Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä nousi paino raskausaikana

Vierailija
20.07.2017 |

Paljonko tuli painoa lisää? Herkuttelitko paljon vai maltillisemmin? Olitko ennestään hoikka, normaali vai tukeva?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 10 kg. Ei esiintynyt mitään turvotuksia. Söin ja herkuttelin tavalliseen tapaani, eli aika paljon. Kuukaudessa olin lähtöpainossa ja vauvan ollessa 6 kk -10 kg lähtöpainosta, vaikka söin kuinka. Imetys oli aika rankkaa mun kropalle. Imetin vuoden, nyt lapsen ollessa 2 v. paino palannut pikkuhiljaa ollen enää -5 kg lähtöpainosta. Hoikka olen ollut aina.

Vierailija
22/50 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kg nousi. Olin todella ylipainoinen ennen raskautta. Söin terveellisesti ja herkuttelin vain vähän. 6kk synnytyksestä kiloja oli lähtenyt 20, vaikka söin runsaasti mutta edelleenkin terveellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tabu että osalle naisista tulee syömishäiriö kun ovat raskaana.

Eivät tajua/halua ymmärtää että vauva siellä kasvaa ja on normaalia että paino nousee.

Ja vauvan lisäksi on lapsivesi ja istukka. Esim. minulla jäi molemmilla kerroilla sairaalaan 8kg.

Jos on jo ennen raskautta hoikka tai suorastaan laiha eikä anna painon nousta yhtään niin silloin äiti laihtuu sillä vauva yrittää saada kaikki tarvitsemansa ravinnon. 

Anorektisen laihana voi sitten olla vaikea imettää ja jaksaa valvoa vauvan kanssa. Mutta näille äideille ei olekaan tärkeitä terveellisyys ja vauvan paras vaan laihuus menee kaiken ohi.

Vierailija
24/50 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaaksi tullessani painoin 53 kg, lopussa muistaakseni n. 67 kg. Söin aika tavallisesti, olen melko perso herkuille ilman raskauttakin. Synnytyksen jälkeen paino jumahti noin 60 kg, josta mikään ei liikkunut minnekään ennen kuin lopetin imetyksen reilu vuoden ikäisenä jolloin laihduin aiempaan painooni parissa kuukaudessa.

Vierailija
25/50 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoa ollut aina n 15kg. Molemmissa paino nousi 15kg. Vauvat 3,6 ja 4kg. Ei sokerit koholla. Herkuttelin. Ekasta jäi painoa vähän. Laihdutin pois ennen toista raskautta. Toisen raskauden jälkeen muutamassa kk olin normi painossani. Suurin osa hävisi 2vk aikana itsestään.

Vierailija
26/50 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kerralla +12kg, lähtöbmi 18,5. Pahoinvointia ja söin pari kuukautta lähinnä perunamuusia ja manteleita, muuten perusterveellisesti. Toisella kerralla +25kg, lähtöbmi 16. Esikoinen oli silloin vuoden, imetys ja leikkauskierre riuduttanut. Söin vähän tavallista enemmän, terveellisesti kuitenkin, himoitsin porkkanoita. Kuukausi synnytyksestä olin taas alipainon rajoilla.

Vierailija
27/50 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtöpaino 63kg ja raskauden lopussa 76kg. 

Vierailija
28/50 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 ja 14.5 kiloa. Olin hoikka kun tulin raskaaksi. Laihduin aloituspainoon muutamassa kuukaudessa.

Söin ihan normaalisti. Söin myös herkkuja kuten muutenkin. Eli ruokavalioni oli jo valmiiksi hyvä ja terveellinen. Liikuin runsaasti niin kuin muutenkin.

Näistä huolimatta painoa tuli nuo mainitut kilot kahdessa raskaudessa. Joskus ihmetyttää kun jotkut puhuu että ei saa tulla kuin 7 kiloa painoa raskausaikana. Siihen ei pysty itse kokonaan vaikuttamaan ja omista kilojen tulosta huolimatta olin koko ajan pieni ja sitä kuinka monta kiloa painoni oli noussut ei meinattu uskoa.

Vierailija
29/50 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskauksia urheilin paljon, 10-14 treeniä viikossa. Raskauden aikana oksentelun paljon, en pystynyt treenaamaan. 1.raskaus +30kg 2.raskaus +20kg (mutta oli vielä se +101.raskaudesta) 3.raakaus sama. Synnärille ei edes jäänyt painoa, vaikka lapset yli 4kg. Turvotus lisääntyi. Todettiin lopulta kilpirauhasen vajaatoiminta. Vaikka treenaan, niin edelleen olen lihava, vaikkakin lihaksia löytyy. Ei kiva.

