Mistä johtuu joidenkin keski-ikäisten miesten harhaisuus omasta ulkonäöstään?
Kuinkahan monesti olen kuullut ja lukenut, kun keski-ikäinen mies on kuvaillut itseään nuorekkaaksi, komeaksi ja huomattavasti ikäisiään naisia paremmin säilyneeksi ja aina kyseessä oleva mies on ollut läski ja huomattavasti ikäistään vanhemman näköinen.
T. Nuori nainen
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Onpas miesvastainen ketju jälleen kerran.
Voi luoja. Tässä puhutaan tietynlaisista miehistä. Ei kaikista miehistä.
Miehen ego on paisunut niin suureksi, luulee itsestään ihan liikaa.
Sukupuolet toisinpäin avauksessa, niin olisi alapeukkuennätys ollut varmaan aika lähellä.
Muistan vieläkin selvästi, kun olin 18-vuotiaana jossain teinibaarissa ja vanhempi mies tuli kysymään, minkä ikäiseltä hän näyttää. Vastasin, että nelikymppiseltä. Hän suuttui ja alkoi raivoamaan. Selvisi, että hän on 38. Vissiin joku ikäkriisi, joka on aika yleinen nelikymppisille miehille sekä naisille. Tämäkin tapaus varmaan kuvitteli näyttävänsä 25-vuotiaalle.
Vierailija kirjoitti:
Muistan vieläkin selvästi, kun olin 18-vuotiaana jossain teinibaarissa ja vanhempi mies tuli kysymään, minkä ikäiseltä hän näyttää. Vastasin, että nelikymppiseltä. Hän suuttui ja alkoi raivoamaan. Selvisi, että hän on 38. Vissiin joku ikäkriisi, joka on aika yleinen nelikymppisille miehille sekä naisille. Tämäkin tapaus varmaan kuvitteli näyttävänsä 25-vuotiaalle.
Mulle kävi tää sama pari viikkoo sit ku olin poikaystävän kanssa baarissa. Joku varmaa 50-vuotias läskipallero tuli pyytämään mua jatkoille sen kanssa ja kun sanoin ettei kiinnosta, niin alkoi inttäminen miksi ei kelpaa. Tuumasin kylmän viileästi että tos on mun poikaystävä ja vaikka olisin sinkku, niin en kiinnostuisi läskistä tai vanhasta miehestä ja sus on molemmat. Alkoi sitten riehua mulle kuinka ei oo vanha ja mä oon läski kakara.
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolet toisinpäin avauksessa, niin olisi alapeukkuennätys ollut varmaan aika lähellä.
Täällä kaksinaamaisuus on valtaisaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehen ego on paisunut niin suureksi, luulee itsestään ihan liikaa.
Mitä tuo "liikaa luuleminen" oikeastaan tarkoittaa ja onko se hyvä vai huono asia? Eikö kalju ja läski ja muutenkin hirviän pahapahamies saisi olla ylepä peilikuvastaan? Harmittaako tämä naisia siksi, kun he itse näkevät peilissä ryppyisen naisen kaikkine virheineen?
Ysärillä eräässä yökerhossa pyöri aina "cowboy", eli stetsonpäinen amisviiksinen ja vähän pullukka noin 30 v äijä joka tarjoili auliisti juomia nuorille naisille ja kyseli , kiinnostaisiko nähdä hänen nännirenkaansa?
Näin tyypin ensimmäisen kerran 18-vuotiaana ja viimeisen kerran kaksivitosena, sääliksi käy mutta yrittämisestä täytyy antaa pisteitä!
Olen varmaan ap:n tarkoittama mies. Keski-ikäinen ja ylipainoinen. Mutta en todellakaan tarjoa itseäni suomalaisille nuoremmille naisille. En edes itseni ikäisille.
Tarjoan itseäni vain valkoisille ulkomaisille naisille. Heidän kanssaan meneekin hyvin.
Kai tämä sopii ketjun väelle hyvin? En tarvitse teitä ettekä te minua :-)
Ja kun eläke alkaa niin muutan Portugaliin.
No, keski-ikäisillä miehillä on muutenkin turhan suuret luulot itsestään. Luulenpa, että nyt keski-iässä oleva miespolvi on viimeinen, jonka äidit ovat hemmotelleet pilalle vakuuttelemalla, että he ovat jotain aivan erinomaista. Nuoret miehet ovat paljon sympaattisempia ja vähemmän narsistisia.
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan. Jos aloituksesta vaihdettaisiin sukupuolia, niin tämä ketju olisi jo ajat sitten ollut Pääsy kielletty, ja käytännössä kaikki palstalaiset ymmärtävät tämän. Niin se vain menee, kun ollaan naisvaltaisella palstalla.
