Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu joidenkin keski-ikäisten miesten harhaisuus omasta ulkonäöstään?

Vierailija
19.07.2017 |

Kuinkahan monesti olen kuullut ja lukenut, kun keski-ikäinen mies on kuvaillut itseään nuorekkaaksi, komeaksi ja huomattavasti ikäisiään naisia paremmin säilyneeksi ja aina kyseessä oleva mies on ollut läski ja huomattavasti ikäistään vanhemman näköinen.
T. Nuori nainen

Kommentit (190)

Vierailija
41/190 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ollut hauska huomata, miten ihmisten reaktiot itseäni kohtaan ovat muuttuneet.

Vielä noin vuosi takaperin olin varsin näkymätön, 37-vuotias insinööri-isä kaikkien muiden joukossa. Vähän löysä, mutta ei mikään kasa sentään.

Nyt on kohta 38 mittarissa, kroppa treenattu kuntoon, hiukset siistitty, vaatetus uusittu, ryhti suorassa ja hymy kasvoilla. Katseet kääntyvät ja ihmisten suhtautuminen ja palvelualttius on aivan eri luokkaa vanhaan verrattuna.

Itse käytän alepan kassoja ulkonäköni arviointimittareina.

Nykyiselläni hiukseni ovat heidän mielestään aivan liian pitkät (olkapäille).

Ei heidän tarvitse mitään sanoa ja tiedän heti mitä mieltä he minusta ovat.

Vierailija
42/190 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko naisille ihan oikeasti ongelma se, että miehet ovat tyytyväisiä ulkonäköönsä??

Nyt taisi tulla katkeruuden maailmanennätys. :DD

Ei tämä katkeruudesta johdu. Ymmärrätkö miten rasittavaa ja ällöttävää se on, kun isän ikäinen ukkeli tulee iskemään ja kun suoraan käsken hakea ikäistään seuraa, niin alkaa selitys omasta nuorekkuudestaan ja ikäistensä naisten haukkuminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/190 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 53v. kirjoitti:

Se on totta. Viisikymppiset miehet ei hahmota esim lihavuuttaan. Sana Normaali tai Keskiverto deittipalstalla tarkoittaa useimmiten reilua ylipainoa. Ehkä ne luulee olevansa muuttumattomia koska tunnistavat peilikuvansa. Trendivaatteilla sitten peitellään mahaa. Puheissa muistellaan ahkeria nuoruuden urheiluvuosia.

Ei ole kokemusta vielä tuosta ikäpolvesta mutta tälleen 25 vuotiaana tuo menee täysin toisinpäin. Kokevatko naiset siis muodonmuutoksen vanhetessaan vai onko he jo 20 vuotiaasta asti ylipainoisia? No ainekin on jotain urheiluvuosia mitä muistella ;)

Vierailija
44/190 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko naisille ihan oikeasti ongelma se, että miehet ovat tyytyväisiä ulkonäköönsä??

Ei tämä katkeruudesta johdu. Ymmärrätkö miten rasittavaa ja ällöttävää se on, kun isän ikäinen ukkeli tulee iskemään ja kun suoraan käsken hakea ikäistään seuraa, niin alkaa selitys omasta nuorekkuudestaan ja ikäistensä naisten haukkuminen?

Nyt vaihdoit ihan eri asiaan. Yrität oikeuttaa miesten ulkonäön haukkumisen tuolla väitetyllä ahdistelulla. Huonoa argumentointia. Aloituksessa ei puhuttu mitään ahdistelusta, vaan keski-ikäisten miesten "harhaisuudesta" omaa ulkonäkönsö suhteen. On se kumma, että mies ei saisi edes omaan ulkonäköönsä olla tyytyväinen ilman että naiset alkavat sitä haukkua satojen ylänuolien säestämänä. Koskaan en ole tällä palstalla nähnyt naisten ulkonäkövirheitä listaavissa, halveksuvissa viesteissä satoja ylänuolia.