Vierailija
30/50 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menossa raskausviikko 37 ja painoa on tullut nyt 14 kg. Olin ennen raskautta hieman ylipainoinen joten ihan kohtuulliselta vaikuttaa. Alkuun tuli kaikkein nopeiten, jopa kilo viikossa, mutta sitten se laantui ja nyt on melkein pysynyt paino samassa kuukauden puolitoista. Turvotusta on paljon, eli kun painaa sormella sääreen jää syvä kuoppa :€

Ei kannata murehtia painosta liikaa, kaikille tulee yksilöllisesti. Keskityt vaan jaksamaan sen 9 kk niin siinäkin on jo riittävästi tekemistä.

Vierailija
31/50 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen raskautta hoikka 49-kiloinen. Raskauden aikana minulla ei ollut mitään himoja eikä myöskään pahoinvointia. Söin tosi terveellisesti (niin teki mieli syödä) ja liikuinkin aktiivisesti. Silti painoa tuli 14 kg, mikä on minunkokoiselleni paljon. Onneksi ne lähti imetyksellä hävettävän helposti.

Vierailija
32/50 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin 22kg. Painon nousuni alkoi rv 30-> Nyt lapseni on 5kk ja raskaus kiloja 4 jäljellä. Alkupainoni siis 60 ja parhaimmillaan 82kg. Pituutta 161cm.,Kilot lähtivät imettämällä. Minulla oli raskaus myrkytys, taustalla usea keskenmeno siinä muutama syy miksi tuli syötyä liikaa. En pystynyt harrastamaan liikuntaa loppu raskaudessa.

Vierailija
33/50 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 raskautta, painoa tuli 3,5-10 kg. En edes synnytykseen mennessä painanut 65 kiloa kertaakaan. 1kiloa lukuunottamatta joka kerran kilot jäi laitokselle, tuo viimeinen kilo oli kuukaudessa poissa.

Normaali ruokavalio.

Vierailija
34/50 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen mitä lapsi painoi, jotain 4 kg. En näe tarpeelliseksi lihoa sen enempää :D Nopeemmin pääsee timmiksi kun ei tule ylimääräistä.

Vierailija
35/50 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo...jos painoa tulee vain 3-4kg niin sehän on vain vauvan paino eli silloin äiti itse on laihtunut raskausaikana. Ei ole sekään tervettä jos on jo hoikka muutenkin.

Vierailija
36/50 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oulunainen- kirjoitti:

Lähtöpaino oli 47kg ja loppupaino 57 kg. Asuin yksin raskausaikana ja opiskelin silloin joten ns normaali elämää elin. Nykyään painan 54kg ja lapsi on hoikka ja terve teini-ikäinen. Lihavia en ole koskaan ymmärtänyt.

Mun teini on hoikka ja terve. Vaikka olen ylipainoinen.

Vierailija
37/50 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskautta oli n. 4kg ylipainoa joka otettiin todella tarkkaan seurantaan neuvolassa.. Jälkeenpäin vähän huvittaa kyseisen terkan paino ahdistelu sillä nyt 8kk synnytyksen jälkeen painan 30kg enemmän. Terkka vielä vaihtui loppupuolella joka ei niin tarkkaan painoa tutkinut, painoa kun tulee väistämättä joillekin enemmän ja joillekin vähemmän.

Raskausaikana söin maltillisesti mutta monipuolisemmin kuin normaalisti, paino nousi sen verran kun kuuluukin nousta. Synnytykseen lähtiessä painoa oli tullut 15kg koko raskauden aikana. 5kg oli lähtenyt kun 1,5kk synnytyksen jälkeen kävin puntarissa.

Erinäistä syistä 30kg tullut lisää, painonpudotus käynnissä ja tuloksia odotellaan! :) hitaasti mutta varmasti.

Vierailija
38/50 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta tuli 12 kiloa. Paino raskauden alussa oli 56kg.

Kakkosesta on tähän mennessä tullut 1,8kg ja kohta puolivälissä ollaan.

Vierailija
39/50 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on taas se kultainen keskitie tässäkin paras niin äidille kuin vauvalle. Ei liian vähän tai liian paljon.

Ok on 8-12kg. 

Vierailija
40/50 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa neuvolassa paino 79kg, en tiennyt painoani ennen raskautta. Alkuraskaudesta hurja nälkä ja himo kotiruokaan. Herkkuja en juuri syönyt. Viimeisin punnitus 99kg, enkä tiedä nousiko yli sadan, onneksi ei mitattu enää. Kaksosten imetys vei kilot todella nopeaa niin, että vauvavuoden puolivälissä painoa vähän yli 70kg, vaikka söin hulluna herkkuja. Kun imetys loppui, paino alkoikin nousta ja joudun todella tsemppaamaan, etten liho.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä