitään infernaalisempaa kipua! (kysykää uudestaan synnytyksen jälkeen). Tosta alkoholista kyselit..Mä oon silloin tällöin ottanut yhden sidukan tahi oluen. Hääyönä otin ihan parikin lasillista..

Just kun pääsin MiaMikin vähäisen painonnousun yli niin sitten Viipero iskee luvun 3,8 mun eteen! Ei saakeli teitä laiheliineja!!!! Nyt musta alkaa tulla hysteerinen ruoan kanssa ja mietin josko nyt kuitenkaan tartten totakaan leipää..ÄÄÄÄ =/

Tappertin viikot selvisi vihdoin! Hyvä homma =)

Sirukin oli huomannu liikkeitä!! JEY! =) Eikö oo HASSUA? =)

Elovenallakin oli hyvä rakenneultra ollut. =) Tuli mieleen kun sanoit siitä tätsystä, ettei ollut kauheen sosiaalinen niin mulla kun oli eka lääkärineuvola niin juttelin siinä kaikkea ja taisin jonku keventävän vitsintyngänkin laukoa ja tää lääkäri oli vaan hiljaa ja tutki alapäätä. Ei edes hymähtänyt tai jotain. Mua aina huvittaa tollaset tilanteet =D

Viipulikin oli nähnyt pikkuisen terveenä ultrassa! Niin se käy =)

Burde oli innostunut Vammalasta ihan tosissaan! Toivottavasti pääset siis sinne synnyttään..Mä yritän soittaa pari puhelua =) Miten sä oot muuten saanut tähden tonne sun mesenimen eteen?! Kellään muulla ei oo..Ookko sie joku VIP suurkäyttäjä?! =)

MiaMik: mäkin oon nyt käyny vaan kerran yössä pissalla ja hiemanko on ylellistä! =) Mutta kai se taas muuttuu kun viikkoja tulee lisää? Mä yritän sit muistaa ton sun koulutuksen =) Ja mulla on rakenne vasta ens maanantaina..=)

Mä ajattelin, että oisin siivonnu vaikka tänään, mutta enpä taida viitsiä. Vois käydä maman luona saamassa taputuksia päähän kun on jotenkin vähän vaisumpi olo..Tiedä miksi..Pöhpah.

Mukavaa torstaita kaikille. LOST jatkuu tänään! =)

t. poppis ja räpätti rv19+1

Vierailija
4/23 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF00FF]Eipä oikeen mennyt tämä aamu putkeen.. aamulla söin vaan niukan aamupalan ja sitten lähdin oikein kunnon lenkille.. lenkillä tuli yht´äkkiä mieleen, että hei, tänään tulee sähkökatkos ja aamukahvia olin pantannut vasta lenkin jälkeen.. noh, äskön sitten sähköt palasivat ja sain koneen auki ja kahvikupin nenän eteen, ah, mikä autuus=)

Juuh, nyt olen päättänyt ottaa itseäni niskasta kiinni ja aloittaa edes tuon lenkillä käymisen.. koko kesä on mennyt enemmän ja vähemmän ei liikunnallisessa merkeissä ja nyt sitten olen päättänyt ryhdistäytyä. Tuo painon tulo on myös yksi asia, mikä siihen motivoi. Silmät meinasi tippua päästä, kun kävin tänään vaa´alla.. mittari näytti 67kg ja lähtöpainoni oli 58 kiloo.. että ei voi kyllä ihan kaikkee pistää raskauden piikkiin:(

En koskaan ole ollut mitenkään erityisen innokas liikkumaan, mutta jos tämä raskaus antaisi hieman lisä motivaatiota! Kateellisena katson, kuinka vähän muille on tuota painoa kertynyt:( Tällä menolla taidan vetää joukon pohjat;) Noh, nyt vaan urhoollisesti liikkumaan ja herkut vähemmälle!

Auroralle jaksuja! Itse olen kärsinyt aivan tajuttomista migreeni kohtauksista koko nuoruuteni, ennenkuin löytyi kunnon lääkitys.. samaan sysyyn tuli myös tensistio neck ja särkylääke päänsärky.. oli siinä vyyhti! Nyt olen onneki selvinnyt ilman lääkkeitä, muutaman kerran olen päänsärkyyn ottanut panadolin ja se on auttanut.

Hohhoijaa. niin ne vapaat sitten loppui:( Tänään edessä iltavuoro, voi plaah:( Noh, nyt nään sitten sen pomonkin, niin voin haastattaa sitä siitä 5 päivästä.. meinaan pokkana kysyä sitä s-päiväksi.

Jep, kai sitä pitäisi alkaa työ vaatteita silittää.. että olisi ees rypyttömän vaatteet, mitkä voisi päällensä laittaa.

terkuin siru ja tiiti rv 20+2[/color]

Vierailija
5/23 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuvirkku on jo kerinnyt käymään labrassa antamassa neljä putkea verta ja imuroimaan kämpän. Välissä jouti katsomaan myös uudelle kierrokselle pyörähtäneen Elämä käsissä. Nyt ihan pian laittamaan jotain syötävää ja sitten iltapäivällä nuuskimaan ystävän tasan kaks viikkoa vanhaa vauvaa.

Aurora, toivottavasti päänsärkysi menee ohi! Migreeni-ihmisenä oon sitä mieltä, ettei oikein pahempaa voi olla kuin päänsärky. Ainakin mut se lamauttaa aivan täysin. Josko ne lääkärissä löytäis syyn ja onnistuisivat jopa hoitamaan sen pois.

