Naapurissa vanhus, en kestä enää! Mitä tässä tilanteessa voi tehdä?
Naapurissa asuu siis huonosti liikkuva vanhus joka tömistelee ja kaatuilee koko ajan. Lisäksi on huonokuuloinen ja kuuntelee tvtä kovalla. Taitaa olla myös demontoitunut ja saattaa unohtaa tvn yöksi päälle. Oon ihan lopussa. Ääneneristys on huono enkä saa nukuttua. Mulla on raskas työ.
Meneekö tää mun elämä vielä pahemmaks kun naapuri dementoituu enemmän? Jos se alkaa esim. huutaa?
Kommentit (29)
Noita ei sais päästää kerrostaloihin asumaan ollenkaan. Aina kun nään naapurissa jonkun vanhenevan keski-ikäisen niin huokaisen että kohta se tömistely alkaa.
Onko sillä omaishoitajat? Jos on niin tee niistä toi vasu kun ne ei saa sitä hiljenemään. Ihan paskoja omaishoitajia.
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä omaishoitajat? Jos on niin tee niistä toi vasu kun ne ei saa sitä hiljenemään. Ihan paskoja omaishoitajia.
Tämä.
Kyllä tossa tilanteessa sossun pitää tulla tarkistamaan onko tossa perheessä kaikki kunnossa. Etenki jos siellä on vaan yh-omaishuoltaja.
Jos vanhus kaatuilee, ei hänen kuuluisi enää asua yksin. Entä jos hän lyö päänsä kaatuessaan?
Kerrostalossanne lienee sovittuna hiljaisuuden aika? Sen jälkeen ei saa tv huutaa. Eli sinne vaan sanomaan jotain ja yhtiökokouksessa (tai vuokranantajan kanssa) asia esille.
Luulisi, että tuo meteli haittaa talossa muitakin. Eihän vanhus tahallaan ketään häiritse, mutra ehkä hän ei enää vain kykene asumaan kerrostalossa yksin.
Ap tässä. Kiitos vinkeistä.
En ole nähnyt että omaishoitaja veis vanhusta juuri koskaan rollaattorileimaan ulos. Vain kerran viikossa käy sen kanssa ulkona (la klo 10) mitä riistakameroistani olen nähnyt.
Kenties rollaattorilenkit rauhottaisi vanhusta. Ainakin voisi viedä sen ulos silloin kun minä nukun töiden jälkeen päiväunia.
Kyllä tässä kai täytyy omaishoitajasta tehdä valitus jotta omaishoitaja saa apua.
Nyt ennen kun joku tulee tänne sanomaan että ap vois viedä naapurin vanhusta ulos ja pitää sitä sylissä, niin MISSÄ VÄLISSÄ?? Ap käy töissä ja on väsynyt kun ei saa vanhuksen meteliltä levättyä!
Meillä on hyvin äänieristetty talo mutta naapurin vanhuksen asunnosta siirtyy meidän puolelle omar karkkien ja kissakarkkien hajua. Mitä voin tehdä? Voinko valittaa isännöitsijälle?
Mieluummin naapurina vanhus kuin vauva. Sorry vaan.
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä millaisessa helvetissä me eletään joilla on naapureina noita metelöiviä vanhuksia jotka unohtaa aina radion yöksikin huutamaan. Mä joudun heräämään joka aamu merisäähän, selkouutisiin ja kansanradioon!!!
Kuule toi vaan pahenee. Sit kun se on uhma-dementia iässä niin se on pelkkää huutoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä millaisessa helvetissä me eletään joilla on naapureina noita metelöiviä vanhuksia jotka unohtaa aina radion yöksikin huutamaan. Mä joudun heräämään joka aamu merisäähän, selkouutisiin ja kansanradioon!!!
Kansanradio tulee kerran viikossa sunnuntaisin, klo 12.00. Aika myöhään nukut. :D
Kyllä sun elämä menee pahemmaksi. Naapuri alkaa lämmittelemään ruokaa hellalla ja jättää hellan nappulat täysille, unohtaa vesihanat päälle ja voipi olla, että naapurista kehkeytyy väkivaltainen ja vainoharhainen dementikko. Parempi on, että rupeat vaan etsimään uutta asuntoa itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Tee sitä vanhustensuojeluilmoitus eli vasu.
Vasu on päiväkodissa tehtävä varhaiskasvatussuunnitelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansanradio tulee kerran viikossa sunnuntaisin, klo 12.00. Aika myöhään nukut. :D
Onks sullakin vanhus naapurina vai ootko sellainen itse? Tiedätkö mistä ne löytää niitä kettukarkkeja? En oo nähnyt kaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sun elämä menee pahemmaksi. Naapuri alkaa lämmittelemään ruokaa hellalla ja jättää hellan nappulat täysille, unohtaa vesihanat päälle ja voipi olla, että naapurista kehkeytyy väkivaltainen ja vainoharhainen dementikko. Parempi on, että rupeat vaan etsimään uutta asuntoa itsellesi.
Ja joku vielä väitti että vauva on pahempi naapuri.
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Miettikää mitä me vanhusten naapureissa eläjät joudutaan kestämään. Jatkuva pelko tulipalosta, vesivahingosta ja siitä että kaikki taloyhtiön asiat levitellään kansanradioon.
Oikea termi on vasu-ilmo!! Tyhmät, vasu tarkoittaa vaan vanhustensuojelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasu on päiväkodissa tehtävä varhaiskasvatussuunnitelma.
Miksi lasten parissa työskentelevät käyttävät aina lyhenteitä? Lasu, Vasu, eppari, naikkari, kättäri, suppari... Sellaista lässytyskieltä. Sama kyllä vaivaa kaikkia raskaana olevia naisia ja sitten äitejä.
Tietenkin ammattimielessä on helppoa sanoa " Lasun takia otettiin... " kuin " Lastensuojeluilmoituksen takia otimme huostaan. "
Ota sosiaalityöntekijään yhteyttä. Ei vanhusta kerran viikossa ulkoiluttava ole välttämättä edes omaiahoitaja.