Onko puuteri ja kosteuspyyhkeet nesteitä?
Lasketaanko lentokentän turvatarkastuksessa puuteri ja kosteuspyyhkeet nesteiksi, eli pitääkö niiden mahtua siihen litran muovipussiin?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille vastauksista :) nyt pakkaamaan!
Hyvää matkaa! ✈️
Olin turvatarkastaja jokunen vuosi sitten (en voi suositella, hirveätä duunia pikkupalkalla, työnantaja jätti lomarahat maksamatta jne...), ja ainakin silloin aine määriteltiin nesteeksi sillä perusteella että jos sitä voi levittää veitsellä, se on neste!
Tämä aivokuollut, järjetön pykälä tarkoittaa siis sitä että jopa maksalaatikko on neste. Ihan oikeasti. Ja ennen kuin joku kysyy niin vastaan että kyllä, joskus ihmiset yrittää kuskata maksalaatikkoa käsimatkatavarana.
ps koittakaa olla kilttejä turvatarkastajille, ei oo kivaa tehdä esmes 4 kappaletta 13-tuntisia työpäiviä peräkkäin...
pps myös säilykehernesoppa on neste, ettäs tiedätte!
Vierailija kirjoitti:
Puuteri ei ole neste, huoh.
Niin, mutta kun turvatarkastusmääräykset ja tervejärki ei oikein liity toisiinsa. Vai onko maksalaatikko mielestäsi neste?
24
Itse olen toiminut sen mukaan, että jos kosmetiikka- tms. pakkauksessa on ilmoitettu tuotteen määrä millilitroissa, silloin se on luonnollisesti nestettä. Grammoina ilmoitetut tuotteet taas ovat kiinteitä. Myös perushuulipunissa määrä ilmoitetaan grammoittain, eli en ole pakannut niitä erikseen pussiin, eikä niistä ole koskaan tullut mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta kun turvatarkastusmääräykset ja tervejärki ei oikein liity toisiinsa. Vai onko maksalaatikko mielestäsi neste?
24
Voiko puuteria tai kosteuspyyhkeitä mielestäsi "levittää veitsellä"?
Kosteuspyyhkeissä tosin ilmoitetaan määrä grammoina, eikä niissä lue mitään millilitramääriä.
Vierailija kirjoitti:
Olin turvatarkastaja jokunen vuosi sitten (en voi suositella, hirveätä duunia pikkupalkalla, työnantaja jätti lomarahat maksamatta jne...), ja ainakin silloin aine määriteltiin nesteeksi sillä perusteella että jos sitä voi levittää veitsellä, se on neste!
Tämä aivokuollut, järjetön pykälä tarkoittaa siis sitä että jopa maksalaatikko on neste. Ihan oikeasti. Ja ennen kuin joku kysyy niin vastaan että kyllä, joskus ihmiset yrittää kuskata maksalaatikkoa käsimatkatavarana.
ps koittakaa olla kilttejä turvatarkastajille, ei oo kivaa tehdä esmes 4 kappaletta 13-tuntisia työpäiviä peräkkäin...
pps myös säilykehernesoppa on neste, ettäs tiedätte!
Kind is my middle name. 😀
Mutta siiskö avaamaton hernaripurkki meni nesteenä läpi käsimatkatavarassa? Mulla oli Turun Sinappia avaamaton tuubi sallittu millimäärä nesteissä kerran Suomesta palatessa ja eikun roskiin vaan laittoi turvatarkastaja. Äh.
Onko puuteri nestettä? Miten näin urpoja kysymyksiä edes joku keksii!?
En oo ikinä laittanut huulipunaa mihinkään pussiin. Viime kesänä menin Hesassa turvatarkastuksen läpi kello kädessä. En huomannut ottaa sitä pois, mutta ei siitä mitään sanottu.
Okei, puuteri oli tyhmä kysymys, mutta ei niistä aina tiedä. En ole koskaan lentänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
24
Voiko puuteria tai kosteuspyyhkeitä mielestäsi "levittää veitsellä"?
No ei. Mutta voiko jäistä kinkkua? Sekin nimittäin luokitellaan nesteeksi, toisin kuin sula kinkku. Ihan totta.
Pointtini oli että turvatarkastuksia on turha yrittää ymmärtää järjellä, koska sitä ei välttämättä ole. Ainoa järkevä määräys niistä oudommantuntuisista on se että vyö pitää ottaa pois. Voisin perustella tämän hetkessä, mutta en halua yleisen turvallisuuden takia. Joku kahjo voisi tajuta yhdistää pari juttua ja silleen...
24 & 26
Kiitos kaikille vastauksista :) nyt pakkaamaan!