Kuulen viikottain, että olen poikamainen ja näytän 23-28 vuotiaalta. Olen 35v. Itse en kuvittele mitään, eikä 18-25v nuoret naiset kiinnosta enää. Olen sen ajan elänyt.
testosteroni tekee miehestä ylioptimistin, myös oman ulkonäkönsä suhteen. Naisten kiltteys ja hienotunteisuus näissä asioissa pönkittää miehen harhoja edelleen. Liian rehellinen ei heille oman terveytensä kustannuksella kannata ollakaan. Mies haukkuu naisen ulkonäköä suorasukaisesti, mutta anna olla jos annat samalla mitalla takaisin, mies saa itsetuntoonsa niin pahan narsistisen haavan, että saattaa olla valmis fyysiseen väkivaltaan. Mies ei kestä vaaleanpunaisten linssien katoamista silmiltään. Joten hys, hys. Tosin kaikkien kannalta olisi reilumpaa, jos miehet saisivat samaa suoraviivaista kritiikkiä enenevästi kohdalleen kuin mitä antavat naisille. Näin he kantapään kautta oppisivat, miten pahalta se tuntuu ja oppisivat kenties viimeinkin pitämään arviot naisten ulkonäöstä sisällään. Mehän itse päästämme heidät käyttäytymään kuin siat tässäkin asiassa, kun emme koskaan laita vastaan, jäämme vain huuli pyöreänä tuijottamaan ja pahimmassa tapauksessa pyytelemään ulkonäköämme anteeksi ikään kuin tällainen kieroonkasvanut itseään halveksiva marttyrismi ainakaan asiaa auttaisi.
Kylläpä naisilla ottaa koville se, että mies voi olla tyytyväinen ulkonäköönsä.
Johtuisiko tuo miehillä ihan samasta kuin useiden naistenkin samanlainen harhaluulo? Eli vastausta en tiedä, mutta yleistä tuntuu olevan kummallakin sukupuolella ja vähän kaikenikäisinä!! Toivottavasti itse olet realisti.
Vierailija kirjoitti:
No, keski-ikäisillä miehillä on muutenkin turhan suuret luulot itsestään. Luulenpa, että nyt keski-iässä oleva miespolvi on viimeinen, jonka äidit ovat hemmotelleet pilalle vakuuttelemalla, että he ovat jotain aivan erinomaista. Nuoret miehet ovat paljon sympaattisempia ja vähemmän narsistisia.
Mahtavaa yleistystä!!
Ei voi ymmärtää tätä sontaa.
Vai olisiko sittenkin niin, että vähän jokaisen itsekin korkeintaan keskinkertaisen näköisen vaatimustaso on nykyään liian kova niin miehillä kuin todennäköisesti ainakin yhtä paljon meillä naisillakin? Se erohan toki on, että tavallista keskinkertaista miestä ilmeisesti sitten saa sanoa esimerkiksi läskiksi ja vastaavaa naista ei...
Eroni jälkeen kävin muutamilla nettideiteillä, ja kirjeenvaihdossa miehet vaikuttavatkin lupaavilta; maailmaa nähnyt, kansainvälisissä johtotehtävissä, tyylikäs herrasmies jne. Treffeille kuitenkin asteli, kerta toisensa jälkeen, todella mitäänsanomattomia miehiä-ja voin teille sanoa, että "komea herrasmies" oli joku todella käsittämätön näköharha heistä, en tiedä mistä tullut. Joten kyllä miehet ihan pokkana kuvailevat ja varmaan luulevatkin itseään aikamoiseksi saaliiksi, vaikka olisivat aivan make keskivertoja, 45 plus ja huonot hampaat.
Joidenkin miesten kohdalla ei voi mitenkään, ei mitenkään, kuvitella että olisivat saaneet kehuja ulkonäöstään. Niin miten ne ihan issekseen voi päätellä olevansa tyylikäs ja nuorekas.
En kai puhu ihan vielä varsinaisesti "hopeaketuista" mutta itseäni huomattavasti vanhemmista miehistä. Olen 19v naisen alku, ja en tiiä mikä siinä on että vanhempia miehiä tulee aina juttelemaan ja flirttailemaan kun olen baarissa. Tämän palstan mukaan markkinaarvonikin pitäisi olla nolla. On lyhyet hiukset, tatuointeja ja lävistyksiä. En pukeudu mitenkään klassisen kauniisti, vaikkakin vartalonmallilleni sopivasti (hyvin laiha tiimalasi). Ja ei ole mitään harhaa että kuvittelisin että minulle flirttaillaan, koska olen sitä muutenkin huono huomaamaan, ja jos sen huomaan se on jo hyvin läpinäkyvää. Tiedä sitten mitä ajattelevat. Ja osa on ollut hyvin mukavia ja komeita, osa vain mukavia ja osa täysiä kusipäitä. Joidenkin kanssa olen viettänyt jopa iltaa kun on hyvät keskusetlut saatu aikaseksi, mutta ahdistavaa on kun lääppiminen alkaa (jolloin yleensä teen katoamistempun) vaikka olen suoraan sanonut että olet aika reippaasti ikäluokkani ulkona. Se että isäni ikäiset äijät lääppii baarissa on aika hirveää, varsinkin kun en edes anna ymmärtää, vaan sanon suoraa että seksiä ei tule, mutta voin jutella kyllä jos kerran juttua riittää. Eikö tuon nyt pitäisi olla aika selvästi sanottu? Ja se on myös harmillista, koska olen tavannut mukavia ihmisiä, joiden kanssa pystynyt juttelemaan vähän "monimutkaisemmistakin" asioista, niin miksi pitää ruveta lähentelemään ja karkoittaa minut siitä?