Jos ehkäisyvälineitä ei olisi keksitty niin miten seksielämäsi eroaisi nykyisestä?
Tuli mieleen kun välillä kuulee näitä vanhempien rouvien kommentteja että en minä olisi tehnyt näin paljon lapsia jos olisi ollut ehkäisyvälineet käytössä. Mietin että olisinko itse suostunu tai suostuisinko seksiin (siis yhdyntään) jos ei olisi ehkäisyä käytössä vai tekiskö mieli pidättäytyä ihan vain sen takia ettei tulisi jäätävää lapsikatrasta. Vai veisikö himot sitten kuitenkin voiton.
Kommentit (37)
Oisko abortti siis mahdollinen?
Jos ei niin en kyllä harrastaisi!
Jos joo, niin äärimmäisen harvoin muttei koskaan loppuun asti.
Miehelle on tehty vasektomia, joten en nytkään käytä mitään ehkäisyvälineitä eli mikään ei muuttuisi.
Ei mitenkään, keskeytetty yhdyntä.
Saattaisin käyttää vasemman käden sijasta oikeaa kättä.
Varmaan tulisi aika paljon luotettua varmoihin päiviin ja harrasteltua enemmän suuuseksiä. Raskaus ei olisi mikään katastrofi mutta mitään 8-10 lasta en kyllä alkaisi synnyttämään.
Panisin piikaa paksuksi sarjatyönä.
Niin hirveää etten voi ajatella. Lapsia olisi varmaan kymmenen vähintään. Ehkä olisin pistänyt jalat ristiin jo ajat sitten.
Suuseksiä ja käsipeliä, ei yhdyntää ollenkaan. Emme missään nimessä halua yhtäkään lasta.
Jo muinaisilla egyptiläisillä on ehkäisyvälineitä, jotain etikkaan kastettua trasselia. Joten on hyvin vaikea kuvitella että mitään ehkäisyä ei olisi keksitty koskaan ikinä.
Jos ehkäisyvälineitä ei olisi keksitty, koko maailma olisi muutenkin hyvin erinäköinen. Naiset olisi ilman muuta aina kotona, koska olisivat koko ajan joko tiineenä tai imettäisivät. Luultavasti olisi totaalisen häpeällistä olla parisuhteessa ilman lapsia koska silloin nainen olisi maho: näinhän sitä ennen vanhaan ajateltiin.
En missään nimessä suostuisi synnytyskoneeksi. En harrastaisi seksiä enkä haluaisi myöskään parisuhdetta.
No irtopanoja en voisi enää harrastaa jos kumia ei olisi keksitty. Pitäisi pysyä yhden miehen kanssa ja tarkistuttaa luonnollisesti taudit molemmilta. Sitten vaan keskeytettyä yhdyntää. Paitsi ovulaatiopäivinä. Silloin vain runkkausta/suuseksiä/käsipeliä.
Ei eroaisi nykyisestä mitenkään, olen lesbo joten meillä ei ehkäisyä käytetä muutenkaan :D
Jos ei olisi ehkäisyvälineitä en todennäköisesti olisi 25vuotias vakisuhteessa oleva lapseton. Jos nyt yhtäkkiä vain minä en pystyisi käyttämään mitään ehkäisyä niin varmaan keskeytettyä yhdyntää ja varmoja päiviä. Ei lapsi olisi katastrofi, vaikkei vielä suunnitelmissa olekaan.
Eihän se ole muuta kuin suuhun tai suoleen. Kummatkin kivoja :)
Nykyisellään ei seksiä tee ikinä mieli ja voisin tyystin olla harrastamatta sitä. Mutta jos ehkäisymahdollisuutta ei olisi, voisi ihan jo se tehdä seksistä niin kiellettyä ja jännää, että halut hyrräisi koko ajan. Varmaan olisin suurperheen tautinen äiti, kaikilla lapsilla eri isä.
Jo antiikin aikana oli ensimmäisiä versioita kondomeista, joten vaikea uskoa "vanhoja rouvia" ettei mitään ehkäisyä ollut. Tai sitten ne vanhukset ovat olleet todella vanhoja!
Ja muutenkin... Oikeastiko ihmiset jakaa tällaisia asioita tuosta noin vaan?
Tuskin mitenkään.