Hyvä hermoiset odottajat?
Suurin osa odotuksen odottajista tekee testin varmaan niihin aikoihin kun menkkojen pitäs alkaa. Mua kiinnostaa taas miten kauan ihmiset pisimmillään on malttanu olla tekemättä testiä ja kuulostella oireita mut ei silti oo " uskaltanu" tehä jos se ei vaikka positiivista näyttäskään. Mulla on vähän sen suuntaisia oireita mut en vielä viiti testiä tehä, oottelen isompia oireita tai menkkoja vielä viikon (ekan raskauden jälkeen kierto nyt on mitä on - ennalta arvaamaton!)... Eli kertokaa miten kauan maltoitte ootta testin tekemistä, miksi ja mikä oli tulos?
Kommentit (3)
Mulla on nyt ns. 4. raskaus, kolmas lapsi tulossa ja näin testasin raskauksista.
Esikoista oottaessa odotin tasan viikon et on myöhässä ja testin ku tein oli positiivinen.
Seuraavaassa testasin kun oli 6 pvää myöhässä -> oltiin Italiassa miehen kanssa kaksin ja tuntui että testata piti matkan aikana ja positiivinen sekin oli. Osoittautui tosin tuulimunaraskaudeksi myöhemmin...
Kolmannessa testasin kun kp:t oli 35, ja kierron pituus oli sillloin noin 25-27 pvää, eli reilun viikon odotin taas et on myöhässä ja positiivinen oli. Siitä tulikin kuopus meille!!
Tästä 4. raskaudesta olinkin sitte todella kärsimätön jo -> tein testin kun kp:t oli 26, eli pari pvää ennen kuin menkat piti alkaa. Silloin testi oli acon 10 ja siihen ilmestyi plussa määräajassa, mutta se häilyvän häilyvä haamu katosi myös määräajassa pois joten epävarmuuteen jäin. Testasin siksi etuajassa koska mulla oli gyne sinä pvänä ja ajattelin et jos olen raskaana ei tarttis mennä koko lekuriin... Mentiin ja gyne totesi näppituntumalla kohdun limakalvon paksuntuneen ja meinasi et olisin raskaana. Menin kotiin ja tein uuden testin 2 pvän päästä kun kp:t oli 28, eli samana pvänä kun menkkojen piti alkaa ja positiivinen se oli vaikkakin haaleana.. Nyt sitte onkin rv:t jo 27+6.
Eli yhteen summana totean itsestäni että ensin olin kärsivällinen testaaja sitte hiljalleen vanhemmiten muutuin kärsimättömämmäksi ;DDD
Marieela kera Palleron 27+6
Nyt alkoi oikeastaan huvittamaan, koska olen rv 11 ja en ole tehnyt testiä vieläkään. Eka neuvola on ensi viikolla. Oireet on niin selkeät, että turha varmaan enää tässä vaiheessa testata...
Titta
Odotan nyt viidettä lastamme ja oikeastaan vain ensimmäisestä testi tuli tehtyä ' kiirehtien' eli sinä päivänä kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Tuon testin tein kun mies oli töissä, ja tästä hän pahoiti kovasti milensä... Hän olisi halunnot olla mukana jännittämässä tulosta. Kaikissa neljässä seuraavassa raskadessa olisin jättänyt itse testin tekemättä kokonaan koska olin ihan varma että olen raskaana. Ja tuo tunne tuli ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa, ehkä 4-5 päivää ennen.
Miehen hermot eivät sen sijaan ole pitäneet ja hän on käynyt ostamassa teskin kun menkat ovat olleet noin viikon myöhässä. Tässä viimeisimmässä hän ' jaksoi' odottaa pisimpään, eli menkat oli 1,5 viikkoa myöhässä. :) Itse olisin siis odotellut varmaan sinne ensimmäiseen ultraan asti, enkä olisi ' tuhlannut' rahaa testiin kun itse olin niin varma raskaudesta muutenkin. Hassua sinänsä. :)