Paljonko teillä nousi paino raskausaikana
Paljonko tuli painoa lisää? Herkuttelitko paljon vai maltillisemmin? Olitko ennestään hoikka, normaali vai tukeva?
Kommentit (50)
oulunainen- kirjoitti:
Lähtöpaino oli 47kg ja loppupaino 57 kg. Asuin yksin raskausaikana ja opiskelin silloin joten ns normaali elämää elin. Nykyään painan 54kg ja lapsi on hoikka ja terve teini-ikäinen. Lihavia en ole koskaan ymmärtänyt.
Haha..?!! Mitä sinun painos vaikuttaa lapsesi painoon? Tiedän monia nuoria jotka ovat hoikkia vaikka vanhemmat ovat suurehkoja. Ja tiedän myös monta jotka ovat suurehkoja ja syövät todella terveellisesti ja liikkuvat.
Sinua minä en koskaan tule ymmärtämään, onneks ei tarvitsekaa.
Lähtöpaino molemmilla kerroilla 50 kg (174cm), lopussa päälle 70, turvotusta. Nyt vuodet ovat tuoneet sitä läskiä varmaan saman verran.
1. 10kg
2. 7 kg
3. 6-7kg
Normaalin painoinen olen ollut aina, raskauskilot lähteneet ihan kuukaudessa. Söin normaalisti jokaisessa raskaudessa, viimeisessä herkuttelin mielestäni aika paljon. Vauvat syntyessään noin 4kg kaikki.
Tullut 30 kg- 15 kg. Raskauksia 5. Normaali painoinen olen, tippunut aina vuodessa takaisin. Syön ihan normaalisti, ehkä hiukan suurempia annoksia.
Olen 'normaalisti' 5-6krt viikossa treenaava urheilullinen nainen. Raskaudet puhkaisevat aina aineenvaihduntahäiriön, tulee radi+kilppari, ja paino nousee valtavasti vaikken herkuttele. Syön tosiaan joo paljon, pahoinvointi pysyy sillä aisoissa, mutta vain terveellistä ruokaa. Painonnousut:
1. Raskaus 28kg
2. Raskaus 30kg
E. Raskaus 30kg
4. Raskaus 35kg
Kaikki aina kauhistelivat ja mäkättivät painosta mutta itse en stressaa. Nimittäin joka ikinen kerta painosta jäi 10kg synnärille ja loput 20kg lähtivät neljässä kuukaudessa. Eli aina 4-5kk synnytyksestä olen ollut taas n. 60kg eli normipainossa. Urkkaaminen auttanee asiaa.
Naiset ja äidit aina syyllistävät ja vahtivat toisiaan. Minäkin sain kuulla olevani laiska sohvaperuna joka vetää päivin öin mättöä naamariin. Puskista on helppo huudella...
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tuli painoa lisää? Herkuttelitko paljon vai maltillisemmin? Olitko ennestään hoikka, normaali vai tukeva?
Painoa tuli lisää 12 kg (47 kg --> 59 kg, olen 154 cm pitkä eli tosi pienikokoinen). Alkuraskaudessa voin pahoin, eivätkä herkut maistuneet. Keskiraskaudessa söin tosi hyvin ja terveellisesti. Loppuraskaudessa alkoi suklaa maistua lähes päivittäin ja sillä sitten herkuttelin.
1. 65kg--79kg
2.56kg--78kg
Nykyisin painan 57kg ja aikaa viimeisestä raskaudesta 24v.
Vierailija kirjoitti:
No haloo...jos painoa tulee vain 3-4kg niin sehän on vain vauvan paino eli silloin äiti itse on laihtunut raskausaikana. Ei ole sekään tervettä jos on jo hoikka muutenkin.
Mulla oli niin paha refluxi etten voinut syödä juuri mitään. 3,5 kg tuli "lisää" ja tuossa raskaudessa 5,5 jäi laitokselle. Lapsi oli normaalin kokoinen ja terve.
33
1. 14 kg, 2. 7 kg ja 3. 4 kg.
2. ja 3. raskauden aikana raskausajan diabetes, pidin kiinni tiukasta ruokavaliosta+ insuliini.
Ekasta erittäin paha raskauspahoinvointi, paino nousi vain 4,7 kiloa (olin nuori ja hoikka). Pahoinvointi loppui kuin seinään n. 2 kuukautta ennen synnytystä kun kerroin lääkärille äitini sanoneen ettei ollut voinut raskausaikana syödä rautatabletteja lainkaan. Nuori mieslääkäri vaihtoi rautalääkkeet kapseleihin jotka imeytyivät vasta ohutsuolessa(?) tai jossain myöhemmässä ruansulatuksen vaiheessa kuitenkin.
Toisesta raskaudesta tuli n.8 kiloa. Asuin Ranskassa alkuraskauden. Join aina mineraalivettä ( vauvoillekin sopivaa). Oksensin ehkä koko raskauden aikana 4 kertaa.
Kolmannesta paino nousi 11. Ei pahoinvointia muistaakseni lainkaan?