Vierailija
45/190 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas kerran yksi ketju, jonka tarkoitus on vain miesten ulkonäön haukkuminen. Hohhoijaa, naiset.

Sinä olet se tyyppi, joka aina älähtää, kun miehiä tarkastellaan kriittisesti. Täällä oikeasti haukutaan suomalaisia naisia jokaisesa ketjussa aika tavalla. Nämä ovat vain faktoja. Moni suomalainen mies lihoo ja menettää hiuksiaan iän myötä. Moni suomalainen mies tupakoi, syö epäterveellisesti, liikkuu liian vähän ja kärsii univajeesta. Kyseiset seikat lyhentävät telomeerejä eli vanhentavat. Pätee myös naisiin kyllä.

Stereotypia. Työikäisistä miehistä 17 % tupakoi, naisita 14 %. Ei siis mistään suurista eroista puhuta. Ja nuorten naisten tupakointi on jopa yleisempää kuin nuorten miesten.

https://www.thl.fi/documents/605763/987955/P%C3%A4ivitt%C3%A4intupakoin…

Ja ei se ole mitään "kriittistä tarkastelua", että kutsuu jotakuta läskiksi tai möhömahaksi. Ymmärräthän tämän selittämättäkin?

Vierailija
46/190 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet keskittyvät niihin positiivisiin puoliin ihmisten ulkonäössä, kun naiset taas keskittyvät etsimään virheitä. Siksi suurin osa naisista on hyvännäköisiä miesten mielestä, mutta huomattavatsi harvempi mies naisten mielestä. Naiset käyttävät ison osan ajastaan ulkonäkövirhidensä etsimiseen ja peittelyyn, joten silmä harjaantuu etsimään virheitä ja näkemään kaiken negatiivisuuden kautta. Keski-iässä nuoruuden epävarmuudet ovat jo useimmista miehistä karsiutuneet pois, joten he osaavat olla juuri niin röyhkeän itsevarmoja kuin ihmisen pitääkin olla. Useimmat naiset eivät samaan pysty, jotkut kylläkin.

Kunhan se röyhkeys ei kohdistu nuoriin naisiin, joita lähennellään. Newsflash; suurinta osaa "huomionne" ällöttää. Ei tulisi mieleenikään lähteä puristelemaan poikani ikäisiä nuoria miehiä, en voi käsittää että osa miehistä luulee sen olevan itsevarmuuden osoitus ettei omaa mitään itsekritiikkiä.

Vierailija
47/190 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet keskittyvät niihin positiivisiin puoliin ihmisten ulkonäössä, kun naiset taas keskittyvät etsimään virheitä. Siksi suurin osa naisista on hyvännäköisiä miesten mielestä, mutta huomattavatsi harvempi mies naisten mielestä. Naiset käyttävät ison osan ajastaan ulkonäkövirhidensä etsimiseen ja peittelyyn, joten silmä harjaantuu etsimään virheitä ja näkemään kaiken negatiivisuuden kautta. Keski-iässä nuoruuden epävarmuudet ovat jo useimmista miehistä karsiutuneet pois, joten he osaavat olla juuri niin röyhkeän itsevarmoja kuin ihmisen pitääkin olla. Useimmat naiset eivät samaan pysty, jotkut kylläkin.

Kunhan se röyhkeys ei kohdistu nuoriin naisiin, joita lähennellään. Newsflash; suurinta osaa "huomionne" ällöttää. Ei tulisi mieleenikään lähteä puristelemaan poikani ikäisiä nuoria miehiä, en voi käsittää että osa miehistä luulee sen olevan itsevarmuuden osoitus ettei omaa mitään itsekritiikkiä.

Tähän lisäyksenä: harhat omasta ulkonäöstä näyttävät olevan suorin tie nuorten lähentelyyn. Kuvitellaan, että ollaan jotain kaikkien himoitsemia komistuksia ja katsellaan oman ikäisiä pitkin nenänvartta. Siksi ne asiat liittyvät läheisesti toisiinsa. Aiempi kommentoija ei tätä tajunnut, joko siksi että ei ole kokenut tuota lähentelyä tai siksi, että on mielestään komea ja lähentelee itse. :D

Vierailija
48/190 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile joskus naikkonen lähestyä miehiä ilman alkoholin tukea.

