Onko pankkien härskiydellä mitään rajaa?
Kaikkihan me palvelumaksuja maksetaan, mutta meidän konttorissa henkilöstö vetäytyy koppeihinsa eikä vastaa puheluihin eikä sähköposteihin. Joku kokemattomuuttaan ystävällinen kesätyöntekijä voi ehkä vastata. Varsinkin palvelupäälliköistä ja pankinjohtajista on tullut ahneita vastuun välttelijöitä. Kehtasivat pyytää 70 euron tilavuokraa 10 min. paperien allekirjoituksesta heidän pöydän ääressä. Ei tarvii kuvitella että maksaisin. Ennen tuon oman pöydän kadulle heidän näyteikkunan eteen. Samaa sarjaa tämän päivän Iltalehden nettiuutinen, jossa toisen pankkiryhmän iäkästä asiakasta ei päästetty omalle tallelokerolleen hakemaan sairaalan pyytämää kiireellistä hoitotestamenttia. Ajanvarauksella, joo... Millaiset ihmiset kehtaa mennä Suomessa töihin pankki- ja vakuutusalalle ja olla vielä olevinaan ylpeitä työstään?
Kommentit (10)
Mutta velkaa saa kellon ympäri ja lainahakemus käsitellään maksutta reaaliajassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en menisi ikinä töihin pankkiin. En vain kehtaisi. Miten selittäisin sen vanhemmilleni ja puolisolleni? "No kun siitä maksetaan mulle"? No, miksipä ei sitten tekisi prostituoidun hommia, siinä tienaisikin paremmin.
Arvostan ilotyttöä satakertaisesti enemmän kuin pankinjohtajaa. Ilotytöllä on realistinen käsitys ihmisen palvelutarpeista ja hän vastaa niihin.
Onhan noita pankkeja yli kymmenen jo pelkästään Suomessa, sen kuin vain tilit muualle 😅😮
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita pankkeja yli kymmenen jo pelkästään Suomessa, sen kuin vain tilit muualle 😅😮
Siirsin viime vuonna itseään asiakasystävällisimmäksi pankiksi mainostavaan. Heti alkoi maksut nousta ja palvelu heiketä, eikä työntekijätkään enää hymyile.
Huutia. Työntekijöiden vika kun töitä on liikaa ja tekijöitä liian vähän. Täältäkö luin?
Ei se rivityöntekijä tai konttorin johtaja mistään päätä, ylemmältä organisaatiolta ne määräykset tulee ja jos ei tottele niin siitä kyllä saa kuulla myöhemmin.
Ei pankkityö konttoritasolla hirveästi tavallisesta (puhelin)myyntityöstä eroa. Palkka katsotaan suoraan taulukosta ja siihen ei juuri korotuksia saa. Toki jos pääsee keskusyhteisöön töihin niin sieltä löytyy melko mielenkiintoisia työtehtäviä.
Pankkihommissa sekin ikävä puoli ettei työstä voi keskustella esim. sukulaisten kanssa. Siskoni oli sukujuhlissa ihan tuppisuuna kun muut kertoi töistään ja häneltä kysyttiin millaisia tehtäviä sulla on siellä pankissa, "normaaleja" vastasi eikä muuta voinut sanoa. Tiedän kyllä että hänen kaveritkin pitää tota outona. Sairaanhoitajina he sentään pystyy ja saa kertoa työstään monenlaista kunhan ei asiakkaita ja heidän sairauksia nimeltä mainitse.
Kohta korot lähtee nousuun. Sitten voi sulkea loputkin konttorit, raha tulee pankeille kuin automaatista. Nythän ne yrittää myydä asiakkaille lainojen lisäksi "mielenrauhaa" eli kalliita vakuutuksia tulevan korkojen noston varalle. Jotta nettoavat korkojen lisäksi vakuutusmaksut. Pankkien johto kaiken on suunnitellut, mutta toimihenkilöiltä se maine menee, kun yrittävät uskotella asiakkaille kaiken kusetuksen olevan piece of cake.
Lisäksi myös puhelimet ja niihin vastaaminen on monessa pankissa siirretty keskitettyyn puhelinpalveluun, eli toimihenkilölle ei välttämättä voi edes soittaa suoraan numeroon, tai mikäli hän on varattuna ohjautuu puhelu yleiseen puhelinpalveluun.
Kai sillä säästöjä tavoitellaan.
Itse olen 5 vuotta pankkialalla ollut töissä ja kovasti kyllästyttää. Onneksi syksyllä opiskelemaan jotain ihan muuta. Epäilen että muutaman vuoden kuluttua 50% pankkiväestä on tarpeetonta ja laitetaan YT kautta ulos.
Pankinjohtajat ei nykyään juuri kehtaa näyttää naamaansa missään. Ennen oli sijoitusiltoja ja säästöpäiviä joissa voi kuunnella heidän luentoja ja keskustella asioista. Sama vakuutusyhtiöissä.
Pankeille törkeys tuntuu olevan luontaista ja luonnollista. Pankkitoimintaan on leivottu sisään ihmisyyden vastainen toiminta, ja tätä optiota käytetään aina, kun se on mahdollista.
Itse en menisi ikinä töihin pankkiin. En vain kehtaisi. Miten selittäisin sen vanhemmilleni ja puolisolleni? "No kun siitä maksetaan mulle"? No, miksipä ei sitten tekisi prostituoidun hommia, siinä tienaisikin paremmin.