MiaMik, eiköhän sulle ois kerrottu synnytystapa-arviosta, jos sellainen tehtäisiin. Mutta vaikkei sitä tehtäis ns. virallisesti, niin kyllähän ne neuvolassa tsekkaa, et onko vaavi mahd. liian iso tms. Mulla se tehdään äippäpolilla, kun suvussa on " huonoja lonkkia" eli on epäilys, että vaikka lantioo mulla riittää, niin luut saattaa olla niin, ettei vaavi millään pääse alakautta ulos.

Poppiskin oli pohtinut, että kohta on perheessä kolme. Mulle tuli melkein hysteerinen itkukohtaus viime viikonloppuna kun oltiin mökiltä lähdössä ja tajusin, että saattoi olla viimeinen kerta vähään aikaan, kun noin vain sukkelasti ja helposti mentiin mökille yötäolemaan ja saatiin olla ihan niin kuin haluttiin. Niin oon ollu muuten rauhallinen, että oikein mietin, että koska paniikki iskee... Ja jos sä poppis hehkuttelet Lostia, niin mä tuulettelen Kotikadun alkamista... =)

Sirulle voimia töihin! Oletpas ollut ahkera, kun jo aamusta olet lenkille lähtenyt. Mä oon kans yrittänyt ottaa itteeni niskasta kiinni ja lähtee edes vähän kävelemään, nyt kun kesän jälkeen alkaa olla ihanan raikasta ulkona. Eilen kun olin kävelemässä, niin mies oli samalla aikaa lähtenyt salille fillarilla ja tuli mua vastaan. Nauroi ilkiö ihan katketakseen, että jo kaukaa loisti mun maha, kun vaapuin vastaan. Ei kuulemma jää epäselväks, että mikä on tilanne... ;o)

Kaikille taas kerran hyviä vointeja!

-Amy ja EkaVekara, rv 32+0 (Huisia!!!)

Vierailija
6/23 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMik:

Kiitos kysymästä.. sain yön nukuttua! =) Ehkä se autto, kun sanoin pennarille sillon eilen, että ei sitten synny ennen ens viikkoo... ni jospa se piti vähän vapaapäivää synnytykseen valmistautumisessa?! :D

Mulla on ens viikolla se vika lääkärineuvola ja siinä se lääkäri tekee sen synnytystapa-arvion -> kokeilee lantiota ym. että mahtuuko vauva sieltä syntymään. Ei oo kuulemma mitenkään kauheen mukavan tuntusta... Se mua on vähän alkanu jännittääkin, että jos se sanookin, että ei mahdu tulee alakautta, että pitää leikata. Sit mua kyllä pelottaa synnytys!! Mun kaverille kävi hätäsektiossa huonosti, ni nyt mä vähän kammoksun noita sektioita.

Mulle th taas sano, että jos sf-mitta ei oo laskenu/tasottunu lääkärikäyntiin mennessä, ni sit joudun äippäpolille ultraan, että minkä kokonen toi pennari oikeen on. =)

Poppis: Mulla on tähti siellä mesessä sen takia, että mulla on käytössä se msn:n blogi/space. Eli sieltä löytyy lähinnä meidän kuvia.. muuta en oo sinne jaksanu laittaa/kirjottaa. Sinne spaceen pääsee kun painaa sitä tähtee ja pikkukuvaa -> sit siihen tulee semmonen " käyntikortti" ja siinä lukee space bla bla bla... niin siitä linkistä sit eteenpäin.. =)

ON: Mua väsyttää nykyään aika paljon. Tänäänki heräsin ennen kymmentä ja tunti sitten olin jo ihan kuoleman väsyny... Kaverin piti tulla kylään, mutta se onki kipee, ni nyt sitten voinki tän jälkeen mennä nokosille, kun ei tartte siivota ihan nyt just. =)

Mulle on tullu pikkasen huoli mun juomisesta. :D Siis ihan vedestä ja mehusta... mä juon nykyään IHAN HIRVEESTI!!! Tuntuu, että ei oo enää tervettä juoda niin paljon. Näin jo viime yönä untakin, että menin sen takia ylimääräselle neuvolakäynnille ja terkkakin oli huolissaan. =) Mistähän se mahtaa johtua, että mua janottaa koko ajan ihan kamalasti ja juon vettäkin monta monta litraa/pv. Ja kun juon ni tuntuu, että en olis saanu juotavaa moneen viikkoon... =S

Treffipinossa joku pähkäili, että mitä ihmettä laittais lauantaina päälle.. Täällä on sama pähkäily käynnissä... =) Mulla loppuu vaatteet kohta kokonaan, kun mitkään äitiysvaatteetkaan ei kohta mahdu mulle -> sain jopa miehen siskon äitiysvaatteita lainaan ja aattelin ensin, että hukun niihin, mutta EI. Vähänkö masennuin ku nekin on mulle pieniä tai mahtuu nipin napin just ja just... :/ Noh. Kai mä jotain keksin. ;)

Burde ja Penni-Enni 35+4

PS. Sillon lauantaina on täällä tampereella keskustorilla jotku markkinatkin... Eli paljon on kaikkee ensikoiden tapaamisen lisäks jos jaksaa innostua. =)

Vierailija
7/23 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä näin ekan kerran unta teistä, hyvät enskattaret! Taitaa munkin elämä pyöriä tällä palstalla vähän turhan paljon... Tarkemmin sanottuna unessa esiintyi [color=blue]Poppis[/color]. Mulle selvisi, mistä oot nikkisi lainannut: sun auton rekkarihan on poppiupau! Ja jos oot miettinyt, mitä uralle tapahtuu vauvauutisen myötä, niin voin paljastaa. Sun pomo antaa sulle ylennyksen, koska arvostaa äitejä niin kovasti :)

[color=blue]Auroralle[/color] voimia ja jaksamista päänsäryn kanssa. Kunnon päänsärky ja virtsatietulehdus on kaksi vaivaa, joiden kivulle ei löydy vertaista. Tosin saattaa olla, että ensi huhtikuussa lisään tuohon listaan kolmannenkin... Toivottavasti saat lääkäristä apua, niin ei tarvitsisi kestää enää kauempaa.

[color=blue]MiaMik[/color] kuului olevan toinen veden suurkuluttaja. Mä jo eilen mietinkin, että onkohan normaalia juoda litratolkulla päivittäin. Kun koko ajan on jano. No, eipä varmaan ole haitaksi juoda paljon, jos koko ajan oksentelee. Tuntuu muuten, että pikkuhiljaa alkaa olo vähän tasaantua. Tai sitten oon vaan jo tottunut tähän :( Koskas sulla se alkupahoinvointi hellittikään? (Ja ole kiltti ja vastaa, että viikolla 10, oli totuus mikä tahansa...) Kiva muuten kuulla, että närästykseltä ja muilta vaivoilta voi säästyä!

[color=blue]Siru[/color] taitaa tosiaan olla siinä energisessä vaiheessa! Mäkin ajattelin alkaa taas urheilla, kunhan olo vähän tästä kohenee. Mä oon jo kauan uhonnut kavereille, että ainoa kerta elossa kun tämä mimmi laihduttaa, on raskauden jälkeen. Saas nähdä miten käy... Mutta ajattelin kyllä pohjustaa sitä urakkaa liikkumalla paljon jo raskauden aikana. Eikös ainakin sauvakävely ja punttis ole ihan käypiä liikuntamuotoja?

[color=blue]Amykin[/color] oli panikoinut sitä, että kohta on perheessä kolme. Mulle ei oikeastaan vieläkään ole kunnolla iskostunut päähän, mitä tässä on tapahtumassa. Kaikki mun ajatukset keskittyy tähän raskaana olemiseen ja siihen, että mitäs on vuorossa seuraavaksi ja millaista on neuvolassa ja mitenkäs ne ultrat ja koska maha kasvaa ja... Ai mitä? Mikä vauva? Mistä se tulee? En siis tosiaan osaa ajatella asioita kuin korkeintaan sinne synnytykseen asti. Tuntuu ihan oudolta, että meillä täällä kotona olisi pieni vauva. Toisaalta kyllä jo näen silmissäni, kuinka se pieni vilpertti vaikka juoksee isovanhempien pihassa ja halailee ja pussaa isukkiaan tahmeilla käsillä ja kasvoilla. Onneksi luonto antaa 9kk aika sopeutua ajatukseen. Ja oon ihan varma, että seuraavaksi kun menette mökille ja onkin oma pieni vaavi mukana, kaikki tuntuu vielä paljon hienommalta!

[color=blue]Burde[/color] kuule, niin kuin tossa aiemminkin totesin, jano on täälläkin tauoton! Aloin jo miettiä, onkohan mulla tulossa raskausdiabetes, mutta ehkä tää onkin ihan normaali raskausoire.

Vielä loppuun pakollinen [color=blue]ON-osuus.[/color] Lueskelin äidin vanhaa neuvolakorttia ja totesin, että hän oli tässä vaiheessa täsmälleen saman painoinen ja kokoinen, kuin mä nyt. Että näillä näkymin mulle tulee varmaan 17 kg lisälastia ja vauva syntyy etuajassa.

[color=blue]Hauskaa viikonlopunodotusta kaikille![/color]

[b][color=hotpink]Kesis, 9+0

Vierailija
8/23 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

burde: Juuri tuota tarkoitin, että luulin myöskin tämän lääkärin mittailevan jotenkin mun lantiota!!!! Mutta kun ei niin ei! Sen verran se vain paineli kun kokeili onko vauva laskeutunut ja kiinnittynyt, mutta lantiolle ei tehnyt kertakaikkisen mitään!!! :) Mutta lääkärihän kylläkin sanoi että tuo sf-mitta kun on alakäyrillä niin ei sieltä isoa vauvaa ole tulossa! Koskahan ne siellä neuvolassa ymmärtää että sf-mitta ei kyllä kerro aina vauvan koosta????

Minulle myös vesi maistuu, tajuton jano vaivaa koko ajan :) Aamulla kun herään tulen tähän koneelle ja aloitan päiväni pullollisella (700ml) vettä :)

Kesämorsian: Pahoinvointini loppui rv 10 :) (oikeasti kylläkin oksensin joka päivä rv 5-12+ ja pahoinvointi helpotti rv 15 ;)) Helpottiko oloa tämä tieto ;) Ja voin vielä sen verran kertoa, että en ole vieläkään päässyt unohtamaan kuinka hirveätä se oli :)

Missäs Osse luuraa? Kuis häät meni siellä Saksassa?

Onkos Möröttimen supistelut rauhoittuneet?

Tänään on taas tämmöinen loppuraskauden pahoinvointi/huimauspäivä (juuri kun edellisessä viestissä hehkutin kuin olen tietyiltä vaivoilta säästynyt ;)). Joskos tästä menisi vähän pitkälleen :)

MiaMik rv 36+1 edelleen

Vierailija
9/23 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppis: Mä oon siis nähnyt unta että sulla on tänään rakenneultra :) Kun kerta sanoit että tuo minun painonnousuni vaikuttaa pieneltä niin ajattelinpa tänään mennä ostamaan vähän kismetiä, geishaa ja fazerinaa :) En mä muuuten... ;) Anoppikin sanoi että olen kyllä miinuksilla painoni kanssa synnytyksen ja muutaman kuukauden imetyksen jälkeen (jos se edes onnistuu)...

Vierailija
10/23 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kirjaston koneella saa olla vain 15min., ja mullahan meni kymmenen jo kuulumisten lukemiseen! :)

Eli 4D-ultra takana: Muhkun arvioitu laskettu aika on 28.12., eli 2pv aiemmin kuin neuvolan kiekon mukaan, mutta 2pv myöhemmin kun np-ultran perusteella. Bruno oli kuitenkin vakuuttavin arvioija tähän mennessä, eli mulla nyt ilmeisesti viikkoja tänään 23+0.

Ja Muhku on poika, eli ihan oikein näin rakenneultrassa! Ihan selvä pikkupojan vekotin siellä näkyi, niin että mieskin huomasi tällä kertaa :) Itsehän olin jo np-ultrasta asti veikannut niin.

Ja meidän Muhkun nimeksi tulee Noel Aleksanteri! En saa miehen mukaan kertoa kavereille, mutta pakko kertoa jollekin, ja se ei saa tietää että kerroin täällä :) Eli siinä meidän joulupojan nimi.

Nyt loppuu aika, yritän myöhemmin jatkaa... Niin painoarvio 530g.

Kandi & muhku 23+0

Vierailija
11/23 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kävinpä tuossa kokeilemassa, miten pieni kävely vaikuttaa olotilaan. En kävellyt kuin ehkä sellaisen kilometrin, mutta sekin piristi kummasti. :) Parasta oli, etten tuntenut koko matkan aikana yhden yhtä supistusta. Katsotaan nyt sitten, mikä on olotila illalla tai kai se viimeistään huomenna näyttää oliko tuo käveleminen hyvä vai huono idea.

A: Toivottavasti päänsärky helpottaa. Joillakin päänsärky kuuluu tuossa vaiheessa raskautta raskausoireisiin, ainakin muistelen kaverini valitelleen samoilla viikoilla kovaa päänsärkyä. Hyvä kuitenkin, että asia tutkitaan ja toivottavasti saat särkyyn helpotusta.

Poppis: Minusta tuntuu tällä hetkellä, että aika matelee ja tosiaan päivissä mennään eteenpäin ihan etananvauhtia. Syynä varmasti tämä jatkuva kotona ja levossa oleminen. Kunhan käyn ensi viikolla siellä neuvolalääkärillä ja saan luvan suht normaaliin elämään, niin ehkäpä se aika alkaa kulua vähän sutjakammin. Onneksi huomenna päästään kuitenkin jo syyskuuhun, että eiköhän se marraskuukin sieltä aikanaan tule.

Sirulle onnittelut liikkeistä! Olit bongannutkin sitten tuolta enskojen listoilta useamman keskisuomalaisen odottajan. Saataiskohan me mitään tapaamista aikaiseksi?

Amyn päivät kuulostavat mukavan touhukkailta. Sulla ei taida ehtiä käydä aika pitkäksi?

Burde: Minä olen kanssa miettinyt sitä mahdollisuutta, että tämä lapsonen syntyy sektiolla kun se tuntuu vaan sitkeästi jäkittävän perätilassa. Onhan sillä vielä aikaa kääntyä, mutta mulla on vaan sellainen tunne, ettei se käänny. Minä en niin osaa sitä sektiota pelätä, mutta kyllähän se vähän harmittaa jos jää se alatiesynnytys kokematta. Ja kai se sektio tuo omat hankaluutensa imetykseen, vauvanhoitoon ja vauvallekin olisi parempi syntyä alateitse. No tulee sitten lopulta, millä tyylillä tulee. Eipähän tämän lapsen alulle saaminenkaan mennyt ihan niitä perinteisiä teitä ;)

Niin ja tuo vaateongelma: Mulla olisi kuitenkin vielä reilu pari kuukautta odotusta edessä ja paidat nousee kainaloihin :( Olen vähän miettinyt panostamista sellaiseen masutuubiin, kun ei ihan hirveästi huvittaisi enää ostella odotusvaatteita. Joka tapauksessa haluan pukeutua kauniisti odotusaikanakin, että jos se sitten tarkoittaa vielä muutaman vaatteen ostoa niin se on vaan ostettava.

MiaMik: Kyllä ne supistelut tuntuu nyt taas rauhoittuneen ja siksi uskalsinkin kokeilla tuota pientä kävelylenkkiä. Tai kyllähän niitä supistuksia päivän aikaan tulee ja iltaa kohti aina enemmän, mutta niitä tosi kivuliaita ei ole nyt tullut, eikä ole alkanut supistella säännöllisesti. Kattokaa vaan, niin minä olen yhtenä kappaleena vielä marraskuun puolessa välissäkin, ellen sitten ole päätynyt siihen sektioon perätilan takia. Mies toivoisi kyllä, että Otso ymmärtäisi syntyä ennen isänpäivää, että pääsisi sitä kunnolla juhlimaan. Ja sitä kyllä toivon minäkin!

Pitikin teidän puhua suklaasta, arvatkaa vaan rupesiko tekemään mieli! En olekaan tällä viikolla herkutellut suklaalla, vaan kotimaisilla omenoilla ja aina välillä niillä pullalla ja kaakaolla. No huomenna on herkkupäivä, että ehkä sitten. Huomenna on tuota viihdettä muutenkin enempi luvassa, kun käydään neuvolassa ja illasta mennään varmaan katsomaan jääkiekkopeliä. Ihan mukavaa kyllä päästä pois välillä täältä kotoa! Eilen muuten käytiin Lastentarvikkeessa, kun siellä oli remonttiale ja napattiin mukaan hoitoalusta ja samaa sarjaa oleva pinnasängyn laitapehmuste. Nyt taidan taas mennä huutonettiin katsomaan olisiko siellä vielä muuta meille tarpeellista sopuhintaan tyrkyllä.

Tällaisin terveisin,

Mörötin rv30+6

Vierailija
12/23 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi vähän lyhyeksi tuo ensimmäinen, kun sekunttikello tikitti jo ruudun alareunassa... Meillä alkaa tosiaan netti toimia vasta huomenna, vitsi miten tuskaisaa! :)

Mietinkin kuka sieltä kuumeilupuolelta oli plussannut, kun en kerinnyt käydä katsomassa. Mutta mooli se taisi olla? Haikara tajusi vihdoin lentää oikeaan osoitteeseen! Tai no, ehkä vähän realistisemmin ajateltuna hoito onnistui (eikös se niin ollut?)... Joka tapauksessa, ihanaa saada myös pitkään yrittäneitä enskoja tänne puolelle - meillähän väki senkun vähenee... :) Taitaa olla aika monta lähtijää jo rivissä, hui!

Omaa napaa vielä: 4D-ultra oli tosiaankin ihana kokemus, vaikka Bruno oli reilusti myöhässä aikatauluista, kuten tavallista. Tutkimus tehtiin kuitenkin perusteellisesti, ja saatiin lähtiessä mukaan parikymmentä kuvaa, ja noin 18 minuutin verran dvd-tallennetta. Muhku oli tietysti melkein koko ajan kädet ja varpaat tiiviisti kasvojen edessä, mutta kyllä se vähän potkiskelikin. Ja suuhun meni peukalon sijasta isovarvas, eli notkea kaveri on tulossa :) Eri osista otetut mitat vahvistivat tosiaan, että pari päivää arvioitua isompi vaavi on. Sehän ei ole yllätys, koska mulla oli lyhyt kierto plussatessa. Pää taisi jopa vastata viikkoja 23+, mutta se on kai aika tavallista, että eri mitat heittävät. Niin ja sen painon ja kaikkien muiden perusteella siis nyt 23+0, ja ihan keskikäyrillä mennään koon suhteen.

Niin ja olihan mulla perjantaina neuvolakin, taisin unohtaa viimeksi mainita. Mitään muuta merkittävää ei tehty, mutta paino oli (eri vaa' alla) noussut yli puoli kiloa viikossa. Menee kyllä vaa' an vaihdon piikkiin, ja muuttaessa kyllä turvotustakin tuli. Hg oli 129, eli ei edelleenkään tarvetta lisäraudalle. Sen sijaan D-vitamiinia pitäisi ruveta ottamaan, kun talvi tulee. Sf-mitta tämän terkkarin mukaan 19, mutta se mittasi sen kyllä aivan päin peetä mielestäni. Yritin sanoa, että olen tuntenut potkujakin ylempänä kuin sen arvioima ylin kohta, mutta ei se kuunnellut. Se paineli vaan navasta, vaikka Muhku usein mönkii kaksi sormenleveyttä navan yläpuolella..! No, kukin tavallaan.

Nyt taas loppuu aika, plääh. Huomenna ehkä jo kommentoinkin jotain, jos saadaan se oma yhteys toimimaan.

Kandi & muhku, 23 edelleenkin

Vierailija
13/23 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on päikkärit nukuttu, ni jaksaa taas.. :)

Kandi: Vai tulee teille poika! :D Ihanaa! Ja tosi ihanan nimen ootte pojulle jo päättäny. <3

Kesis: Voi vitsit, että oli hauska se sun uni ja ne jutut Poppiksesta... =D

Mörötin: Kiva kuulla, että ne supparit on helpottanu. Toivottavasti tosiaan saat luvan elää taas normaalisti.

Ootteko muuten jo miettiny ristiäisiä? Mä tossa ennen päikkäreitä pistin vähän listaa, että ketä meijän pitäis sit ristiäisiin kutsua, ni voi hitto.. Ihan hirvee lista. Mä kun haluisin ihan pienet ristiäiset niinku mun suvussa yleensä, mutta sit sinne ei tulis muita ku mun ja miehen perhe ja me. Sen jälkeen jos pyytää melkeen ketä vaan, ni pitää samalla pyytää ainaki 20 muutakin sukulaista (miehen puolelta). Ja kun niitä ei tosiaan pysty yhtään karsii tai tulee sota. =/

Eli joko on ristiäiset, jossa on väkee: mun perhe, miehen perhe ja me (15hlö) TAI edelliset + " peruslähisukulaiset" jotka on on aina kaikissa jutuissa mukana (40hlö).

Miten te muut ootte aatellu? Pidättekö kotona vai jossain muualla?

Burde ja Pennix 35+4

Vierailija
14/23 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ZZZZZ... Eli ihan selkeesti päiväunille pitäis päästä ;))

Kesiskö se oli joka oli kivoja unia nähnyt ;)) Mä oon taas keskittynyt tapojeni mukaan enimmäkseen nukkumiseen ja vähemmän unien katseluun :) Vauva-uniakaan en ole tainnut juuri nähdä, vaikka niitä kyllä vois vaikka välillä katsellakin!

Ja Kandin pojalle sellaset terveiset, että valitsee vaan synttäriksi sen 30.12. Voin suositella yli 30 vuoden kokemuksella, se on hyvä päivä synttäriksi :DD

Kukas se pohti sitä masutuubin hankintaa... No, mä ostin joskus kesällä ja yhden mustan masutuubin, mutta varsinaisesti otin sen käyttöön vasta muutama viikko sitten, kun työt alkoi ja piti pukeutua ihmismäisesti ;)) Mutta nyt en luopuis enää ollenkaan siitä! Sen tuubin kanssa mä käytän ihan samoja paitoja, kuin muutenkin käyttäisin, ja lisäksi se on tosi mukavan tuntunen päällä, sellasta pehmeetä ja sileetä trikoota.

Vaatteista tulikin mieleeni työkaverin hauska paita; hän odottaa nyt kolmatta lasta ja la on parisen viikkoa mun jälkeen, joten mahaa on jo ihan mukavasti. Mutta siis siinä t-paidassa on rinnassa painatus " YES, it' s NOT a secret anymore" . Koitin joku päivä etsiä jotain samantyylistä pinetä kivaa itsellekin netistä ja kaupoista, mutta vastaan tuli vaan ihan tylsiä ja tavallisia paitoja ilman painatuksia :( Joten jos teette löytöjä, kertokaa mullekin!!!

Omasta navasta: Tänään oli taas neuvola, jonne kiidin töistä kauheella kiirellä... Jotenkin jäi vähän huono maku koko käynnistä, mutta tässä raportti:

Painoa nyt yhteensä tasan 10 kg enemmän kuin lähtöpaino, muutosta ei TAASKAAN kirjattu...

Turvotusta ei ole, paineet 135/93 eli kait hiukan koholla??

Pissassa oli kuulemma hiven valkuaista, muuten ok. Mutta ei ole sekään kai hirveän huolestuttavaa, kun ei muuta vaivaa ole.

Ahaan asentoa täti ja harjoittelija koittivat tunnustella kauan ja hartaasti, mutta ihan täyttä varmuutta eivät saaneet, joten korttiin kirjattin rt?

Syke kuului hienosti, mutta sen tarkempaa tietoa ei siitäkään kerrottu :( Tahtois tietää mikä se syke oli!

Liikkeet sentään kahden plussan arvoisia.

Sf-mittaakin täti ihmetteli kovasti, kun kolme viikkoa sitten lääkäri sai saman kuin täti nyt... Viimeksi mitta oli keskikäyrällä, nyt alarajalla (26cm).

Kaiken tämän jälkeen ja jo ennenkin sanoi haluuvani huomenna lääkäriin, koska en enää jaksais olla töissä kahta viikkoa. No, täti oli ihan ymmärtäväinen ja sanoi että ihan hyvä tulla huomenna käymään, niin saadaan tarkistettua verenpaine, pissa ja ennen kaikkea sf-mitta.

Miehen kanssa kyllä ihmeteltiin tota mittaamista, kun meidän mielestä maha on ihan selvästi kasvanut jo ihan silmällä katsottuna! Muakin jotenkin ihmetyttää kyllä! Toisaalta, Ahaa kyllä on koko ajan viihtynyt aika alhaalla lantiossa poikittain, että sekin voi osaltaan mittaan vaikuttaa ja sitä se tätikin vähän arveli. Muutenkin kuulemma ylhäällä on hyvin tilaa, ja niin munkin mielestä, koska Ahaa ei kyllä mihinkään kylkiluihin ole koskaan yltänyt potkimaan... No, huomenna tarkentuu sit tilanne.

Mitenköhän mun kuuluu huomenna tehdä, siis aamulla menen kyllä töihin, ja sanon tietysti rehtorille, että tän päivän neuvolan " seurauksena" joudun sinne lääkäriin kesken päivän mennä. Mutta jos ja kun lääkäri kirjoittaa sairaslomaa, niin pitäiskö mun soittaa sen jälkeen rehtorille, ja sanoa että tuon esim. maanataina s-loma todistuksen ja avaimia ym työkaluja, vai pitäiskö mun ajella samantien huomenna vielä takaisin töihin ja hoitaa asia silloin... Mä oon niin huono tällasissa, en oikeen oo osannu edes " valittaa" töissä mitään, että olis jotenkin vihjassu mahdollisesta s-lomasta... No, pakko se jotenkin on hoitaa :/

Anteeksi kun en taaskaan !! osannut ilmaista itseäni kovin lyhyesti...

t. Poikkinainen Ope ja Ahaa rv 32+3

Vierailija
15/23 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B0000]Pöh. Mama joutu sairaalaan tarkkailuun viikonlopuksi. Kokeita taas tehdään ja ihmetellään posahtaako rouva kohta turvotuksensa kanssa. Käytiin iskän kans kattomassa sitä ja se oli jo kerinny suututtaa kaksi hoitajaa =D Raahattiin sellanen hiton painava hapentekokone sinne kun oli kuulemma lääkäri sen määränny tuotavaksi. Paskat oli! Mama vaan halus näytää kaikille, että sillä on sellanen kotona. Sit ku käytiin iskän kans kaupassa niin mama soitti, että tän koneen vois nyt hakea pois. Vui perkele! =D On se kyllä ihanakin..Rasittava, mutta ihana. =)

Mä tilasin aikaa sinne 4D-ultraan, mutta se hoitsu lupas soittaa mulle takas kun lääkärit ei ollu vielä lokakuun työvuorojaan tehny. Ne siis sano, että paras tulos on viikoilla 24-25, eli menee mulla lokakuun alkuun. Katotaan sit onko räpsyllä rööki suussa kun mama ei oo lopettanu savuttamista..=)

Kesis oli sit nähny mut autossa kun tiesi mun rekkarinki! =D Hihi.

Mä meen nyt tekeen jotain hyödyllistä (eli katsoon telkua?) =)

t. poppis ja räpsy

Vierailija
16/23 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä selviä ei:

nimittäin olen arvioinut, että ovistestien ja lämmönnousun perusteella hedelmöittymisen olleen tod.näk. meikän synttäripäivänä eli jos kattelen tota kiinlaista tyttö poika juttua niin eipä selviä sukupuoli koska eipä sitä hedelmöittymisen kellonaikaa tiedä...

kun olin varhaisultrassa ni sillon tuli poikaolo muuten on ollut tyttöolo varsinkin kun ulkonäkö on räjähtänyt enkä tosiaankaan kukoista ja voi upeasti ainakaan vielä, toki vasta viikoilla 10+3 mennään eli voi kai viä parantua;) ens viikolla nt ultra, ihan hirvittää etukäteen onko kaikki kunnossa...

milloin aloitte tuntea liikkeitä? ...itse olen pari kertaa tuntenut semmoista outoa elohiirimäistä juttua masussa, ekan kerran jo pari viikkoo sitten..mietin että voisko olla vaavin liikettä mutta sitten arvelin että jos se onkin masuilmaa kun on turvonnutkin, tosin en muista tuommosta ennen huomanneeni?

muuten masu ei oo erityisesti kasvanut, turvonnut kyllä isosti

vilkutukset kaikille ja hyvää oloa :)

nauku ja hippustus rv 10+3

Vierailija
17/23 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, taas on yksi työpäivä takana ja kyllä täytyy sanoa että neljä viikkoa on kyllä pitkä aika odottaa äitiysloman alkua.. Intoa töihin riittää muuten, mutta fyysisesti ei enää tahdo jaksaa kauhean hyvin. Tänäänkin iltapäivästä jo kolotti selkää ja nivusia ja mahaakin, ja happi tuntui loppuvan aina kun istahti alas. Vali vali... No, päivä kerrallaan. Neuvolassa toissapäivänä sanottiin, että sairaslomaa vain hakemaan jos työ alkaa tuntua vähänkin liian raskaalta. Taidanpa vielä hakeakin joku päivä.

Viipulilla oli hyviä ultrakuulumisia, voi kuinka ihanaa että Pikkupikulla kaikki hyvin! Nyt saat toden teolla alkaa nauttimaan raskaudesta!

Aurora, toivottavasti päänsärky ei ole mitään pahempaa ja helpottaisi pian!

Amy ja Poppis, kuulostan tuolla hurjalla alle neljän kilon painonnousullani varmaan joltain tiukkikselta joka pelkää lihomista eikä syö mitään.. Päinvastoin! :) Alusta asti aattelin, että nyt kiloja saa tulla lähtee ne sitten joskus pois jos on lähteäkseen. Oon syöny ihan kaikkia herkkuja mitä huvittaa, ja joka päivä. On vain ihme ettei ne kilot jää muhun.. Jos poppis pelkäät painonnousua, niin mua hirvittää neuvolan puntarilla aina että onkohan paino noussu vai ei. Nyt kun sf-mitta oli pudonnu alle keskikäyrän niin heti aloin murehtimaan että noinkohan se vauva lakkaa kasvamasta kun äiti ei onnistu pientä tarpeeksi ravitsemaan :/ Kaipa tuo on kuitenkin niin yksilöllistä miten niitä kiloja kertyy. Ja poppis, turhaan panikoit kiloista! Niitä tulee just niin paljon kun tulee ja sillä hyvä :)

Sirulle onnittelut ekoista liikkeistä!

Burde, täällä kans yks joka on alkanu juoda ihan kauheasti! Koko ajan janottaa, vettä ja mehua menee päivittäin litrakaupalla, silti yöllä ja aamulla on suu rutikuiva. Eiköhän tämä johdu ihan tuosta kyytiläisestä :) Verimäärä kasvanut etc.

Kesis, sulla juominen johtuu varmaan myös tuosta oksentelusta. Mulla pahoinvointi loppui kuin seinään viikolla 9+ jotain, toivotaan että sulla myös :)

Kandi, vai on teillekin pojan palleroinen tulossa :) Ja hieno nimikin jo valmiina!

Siru ja Mörötin, oon ilmottanu asuinpaikakseni länsi-Suomi, mutta sen verran itäisessä länsi-Suomessa asutaan, ettei täältä ole kovin pitkä esim. Jkl:ään. Eli melkein keski-suomalaisia ollaan :)

Mörötin, täälläkin majaillaan pt:ssä, ja huolestuttaa myös sektioon joutuminen. Ei niinkään itse sektio, vaan se että jäisi synnytys kokematta. Toivotaan nyt että meidän vauvelit tajuaa vielä pyörähtää oikeisiin lähtöasemiin!

(.) Kaapo potkuttelee suoraan kohdunsuulle, auts! Saisi jo senkin takia kääntyä.. Närästääkin aika ikävästi. Mutta huomenna on jo syyskuu ja pian marraskuu! Sitten meitäkin on kolme =)

Viipero & Kaapo rv 30+3

Vierailija
18/23 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siis kotona sairaslomaa vietetään... Toisaalta on kyllä tosi tyhmää olla kotona tämän flunssan vuoksi, kun ei kehtaa lähteä mihinkään jos vaikka joku töistä törmäisi minuun. Kuitenkaan tämä tauti ei ihan sängynpohjalle vedä.

Aurora: mullakin oli noilla viikoilla ihan kummallista päänsärkyä... ei kyllä ole mitään tietoa, että mistä se johtuu. Päänsärky mulla on ainakin aivan tuntematon tauti paitsi krapula aamuisin :) Mutta mulla tuo särky meni ohi ihan muutamassa tunnissa. Toivottavasti löytävät jonkun syyn.

MiaMik: mä oon kuvitellut, että kaikille tehdään toi ns synnytystapa-arvio. Eli siis lääkäri tarkastaa lantion leveyden ja vauvan asennon (perätila/raivotarjonta yms) näin mä oon ainakin sen ymmärtänyt. Ehkä jos sulla on kaikki ns. normaalisti, niin se ei edes maininnut tarkastavansa noita asioita synnytyksen varalle.

Poppiupau: lue tämä luku 10KILOA raskauden alusta tähän päivään asti. ja vielä reilu 10 viikkoa jäljellä, ja itse asiassa juuri se aika, kun lapsi vasta alkaa kiloja kasvamaan. :)

Amy: meidän perheessä käytiin juuri samanlaisia keskusteluita kuin teilläkin. Sitä kuinka kahdestaan oleminen jää nyt sitten muutamiksi 10 vuosiksi :) Sitä kuinka jo jouluna on mietittävä erilaista ratkaisua, kun vauvan ehdoilla mennään :) Sitä että meitä on KOLME jouluna...Äitini miettii jo enemmän sitä, että mitäköhän ostaisi vauvalle lahjaksi :) Eli nautitaan nyt jokaisesta illasta miestemme kainalossa ja siitä että elokuvan voi katsoa keskeytyksittä alusta loppuun :)

Burde: paljonko sun sf-mitta on?

Kandivaihe; Onnea pikkuprinssi tiedoista ja ihanan nimen olette valinneet :)

Vaateongelmaan: Olkaa iloisia kaikki kohta vauvansa saavat... mua pelottaa jo nyt nuo kylmät ilmat jolloin mun maha on kaikista isoin... joudun tunkemaan jalkani uusiin isompiin kenkiin (turvotuksen vuoksi) ja ostamaan itselleni jonkun teltan talvitakiksi... Voi kun marraskuussa olisi vielä lämmin...

ykkösope: mä törmäsin tuollaiseen paitaan jossakin... en kyllä nyt yhtään muista missä... olisiko ollut siellä mikä ihme sen nettikaupan nimi on.... mom...äh mä tuun heti kertomaan kun muistan...

Omassa navassa ei ole mitään erikoista kommentoitavaa. Koventuvilla keuhkoihin kohdistuvilla potkuilla mennään. Meidän pikku toukka on selvästi äitinsä ja isänsä lailla musiikkiveikkoja. Ainakún tulee musiikkia jostain päin, alkaa masussa kova meno :) taitaa tulla samanlainen tanssija kuin äidistä :)

Mukavaa torstai iltaa... ja muut olivat innoissaan Lostin ja Kotikadun alkamisesta...mä vieläkin surkuttelen Teho-osaston loppumista..

Heidi <3 toukka 29+4

Vierailija
19/23 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin unohdan niin juuri sellainen Ykkösopen kyselemä " Yes, it`s not a secret anymore" -paita löytyy www.missymom.net sivuilta, se on sellainen odotusvaatteita myyvä nettikauppa. Niillä on myös oikea kauppa Helsingissä ilmeisesti Forumissa (en ole varma). Siellä on muutenkin kivoja ja muodikkaita vaatteita odottaville äideille.

Burde mietti ristiäisiä.. meidän suvussa on ollut tapana, että ristiäisiin on kutsuttu isovanhemmat ja kummit plus jotain läheisiä kavereita. Eikä siitä ole kyllä koskaan pidetty pahana vaikka tätejä, setiä, serkkuja ym. kyllä meidän suvussa riittää. Muille on sit ilmoitettu, että mikä pienokaiselle on tullut nimeksi. Niin meidän suvussa ristiäiset on kyllä enemmänkin ollut nimenantojuhlat kuin mikä niitten perimmäinen tarkoitus oikeasti on.

Mulla alkaa sit huomenna työt kahden kuukauden tauon jälkeen. Vähän jännittää, miten maha pysyy mukana lasten kanssa touhuillessa, varsinkin kun nyt meidän päiväkotiin on tullut aika monta uutta lasta ja suurin osa niistä noin 3-vuotiaita, niin menoa riittää kun yrittää opettaa lapsia talon tavoille.

Miehellä on tylsää, pitää alkaa pitämään sille seuraa....En nyt sitten ehtinyt muiden juttuja kommentoimaan. Toinen kerta sitten..

T:Elovena ja Vauva 18+5

Vierailija
20/23 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä ainakin joskus oli niin raskaus-paitoja tekstillä :)

(voi olla että se oli .com:kin mutta kokeile)

Heidi taas