Vierailija
49/190 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän lisäyksenä: harhat omasta ulkonäöstä näyttävät olevan suorin tie nuorten lähentelyyn. Kuvitellaan, että ollaan jotain kaikkien himoitsemia komistuksia ja katsellaan oman ikäisiä pitkin nenänvartta. Siksi ne asiat liittyvät läheisesti toisiinsa. Aiempi kommentoija ei tätä tajunnut, joko siksi että ei ole kokenut tuota lähentelyä tai siksi, että on mielestään komea ja lähentelee itse. :D

Tuon keksit ihan omasta päästäsi. Oman ulkonäkönsä hyväksyminen on yhteydessä hyvään itsetuntoon,  ei ahdisteluun. Tuollainen argumentointi, jossa eri mieltä oleva leimataan lähentelijäksi, on lapsellista. Yritetään edes keskutella asioista rakentavasti, jooko? Jos te haluatte keskustella ahdistelusta, niin keskustelkaa siitä suoraan, mutta älkää yrittäkö oikeuttaa miesten ulkonäön solvaamista sillä, että jotkut miehet ahdistelevat. 

Vierailija
50/190 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä toki kauniita naisia tulee katseltua, mutta kukapa ei katselisi.

Jos joku haluaa minua lähestyä, niin siitä vaan, mutta itse en koe lähestymistä tarpeelliseksi.

Vierailija
51/190 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On minuakin huomattavasti iäkkäämmät yrittäneet pokata. Aina oon kauniisti sanonut ei. Mulle ei tulisi mieleenkään jotain naista kehottaa etsimään ikäistään seuraa, sehän olis aivan törkeen epäkohteliasta. Ihmettelen kuinka kehtaat :O

Vierailija
52/190 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä en nyt ymmärrä miten kaljuuntuminen tähän vaikuttaa. Mies voi vanheta komeana oli sitten hiukset tai ei, sille nyt ei kukaan mitään mahda. Mies voi myös rupsahtaa nopeasti, eikä siihenkään vaikuta mitään, oli sitten hiukset tai ei.

Koska tuuheat hiukset ovat merkki elinvoimasta. Osittain harventuneet hiukset ovat myös todella koomisen näköisiä joskus. Muistan lukeneeni tutkimuksen, jossa hiusten lähdöllä ja sydänsairauksilla oli yhteys. Tuttavapiirissäni on 50+ mies, jolla on erittäin paksut hiukset, jotka ovat puolipitkät. Sopivat miehelle täydellisesti ja hän on wau. En usko, että olisi kaljuna minkään näköinen.[/quote

Mutta tuo kaljuuntuminen ei ole mitenkään vain miesten juttu,naiset kaljuuntuu ihan samalla tavalla.

Yhdellä tuttava naisella on suunnilleen muutama sata hiusta päässä,hän käyttää aina peruukkia.

Vierailija
53/190 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On minuakin huomattavasti iäkkäämmät yrittäneet pokata. Aina oon kauniisti sanonut ei. Mulle ei tulisi mieleenkään jotain naista kehottaa etsimään ikäistään seuraa, sehän olis aivan törkeen epäkohteliasta. Ihmettelen kuinka kehtaat :O

En jaksa enää olla kohtelias vanhoja miehiä kohtaan, kun eivät sitten ymmärrä, että ei on ei.

Vierailija
54/190 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa enää olla kohtelias vanhoja miehiä kohtaan, kun eivät sitten ymmärrä, että ei on ei.

Ja sit ihmettelet kun metsä vastaa niin kuin siihen huudat.

