Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hammaslääkäri sanoi, että mulla on todella siistissä kunnosss hampaat ja kysyi, että mikä on "salaisuuteni" vastasin ihan rehellisesti, että..

Vierailija
20.07.2017 |

Pesen hampaita vähän miten sattua. Yleensä kerran/ vuorokaudessa. Välillä jää päiviä väliin. Juon mehuja ja päivittäin 0.5 litraa energiajuomaa..
Karkkia en syö melkein koskaan!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne BJ:t, muistitko mainita ne?

Vierailija
2/13 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkia en syö melkein koskaan!

Taidatkos sen selkeämmin sanoa...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetettiinkö sua pitkään? Isovanhempasi ja äitisi varmaan syöneet aikanaan terveellisesti ja ehkä itsekin söit hyvin lapsena? = sulla hyvä perimä ja ollut hyvät kasvuolosuhteet jo sikiöaikana, eikä puutoksia.

Vierailija
4/13 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imetettiinkö sua pitkään? Isovanhempasi ja äitisi varmaan syöneet aikanaan terveellisesti ja ehkä itsekin söit hyvin lapsena? = sulla hyvä perimä ja ollut hyvät kasvuolosuhteet jo sikiöaikana, eikä puutoksia.

Hah näillä just on älyttömästi merkitystä hampaiden reikiintymisen kannalta. Mahtavaa.

Vierailija
5/13 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet niitä onnekkaita, joilla ei ole kariesvakteeria suussa. Äitisi on tajunnut olla pussailematta sua suulle. Kariesbakteeritartunta on se olennainen syy, että hampaat reikiintyvät.

Vierailija
6/13 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasluuston kestävyys ja väri on pitkälti ihan geneettinen juttu. Toisilla on haperot hampaat vaikka kuinka jynssäisivät ja toiset ovat kuten sinä.

Vierailija
7/13 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on hammaslääkäri kehunut hampaita, kun ei ole reikiä. Pesen hampaat kerran pv ja on ollut vuosia, kun syön karkkia lähes päivittäin. Toki nyt, kun en syö, huomaan hampaiden vahvistuneen ja nyt mielestäni niitä voisi jo kehuakin. 

Imetys loppunut aika aikaisin, koska olen ollut kokopäivähoidossa 2 kk iästä asti. Äidillä ihan "normaalin" reikäiset hampaat. 

Vierailija
8/13 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 46-vuotias. Kävin viime joulukuussa ensimmäistä kertaa kahdeksaan (8) vuoteen hammaslääkärissä. Ei yhtään reikää tai ongelmaa. Vähän hammaskiveä siinä poistivat. Sanoivat, että oli kyllä päivän paras. En tiedä salaisuuttani. Harjaan aamulla ja illalla sähköhammasharjalla. Karkkia syön kohtuullisesti. Kolme ateriaa päivässä, aamiainen klo 7, lounas n. klo.12.30, ja illallinen n. klo 19-20. Ei välipaloja, paitsi joskus hedelmä kahden kolmen aikaan iltapäivällä.

Vierailija
9/13 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin otsikon perusteella jotain muuta vastaukseksi.

Vierailija
10/13 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen ap! :)

Mä oon se toinen ääripää, hammaslaatu ilmeisen heikko ja nyttemmin vielä perussairaus ja sen lääkkeet haurastuttaa entisestään. Just tänään soitin aikaa kun yks hammas vaan lohkesi itsestään. Tuntuu että hampaat murentuu ja mädäntyy suuhun itsestään, ja olen vasta nelikymppinen.

Mulla on myös jouduttu poistamaan muutama hammas, juurihoidotkaan ei auttanut ja kivut oli helvetilliset.

Itse pesen hampaat kahdesti päivässä, välillä useamminkin. Syön purkkaa, lankaan yms yms.

Paheeni on light-limsa, mut ei sekään yksinään tätä tilannetta selitä.

Vierailija
11/13 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mullakin ihan ok hampaat kun oikomishoito pystyttiin aloittamaan. Ikää 44v.

Vierailija
12/13 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena dokadin joskus nk musta...r....ssää. amalgaania. Vanhempana ei tule reikiä. Aamuin illoin hampaat sähköhammasharjalla ksylitolia. Harvoin limsaa ja karkkia.

Vierailija
13/13 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne energiajuomat pois jos haluat pitääkin hampaasi hyvässä kunnossa. Olet onnekas hammasluun suhteen kyllä.