Vierailija
55/190 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttu onkin siinä, ettei kaunista "anteeksi, mutta en ole kiinnostunut" ikinä tunnuta ymmärtävän. Ihan kuin se olisi hepreaa miehille. Kun bi- tai lesbonaiselle ilmaisee saman, nämä eivät ole jääneet kärkkymään ja yrittämään jotain typeriä temppuja, kuten mun dissaamista pihtarihuoraksi, kavereideni haukkumista tai alkaneet aggressiivisiksi. Mistähän tämä ero johtuu?

Vierailija
56/190 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan monesti olen kuullut ja lukenut, kun keski-ikäinen mies on kuvaillut itseään nuorekkaaksi, komeaksi ja huomattavasti ikäisiään naisia paremmin säilyneeksi ja aina kyseessä oleva mies on ollut läski ja huomattavasti ikäistään vanhemman näköinen.

T. Nuori nainen

Jos pari-kolmekymppiset naiset luulee minua yleensä about 28-vuotiaaksi, niin saako sanoa olevana nuorekas ja hyvin säilynyt?

t. M37

Kuinka humalassa he olivat?

Selvinpäin useimmat. Monet nuoret naiset tykkää minusta. :))

Ja sinä vietät aikaasi mammapalstalla todistelemassa sitä sen sijaan, että olisit onnellisesti parisuhteessa ja tekisit ihan muita asioita näin kesäpäivänä?

Vierailija
57/190 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 53v. kirjoitti:

Se on totta. Viisikymppiset miehet ei hahmota esim lihavuuttaan. Sana Normaali tai Keskiverto deittipalstalla tarkoittaa useimmiten reilua ylipainoa. Ehkä ne luulee olevansa muuttumattomia koska tunnistavat peilikuvansa. Trendivaatteilla sitten peitellään mahaa. Puheissa muistellaan ahkeria nuoruuden urheiluvuosia.

Kyllä se ylipaino valitettavasti on normaalia tai keskivertoa yli 40v suomalaisille, niin miehille kuin naisille. Ero on vain siinä, että miehillä se on yleensä mahassa ja naisilla reisissä/perseessä. Harvempi nainenkaan kuvailee rehdisti itseään ylipainoiseksi tai läskiksi vaan aina sitä kaunistellaan.

Ja kun tämä nuorekkuus on niin kovasti muodissa, niin kaikkihan sitä yrittävät. Edelleen niin miehet kuin naisetkin. Naisilla on tietysti meikit, hiuspidennykset ja muotoilevat alusvaatteet apunaan, niin hämäys menee baarin hämärässä paremmin läpi, ainakin humalassa. Se on sitten eri asia minkälainen ilmestys aamulla vierestä herää.

Vierailija
58/190 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo. Mieluummin sanon päin näköä ettei vanhukset kiinnosta kuin sanon kohteliaasti ei ja perustelen seuraavan tunnin ikälopulle miksi en ole kiinnostunut.

Vierailija
59/190 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nuori nainen

Jos pari-kolmekymppiset naiset luulee minua yleensä about 28-vuotiaaksi, niin saako sanoa olevana nuorekas ja hyvin säilynyt?

t. M37

Kuinka humalassa he olivat?

Selvinpäin useimmat. Monet nuoret naiset tykkää minusta. :))

Ja sinä vietät aikaasi mammapalstalla todistelemassa sitä sen sijaan, että olisit onnellisesti parisuhteessa ja tekisit ihan muita asioita näin kesäpäivänä?

Parisuhteessa voi olla vain yhden naisen kanssa kerrallaan, ja minusta tämä on ihan hauska paikka viettää aikaa aamukahvia hörppiessä. Mikäs sun tekosyy palstailuun on? :)

Vierailija
60/190 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo. Mieluummin sanon päin näköä ettei vanhukset kiinnosta kuin sanon kohteliaasti ei ja perustelen seuraavan tunnin ikälopulle miksi en ole kiinnostunut.

Sano vaan, mutta älä sitten ruikuta, jos saat samantasoista palautetta takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi